Skocz do zawartości

Turbo Leśnik


Zachar

Rekomendowane odpowiedzi

Hej i czołem!

 

O Foresterze marzyłem od dawna, ale zawsze były jakieś przeszkody - głównie chodziło o kasę i zdrowy rozsądek bo jak wiadomo są bardziej niezawodne i tańsze w utrzymaniu samochody. We wrześniu 2016 udało się sprzedać ówczesny samochód i na poważnie rozpocząłem łowy ;) Szukałem Forestera w wersji 2.0 at polift ale marzył mi się 2.5xt. Oglądałem też kilka Outbacków. W poszukiwaniu forka odwiedziłem Lublin, Kalisz, Strzyżów i Kraków. Łatwo nie było. Wszystkie sensowne oferty znikały w ciągu 1-2dni. W lutym udało się umówić na oglądanie Forestera II 2006 z silnikiem 2.5l i automatem.  Sprzedający skutecznie podgrzał atmosferę i już po godzinnych oględzinach wpłaciłem zaliczkę a dwa dni później stałem się szczęśliwym posiadaczem Subcia. 

 

Auto pochodzi z belgijskiego salonu, kupione przez Polaka. Jestem 3 właścicielem. Ostatnie 40tys km autem jeździła kobieta. Jej mąż miał jeszcze w garażu EVO IX (sic!). 

Forester miał kilka drobnych mankamentów o których zostałem uprzedzony przez sprzedającego. 

Przy pierwszym serwisie wymieniłem tarcze przód, klocki, oleje, filtry. Od początku były problemy z LPG. Skończyło się na wymianie wtrysków. Samochodem często śmigamy na trasie Rze-Wroc jaki i po szutrowych drogach dojazdowych do naszego Rancho :)

Auto dawało wiele frajdy z jazdy aż do przebiegu 177kkm kiedy to zabrałem się za regulację luzów zaworowych. I tu pojawiły się problemy. Po wyjęciu silnika, zrobieniu luzów i odpaleniu auta mechanik stwierdził, że zużyciu uległy panewki. Po wymianie oleju i rozgrzaniu samochodu dźwięk był wyraźny :( Prawdopodobnie słyszałem go już wcześniej ale nie powiązałem tego z obróconą panewką. Taki pech :(. Naprawa silnika trwała długo, pochłonęła sporo kasy, ale nie było wyjścia. Nie chciałem się go pozbywać. Do wymiany poszedł wał, tłoki, uszczelnienie i wszystko to co przy tej okazji się wymienia. Przy okazji postoju auta do regeneracji poszły przednie klosze ( polerka, rozklejenie, uszczelnienie) 

Obecnie Forester ma 178000km i czeka na wymianę oleju a ja z niecierpliwością czekam aż będę mógł wykorzystać jego pełną moc!  Za kierownicą Forka często można spotkać moją drugą połowę ( zawsze pierwsza spod świateł :)

 

W zeszłym tygodniu auto dostało nowe łączniki stabilizatorów i zimowe oponki. 

W planach:

- płyta pod silnik

- regeneracja i malowanie zacisków

- wyciągnięcie kilku wgniotek + polerka

- konserwacja podwozia i nadkoli

- zmiana koloru alufelg 

- lotka na tylną klapę

 

 

20170312_102641.jpg

20170312_102627.jpg

20170312_103247.jpg

20170312_103302.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Zachar napisał:

Naprawa silnika trwała długo, pochłonęła sporo kasy, ale nie było wyjścia. Nie chciałem się go pozbywać. Do wymiany poszedł wał, tłoki, uszczelnienie i wszystko to co przy tej okazji się wymienia.

Eh.

 

Miłej zabawy po oleju! ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Zachar napisał:

Za kierownicą Forka często można spotkać moją drugą połowę ( zawsze pierwsza spod świateł :)

To póki silnik nie dotarty, to niech nie startuje ze świateł jak z katapulty. Spokojne docieranie, dopiero potem zabawa. Fajny leśnik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Forester dostał nowy olej w skrzyni. 

 

Niestety dostał też strzała w bok. Szkoda pójdzie z OC sprawy ale mimo wszystko i tak boli. Do tej chwili miał oryginalny lakier... 

 

Obecnie walczę o uruchomienie tylnej wycieraczki. 

20180109_134700.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trochę to zajęło ale uszkodzenia zostały naprawione. Leśnik znowu wygląda tak jak powinien. Dodatkowo zostało zakonserwowany oraz zlikwidowano małe ogniska rdzy na nadkolach.  

