Grzegorz Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Chciałbym żebyście napisali jakie macie przebiegi w waszych Sturbo i/lub o jakich dużych przebiegach słyszeliście w tym modelu (oczywiście na 1 silniku). Forek, którego próbuje bezskutecznie sprzedać, prawdopodobnie zostanie u mnie na dłużej i zastanawiam się ile jeszcze pojeździ bez poważniejszych awarii. Obecny bezawaryjny przebieg to 204 tys. i prawie cały był zrobiony w Szwajcarii, serwisowany wg książki. Jeźdzę raczej delikatnie a kick down używam wyłącznie przy wyprzedzaniu na trasie. Samochód też nie jest przewidziany do żadnych modyfikacji. Ponieważ zastanawiam się nad założeniem LPG to dodatkowe pytanie: czy 200 tys. dla tego motoru nie jest już zbyt "późnym" wiekiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Grzegorz, mam Forka z prawie identycznym przebiegiem. Na LPG i w automacie (ostra kombinacja ). Może jedyna różnica, to połowa wymienionych gratów (turbina, wydech, IC, zawieszenie Tein SSM, hamulce z WRX) i remap - ok. 245KM/360Nm. Auto właśnie przebywa na kuracji odmłodzeniowej u Pana Edwina Silnik został już rozebrany (na razie bez pomiaru) i stan bloku jest całkiem przyzwoity, jedynie panewki powycierane ale nie przekręcone. Głowice syf kompletny ale z tym się liczyłem (ach ten LPG ) .Po pomiarach będzie można powiedzieć coś więcej. Wnioski na ten moment : - panewki będziesz tak czy siak musiał robić, niby mam naturalny bufor w postaci AT ale jednak i przebieg i moc i moment zrobiły swoje , - LPG jest ok. ale musisz się liczyć z kosztami związanymi przynajmniej z częstszą regulacją zaworów, w skrajnych wypadkach z odbudową głowic (mocno podparte zawory, wypalone gniazda to już grubsza robota, tu regulacja nie pomoże). Rezime , decyzje należą do Pana LPG jest opłacalny w codziennym użytkowaniu ale trzeba się liczyć, że raz na jakiś czas przyjdzie bomba Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Gaz jak gaz - ale 200tys. to podejrzewam, ze do konca panewek blizej niz dalej Ale tez i nie wiazalbym ew. padnietych panewek zbyt mocno z zakladaniem instalacji gazowej, o ile jest zrobiona porzadnie (tutaj polecilbym uzytkownika Jako - Warszawa). W turbosilnikach subarowych panewki sa chyba niemalze regula po mniejszym lub wiekszym przebiegu i dalsza jazda na benzynie pewnie tez wiele nie zmieni. Jesli beda sie mialy wysypac, to sie i tak wysypia. Oczywiscie rozumiem, ze nie kazdy jak Grzegorz_67 musi miec checi do rozbierania silnika na wszelki wypadek - ale jak sie szuka bezawaryjnej i przyjemnej jazdy przez kolejne 200tys. km to moze byc to jakas koncepcja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 moj forek przy 170 tys powiedzialy panewki spadamy i spadly. ale sie tego spodziewalem kiedys. myslalem ze do 200 kmm dociagna. jak masz serie to mniejsze obawy jak napisal Grzegorz. ale moz profilaktyczne o panewkach pomysl przy duzym przegladzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Dżizes Jak się objawia zużycie panewek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Ponieważ zastanawiam się nad założeniem LPG to dodatkowe pytanie: czy 200 tys. dla tego motoru nie jest już zbyt "późnym" wiekiem ? Zapytaj Jako, ile miał jego turbodziadek jak go zagazował i ile na nim jeszcze przelatał... 