Skocz do zawartości

Oleje w napędach (OBK manual 2005) i pewnie inne też.


RAV

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Proszę o informacje jakie oleje do:

- dyfer tylny ( wersja ze szperą)

- skrzynia biegów (manual)

- dyfer przedni

 

Ostatnia wymiane robiłem jeszcze w poprzednim Subaru , ale za cholera nie wiem skąd dogrzebałem sie do informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RAV napisał:

Witajcie

Proszę o informacje jakie oleje do:

- dyfer tylny ( wersja ze szperą)

- skrzynia biegów (manual)

- dyfer przedni

 

Ostatnia wymiane robiłem jeszcze w poprzednim Subaru , ale za cholera nie wiem skąd dogrzebałem sie do informacji.

Masz w instrukcji obsługi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło - ale po poszukiwania polskiej instrukcji do OBK z tych lat znalazłem tylko papierową na aledrogo za 180zł to sobie dałem spokój.

Z angielskim słabo 

 

To może inaczej - czy jeśli dyfer centralny ( w skrzyni) ma LSD to olej z dodatkiem czy może samo LSD jest hermetycznie zamknięte i pracuje we własnym oleju?

W tylnym moście jest LSD czyli olej z dodatkiem.

 

Instrukcja podaje API GL5 &5E90 

Nic nie podaje na temat możliwości LSD w tylnym moście.

A AT forku miałem LSD ( jak chyba wszystkie AT), a w tym tez ewidentnie czuć ,ze jest . Instrukcja na ten temat milczy.

 

 

Edytowane przez RAV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Zadzwoniłem więc do serwisu w którym poprzedni właściciel serwisował samochód. Okazało się, że stosowali Total 75W/90.

Lepkość taką podaje również instrukcja obsługi. To samo w skrzyni co i tylnym moście.

Edytowane przez Bio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, LSD w centralnym i tylnym dyfrze (o ile są, w Foresterze SG miałem) są zamknięte hermetycznie i zalane własnym olejem silikonowym, dlatego olej do skrzyni i dyfra BEZ dodatków / oznaczeń "LS".

75w90 GL-5. Z doświadczeń wiadomo, że nie za rzadki (nie za niska lepkość w 40 stopniach). Polecany Shell Spirax S6, Millers TRX Synth ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w manualu jest olej w napędzie w 2 miejscach ( a AT w trzech).

Dodatkowo mój ma dość mocną szpere z tyłu ( co objawia się dużą nadsterownością na śliskim)

W porównaniu do LSD , które miałem w Jeepach naprawdę mocno spina już przy kręceniu na podnośniku.

Wiec pójdzie do skrzyni 75W90 a do mostu 75W90 LS lub sam dodatek do LS i ten sam olej.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RAV napisał:

Dodatkowo mój ma dość mocną szpere z tyłu ( co objawia się dużą nadsterownością na śliskim)

W porównaniu do LSD , które miałem w Jeepach

To co to za szperę  masz założoną? Jeśli "mechaniczną" - płytkową to faktycznie  oleje LS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel samochodu ( i jedyny od nowości) twierdzi ,ze fabryczna.

Ale faktycznie spina dość mocno.

Myślałem ,ze LSD jest tylko w AT (ale w AT spinała słabo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Aga zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...