Zachar Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Hej i czołem! O Foresterze marzyłem od dawna, ale zawsze były jakieś przeszkody - głównie chodziło o kasę i zdrowy rozsądek bo jak wiadomo są bardziej niezawodne i tańsze w utrzymaniu samochody. We wrześniu 2016 udało się sprzedać ówczesny samochód i na poważnie rozpocząłem łowy Szukałem Forestera w wersji 2.0 at polift ale marzył mi się 2.5xt. Oglądałem też kilka Outbacków. W poszukiwaniu forka odwiedziłem Lublin, Kalisz, Strzyżów i Kraków. Łatwo nie było. Wszystkie sensowne oferty znikały w ciągu 1-2dni. W lutym udało się umówić na oglądanie Forestera II 2006 z silnikiem 2.5l i automatem. Sprzedający skutecznie podgrzał atmosferę i już po godzinnych oględzinach wpłaciłem zaliczkę a dwa dni później stałem się szczęśliwym posiadaczem Subcia. Auto pochodzi z belgijskiego salonu, kupione przez Polaka. Jestem 3 właścicielem. Ostatnie 40tys km autem jeździła kobieta. Jej mąż miał jeszcze w garażu EVO IX (sic!). Forester miał kilka drobnych mankamentów o których zostałem uprzedzony przez sprzedającego. Przy pierwszym serwisie wymieniłem tarcze przód, klocki, oleje, filtry. Od początku były problemy z LPG. Skończyło się na wymianie wtrysków. Samochodem często śmigamy na trasie Rze-Wroc jaki i po szutrowych drogach dojazdowych do naszego Rancho Auto dawało wiele frajdy z jazdy aż do przebiegu 177kkm kiedy to zabrałem się za regulację luzów zaworowych. I tu pojawiły się problemy. Po wyjęciu silnika, zrobieniu luzów i odpaleniu auta mechanik stwierdził, że zużyciu uległy panewki. Po wymianie oleju i rozgrzaniu samochodu dźwięk był wyraźny Prawdopodobnie słyszałem go już wcześniej ale nie powiązałem tego z obróconą panewką. Taki pech :(. Naprawa silnika trwała długo, pochłonęła sporo kasy, ale nie było wyjścia. Nie chciałem się go pozbywać. Do wymiany poszedł wał, tłoki, uszczelnienie i wszystko to co przy tej okazji się wymienia. Przy okazji postoju auta do regeneracji poszły przednie klosze ( polerka, rozklejenie, uszczelnienie) Obecnie Forester ma 178000km i czeka na wymianę oleju a ja z niecierpliwością czekam aż będę mógł wykorzystać jego pełną moc! Za kierownicą Forka często można spotkać moją drugą połowę ( zawsze pierwsza spod świateł ) W zeszłym tygodniu auto dostało nowe łączniki stabilizatorów i zimowe oponki. W planach: - płyta pod silnik - regeneracja i malowanie zacisków - wyciągnięcie kilku wgniotek + polerka - konserwacja podwozia i nadkoli - zmiana koloru alufelg - lotka na tylną klapę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amnes Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 3 godziny temu, Zachar napisał: Naprawa silnika trwała długo, pochłonęła sporo kasy, ale nie było wyjścia. Nie chciałem się go pozbywać. Do wymiany poszedł wał, tłoki, uszczelnienie i wszystko to co przy tej okazji się wymienia. Eh. Miłej zabawy po oleju! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 10 godzin temu, Zachar napisał: Za kierownicą Forka często można spotkać moją drugą połowę ( zawsze pierwsza spod świateł ) To póki silnik nie dotarty, to niech nie startuje ze świateł jak z katapulty. Spokojne docieranie, dopiero potem zabawa. Fajny leśnik! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 Klasycznie piękny leśnik. Szerokości ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zachar Opublikowano 9 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 Taka duperela ale cieszy oko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zachar Opublikowano 14 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 Pierwsza z zaplanowanych modyfikacji wykonana! Jest nowa, aluminiowa płyta pod silnik. Przy okazji nowy olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zachar Opublikowano 5 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Forester dostał nowy olej w skrzyni. Niestety dostał też strzała w bok. Szkoda pójdzie z OC sprawy ale mimo wszystko i tak boli. Do tej chwili miał oryginalny lakier... Obecnie walczę o uruchomienie tylnej wycieraczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zachar Opublikowano 25 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 Trochę to zajęło ale uszkodzenia zostały naprawione. Leśnik znowu wygląda tak jak powinien. Dodatkowo zostało zakonserwowany oraz zlikwidowano małe ogniska rdzy