Jaro_O Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam jakie macie doświadczenia i co ile wymieniać olej w skrzyni biegów oraz w przekładniach mam 140 000 przejechane i zastanawiam się co zmieniać księga podaje skrzynia 120 000 a o przekładniach nic nie widziałem Edytowane 14 Kwietnia 2016 przez Jaro_O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vtec Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 w skrzyni wymieniam co 50kkm, w tym samym czasie w przekładniach ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 27 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2016 (edytowane) Witam szanowne forum, wczoraj zakupiłem '08 Tribeca EU z przebiegiem 212k km przesiadając się z Chryslera Pacifica 4.0. Panowie chcę wymienić oleje w skrzyni, przekładniach i silniku. Mam pytanie odnośnie oleju w ASB, czy olej 5ATF=ATF HP? Czy ktoś z Was zalewał olej Revenol SU5 http://www.ravenol.pl/plyny-atf-professional-line/1790-RAVENOL-ATF-SU5-Fluid-4L.html który niby posiada specyfikacje Subaru ATF HP? Gdzie kupujecie filtr skrzyni i w jakich cenach? W jaką ilość oleju do ASB się zaopatrzyć robiąc standardową wymianę poprzez odkręcenie korka spustowego i wymianę filtra? I jeszcze jedno, czy filtr oleju ASB w '08 jest tak samo umieszczony i dostęp jest identyczny jak w poprzedniej wersji? Tak jak na tym filmiku? Edytowane 28 Września 2016 przez lutek34 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
renegat Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Filtr skrzyni ja kupowalem w ASO coś ok 100 zł za puszeczkę zapłaciłem. Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Ok a jego lokalizacja jest taka jak na tym filmiku? Wystarczy odchylic nadkole? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 tak. filtr jest pod nadkolem. trzeba uwazac - ja polamalem spinki i musialem szukac nowych olej do skrzyni dalem SUBARU ATF do dyfrów poszedl GULF 75w90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Dzięki za info. Jeszcze pytanie ile tego atfu podczas zwykłej wymiany poprzez spuszczenie korkiem? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Dzięki za info. Jeszcze pytanie ile tego atfu podczas zwykłej wymiany poprzez spuszczenie korkiem? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka 10l wystarczylo mi na dwie statyczne wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 (edytowane) Dzięki za info. Jeszcze pytanie ile tego atfu podczas zwykłej wymiany poprzez spuszczenie korkiem? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka 10l wystarczylo mi na dwie statyczne wymiany Czyli podczas wymiany statycznej zlewamy dokładnie 5l ATFu? Pytam bo w metalowej bańce jest 4l i nie wiem czy to wystarczy, czy jednak muszę kupić minimum 5l na jedną wymianę oleju. mam jeszcze pytanie odnośnie tego oleju Revenol SU5, czy ktoś go zalewał? SpecyfikacjeRAVENOL SU5 ATF Fluid może zastąpić następujące płyny do przekładni automatycznych: Subaru 4ATF, 5ATF, ATF HP Subaru K0415-Y0700, Subaru SOA868V940, SOA868V941. SOA427V1500 Edytowane 28 Września 2016 przez lutek34 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Do skrzyni 5EAT zdecydowanie oryginał !!! już nie jedna skrzynia poległa od wlewania różnych olei niby posiadających normy. w skrzyniach 5EAT jest cały sterownik zintegrowany z elektrozaworami , żaden nie wymienny , a koszt ok 6tys. , nie wiem czy warto ryzykować …… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Do skrzyni 5EAT zdecydowanie oryginał !!! już nie jedna skrzynia poległa od wlewania różnych olei niby posiadających normy. w skrzyniach 5EAT jest cały sterownik zintegrowany z elektrozaworami , żaden nie wymienny , a koszt ok 6tys. , nie wiem czy warto ryzykować ……Tez sie spotkałem z taka opinia i wlalem oryginal 5l dobrze miec jak miske sciagasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 5l dobrze miec jak miske sciagasz. No ale chyba nie ma potrzeby ściągania miski, skoro mamy korek z magnesem do spuszczenia oleju z ASB? W Chryslerach jakie posiadałem, żeby wymienić olej w ASB należało odkręcić miskę, bo nie było innej możliwości żeby dostać się do filtra i do magnesu, sam olej na upartego można by było odessać. W Subaru mamy zewnętrzny filtr i korek z magnesem, to po co odkręcać miskę? Ok nie będę kombinował a ATFem i kupie oryginał, tylko jak zaopatrzyć się w 5l, skoro w PL sprzedają opakowania 4l? Nie wiem czy czasem nie będzie dla mnie taniej i kupię filtr z olejem w USA, gdzie filtry do skrzyni na rockauto kosztują $3-$10 a litr oleju $6 http://www.ebay.com/itm/7-Quarts-Pack-Automatic-Transmission-Oil-Fluid-Set-ATF-TYPEHP-for-Subaru-TYPE-HP-/151715837643?fits=Make%3ASubaru&hash=item2352f7f6cb:g:WsUAAOSwBLlVf8oY&vxp=mtr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 5l dobrze miec jak miske sciagasz. No ale chyba nie ma potrzeby ściągania miski, skoro mamy korek z magnesem do spuszczenia oleju z ASB? W Chryslerach jakie posiadałem, żeby wymienić olej w ASB należało odkręcić miskę, bo nie było innej możliwości żeby dostać się do filtra i do magnesu, sam olej na upartego można by było odessać. W Subaru mamy zewnętrzny filtr i korek z magnesem, to po co odkręcać miskę? Ok nie będę kombinował a ATFem i kupie oryginał, tylko jak zaopatrzyć się w 5l, skoro w PL sprzedają opakowania 4l? Nie wiem czy czasem nie będzie dla mnie taniej i kupię filtr z olejem w USA, gdzie filtry do skrzyni na rockauto kosztują $3-$10 a litr oleju $6 http://www.ebay.com/itm/7-Quarts-Pack-Automatic-Transmission-Oil-Fluid-Set-ATF-TYPEHP-for-Subaru-TYPE-HP-/151715837643?fits=Make%3ASubaru&hash=item2352f7f6cb:g:WsUAAOSwBLlVf8oY&vxp=mtr Ja sciagalem dla swietego spokoju. Samym korkiem zejdzie ok. 4l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 (edytowane) 5l dobrze miec jak miske sciagasz. No ale chyba nie ma potrzeby ściągania miski, skoro mamy korek z magnesem do spuszczenia oleju z ASB? W Chryslerach jakie posiadałem, żeby wymienić olej w ASB należało odkręcić miskę, bo nie było innej możliwości żeby dostać się do filtra i do magnesu, sam olej na upartego można by było odessać. W Subaru mamy zewnętrzny filtr i korek z magnesem, to po co odkręcać miskę? Ok nie będę kombinował a ATFem i kupie oryginał, tylko jak zaopatrzyć się w 5l, skoro w PL sprzedają opakowania 4l? Nie wiem czy czasem nie będzie dla mnie taniej i kupię filtr z olejem w USA, gdzie filtry do skrzyni na rockauto kosztują $3-$10 a litr oleju $6 http://www.ebay.com/itm/7-Quarts-Pack-Automatic-Transmission-Oil-Fluid-Set-ATF-TYPEHP-for-Subaru-TYPE-HP-/151715837643?fits=Make%3ASubaru&hash=item2352f7f6cb:g:WsUAAOSwBLlVf8oY&vxp=mtr masz racje kup w US , wszystko i nie kombinuj …… tylko potem nie pytaj na forum , mam problem ze skrzynią ….. Naprawdę, ostatnio mnie przeraża fakt , jak ludzie idą na skróty …… i to w najbardziej idiotyczny sposób . sorrry Edytowane 28 Września 2016 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Naprawdę, ostatnio mnie przeraża fakt , jak ludzie idą na skróty …… i to w najbardziej idiotyczny sposób . sorrry a gdzie niby kombinuje? w tym że chcę zaoszczędzić parę $$ kupując w US? Ja wiem że najłatwiej podjechać do ASO i zlecić wymianę, ale ja jestem osobą która lubi grzebać przy swoich samochodach, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze wole wydać na dobre piwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 ale ja jestem osobą która lubi grzebać przy swoich