SonnyRS Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Zastanawiam się nad podmianą obecnej skrzyni GT99, na skrzynię min. z imprezy P1 o oznaczeniu ty754vbaaa. W tabelce z rodzajami skrzyń biegów znalazłem takie informacje o tylnym dyferencjale: Sure truck mounted LSD. Co to za wynalazek? Jak się to ma do efektywności działania dyfra z GT99 lub do dyfra R180 z mechaniczną szperą 2-Way? Ma ktoś doświadczenia z taką skrzynią? Jak z trwałością? Miałaby jeździć w autku przeznaczonym do zabawy na torze, myślicie, że to dobry wybór ze skrzyń 5b? Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Sure truck mounted LSD. Co to za wynalazek? - wygugluj jest piękny opis z manuala subaru - ale nie występował w każdej wersji. Na pewno nie było go z tą skrzynią w Legacy Twin Turbo. Nie wiem jak w STI bo znalazłem już babole w tabelce. Jak się to ma do efektywności działania dyfra z GT99 lub do dyfra R180 z mechaniczną szperą 2-Way? - tak jak subaru N/A do wersji turbo. Całkowicie szpera z tyłu zmienia prowadzenie auta. Ma ktoś doświadczenia z taką skrzynią? Jak z trwałością? - jak chcesz szybko jeździć to nie pójdzie - 170 km/h przy 5.500 obr/min na 5 biegu. Trwałość jak każdej skrzyni zależy od użytkownika. Dlatego mam taką skrzynie na seryjnym silniku z uwagi na jej wytrzymałość zwłaszcza że jest zeszperowana - trudno oszacować co jest w stanie wytrzymać a co nie.Dodatkowe 50 kucy mogłoby ją zabić, aczkolwiek w legacy było w serii 280 KM i jakoś jeździła. Miałaby jeździć w autku przeznaczonym do zabawy na torze, myślicie, że to dobry wybór ze skrzyń 5b? - Bardzo dobry. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SonnyRS Opublikowano 9 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Dzięki wielkie za odpowiedź. Orientujesz się może, czy można podpiąć do skrzyni z imprezy P1/STI, dyfer R180 ze szperą z Type RA. W obu tych skrzyniach przełożenie główne jest 4.44 więc teoretycznie powinno to wszystko pasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Pasować będzie, tyle że potrzebujesz zdaje się krótszy wał (to akurat można przerobić) + półosie/zwrotnice z STI bo R180 jest dłuższy i szerszy niż R160. Co prawda mogę się mylić bo nie widziałem dokładnie R180 w type R. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SonnyRS Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Odświeżę swój temat. A więc stało się, skrzynia GT MY99 poddała się i szukam czegoś ciekawszego , ale 5MT. Mam na oku skrzynię z imprezy P1, po przebiegu 80 tyś mil. Nurtuje mnie jednak sprawa dostępności części do ewentualnej reanimacji takiej skrzyni. Orientujecie się jak wygląda sprawa z częściami, gdyby ogolić przykładowo 2 bieg? Jest to dostępna rzecz, czy z racji wieku jest to loterią i lepiej poszukać nowszej skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Ma ktoś doświadczenia z taką skrzynią? Jak z trwałością? - jak chcesz szybko jeździć to nie pójdzie - 170 km/h przy 5.500 obr/min na 5 biegu nie wiem jak to wyliczyłeś , mi w kalkulatorze przełożeń wychodzi ze na 5 begu przy 5500 obrotów ta skrzynia osiągnie 199.8 Odświeżę swój temat. A więc stało się, skrzynia GT MY99 poddała się i szukam czegoś ciekawszego ja po zgoleniu gtekowej kupiłem z wrx'a 2002 bodajże, tez nie wytrzymała. Teraz zakupiłem własnie taką skrzynie z p1, ale jeszcze nie wypowiem sie na jej temat, ponieważ jeszcze jej nie zamontowałem. Myśle ze bedzie mocniejsza, czas pokaże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 w moim sti v3 i przy skrzynce 4.44, na 5b przy 5,5 tys. obrotow jest 180 km / h i odcina zaplon nie wiem co to za kalkulatorki, ale moje dane są z życia wziete. