Skocz do zawartości

VSC OUTBACK h6 '01


adas8888

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów

Piszę, ponieważ mam problem. Przeszukałem już chyba całe forum, i nie znalazłem nic, co by pasowało konkretnie. Jeśli coś jest, to proszę o odesłanie. Otóż czasami zapala mi się kontrolka VSC razem z CHECK. Nie ma jakiejś konkretnej sytuacji kiedy to się dzieje. Po kilku chwilach lub po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie. Sam CHECK raczej cały czas się świeci, chociaż czasami, bardzo rzadko gaśnie. Co ciekawe, to tempomat cały czas działa. Autko, to niedawny nabytek: Outback H6 z 2001 roku z LPG. Jak by ktoś coś, to z góry dziękuję i pozdrawiam.

Adaś:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VSC? A nie czasem VDC-OFF? Bo jeśli tak, to może być uszkodzony któryś z czujników ABS (jak u mnie), lub czujnik położenia kierownicy. A palący się CHECK to zupełnie inna historia, pewnie czujnik spalania stukowego albo zapchany katalizator (też u mnie :D ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No racja, VDC-OFF. Tylko, że ten komunikat/kontrolka nie świeci się cały czas. Włącza się czasami, powk... oko przez parę minut i gaśnie. Możliwe, że uszkodzony czujnik ABSu lub ten od położenia kiery jest "uszkodzony tylko trochę" i działa okresowo? Czy jest możliwe, że tylko coś nie łączy? Może czymś poruszać, powyginać i się naprawi :) A tak na marginesie: czujnika położenia szukać w kole kierownicy? A z tym kompem to muszę się nieco zapoznać z tematem i coś sobie wybrać.

Dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam tak, że VDC wyłącza mi się tylko czasem i na chwilę. Niemal każdy komp diagnostyczny, które mają nawet niektóre OSKP potrafi wskazać który czujnik ABS wywala lub wywalał w niedalekiej przeszłości błąd. Wówczas wystarczy wymienić ten jeden. U mnie dużo częściej to się pojawia jak jest mokro, a teraz jak są mrozy to pali się niemal ciągle. Gdzieś woda pewno dostaje się do czujnika i robi się zwarcie.

Z czujnikiem położenia kierownicy to już nie ma żartów. ESP może dostawać świra jak np. kierownica była ściągana i została założona w innej pozycji. Wówczas bez ponownej kalibracji VDC będzie próbowało walczyć z autem podczas jazdy na wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Pytanie czy świeci się kontrolka VDC, czy VDC off. Ta pierwsza zaświeci się np. przy awarii czujników ABS (już o tym ktoś pisał), błędu czujnika kąta skrętu w kierownicy, uszkodzenia taśmy w kierownicy, uszkodzenia sterownika ABS na pompie ABS. Przerabiam to obecnie. Niemniej towarzyszyłoby temu zapalanie się kontrolki ABS.

 

Natomiast kontrolka VDC off (ta z rysuneczkiem poślizgu) może się zapalać np. przy przegrzewaniu się silnika (w Outbacku II podobno nie było gdzie podłączyć sygnalizacji podniesionej temperatury silnika, więc podłączyli to pod kontrolkę VDC off). Wiem z autopsji bo przerabiałem to w zeszłym roku kiedy padła mi uszczelka pod głowicą i przy wzroście temperatury silnika zapalała się ta kontrolka.

 

Powyższe to tylko moje doświadczenia, bo powodów zapalania się tych kontrolek może być znacznie więcej. Zacznij od odczytania błędów i to jak najszybciej, żeby czegoś bardziej nie zepsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...