Skocz do zawartości

Sprzęgło Legacy 2.2


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

pytanie dotyczy sprzęgła w moim świerzo zakupionym Legacy.Wiem, że zostało ono wymienione. Od tego czasu mam problemy z przełączaniem biegów ale też i inne:

1.Pewnego razu przy "ucieczce" ze skrzyżowania sprzęgło zaczęło się ślizgać-na jedynce i dwójce!

2.Przy hamowaniu silnikiem za pomocą redukcji, czuć w końcowej fazie puszczania sprzęgła "wibracje"-czuć to na pedale sprzęgła i na aucie.

3.Podobne wibracje jak w pkt. 2 są podczas delikatnego podjeżdzania-np.stojąc w korku. Delikatnie puszczając sprzęgło auto zaczyna się w pewnym momencie trząść.Nie można np. podjechać kawałek "na samym sprzęgle" bez gazu (w innych autach tak można).\

4.Przy okazji montowania sprzęgła spowodowano wyciek ze skrzyni.

 

Więc pojawia się pytanie-co "skopali" instalatorzy sprzęgła?A może te objawy to normalka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Pewnego razu przy "ucieczce" ze skrzyżowania sprzęgło zaczęło się ślizgać-na jedynce i dwójce!

Czy masz jakikolwiek luz na pedale sprzęgła? Jeżeli nie, to być może jest ono za wysoko podciągnięte na łapie i nie łapie całkowicie? Ale wtedy raczej miałbyś problemy na biegach 4 i 5 (skoro już na 1 i2 potrafi ślizgać).

 

2.Przy hamowaniu silnikiem za pomocą redukcji, czuć w końcowej fazie puszczania sprzęgła "wibracje"-czuć to na pedale sprzęgła i na aucie.

Był wymieniany komplet, czy tylko tarcza sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był wymieniany komplet, czy tylko tarcza sprzęgła?

dobre pytanie...dostałem stare sprzęgło i jest tam tarcza + coś co wygląda jak lożysko (?) i nic więcej.Czyli pewnie tylko to zostało wymienione...

A co oprócz tarczy sprzęgła się wymienia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło powinno się zmieniać kpl.(tarcza, docisk, łożysko oporwe ,łożysko podporowe (te co jest w kole zamachowym). Wtedy sprzęgło na dłużej starcza nie szarpie przy ruszaniu pedał pracuje lżej. Przy wymianie należy jeszcze zwrócić uwagę na pare drobiazgów które mają wpływ na pracę. Prawidłowa regulacja linki sprzęgła i hilcholdera ,stan łapy sprzęgła oraz zapinek łożyska oporowego. Zadzwoń do nas na Jutrzeki do warsztatu 602 11 76 06 to Ci postaram się pomóc więcej z tym sprzęgłem.

PzdrE12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wymienii samą tarcze i tylko " to coś co przypomina łożysko" to niestety ale reszta mechanizmów które wchodzą w skład sprzęgła głównego w aucie, nadal jest "wydymana"...

Osobiście bym wrócił i poprosił o wymiane reszte części, no chyba ze się tak umawialiście wtedy sprzęgło ma prawo się slizgać...

 

 

PS. W tych legasiach były montowane tylko sprzęgła jedno tarczowe? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście bym wrócił i poprosił o wymiane reszte części, no chyba ze się tak umawialiście wtedy sprzęgło ma prawo się slizgać...

problem w tym , że to poprzedni wlasciciel wymienial sprzeglo...

wyglada na to , ze bede musial to poprawic-jaki orientacyjny koszt??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem olej na Shella-jest zdecydowanie lepiej:) Czasem sobie chrobotnie,ale poprawa znaczna.

Co do sprzęgła-mechanik mi powiedział, że mam za twarde sprzęgło włożone i "tarpie"

Mówił, że nie mam się czym martwić, tylko tyle, że może się szybciej sprzęgło skończyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem wymienieny docis, tacze, lozysko oporowe oraz lozysko kola zamachowego w legacy '00. Poprawa znaczna, ale przy sekwencyjnym uzywaniu zaczynaja sie drgania w koncowej fazie puszczania pedalu sprzegla, b. moce trzesie calym samochodem. Po chwili nie uzywania wszystko wraca do normy. Z tego co sie tutaj dowiedzialem to chyba bede musial sie do tego przyzwyczaic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

pytanie dotyczy sprzęgła w moim świerzo zakupionym Legacy.Wiem, że zostało ono wymienione. Od tego czasu mam problemy z przełączaniem biegów ale też i inne:

2.Przy hamowaniu silnikiem za pomocą redukcji, czuć w końcowej fazie puszczania sprzęgła "wibracje"-czuć to na pedale sprzęgła i na aucie.

3.Podobne wibracje jak w pkt. 2 są podczas delikatnego podjeżdzania-np.stojąc w korku. Delikatnie puszczając sprzęgło auto zaczyna się w pewnym momencie trząść.Nie można np. podjechać kawałek "na samym sprzęgle" bez gazu (w innych autach tak można).\

Więc pojawia się pytanie-co "skopali" instalatorzy sprzęgła?A może te objawy to normalka?

 

dla mnie to objawy "zregenerowania"sprzegla a nie wlozenia nowej tarczy... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

u mnie przy ruszaniu bardzo szarpalo i drgal- delikatnie powiedziane - caly samochod!

odczuwalo sie jakby tarcza sprzegla byla krzywa i nie lapala na calej powierzchni.

bylo coraz gorzej az wkoncu skonczyla sie jazda! smrod i tarcza spalona.

przy wymianie calego kompletu za niemala sume :cry: mechanik powiedzial ze odkrecil sie docisk no i wszystko sie zmielilo!

po wymianie wszystko jest OK :smile:

 

pozdrawim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

u mnie przy ruszaniu bardzo szarpalo i drgal- delikatnie powiedziane - caly samochod!

odczuwalo sie jakby tarcza sprzegla byla krzywa i nie lapala na calej powierzchni.

bylo coraz gorzej az wkoncu skonczyla sie jazda! smrod i tarcza spalona.

przy wymianie calego kompletu za niemala sume :cry: mechanik powiedzial ze odkrecil sie docisk no i wszystko sie zmielilo!

po wymianie wszystko jest OK :smile:

 

pozdrawim

 

Stare disle mają tak cały czas :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...