Skocz do zawartości

Spryskiwacze xenonów


palmall

Rekomendowane odpowiedzi

Jak by ci to powiedzieć. Jak by ktoś mi użytkownik zgłosił buga na produkcji, a jak bym mu odpisał żeby sobie poprawił w linijce 358623, to ten ktoś też by nic nie zrozumiał.

Piszesz mi o jakichś pinach w jakiejś cewce, o jakichś przekaźnikach, tymczasem ja nawet nie potrafię tego zlokalizować :/ No nic, trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, palmall napisał:

Jak by ci to powiedzieć. Jak by ktoś mi użytkownik zgłosił buga na produkcji, a jak bym mu odpisał żeby sobie poprawił w linijce 358623, to ten ktoś też by nic nie zrozumiał.

Piszesz mi o jakichś pinach w jakiejś cewce, o jakichś przekaźnikach, tymczasem ja nawet nie potrafię tego zlokalizować :/ No nic, trudno.

Zrozumiałby, zrozumiał. :)

Terminy bug, kompilacja, kod/linijka kodu nie są mi obce, podobnie jak Tobie. Poprosiłbym Cię o wartość, którą mam wpisać i wartość zastępowaną. Najpewniej jednak dostałbyś za takie podejście prośbę o gotowego, przetestowanego patcha. :D

Spróbujmy jeszcze raz.

Co Ci dolega?

Przekaźnik do świateł spryskiwaczy wygląda tak:

http://allegro.pl/przekaznik-spryskiwaczy-88018fe010-subaru-legacy-v-i6842767671.html

Umiejscowiony jest w przedziale silnikowym w okolicach zbiornika na płyn do spryskiwaczy, w jego tylnej części, bliższej kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, WOJO napisał:

Przekaźnik do świateł spryskiwaczy wygląda tak:

http://allegro.pl/przekaznik-spryskiwaczy-88018fe010-subaru-legacy-v-i6842767671.html

Umiejscowiony jest w przedziale silnikowym w okolicach zbiornika na płyn do spryskiwaczy, w jego tylnej części, bliższej kierowcy.

 

To już wiem, tak jak pisałem wcześniej, wymieniłem ten przekaźnik na używkę. Stary powodował nadmierny pobór prądu i rozładowywanie akumulatora. "Nowy używany" nie pobiera prądu, ale też nie odpala spryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Kambol napisał:

...czyli po prostu nie działa.

 

No ale co, nie działa połowicznie? Bo jak rozumiem odpowiada on też za pracę spryskiwaczy szyby, a w przypadku jak przytrzymam dłużej sprysk szyby, to odpala drugą pompkę do spryskiwaczy świateł. Spryskiwacze szyby działają ok, świateł już nie.

Oprócz tego w układzie jest bezpiecznik z filmiku - tam był cały czas zwarty przekaźnik więc psikało cały czas tak? 

Pompka ok, na starym oprócz tego że pobierał prąd to obydwa spryskiwacze chodziły.

Czyli co, mam kupować następny przekaźnik czy jest tam jeszcze coś co mogę sprawdzić po drodze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, palmall napisał:

 

No ale co, nie działa połowicznie? Bo jak rozumiem odpowiada on też za pracę spryskiwaczy szyby, a w przypadku jak przytrzymam dłużej sprysk szyby, to odpala drugą pompkę do spryskiwaczy świateł. Spryskiwacze szyby działają ok, świateł już nie.

Oprócz tego w układzie jest bezpiecznik z filmiku - tam był cały czas zwarty przekaźnik więc psikało cały czas tak? 

Pompka ok, na starym oprócz tego że pobierał prąd to obydwa spryskiwacze chodziły.

Czyli co, mam kupować następny przekaźnik czy jest tam jeszcze coś co mogę sprawdzić po drodze?

Może tak być, że jeden obwód przekaźnika jest sprawny, a drugi nie.

Spryskiwacze szyby zasilane są pompkami oznaczonymi niebieskim okręgiem (jedna przednia, druga tylna). Pompa w okręgu żółtym jest od świateł. W okręgu czerwonym jest przekaźnik (ale to już wiesz :D).

Pompki spryskiwaczy szyby są na innym obwodzie i nie mają nic wspólnego z rzeczonym przekaźnikiem.

Masz schemat postępowania z manuala.

Masz schemat elektryczny z kolorami kabelków i umiejscowieniem pinów we wtyczce przekaźnika (HEADLIGHT WASHER UNIT).

Na pinie 1 przekaźnik dostaje +12V bezpośrednio z bezpiecznika #32 pod kierownicą po zapłonie (IG).

Na pinie 2 powinna się pojawiać masa, po uzyskaniu sygnału sterującego o włączonych światłach.

Na pinie 3 przekaźnik dostaje sygnał o włączonych światłach (żeby nie zużywał płynu, kiedy nie świecą) - może Twój "nowy-stary" nie dostaje tego sygnału (sprawdź czy ma być tam GND, czy +12V).

Na pinie 4 jest sterowanie +12V przed zapłonem, za bezpiecznikiem #30 pod kierownicą (ACC).

Na pinie 5 masz stałą masę GND, której przekazaniem do pompek, steruje przekaźnik.

Na pinie 6 powinna pojawiać się masa, po naciśnięciu spryskiwaczy szyby przedniej.

Bierz miernik w łapkę i sprawdzaj.

W pierwszej kolejności bezpiecznik #32.

windshield washer.png

schemat.png

wi-13967e.png

  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...