na nadkolach. Uruchomiłem też tylną wycieraczkę. Po długich poszukiwaniach udało się kupić używany silnik z forum ale jeśli ktoś nie miałby tyle szczęścia polecam aliexpress - cały mechanizm dwa razy taniej niż w ASO. W ramach domowego majsterkowania założyłem siłowniki maski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zachar Opublikowano 28 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 Czas leci a projekt odbudowy forka cały czas w toku. Wiosną auto dostało nowe kapcie - Nokian Line SUV XL w rozmiarze 215/60/17. Wybrałem wyższy profil niż rekomenduje producent z uwagi na weekendowe przejazdy po szutrowo- kamienistych drogach. Sprawdzają się dobrze. W zeszłym miesiącu wymieniłem przednia szybę. Poprzednia była mocno porysowana i z licznymi odpryskami. Założyłem oryginalna grzana szybę Pilingtona. Z kolei w tym miesiącu wymieniłem kilka dupereli w zawieszeniu z przodu (tuleje wahacza, końcówki drążków) i ustawiłem zbieżność. Niestety delikatny luz na kierownicy pozostał. Szukam dalej. Możliwe że to maglownica... Kolejny temat to uciekający płyn chłodniczy. Znika ok 200ml na 600-800km po mieście. Wycieków brak. Czasem czuć dziwny zapach spalenizny ale nigdzie nie mogę zlokalizować nieszczelności. Mam nadzieję że to nie Upg bo kolejnej tego typu naprawy chyba nie przeżyje na razie stawiam na nieszczelności w układzie ogrzania instalacji gazowej. Olej bez zmian, temperatura stoi w miejscu obecnie na liczniku 184 170km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Runner Opublikowano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 Skoro czuć zapach parującego płynu, gdzieś puszcza po rozgrzaniu. A sądząc po małych ubytkach i braku śladów pod autem, będą to węże lub górny/dolny zbiornik plastikowy chłodnicy, na łączeniu z alu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 30 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2018 Sprawdź trójniki odejścia płynu do reduktora LPG (opaski na wężach lubią się luzować). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zachar Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Problem płynu wydaje się być rozwiązany. Mechanik poradził mi aby nie utrzymywać maksymalnego poziomu płynu bo układ go zawsze wypluwa. Teraz płyn jest na minimum przy zimnym silniku i wygląda na to że wszystko jest ok. Pojutrze Forek rozpoczyna swoją podróż życia - Rumunia-Macedonia-Albania. Mam nadzieję że zda egzamin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zachar Opublikowano 23 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 Minęło trochę czasu a Subaru nadal cieszy. W trakcie wakacyjnej podróży zrobiliśmy 4,5 tys km bez awarii. Forek poznał bezdroża Albanii i Macedonii. W połączeniu z namiotem dachowym świetnie sprawdził się jako samochód na tego typu wyprawę. Żadne podjazdy nie robiły na nim wrażenia. Kilka tygodni temu zmieniłem wydech ( tłumik) na przelotową puszkę od TurboWorks. Dupy nie urywa ale słychać lekkie bulgotanie. Zamontowałem też nowe tarcze i klocki z tyłu bo Albańskie serpentyny dały im popalić W planach na grudzień jest lift 4cm i więcej zabawy w offie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zachar Opublikowano 13 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 Jak planowałem tak zrobiłem. TurboForek podniesiony o 4cm na zestawie od @Rafaelo . Obecnie samochód na zimówkach o profilu 55 więc wygląd trochę jak na szczudłach ale letnie będą już 65 wiec powinno to wizualnie wyglądać lepiej. Zbieżność udało się ustawić bez problemu. Teraz tak jak wszyscy czekam na śnieg ! 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zachar Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Mała aktualizacja: Forester po zimie zaczął zmieniać kolor więc poprawiłem konserwację i pomalowałem klapę bagażnika. Obawiam się że na długo to nie wystarczy i trzeba będzie z tym poważnie powalczyć. Obecnie nie mam z nim problemów oprócz dziwnego dźwięku który wydaje silnik podczas pracy na benzynie. Po przełączeniu na LPG dźwięk ustaje.... Wymieniłem wtryski ale dźwięk pozostał. Mój mechanik się poddał a mnie to nieustannie denerwuje. Poza tym zastanawiam się nad dystansami po 25mm na koło aby go troche poszerzyć. W planach kosz dachowy z oświetleniem LED na letnie wypady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się