Skocz do zawartości

Legacy IV przegub, półoś?


polter_83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Dzisiaj w podróży pojawił się mały problem.

W ciasnych zakrętach prawe przednie koło boksuje.

Czy dobrze mniemam że to przegub?

Zmieniać jedną stronę, czy może obie na raz?

Najważniejsze, jaką firmę polecacie?

Widziałem SKF od 400 w górę za przegub, trochę drogo i coś na N... za 125. Jest mega rozstrzał, nie chce chińczyka wolę średnią półkę. Z kolei na aledrogo jest cała półoś jakiejś firmy BVR czy coś za 350 zł.

Jest sens wymieniać całe półosie?

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego Moto G (4) przy użyciu Tapatalka

 

 

Witam wszystkich,
 
Dzisiaj w podróży pojawił się mały problem.
W ciasnych zakrętach prawe przednie koło boksuje.
Czy dobrze mniemam że to przegub?
Zmieniać jedną stronę, czy może obie na raz?
Najważniejsze, jaką firmę polecacie?
Widziałem SKF od 400 w górę za przegub, trochę drogo i coś na N... za 125. Jest mega rozstrzał, nie chce chińczyka wolę średnią półkę. Z kolei na aledrogo jest cała półoś jakiejś firmy BVR czy coś za 350 zł.
Jest sens wymieniać całe półosie?
Pozdrawiam
 
Wysłane z mojego Moto G (4) przy użyciu Tapatalka
 
 

Zapomniałem dodać iż objaw występuje w trakcie dodania gazu w zakręcie.

Wysłane z mojego Moto G (4) przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, polter_83 napisał:

Czy dobrze mniemam że to przegub?

Zmieniać jedną stronę, czy może obie na raz?

I przy tym nieprzyjemny stuk? 
U mnie była to wina wyrąbanej gałki. Najlepiej zmienić obie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I przy tym nieprzyjemny stuk? 
U mnie była to wina wyrąbanej gałki. Najlepiej zmienić obie.
Stukania jeszcze nie słyszałem, generalnie podróż z rodziną. Radio, hałas dzieci.
Dam radę zrobić na spokojnie 300 km?
Muszę wrócić jutro od Teściów.
W poniedziałek mechanik, żeby sprawdził dokładnie i zamawiam części.
Co sądzisz o całej półosi za 350 zł?

Wysłane z mojego Moto G (4) przy użyciu Tapatalka

I przy tym nieprzyjemny stuk? 
U mnie była to wina wyrąbanej gałki. Najlepiej zmienić obie.
Już w domu, chyba siadły oba przeguby, choć mam wgląd tylko na ten od silnika.
"Zapocony" z jednej strony i świeży smar wypluty. Przy niższych prędkościach czuję lekkie drgania samochodu, więc się zgadza z tym co widzę.
Pytanie czy wystarczy uzupełnić smar i uszczelnić, czy może jest już "po ptokach"?
Co więcej obudowa dokładnie tego przegubu była wymieniana w sierpniu. Zastanawiam się czy ta naprawa była niepotrzebna i trzeba było wymienić cały przegub, czy może mechanik dał ciała.4464ac6c980a783fa8e5927871915fad.jpg

Wysłane z mojego Moto G (4) przy użyciu Tapatalka

Potrzebuję dalszej pomocy.

 

Zadzwoniłem do ASO i cena półosi zwaliła mnie z nóg.

Szukam nówki innej firmy i coś jest ale pojawiają się z różną długością.

 

Mój VIN to JF1BP5LW47G067109.

Widzę półosię z uzębieniem 27 od koła 25 od skrzyni, fi 52 i z długościami 770, 775 i 785.

Która będzie właściwa?

 

Czy może pchać się w używkę ale OEM?

 

Ja tu nie znajdę odpowiedzi to założę nowy wątek.

     Pozdrawiam 

 

Proszę o zamknięcie tego tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 6.01.2018 o 17:56, polter_83 napisał:

 

Potrzebuję dalszej pomocy.

 

Zadzwoniłem do ASO i cena półosi zwaliła mnie z nóg.

Szukam nówki innej firmy i coś jest ale pojawiają się z różną długością.

 

Mój VIN to JF1BP5LW47G067109.

Widzę półosię z uzębieniem 27 od koła 25 od skrzyni, fi 52 i z długościami 770, 775 i 785.

Która będzie właściwa?

 

Czy może pchać się w używkę ale OEM?

 

Ja tu nie znajdę odpowiedzi to założę nowy wątek.