samochodach, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze wole wydać na dobre piwo. cóż , nie pozostaje mi nic innego , jak zdrówka ! i powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Naprawdę, ostatnio mnie przeraża fakt , jak ludzie idą na skróty …… i to w najbardziej idiotyczny sposób . sorrry a gdzie niby kombinuje? w tym że chcę zaoszczędzić parę $$ kupując w US? Ja wiem że najłatwiej podjechać do ASO i zlecić wymianę, ale ja jestem osobą która lubi grzebać przy swoich samochodach, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze wole wydać na dobre piwo. Nie przekonasz Carfita, bo on woli mocniejsze trunki. Zamiast ATF subaru możesz zastosować CASTROL, bo ten akurat w skrzyniach dobrze się spisuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Nie przekonasz Carfita, bo on woli mocniejsze trunki. Zamiast ATF subaru możesz zastosować CASTROL, bo ten akurat w skrzyniach dobrze się spisuje bym powiedział , rewelacyjnie ! ale oczywiście , jak bedzie problem , niestety zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Nie przekonasz Carfita, bo on woli mocniejsze trunki. Zamiast ATF subaru możesz zastosować CASTROL, bo ten akurat w skrzyniach dobrze się spisuje bym powiedział , rewelacyjnie ! ale oczywiście , jak bedzie problem , niestety zapraszam Przećwiczone i działa Olej a nie trunki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Nie przekonasz Carfita, bo on woli mocniejsze trunki. Zamiast ATF subaru możesz zastosować CASTROL, bo ten akurat w skrzyniach dobrze się spisuje Nie wiem co Ty pijesz i nie chce wiedzieć ….. ale wlewać syfrola do 5EAT , z którym pewnie nigdy nie miałeś do czynienia , to tak jak wlewać castrola 15w40 ze specyfikacją do Żuka , wlewając do STI …… przecież też pojedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 2 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2016 Nie przekonasz Carfita, bo on woli mocniejsze trunki. Zamiast ATF subaru możesz zastosować CASTROL, bo ten akurat w skrzyniach dobrze się spisuje bym powiedział , rewelacyjnie ! ale oczywiście , jak bedzie problem , niestety zapraszam Przećwiczone i działa Olej a nie trunki a jaki dokładnie olej Castrola lejesz do ASB? Jeśli posiada specyfikacje Subaru, to pewno można lać. Tak samo jest w skrzyniach Chryslera, ma być lany olej ATF+4 ale nie koniecznie Mopar, bo olej o tej spacyfikacji produkuje kilkunascie firm, ja np używam ATF+4 Petro Canada do dyfrów poszedl GULF 75w90 czyli pełny syntetyk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 czyli pełny syntetyk? tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 (edytowane) Dziś wymieniałem wszystkie oleje i kiedy dobierałem się do filtra skrzyni (dlaczego on tam został umieszczony?) zauważyłem przypocony dość mocno jeden wężyk. Te wężyki są zaciśnięte tylko rozprężnymi opaskami. Czy u Was też te wężyki przy filtrze też się pocą? Ja na wszelki wypadek przesunołem tą rozprężna opaskę i dodałem standardową opaskę. A do dyfrów zalałem Motul Motyl Gear 75w90 Edytowane 8 Października 2016 przez lutek34 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 9 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 U mnie bylo sucho. Tam nie ma dużego cisnienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 9 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2016 U mnie bylo sucho. Tam nie ma dużego cisnienia ja wiem że tam nie zbyt dużego ciśnienia, ale myślę że po tym jak wyglądał filtr i olej, to pewno nie był dawno wymieniany i się lekko filtr przypchał co powodowało zwiększenie ciśnienia w tych przewodach i przez to pocenie. Pojeżdżę trochę i zobaczę czy obeschnie to miejsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się