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 w moim sti v3 i przy skrzynce 4.44, na 5b przy 5,5 tys. obrotow jest 180 km / h i odcina zaplon nie wiem co to za kalkulatorki, ale moje dane są z życia wziete. wszystko się zgadza bo zapewne masz przełożenie 5tego biegu 0.825 a główne 4.44 co daje przy 5.5 tys obrotów 178.7 , a skrzynia o której mowa jest z P1 i jest trochę dłuższa piątka tj. 0.738 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 nie wiem jak to wyliczyłeś , mi w kalkulatorze przełożeń wychodzi ze na 5 begu przy 5500 obrotów ta skrzynia osiągnie 199.8 Ja w kalkulatorze nie liczyłem, ale przy ok. 5500 obrotów licznik pokazuje ok. 190 km/h ale na oponie 205/45!/16. Czyli nie dość, że licznik zawyża to i mniejsza opona trochę dodaje. Czyli realnie jest poniżej 180 km/h. Skrzynia ty752vbcaa. 4,444 i piątka 0,738 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 ja przeliczałem dla rozmiaru 205/55/16 , po przeliczeniu twojego rozmiaru wyszło, że 186.8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayo Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 jakiego kalkulatora uzywacie? mi jakies glupoty wychodza chyba, ze sie chce komus przeliczyc 6 MT z 4.44 na 225/40/17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 150 km/h przy 5 tys obr. Tak wychodzi z życia. Szybciej jest bez sensu. Szkoda paliwa i bębenków w uszach. Jest to typowa skrzynia na której sensownie jedzie się do 130-140 km/h - za to przy przyspieszaniu na każdym biegu wgiata w fotel. Świetna dla naszych szutrów i warmińskich dziurach i jednocześnie bezużyteczna na autostradach. Ja jestem z niej bardzo zadowolony bo nie jeżdzę szybko, wolę łapać komary boczną szybą . Skrzynia TY752VBCAA i TY754VBVAAA różnią się tylko obudową. Impreze P1 miała taką skrzynię również japoński WRX i STI. I nie ma w niej nic ekstra poza 4.44. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 jakiego kalkulatora uzywacie? znalazłem takie coś i w tym licze http://banymotorsport.pl/skrzynie/skrzynia.php# Skrzynia TY752VBCAA i TY754VBVAAA różnią się tylko obudową. Impreze P1 miała taką skrzynię również japoński WRX i STI. I nie ma w niej nic ekstra poza 4.44. przełożenia biegów w tych skrzyniach są takie same, ale względem wrx/gt oprócz przełożenia głównego są również inne przełożenia poszczególnych biegów. 150 km/h przy 5 tys obr. Tak wychodzi z życia. Szybciej jest bez sensu jaką masz skrzynie ? Mi po przeliczeniu w tym że kalkulatorze skrzyni GTekowej wszystko się zgadzało, a teraz czeka na montaż taka skrzynka z P1 i po prostu sobie obliczyłem jakie prędkości osiąga, a wyniki napisałem wyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Każda skrzynia 4.44 różni się przełożeniami poszczególnych biegów względem seryjnej GT czy WRX. Mam TY754VBAAA - taką o jakiej jest tu mowa. 150 km/h przy 5 tys obrotach - tak jak wcześniej tzd pisał - z życia nie z kalkulatora. Jak chcesz szybciej wystarczy zmienić 5 bieg od GT i będziesz miał długą 5 - tkę. Koło zębate na wałku sprzęgłowym i atakującym . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Jak chcesz szybciej wystarczy zmienić 5 bieg od GT i będziesz miał długą 5 - tkę. Koło zębate na wałku sprzęgłowym i atakującym . a to ciekawe, GT ma takie same przełozenie 5 biegu co ta skrzynia tak jak wcześniej tzd pisał - z życia nie z kalkulatora. z tego co wywnioskowałem, z tabelek i przełożeń to tzd ma krótszą 5tke od tej z p1 tj. 0.825, tutaj jest 0.738. Z życia to powiem jak już będę jeździł, ale do GTekowej skrzyni ten kalkulator dobrze liczył, wiec nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 @@emil123, a wg tego kalkulatora, ile powinienem mieć obrotów na 5b przy 100, a ile przy 120 km/h? na +/- standardowych oponach? (205/45/17). