Skocz do zawartości

Hrumque

Użytkownik
  • Postów

    150
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana Hrumque w dniu 25 Września 2014

Użytkownicy przyznają Hrumque punkty reputacji!

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Opole
  • Auto
    Lanos sti 2008

Ostatnie wizyty

1279 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Hrumque

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

21

Reputacja

  1. Zero różnic, pasowała bez problemu. Aczkolwiek problemu jej wymiana nie rozwiązała Gorzej - wymiana również magla - też problemu nie rozwiązała.
  2. A nie masz jakiejś dodatkowej anteny CB ? albo innych relingów itp zamontowanych? Mi kiedyś w aucie szumiało-gwizdało, szukałem długo, demontowałem antenę CB, aż złożyłem lusterka - listek taki długi w postaci paska wpadł pomiędzy lusterko a drzwi, i w tej szparze gdy powietrze przepływało, to gwizdał tak jak się gwiżdze na "słomce" albo "pasku trawy"
  3. Marna. Niby podają "4 x 16W" ale równocześnie "sumaryczny pobór prądu nie większy niż 10A" (i bezpiecznik 10A) To "bogatsze" radyjko ze zmieniarką (2din) ma tak samo.
  4. 1. zderzak trzeba odczepiać, bo reflektory są przykręcane nie tylko od góry, ale też od dołu, pod zderzakiem 2. całego zderzaka zdejmować nie trzeba, wystarcza trochę go odchylić do przodu, by dojść nasadką na przedłużce. 3. jak zdjąć zderzak? Banalne: i powiązane. Ogólnie google "subaru impreza gh front bumper remove" i masz wiele instrukcji.
  5. To jest zwykły czujnik bimetalowy, który POWYŻEJ TEMPERATURY się powinien rozewrzeć. Nie mam pojęcia przy jakiej temperaturze, ale w spoczynku - powinien być zwarty. Przynajmniej tak jest w STI 2008 (gen3)
  6. Nie wiem czy ci się to sprawdzi przy całym takim dużym elemencie, ale mniejsze emblematy czy listwy ozdobne przyklejane - bardzo fajnie się odcina ... żyłką dentystyczną taką do czyszczenia między zębami Jak markowa, to strasznie solidna, nie urwie się łatwo, a równocześnie to nie struna od fortepianu - nic tym nie podrapiesz...
  7. Hrumque