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Dżizes Jak się objawia zużycie panewek? Stukaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Dżizes Jak się objawia zużycie panewek? Stukaniem? Hogi to wiem, bo już kiedyś przerabiałem...niestety :wink: ale, czy są jakieś symptomy, że problem nadchodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 stukanie To nie chodzi o to, ze problem jest w tym, ze stukaja panewki, tylko panewki stukaja, bo jest z nimi problem Koncza sie. A jak sie koncza, to moze sie skonczyc tez np. wal i korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Ja kupiłem Forka od Hogiego, obecnie ma ponad 174k km, ostatnie 54 tys.km przelatał na LPG, jest po wymianie uszczelek pod głowicami i regulacji luzów zaworowych; mocowo to seria nie jest, na turbo od WRX-a zamiast 177 KM ma ok. 230, zamiast 245 NM ma ich ok. 320.. Co do panewek to zdaję sobie sprawę z ryzyka no ale póki co wprawne uszy 3miasta mówią mi, że nic nie stuka (ja się nie znam! :roll: ); mam nadzieję, że do przyszłego lata (tj. jeszcze jakieś 15 tys.km, czyli do ok 190 tys.km) dojeżdżę bez konieczności remontu. Jeśli masz 200 kkm przelatane bez remontu silnika, to tak jak bardziej doświadczeni koledzy mówią, trzeba się liczyć z jego remontem (panewki, uszczelki pod głowicami +oczywiście planowanie głowic, sprawdzenie wału, ustawienie luzów zaworowych) a później jak już na taki silnik założysz LPG u Jako to powinieneś jeszcze trochę polatać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 stukanie To nie chodzi o to, ze problem jest w tym, ze stukaja panewki, tylko panewki stukaja, bo jest z nimi problem Koncza sie.A jak sie koncza, to moze sie skonczyc tez np. wal i korby. To też czaję :wink: , ale mi chodzi o to, czy są jakieś objawy wskazujące na to, że panewki lada moment zaczną stukać? Co w gruncie rzeczy i tak prowadzi do jednego Chodzi mi raczej to, że wolę się "przygotować psychicznie" :wink: Poza tym, zostając w temacie, czy wymiana panewek wiąże się ze szlifem wału i korbowodów? Aha, jeszcze jedno, w sumie to trochę dziwne, że panewki wymagają tak wcześnie wymiany, z czego to wynika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 z ich mało doskonałej konstrukcji objawy - panewki moga sobie podklepywac, ale kiedy sie obroci to juz po ptokach. U mnei zauwazylem spadajace cisnienie oleju najpierw podczas jazdy i chrobot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 stukanie To nie chodzi o to, ze problem jest w tym, ze stukaja panewki, tylko panewki stukaja, bo jest z nimi problem Koncza sie.A jak sie koncza, to moze sie skonczyc tez np. wal i korby. To też czaję :wink: , ale mi chodzi o to, czy są jakieś objawy wskazujące na to, że panewki lada moment zaczną stukać? Co w gruncie rzeczy i tak prowadzi do jednego Chodzi mi raczej to, że wolę się "przygotować psychicznie" :wink: Poza tym, zostając w temacie, czy wymiana panewek wiąże się ze szlifem wału i korbowodów? Aha, jeszcze jedno, w sumie to trochę dziwne, że panewki wymagają tak wcześnie wymiany, z czego to wynika? No to jeszcze raz Wlasnie stukanie panewek jest objawem problemow - wolniej, lub raczej szybciej sie zblizajacych. Zanim nie zaczna stukac raczej nic nie wypatrzysz - chyba, ze lubisz profilaktycznie rozbierac silnik i ogladac panewki - to i tak juz lepiej je profilaktycznie wymieniac - np. co 100tys. km Jak sie przekreci panewka - tak jak Siekla napisal - zobaczysz problem z cisnieniem oleju, bedziesz slyszal juz bardzo wyrazne terkotanie spod maski i masz spore koszta w planach. Jesli wymienisz panewki zanim sie ktoras obroci to jest szansa, ze nie bedzie zadnych wielkich zniszczen. Jak sie przekreci - tak jak pisalem, wal, korby itp. Moze wal da sie wyszlifowac, a moze nie - moj np. sie wygial z przegrzania w miejscu przekreconej panewki - z tego co mechanik powiedzial. Czyli smietnik. A z czego wynikaja te wymiany? Pewnie po czesci z konstrukcji silnika - najczesciej chyba pada ta przy czwartym cylindrze - moze kwestia zasilania olejem, a moze tez troche tego, ze przy 4 cylindrze w Subaru czasem potrafi sie zrobic goraco jak mieszanka zubozeje - ostatni do zasilenia paliwem zdaje sie? Poza tym w turbo-silnikach pewnie pracuja z reguly pod wiekszym obciazeniem. Nie kupuje sie turbo-wozka, zeby jezdzic nim do kosciola tylko. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 No właśnie męczyłem bułę bo zastanawiałem się nad zjawiskami związanymi m.in. z olejem (ubywanie, ciśnienie), ale okazuje się, że głownym wskaźnikiem jest hałas, no i ok, tzn. nie ok, ale co robić... jeździć trza Ostatnie pytanie Czy panewki, jak już zaczną stukać, to będą stukały i na zimno i na ciepło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 i na zimno je usłyszysz - w sumie najbardziej i na ciepło też - olej ma inną temperature wiec dzwięk bedzie inny ton mial. Jak przy dodawaniu lekko gazu bedziesz slyszal chrobotanie, to wylacz silnik i lawetuj sie do .... ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 jakiego rodzaju jest to chrobotanie? slychac to bardzo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 ja próbowałem wysłuchać panewek w jednym znanym mi i już wyremontowanym WRX-ie, ponoć stukały ale byłem głuchy i nic specjalnie nie słyszałem. panewki okazały się już zjechane na maxa (wożę jedną pokazową) więc ucho ten ktoś ma dobre. the.wolf znasz tą osobę więc musisz z nią pogadać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 jakiego rodzaju jest to chrobotanie? slychac to bardzo? Piter - jak jestes osluchany w silniku swoim - to od razu wychwycisz ten dzwiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 A słuchajcie, czy ten problem z panewki dotyczy wszystkich subaryn, czy tylko uturbionych, czy tylko starszych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 ... Jak przy dodawaniu lekko gazu bedziesz slyszal chrobotanie, to wylacz silnik i lawetuj sie do .... ASO No to je dobre... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 powinieniem dodac - lawetuj sie do..... ASO ASAP /aby skutecznie anulowac panewki/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 powinieniem dodac - lawetuj sie do..... ASO ASAP /aby skutecznie anulowac panewki/ A to nawet lepsze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 18 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Uszkodzone panweki przy 200 tys. powiadacie ? Zastanawia mnie czy to tylko przypadłość kilku pechowców (dodatkowo z modyfikowanymi podzespołami) i lubiejącymi poupalać, czy też przypadłość silników turbo w Subaru, czy w ogóle silników beznzynowych z turbiną. Bo w turbodieslach np. nie słyszałem o takich problemach. U mnie silnik chodzi cichutko, bez pukania, bez szarpania i wahań obrotów. Mam nadzieję że jeszcze pojeździ trochę dziesiątków tysięcy bez poważnych usterek. A tak nawiasem - ile kosztuje "zrobienie" panewek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Witam! W moim Forku panewki chrobotały głównie przy odpaleniu auta. Jest to dość charakterystyczny dźwięk i łatwo go rozpoznać. Zaczęło hałasować tak od 205 tysięcy km i po konsultacjach z Marasem wybrałem jazdę "do końca" i inwestycję w nowy schorblock. Sądny dzień nadszedł przy przebiegu 268 tysięcy km.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Przy 200? w Imprezie mi padly przy okolo 120tys. - i to tez chyba nie jest rzadkosc. Po prostu, nie maja lekkiego zycia w tych samochodach. A ile kosztuje zrobienie panewek - zalezy kiedy je robisz Sa tacy hardcorowcy, co wymieniaja panewki na wszelki wypadek co 100tys. z rozrzadem Ale raczej nie w zwyklych "daily driverach" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się