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 kalkulator z linka wylicza odpowiednio 3100 dla 100 i 3700 dla 120 no chyba źle wprowadzam dane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Jak chcesz szybciej wystarczy zmienić 5 bieg od GT i będziesz miał długą 5 - tkę. Koło zębate na wałku sprzęgłowym i atakującym . a to ciekawe, GT ma takie same przełozenie 5 biegu co ta skrzynia tak jak wcześniej tzd pisał - z życia nie z kalkulatora. z tego co wywnioskowałem, z tabelek i przełożeń to tzd ma krótszą 5tke od tej z p1 tj. 0.825, tutaj jest 0.738. Z życia to powiem jak już będę jeździł, ale do GTekowej skrzyni ten kalkulator dobrze liczył, wiec nie wiem. Nie mam przed oczami tabelki ale możesz przekładać koła zębate jak chcesz i przełożenie 5 biegu wziąć z każdej skrzyni 5MT - forester, legacy, impreza. Akurat 3,4,5 są wymienne. I nie ma co gdybać nt. prędkości bo na tej skrzyni nie da się jeździć powyżej 150 km/h. Chcesz szybiciej wstawiasz 4.11 a jeszcze szybciej 3.9 kosztem momentu na kołach i przyspieszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Skrzynia: TY754VBAAA (czyli ta w mocniejszej obudowie - stosunkowo krótkie 4 biegi i bardzo długa 5-ka - Vmax na pewno powyżej 250km/h - więcej nie próbowałem - sprawdziłem to przez przypadek jak się okazało, że nie kończy się na 180km/ heh) takie info znalazłem na forum , znaczy że ktoś założył długą 5 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Ja jechałem 170 przy 6.5 tys wiecej nie próbowałem. Można zmienić przełożenie poszczególnych biegów oprócz 1,2 bo są na stałe albo z sprzęgłowym a 3.4.5 są nakładane na wałek. Zmieniasz z innej skrzyni i masz trochę szybciej. Jednakże i tak najważniejsze jest przełożenie główne 4.44. Nie wiem jak to jest możliwe 250 km/h - chyba przy 9 tys obr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 @emil123, a wg tego kalkulatora, ile powinienem mieć obrotów na 5b przy 100, a ile przy 120 km/h? na +/- standardowych oponach? (205/45/17). wychodzi mniej więcej tak jak @@scuaz, napisał Skrzynia: TY754VBAAA (czyli ta w mocniejszej obudowie - stosunkowo krótkie 4 biegi i bardzo długa 5-ka - Vmax na pewno powyżej 250km/h - więcej nie próbowałem - sprawdziłem to przez przypadek jak się okazało, że nie kończy się na 180km/ heh) takie info znalazłem na forum , znaczy że ktoś założył długą 5 ? ta skrzynia ma biegi 1-3 trochę dłuższe a 4-5 takie same jak w GT(chodzi o przełożenia poszczególnych biegów), różnica jest w przełożeniu głównym. Teoretycznie przy 7200obr bedzie 261km/h według kalkulatora. dane z tabelki : TY754vbaaa 3.166 1.882 1.296 0.972 0.738 główne 4.44 TY754vn1ab 3.454 1.947 1.366 0.972 0.738 główne 3.9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 4mamut coś chyba nie ogarniasz tematu wszystko to przez odpowiednie przełożenia biegów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 170 km/h przy 5.500 obr/min na 5 biegu Ja jechałem 170 przy 6.5 tys wiecej nie próbowałem. hmm.... chyba sam nie wiesz co piszesz... bo za każdym razem inaczej piszesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 ooo jakiś filmik znalazłem i je 260 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 3100 dla 100 i 3700 dla 120 to by sie zgadzalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się