    Dodatkowe wskaźniki

    Czujniki EGT to są termopary. Termopara to bardzo proste ustrojstwo - składa się z zgrzanych ze sobą dwóch drutów, każdy z innego metalu/stopu. I tych rodzajów stopów stosowanych w termoparach nie ma wiele, jest w zasadzie tylko kilka rodzajów, które w dodatku mają inne zakresy pomiarowe. Wszystkie termopary w ramach danego typu - są sobie równe, mierzą identycznie, różnice są jedynie mechaniczne (wytrzymałość, rozmiar itd), ale elektrycznie mierzą dokładnie tak samo = są zamienne. Do zakresu temperatur spalin w zasadzie najlepiej nadaje się typ termopary typu K który w dodatku jest tani (w porównaniu do innych bardziej wyszukanych stopów z platyną itd) i popularny. Wielokrotnie zmieniałem sztuki termopar - byle było zachowane że jest to typ K, to będzie pasowało. W praktyce w EGT każda termopara działa z każdym ustrojem pomiarowym, byle długość przewodów i ich sposób mocowania przypasować. (przewodów od termopary nie można ot tak sobie "przedłużać byleczym") Za to czujnik ciśnienia oleju ... to już gorsza sprawa, nie zawsze pasuje, bo są przeróżne...
  8. No fakt, w przedniej lampce trzeba przelutować parę kabelków, jak się chce mieć oddzielnie włączane "swiatełka do czytania", a równocześnie tak, by wszystkie na raz zapalały się po otwarciu drzwi. Ale da się to zrobić Już to tutaj chyba wrzucałem:
  9. IRFZ44n nie spalisz prądem, bez obaw On ma prąd maksymalny 41A
  10. Gratuluje samodzielnego dojścia tak daleko Nie powiem ci jaki TAM AKURAT był tranzystor, ale po pierwsze mosfet, a po drugie - prawie bylejaki. W bardzo wielu autach gdy podobne sprawy wymieniałem a właściciel chciał po kosztach... wsadzałem "byleco" mosfety w podobnej obudowie (albo jak nie miałem - na kabelkach w większej), i chodziło na np irfz44n, na jakichś "wylutach" z obwodów zasilania płyt głównych, co popadnie Nie musisz się bać, w najgorszym wypadku nie zadziała.
  11. w.g mnie nie musisz Wg mnie musisz, a wręcz nie ryzykowałbym takiego ruchu. Tylna instalacja przeciwmgielnych jest dla jednej żarówki 21W = 2A - cienkie przewody, prosty obwód... Przednie przeciwmgielne to 2x 55W = 110W = prawie 10A - czyli sumarycznie razem z tylną żarówką wychodzi 12A poboru zamiast 2A. Nie ryzykowałbym spalenia cienkich przewodów od obwodu tylnych przeciwmielnych robiąc taką drutologię partyzancką... Jak masz fabryczne przewody od przednich przeciwmgielnych do przekaźnika do nich dedykowanego (możesz wsadzić w to miejsce w zasadzie "bylejaki samochodowy 10-20A" więc koszt 3-5zł) - więc wystarczy tylko bezpiecznik 15A, przekaźnik - i jego sterowanie jest już sprawą prostą i niskoprądową, co już niczego zepsuć nie może
  12. Manetka to sprawa wtórna - od biedy możesz sobie zamontować gdzieś oddzielny włącznik, albo właśnie spiąć razem przednie i tylne przeciwmgielne (np w złączce od manetki, oba są załączane w ten sam sposób, czyli przez zwarcie do masy danego przewodu do manetki, więc łatwo dojdzie co i jak, a jak je połączysz razem - i razem będą zwierane do masy, to będą włączać się równocześnie) Patrząc na schemat: Oprócz samych przeciwmgielnych reflektorów - potrzebujesz ich przekaźnik - siedzi w module B225 na stykach 25/26/27/28 http://s695.photobucket.com/user/Henrykienho/media/Foglampindependencemod-RelayLocatio.jpg.html prawy dolny ORAZ bezpiecznika 15A - F/B fuse nr 29
  13. Są takie ładowarki, co regularnie bywają w marketach typu Lidl itp w promocjach, potem na allegro (z ceną wyższą) oraz są sprzedawane "normalnie" pod różnymi markami-oznaczeniami, ale z cenami abstrakcyjnymi. Wszystkie są konstrukcyjnie w zasadzie identyczne, na tym samym czipie zrobione. Występują z wyświetlaczem LCD i bez (tylko 3 diodki od stanu-trybu) np http://allegro.pl/120ah-6v-12v-impulsowy-prostownik-ladowarka-i5644495917.html http://allegro.pl/ladowarka-prostownik-impulsowy-6-i12v-3-8a-wyswie-i5690826784.html http://allegro.pl/prostownik-ladowarka-do-akumulatora-6v-12v-6a-agm-i5375743981.html http://allegro.pl/inteligentny-impulsowy-prostownik-ladowarka-6v-12v-i5627644019.html itd... Idea ta sama, różna naklejka i cena. W lidlu brałem je po 49zł W zasadzie spełnia ona wszystkie twoje wymagania. Jest wodoodporna, można zamontować pod maską na stałe, można przykręcić przewody do klem (krokodylki są odkręcane), i co najważniejsze - ma "ładowanie konserwujące" - ładnie utrzymuje napięcie akumulatora po jego naładowaniu, traktuje go co jakiś czas małym prądem by podbić napięcie do nominalnego, a jak aku się trochę mocniej rozładuje, to go doładowuje. Jako taka "podstawowa" ładowarka to wydaje się być słabe, bo ładuje "tylko" prądem ~3.5A - czyli aby "nabić do pełna" aku np 55Ah potrzeba 15 godzin... ale po pierwsze - ładuje takim prądem "stale" aż do osięgnięcia napięcia 13.8 (albo 14.4 w trybie zimowym), a nie jak typowa ładowarka - na początku pełny prąd a im bardziej aku naładowany tym mniejszy, a po drugie - jak się komuś nie spieszy to takie ładowanie jest znacznie łagodniejsze i bezpieczniejsze dla aku. Jedynie te ładowarki (niezależnie od wersji) mają jedną poważną wadę - to co ci potrzebne czyli naładowanie i podtrzymywanie działa.. ale po naładowaniu które musisz włączyć wybierając właściwe Mode. A po włączeniu do sieci 230v zawsze startuje w "standby mode" - bez ładowania. Trzeba nacisnąć przycisk by wybrać 12v aku samochodowe. Więc jeśli zostawisz auto na pół roku, myśląc że ci aku się doładowuje sam... a w tym czasie zabraknie napięcia w sieci na chwilę, to ci wtedy ten prostownik się zresetuje i nie będzie dalej podtrzymywał... :/
  14. Nigdzie nic nie znalazłem sensownego, kupiłem od chińczyka - wyszło taniej i szybciej Kupiłem dwa rozmiary: http://www.aliexpress.com/item/10-x-Red-Silicone-O-Ring-Oil-Seals-Gaskets-Washers-11mm-x-2-5mm/32262292170.html http://www.aliexpress.com/item/10-Pcs-12mm-OD-3mm-Thickness-Red-Silicone-O-Ring-Oil-Seals/32262312845.html ... i nie wiem który z nich przypasował, bo przyszły razem wymieszane w jednym woreczku - wziąłem pierwszy do ręki, zamontowałem, i działa - trzyma ciśnienie ok już miesiąc.
  15. Z tego co się orientuję, to działa on tylko na zimnym silniku (po uruchomieniu) - TYLKO Rozumiem że to jakiś element ? Widać to jak podniosę maskę, gdzieś ... ? Przyznam się bez bicia że pierwszy raz o czymś takim słysze. Ale warto wiedzieć - zaraz obadam jak to wygląda... ;D Nie wiem do końca jak to sie ma do transpondera w kluczyku - nie uda Ci się przecież jego wyemulować na droższym TT. Albo ja o czymś o nie wiem ... Więc czy to TT za 100zł czy 500zł zasada działania jest taka sama... Secondary Air Pump - zależnie od budy i silnika - albo osobno trochę po prawej: Albo po prawej stronie z przodu silnika : Co do TurboTimera i kluczyka/transpondera (a w zasadzie jego braku) - dobrze to widać w aucie, gdzie jest "keyless" bezkluczykowość i odpalanie/gaszenie przyciskiem Start/stop. Pilota z transponderem możesz z auta zabrać, auto nie zgaśnie samo, jedynie na desce rozdzielczej będzie migać symbol kluczyka (i jak masz w konfiguracji włączone - to będzie co chwilka popiskiwać, że kluczyk stracił zasięg). Dopóki nie zgasisz silnika (guzikiem, czy przez przerwanie obwodu przez TT), to silnik pracuje, ale jak zgasisz - to już go nie zapalisz przyciskiem START (aż do momentu, gdy spowrotem przyniesiesz kluczyk z transponderem do auta).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...