 

IMG_20180325_113421_856.thumb.jpg.2504a7bc9136d148add8a52136270223.jpgIMG_20180325_113653_961.thumb.jpg.2c268cb6ff1da90177a09527bd4814ef.jpg

 

 

Uruchomiłem też tylną wycieraczkę. Po długich poszukiwaniach udało się kupić używany silnik z forum ale jeśli ktoś nie miałby tyle szczęścia polecam aliexpress - cały mechanizm  dwa razy taniej niż w ASO.

W ramach domowego majsterkowania założyłem siłowniki maski.

IMG_20180325_113733_276.thumb.jpg.13d6217b97d84d8afd2900daef11c8d9.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czas leci a  projekt odbudowy forka cały czas w toku. 

Wiosną auto dostało nowe kapcie - Nokian Line SUV XL w rozmiarze 215/60/17. Wybrałem wyższy profil niż rekomenduje producent z uwagi na weekendowe przejazdy po szutrowo- kamienistych drogach. Sprawdzają się dobrze.

 

W zeszłym miesiącu wymieniłem przednia szybę. Poprzednia była mocno porysowana i z licznymi odpryskami. Założyłem oryginalna grzana szybę Pilingtona. 

 

Z kolei w tym miesiącu wymieniłem kilka dupereli w zawieszeniu z przodu (tuleje wahacza, końcówki drążków) i ustawiłem zbieżność. Niestety delikatny luz na kierownicy pozostał. Szukam dalej. Możliwe że to maglownica...

Kolejny temat to uciekający płyn chłodniczy. Znika ok 200ml na 600-800km po mieście. Wycieków brak. Czasem czuć dziwny zapach spalenizny ale nigdzie nie mogę  zlokalizować nieszczelności. Mam nadzieję że to nie Upg bo kolejnej tego typu naprawy chyba nie przeżyje ;) na razie stawiam na nieszczelności w układzie ogrzania instalacji gazowej. Olej bez zmian, temperatura stoi w miejscu :)

 

obecnie na liczniku 184 170km

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem płynu wydaje się być rozwiązany. Mechanik poradził mi aby nie utrzymywać maksymalnego poziomu płynu bo układ go zawsze wypluwa. Teraz płyn jest na minimum przy zimnym silniku i wygląda na to że wszystko jest ok.

 

Pojutrze Forek rozpoczyna swoją podróż życia - Rumunia-Macedonia-Albania. Mam nadzieję że zda egzamin. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Minęło trochę czasu a Subaru  nadal cieszy. 
W trakcie wakacyjnej podróży zrobiliśmy 4,5 tys km bez awarii. Forek poznał bezdroża Albanii i Macedonii. W połączeniu z namiotem dachowym świetnie sprawdził się jako samochód na tego typu wyprawę. Żadne podjazdy nie robiły na nim wrażenia.  

Kilka tygodni temu zmieniłem wydech ( tłumik) na przelotową puszkę od TurboWorks. Dupy nie urywa ale słychać lekkie bulgotanie. 
Zamontowałem też nowe tarcze i klocki z tyłu bo Albańskie serpentyny dały im popalić :) 

 

W planach na grudzień jest lift 4cm i więcej zabawy w offie. 

20180908_114522_Film2_2.jpg

20180908_114647_Film2_2.jpg

20180912_173246.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak planowałem tak zrobiłem. TurboForek podniesiony o 4cm na zestawie od @Rafaelo . Obecnie samochód na zimówkach o profilu 55 więc wygląd trochę jak na szczudłach ale letnie będą już 65 wiec powinno to wizualnie wyglądać lepiej. Zbieżność udało się ustawić bez problemu. 20181210_181529.thumb.jpg.e8366ff7790b769721f1f519b75300a8.jpg

Teraz tak jak wszyscy czekam na śnieg ! 

20181212_085720.jpg

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mała aktualizacja:

Forester po zimie zaczął zmieniać kolor więc poprawiłem konserwację i pomalowałem klapę bagażnika. Obawiam się że na długo to nie wystarczy i trzeba będzie z tym poważnie powalczyć. Obecnie nie mam z nim problemów oprócz dziwnego dźwięku który wydaje silnik podczas pracy na benzynie. Po przełączeniu na LPG dźwięk ustaje.... Wymieniłem wtryski ale dźwięk pozostał. Mój mechanik się poddał a mnie to nieustannie denerwuje. 

 

Poza tym  zastanawiam się nad dystansami po 25mm na koło aby go troche poszerzyć. W planach kosz dachowy z oświetleniem LED na letnie wypady. 

20190419_104245-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...