Skocz do zawartości

RAV

Nowy
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O RAV

  • Urodziny 18.08.1978

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Forester SG 2,0X AT
    OBK '05 2,5NA MT

Ostatnie wizyty

376 wyświetleń profilu

Osiągnięcia RAV

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

2

Reputacja

  1. No moze tak być. Mój katalizator wydawał rozne zapachy juz od 190tys km, potem auto lekko zamulało i zwiększył sie apetyt na olej. Wymieniłem cału układ ( został tylko kolektor) i samochód znowu smiga jak nowy a i spalanie spadło o około 10% bo deptac tak nie trzeba. Samochód to OBK 2005 2,5 NA
  2. A wymienił ktoś z Was poduszki mocowania maglownicy? Niby stare wyglądały OK ale po wymianie na nowe (oczywiście GEN) jakość prowadzenia wróciła a stuki zniknęły. Kosztowały grosze a i wymianę da się zrobić bez znacznego rozbierania
  3. Mam obecnie BP, ale tez miałem starszego przez chwile Dla mnie przepaść jeśli chodzi o jakość - Subaru im starsze tym lepsze.
  4. Jak on (ten czujnik) pod zderzakiem siedzi i zderza się z nasza, polską solą to moze jednak trzeba by sprawdzić piny na podłączeniu ( nie wiem , nie widziałem gdzie jest wtyczka)
  5. A fabryczna to jak by był jak bez LS? Tam nie było LSD? Chyba nie torsen (to nie audi)
  6. Poprzedni właściciel samochodu ( i jedyny od nowości) twierdzi ,ze fabryczna. Ale faktycznie spina dość mocno. Myślałem ,ze LSD jest tylko w AT (ale w AT spinała słabo)
  7. RAV

    Nisko spadające obroty.

    Ja masz zawalona przepustnice to adaptować się będzie i po 300km tez nie będzie idealnie - lepiej ale nie idealnie. Wyczyszczenie przepustnicy i już po 2-5 km będzie LUX Dodatkowo jak jeździłem Forkiem czy Legacy z AT podnosiłem sobie przez freeSSM obroty o 100 - dużo łatwiej i żwawiej mu się ruszało.
  8. No to w manualu jest olej w napędzie w 2 miejscach ( a AT w trzech). Dodatkowo mój ma dość mocną szpere z tyłu ( co objawia się dużą nadsterownością na śliskim) W porównaniu do LSD , które miałem w Jeepach naprawdę mocno spina już przy kręceniu na podnośniku. Wiec pójdzie do skrzyni 75W90 a do mostu 75W90 LS lub sam dodatek do LS i ten sam olej.
  9. Miło - ale po poszukiwania polskiej instrukcji do OBK z tych lat znalazłem tylko papierową na aledrogo za 180zł to sobie dałem spokój. Z angielskim słabo To może inaczej - czy jeśli dyfer centralny ( w skrzyni) ma LSD to olej z dodatkiem czy może samo LSD jest hermetycznie zamknięte i pracuje we własnym oleju? W tylnym moście jest LSD czyli olej z dodatkiem. Instrukcja podaje API GL5 &5E90 Nic nie podaje na temat możliwości LSD w tylnym moście. A AT forku miałem LSD ( jak chyba wszystkie AT), a w tym tez ewidentnie czuć ,ze jest . Instrukcja na ten temat milczy.
  10. Witajcie Proszę o informacje jakie oleje do: - dyfer tylny ( wersja ze szperą) - skrzynia biegów (manual) - dyfer przedni Ostatnia wymiane robiłem jeszcze w poprzednim Subaru , ale za cholera nie wiem skąd dogrzebałem sie do informacji.
  11. Nie wiem czy temperatura ogrzewania jest w nim sterowana wodą czy powietrzem ,ale jeśli powietrzem to wystarczy podłączyć ogrzewanie reduktora szeregowo za nagrzewnica i będziesz miał zawsze ciepło. Możesz tez zostawić połączenie równoległe ( po to powoduje takie objawy jak u Ciebie) ale zdławi delikatnie wąż z doprowadzeniem do reduktora.
  12. RAV

    Woda z wydechu.. ile ?

    Coby nowego tematu nie zakładać - u mnie leje się po postoju w garażu ale tylko z prawej rury. Na zdjęciu powyżej tez widzę prawy wylot (u mnie własnie z prawego) Ten typ tak ma? Wcześniej miałem tylko Subaru z jedną rurą
  13. RAV

    Jaki rocznik wybrać

    Mój krajowy, z dokumentacją serwisową z Subaru i przebiegu 160tys km, brał 1L/1000km :). Ale to nie był olej sensowny tylko taki z reklam TV 10W40.
  14. RAV

    Jaki rocznik wybrać

    Jeździłem kilka lat 2,0NA - brał olej do puki nie dostał odpowiedniego. Po drugiej wymianie przestał pobierać w ogóle. Teraz mam OBK 2,5 NA z 2005 i po kupnie się załamałem - żarł olej jak szalony. Sprawdzone wszystko, wymieniony zaworek na odmie i zalany olejem odpowiednim . Zuzycie spadło do bardzo , bardzo małego ( jak na Subaru t.j ok 200-300ml/1200km. Oleju mam jeszcze ok 40L - nie ma go już w sprzedaży w Polsce , więc ie robie reklamy. Mam tez w firmie 5 samochodów i apetyt na olej spadł drastycznie po zmianie na niego. Olej to skandynawska 5W30LL od Statoil, który wycofał sie z PL.
  15. RAV

    Ile pali

    W starym 2,5 (2005 ) wyniki idnetyczne.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...