     Pozdrawiam 

 

Proszę o zamknięcie tego tematu

 

 

I jak się zakończyła historia, znalazłeś przeguby? Też szukam, lecz do outbacka i wskazówki mile widziane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
 
I jak się zakończyła historia, znalazłeś przeguby? Też szukam, lecz do outbacka i wskazówki mile widziane
Kupiłem BRV na allegro póki co jeżdżę. Oryginalne będę regenerował żeby mieć na wymianę.
To może najlepsza opcja. Wyjąć i oddać do regeneracji.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, polter_83 napisał:

Kupiłem BRV na allegro póki co jeżdżę. Oryginalne będę regenerował żeby mieć na wymianę.
To może najlepsza opcja. Wyjąć i oddać do regeneracji.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
 

Gdzie regenerujesz i na czym polega ta regeneracja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę dzwonił.

Jak poznam konkrety to dam znać.

 

Heh,

 

Trochę popłynęli - chcą 600 za 1 przegub

Jak wyślę im 2 półosie to skasują mnie do 2400, za tyle to chyba 2 nowe OEM kupie,

Podziękowałem

 

Znalazłem w Katowicach

http://naprawapolosi.pl

500 zł za półoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kombinujesz, u mnie jak przegub zaczął strzelać (nie dopilnowałem osłon i brud zrobił swoje) to kupiłem w najbliższym sklepie motoryzacyjnym zamiennik za 93zł.

drugi rok jeżdżę i nic się złego nie dzieje, z wymianą nie było kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kombinujesz, u mnie jak przegub zaczął strzelać (nie dopilnowałem osłon i brud zrobił swoje) to kupiłem w najbliższym sklepie motoryzacyjnym zamiennik za 93zł.
drugi rok jeżdżę i nic się złego nie dzieje, z wymianą nie było kłopotów.
I chcesz mi powiedzieć że wymiana gumowej osłony załatwi sprawę uszkodzonego przegubu?

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

I co zregenerowałeś półosie oryginalne i podmieniłeś, czy nadal zamienniki eksploatujesz? Czeka mnie to z jedną stroną w OBK jak na tą chwilę.

Dzięki za odpowiedź

 

Pzdr

I chcesz mi powiedzieć że wymiana gumowej osłony załatwi sprawę uszkodzonego przegubu?

 

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2018 o 18:08, polter_83 napisał:

I chcesz mi powiedzieć że wymiana gumowej osłony załatwi sprawę uszkodzonego przegubu?

Ale u Ciebie na przytoczonym zdjęciu nie widać problemu z przegubem, tylko z uszczelniaczem półosi w skrzyni biegów.

To zapocenie półosi nie jest ze smaru przegubu, tylko z oleju w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na zamienniku, musiałem robić remap przez stukowca, więc operacja odłożona w czasie.

I co zregenerowałeś półosie oryginalne i podmieniłeś, czy nadal zamienniki eksploatujesz? Czeka mnie to z jedną stroną w OBK jak na tą chwilę.
Dzięki za odpowiedź
 
Pzdr

 


Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Ale u Ciebie na przytoczonym zdjęciu nie widać problemu z przegubem, tylko z uszczelniaczem półosi w skrzyni biegów.
To zapocenie półosi nie jest ze smaru przegubu, tylko z oleju w skrzyni.
Hej,

Nie rozumiem, jak mógł uciekać mi olej ze skrzyni, ale widać to dopiero za osłoną przegubu a nie przy skrzyni?

Mechanik jak patrzył to nie znalazł wycieku. Prawe koło z przodu jakby podskakiwało w zakrętach dlatego wymieniłem półoś.

Po wymianie spokój.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Jeżdżę na zamienniku,



Dzięki za odpowiedź
Po kalkulacjach także wymienię na kompletny zamiennik i spróbuję reanimować w przyszłości wyjętą z auta, przy okazji liczę że w tej samej półosi leży mój problem z lekkimi drganiami przy małych prędkościach, bo na chwilę obecną na pewno kończy się zewnętrzny przegub
Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 24.06.2018 o 16:20, polter_83 napisał:

Jutro będę dzwonił.

Jak poznam konkrety to dam znać.

 

Heh,

 

Trochę popłynęli - chcą 600 za 1 przegub

Jak wyślę im 2 półosie to skasują mnie do 2400, za tyle to chyba 2 nowe OEM kupie,

Podziękowałem

 

Znalazłem w Katowicach

http://naprawapolosi.pl

500 zł za półoś.

Zawsze lepiej regenerowac oryginalna czesc niz kupowac zamiennik bo zamiennik bedzie slaby w kazdym punkcie. Czyli frez w skrzyni biegow bedzie slaby a i jak bedzie wykonany z duza tolerancja wymiaru to moze niszczyc skrzynie, krzyzak bedzie slabszy, lozyska na krzyzaku itd.....   Lepiej zamotowac nowy krzyzak z lekkim nadwymiarem lozysk i przegub otrzymuje sprawnosc niemal jak fabryczny.

Edytowane przez bodec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...