Skocz do zawartości

wymiana oleju w skrzyni i przekładniach


Jaro_O

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam pytanie do tych co zrzucali miskę w skrzyni 5EAT, czy oryginalny silikon uszczelniający jest różowo czerwony i czy oryginalny filtr wewnętrzny jest Denso? Pytam bo chcę się zorientować czy ktoś już coś grzebał pod miską. Na misce i na krawędzi gdzie jest silikon, nie widać zadrapań świadczących o tym że wcześniej coś było zeskrobywane.  Na magnesie jak na przebieg 215kkm to nawet niewiele, jakieś 2mm przylepionego szlamu.

22e571a339c1.jpg

5a47aad5aab9.jpg

12bd45f6e23b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już znalazłem taką informacje OEM Subaru Red Three Bond Sealant Part # K0877YA020, tak więc oryginalnie jest to składane na czerwonym. Teraz muszę jeszcze dorwać ten filtr, bo wygląda na to że w tych skrzyniach 5EAT występowały dwa rodzaje filtrów metalowe i plastikowe, dlatego nie będąc pewien jaki dokładnie mam w skrzyni nie mogłem go zamówić wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcenie miski nie powoduje spuszczenia większej ilości oleju jak poprzez odkręcenie korka, w skrzyni pozostaje jeszcze około 5l. W jaki sposób miało by to wpłynąć negatywnie na skrzynię? Wszystkie elementy skrzyni są nasmarowane a w momencie odpalenia silnika pompa natychmiast doprowadza olej do wszystkich układów. Ja teraz wymienię olej niemalże w 100% bo regeneruje konwerter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co regenerujesz konwenter ?

 

bo ten użyty w rocznikach 2008-09 z końcówką części 140 jest wadliwy a dokładnie podczas zapinania lock upu występuje drżenie, ludzie o tym pisali na forum że przy spokojnej jeździe czują drżenie/wibracje. Dziś odebrałem konwerter z regeneracji w Krakowie, facet mówił że tarczki lock upu były spalone. Jutro składamy wszystko do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Nie mam wprawdzie żadnych wibracji w jakimkolwiek zakresie prędkości przy spokojnej jeździe. Jest gładko jak stół.

Problem rodzi się przy kickdownie - zwłaszcza z niskich prędkości gdzie przełożenie robi robotę na kołach - odczuwalne są wtedy niewielkie drgania/wibracje tak jakby koła pracowały na granicy przyczepności.

Konwerter?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może na myśli ma kick down polegający na zwolnieniu do niższych obrotów przy ostrzejszej jeździe oraz ponowne wdepnięcie gazu ...

U mnie bynajmniej w takich sytuacjach występują delikatne szarpnięcia, a jedyny sposób na tą przypadłość jest dotknięcie/muśnięcie pedału hamulca przed wciśnięciem pedału gazu. Komp podobno nie wyrabia się z synchronizacją napędów z pozostałymi elementami pojazdu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może na myśli ma kick down polegający na zwolnieniu do niższych obrotów przy ostrzejszej jeździe oraz ponowne wdepnięcie gazu ...

U mnie bynajmniej w takich sytuacjach występują delikatne szarpnięcia, a jedyny sposób na tą przypadłość jest dotknięcie/muśnięcie pedału hamulca przed wciśnięciem pedału gazu. Komp podobno nie wyrabia się z synchronizacją napędów z pozostałymi elementami pojazdu ;)

 

W subarynie TCM jest tak wystrojony że po zapięciu lock upu i hamowaniu silnikiem lock up zostaje zapięty do dość niskich RPM, u mnie rozpina się samoczynnie po spadku poniżej 1300RPM, podejrzewam że u ciebie jest podobnie i w momencie kiedy masz tak niskie obroty a konwerter jest na sztywno spięty (jak w manualu) i dodasz gazu to silnik szarpnie, ale to raczej świadczy o niedomaganiu silnika lub instalacji LPG, pod większym obciążeniem silnik ma problem łagodnie wkręcić się na obroty. Dotknięcie hamulca przy niskich RPM powoduje rozłączenie lock upu, zrzucenie lock up również nastąpi natychmiast po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, TCM wpierw rozłączy lock up a jak wciskasz więcej to zacznie redukować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
On 10/8/2016 at 8:01 PM, lutek34 said:

A do dyfrów zalałem Motul Motyl Gear 75w90

lutek34 - ile wchodzi razem? Gdzieś w innym poście rzuciło mi się w oczy, że razem wchodzi 2.5L. Możesz potwierdzić? Chciałem zamówić olej na wymianę :) Jakieś filtry tam są?

Edytowane przez katefoxconn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zakładał specjalnie tematu. Chodzi o legacy IV 2.0R 5mt z reduktorem. Z tego co wiem, to do skrzyni idzie 75w90,ale nie wiem ile? 

Drugie pytanie, jaki do dyfra i też ile? Czy łatwa jest wymiana tych płynów, potrzebuję jakiś uszczelek, filtrów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danko sprawdź tu... https://www.millersoils.pl/2010/02/12/dobierz-olej-nowy-konfigurator/

 

a moje pytanie...może być do Tribeci wersja EU 2006 r.

 

skrzynia;   MILLERS MILLERMATIC ATF SPIII-WS

dyfry;         TRX SYNTH 75W90

 

:huh:

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...