Skocz do zawartości

Skrzynia z imprezy P1 4.44


SonnyRS

Rekomendowane odpowiedzi

170 km/h przy 5.500 obr/min na 5 biegu

 

Ja jechałem 170 przy 6.5 tys wiecej nie próbowałem.

 

hmm.... chyba sam nie wiesz co piszesz... bo za każdym razem inaczej piszesz :huh:

 

Myślisz że pamiętam ile to dokładnie było - w środku 140 dB, spalanie 25 litrów, a zwykły TDI wisi na ogonie. To auto do 150 szybciej przyspiesza niż hamuje, przy 220 km i wadzie 1200 km jest w stanie dotrzymać na tych przełożeniach seryjnego STI.

4mamut

 

coś chyba nie ogarniasz tematu

wszystko to przez odpowiednie przełożenia biegów

 

Co tu do ogarniania. Skrzynie rozbierałem i składałem nie jedną, tabelki i kalklulatory nie dają żadnego obrazu o tej skrzyni, tak jak gadanie o wpływie średnicy kół na prędkość.

 

100 PLN na desce rozdzielczej i nikt jej nie sięgnie zanim auto nie osiągnie 100 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem takie coś i w tym licze http://banymotorspor...e/skrzynia.php#

 

Ten kalkulator coś przekłamuje.

 

Nie zgadza mi się to z moimi pomiarami.

 

Przy mniejszych obrotach jest ok, ale jak wpisuję wyższe to zaczyna przekłamywać.

 

Zwiesił się coś ten kalkulator, jak odzyska siły to policzę dokładnie i spróbuję znaleźć gdzie jest problem.

Edytowane przez ryjeks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już rozwiązałem zagadkę.

 

W kalkulatorze należy używać kropki, a nie przecinka do oddzielenie dziesiętnych, czyli przykładowo: 4.444, a nie 4,444. Bo wtedy zawyża.

 

Przy użyciu kropki pokazuje wartości, które pokrywają się z licznikiem, analizowałem z filmikiem który mam.

 

Dla przypomnienia skrzynia ty752vbcaa czyli 4.444 i piątka 0,738.

 

Ogólnie powyżej 200 km/h kończy się cug na tej skrzyni, natomiast w GTku zamykałem licznik.

 

http://www.forum.sub...__ szara zmija

 

w 1 poście masz takie info które wkleiłem

 

O ile prawda, to musiała byc inna skrzynia włożona, lub przełożenie piątego biegu ok. 0,64.

Wtedy przy 6500 obrotów jest 263 km/h wg. kalkulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnijcie mi proszę, jeśli bym chciał wstawić taka skrzynie 4.44 do swojej maszyny to czy w ogóle jest możliwość?

Jeśli tak, to co potrzebuję poza samą skrzynia?

inny dyfer? wał?

Jak w ogóle z dostępnością? towar raczej deficytowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że pamiętam ile to dokładnie było - w środku 140 dB, spalanie 25 litrów, a zwykły TDI wisi na ogonie. To auto do 150 szybciej przyspiesza niż hamuje, przy 220 km i wadzie 1200 km jest w stanie dotrzymać na tych przełożeniach seryjnego STI.

 

ok, tylko nie wprowadzaj w błąd

 

Wyjaśnijcie mi proszę, jeśli bym chciał wstawić taka skrzynie 4.44 do swojej maszyny to czy w ogóle jest możliwość? Jeśli tak, to co potrzebuję poza samą skrzynia? inny dyfer? wał? Jak w ogóle z dostępnością? towar raczej deficytowy?

 

Możliwość jest potrzebujesz skrzynie i dyfer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że pamiętam ile to dokładnie było - w środku 140 dB, spalanie 25 litrów, a zwykły TDI wisi na ogonie. To auto do 150 szybciej przyspiesza niż hamuje, przy 220 km i wadzie 1200 km jest w stanie dotrzymać na tych przełożeniach seryjnego STI.

