adas8888 Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Witam Szanownych Forumowiczów Piszę, ponieważ mam problem. Przeszukałem już chyba całe forum, i nie znalazłem nic, co by pasowało konkretnie. Jeśli coś jest, to proszę o odesłanie. Otóż czasami zapala mi się kontrolka VSC razem z CHECK. Nie ma jakiejś konkretnej sytuacji kiedy to się dzieje. Po kilku chwilach lub po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie. Sam CHECK raczej cały czas się świeci, chociaż czasami, bardzo rzadko gaśnie. Co ciekawe, to tempomat cały czas działa. Autko, to niedawny nabytek: Outback H6 z 2001 roku z LPG. Jak by ktoś coś, to z góry dziękuję i pozdrawiam. Adaś:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 a nie możesz odczytać błędów jakie sygnalizuje MIL? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adas8888 Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 (edytowane) Nie byłem jeszcze na żadnej diagnostyce, a komputra nie mam. A może ktoś coś poleci? Tzn. byłem z autkiem na pakiecie startowym w ,chyba, dobrym serwisie, ale nic nie wykazało. Edytowane 18 Lutego 2018 przez adas8888 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Jest na forum opis czym można się skomunikować z ECU i to nie za wielkie PLNy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adas8888 Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Jak tego szukać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 a nie możesz odczytać błędów jakie sygnalizuje MIL? Co to MIL?Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 4 minuty temu, limesiak napisał: Co to MIL? Malfunction Indicator Lamp inaczej Check engine light Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 19 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2018 Malfunction Indicator Lamp inaczej Check engine light Ops, gracjas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 VSC? A nie czasem VDC-OFF? Bo jeśli tak, to może być uszkodzony któryś z czujników ABS (jak u mnie), lub czujnik położenia kierownicy. A palący się CHECK to zupełnie inna historia, pewnie czujnik spalania stukowego albo zapchany katalizator (też u mnie ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Poczytaj: https://forum.subaru.pl/topic/91571-obd-jakie-kupić/ https://forum.subaru.pl/topic/77564-bawiliście-się-obd2-na-android-przez-bluetooth/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adas8888 Opublikowano 21 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 No racja, VDC-OFF. Tylko, że ten komunikat/kontrolka nie świeci się cały czas. Włącza się czasami, powk... oko przez parę minut i gaśnie. Możliwe, że uszkodzony czujnik ABSu lub ten od położenia kiery jest "uszkodzony tylko trochę" i działa okresowo? Czy jest możliwe, że tylko coś nie łączy? Może czymś poruszać, powyginać i się naprawi A tak na marginesie: czujnika położenia szukać w kole kierownicy? A z tym kompem to muszę się nieco zapoznać z tematem i coś sobie wybrać. Dzięki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Ja też mam tak, że VDC wyłącza mi się tylko czasem i na chwilę. Niemal każdy komp diagnostyczny, które mają nawet niektóre OSKP potrafi wskazać który czujnik ABS wywala lub wywalał w niedalekiej przeszłości błąd. Wówczas wystarczy wymienić ten jeden. U mnie dużo częściej to się pojawia jak jest mokro, a teraz jak są mrozy to pali się niemal ciągle. Gdzieś woda pewno dostaje się do czujnika i robi się zwarcie. Z czujnikiem położenia kierownicy to już nie ma żartów. ESP może dostawać świra jak np. kierownica była ściągana i została założona w innej pozycji. Wówczas bez ponownej kalibracji VDC będzie próbowało walczyć z autem podczas jazdy na wprost. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adas8888 Opublikowano 21 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Qrde no właśnie wydaje mi się, że podczas jazdy na wprost kierownica nie jest idealnie prosto. Ale nie zauważyłem, żeby występowały jakiekolwiek inne objawy, oprócz tej kontrolki. Nawet tempomat działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 7 godzin temu, DETT napisał: Gdzieś woda pewno dostaje się do czujnika i robi się zwarcie. A może tylko pierścień ABS jest uszkodzony, a nie czujnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 W sumie też może być. Bardzo często wyłączam VDC ręcznie więc ten problem mi jakoś specjalnie nie doskwiera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szubaruh6 Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 hej, u mnie się to samo pojawiło, po diagnostyce "uboga mieszanka spalin", dodam że nie mam lpg. Filtr paliwa zmieniony, w weekend szukam dalej- sonda lambda lub świece. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 Pytanie czy świeci się kontrolka VDC, czy VDC off. Ta pierwsza zaświeci się np. przy awarii czujników ABS (już o tym ktoś pisał), błędu czujnika kąta skrętu w kierownicy, uszkodzenia taśmy w kierownicy, uszkodzenia sterownika ABS na pompie ABS. Przerabiam to obecnie. Niemniej towarzyszyłoby temu zapalanie się kontrolki ABS. Natomiast kontrolka VDC off (ta z rysuneczkiem poślizgu) może się zapalać np. przy przegrzewaniu się silnika (w Outbacku II podobno nie było gdzie podłączyć sygnalizacji podniesionej temperatury silnika, więc podłączyli to pod kontrolkę VDC off). Wiem z autopsji bo przerabiałem to w zeszłym roku kiedy padła mi uszczelka pod głowicą i przy wzroście temperatury silnika zapalała się ta kontrolka. Powyższe to tylko moje doświadczenia, bo powodów zapalania się tych kontrolek może być znacznie więcej. Zacznij od odczytania błędów i to jak najszybciej, żeby czegoś bardziej nie zepsuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się