 

ok, tylko nie wprowadzaj w błąd

 

Wyjaśnijcie mi proszę, jeśli bym chciał wstawić taka skrzynie 4.44 do swojej maszyny to czy w ogóle jest możliwość? Jeśli tak, to co potrzebuję poza samą skrzynia? inny dyfer? wał? Jak w ogóle z dostępnością? towar raczej deficytowy?

 

Możliwość jest potrzebujesz skrzynie i dyfer

 

Do WRX potrzebujesz tylko skrzyni i dyfra pod warunkiem że masz TY754 i taką 4.44 kupisz lub TY755 które występowały w foresterach.

Jeżeli kupisz Ty752 to zabawa może być z prędkościomierzem i półosiami bo starsze modelem miały podwójny wieloklin - inna wiskoza w R16 , natomiast po 99 r. symetryczne półosie.

Podobnie jeżeli zdobędziesz starą 4.44 od forestera czyli TY753.

 

R160 nie R16 rzecz jasna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zamiast liczyc lepiej sprawdzic - moja P1 na 5 biegu nie pamietam juz przy jakich obrotach 250 leci spokojnie. To są prawdziwe dane ;D

W sumie to nawet wiecej

a koło standard P1 opona 205/45/17

Edytowane przez zubru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepię się pod temat (mój orginalny to http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/66697-wrx-z-dyfrem-4444/). Wygląda na to, że stałem się posiadaczem tylnej gruszki od Imprezy P1. Kupiłem to z zamiarem podmiany mojego uszkodzonego mostu w Forku (2.5na automat, przełożenie 4.444), jednak z tego co widzę, dyfer w środku znacznie różni się od mojego dyfra z VLSD. Pytanie - czy do dyfra z P1 potrzebne są jakieś specjalne półosie czy od zwykłego GTka podejdą? I czy taki przeszczep (Plug&Play P1 do Forka) jest możliwy? Moje stare VLSD jest sprawne i w razie czego mogę je przełożyć do nowego mostu, ale z tego co czytałem, to LSD w P1 jest lepsze niż VLSD co fabrycznie jest w Forku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Tak odswiezajac nieco watek (wybrany z kilku o skrzyniach :)) - czy moglby mi ktos z praktykow podpowiedziec, jak wyglada temat montazu skrzyni ty754 w starszych imprezach turbo, gdzie byly ty752, na bodaj 4 srubach?

Mocujemy ty754 tez na 4 srubach tylko? Czy jest jakas opcja, zeby do silnika dolozyc 4 brakujace szpile? Czy jak temat wyglada?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montujesz na 4 ale musisz powalczyć z rozrusznikiem. W TY754 obie śruby są przelotowe natomiast w TY752 tylko jedna idzie do bloku a druga to szpilka.

U mnie w TY754 była wkręcona sprężyna do naprawy gwintów  a w nią szpilka. Rozrusznik trzymała nakrętka. Tak anglik zrobił aby zrobić aby złapać rozrusznik na dwie śruby.

Oczywiście możesz dołożyć ale musiałbyś gwintować blok. Trochę bez sensu zwłąszcza że wszystkie type R trzymały się na 4 i dawały radę.

Musisz rozkminić prędkościomierz bo w starych jest linka a w TY754 jest czujnik chyba 2 pinowy.

Edytowane przez 4mamut
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem wkręcone w skrzynie coś takiego

 

http://www.automot.pl/sklep/narzedzia-do-naprawy-gwintow-wpusty-helikole/1109-zestaw-sprezyn-wkladow-helicoil-do-naprawy-gwintow-m6-x-10-draper-44074.html

 

a w to szpilkę, rozrusznik i nakrętka. Druga śruba jest przelotowa prosto w blok więc nie ma tematu

 

http://3.bp.blogspot.com/-f8QMR0qOILU/VPBIM-ekuwI/AAAAAAAAAwc/gb_8a54xVp4/s1600/IMG_1751.JPG

 

Tutaj masz fotko dwóch skrzyń. Mniej więcej musisz zrobić tak jak ta z lewej.

Edytowane przez 4mamut
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...