Skocz do zawartości

XV 2.0 lineartronic, a legendarne AWD...


beemowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam XV 16 z silnikiem 2.0 150 km i skrzynią lineartronic.Z informacji które uzyskałem w moim samochodzie za rozdzielenie napędu odpowiada sprzęgło wielopłytkowe sterowane hydraulicznie, a nie centralny mechanizm różnicowy.Zastanawiam się ile zatem mój napęd ma w sobie efektywności w odniesieniu do tradycyjnego subarowskiego 4x4. Nie będę tutaj przytaczał sposobu przekazywania mocy na koła w moim GTku ale np. forester 2.0d z automatem teściowej z 2016 r. ewidentnie idzie przez cały czas 4 kołami i to czuć. U mnie podczas agresywnego ruszania na skręconych kołach na mokrym wyłapuję ten moment gdzie przód lekko się ślizga i dopiero za moment jest reakcja tyłu. 

 

Wiecie może czy w takim rozwiązaniu całość napędu jest przekazywana na przód i tył załącza się automatycznie podczas uślizgu czy jakoś to się rozdziela cały czas żeby wszystkie 4 koła miały za zadanie trzymać trakcje niezależnie od nawierzchni?

 

Druga sprawa jest taka,że zbliża się zimaB) i tak sobie myślę czy można wykorzystać napęd w XV do chociaż lekkiej zabawy boczkami?Przy wyłączonej kontroli trakcji auto i tak cały czas się dohamowuje i kiszka.Szkoda bo mam zmiane biegów łopatkami przy kierownicy i gdyby zdjąć ten bezsensowny kaganiec to byłoby całkiem przyjemnie mimo tej niewielkiej mocy.Jest na to jakiś sposób w ogóle?

W autach grupy VW które mają haldex (a mam wrażenie, że moje XV ma analogiczne rozwiązanie) nie ma z tym problemów i zima staje się zabawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było to poruszane wielokrotnie na forum.

 

Inicjalnie jest rozdział 60:40 a ile jest w danej chwili na każdym kole to tylko wie komputer pokładowy. ;) Inna sprawa, że to rozwiązanie napędu wielokrotnie się sprawdziło na Plejadach czy Subariadach i jeśli chodzi o sprawność napędzania auta na śliskiej nawierzchni to nie ustępuje klasycznemu rozwiązaniu ze skrzyni manualnych.

 

Co do drugiego pytania to wszystko się da :ph34r: był gdzieś o tym film na YT. ;)

 

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, przemekka napisał:

Było to poruszane wielokrotnie na forum.

 

Inicjalnie jest rozdział 60:40 a ile jest w danej chwili na każdym kole to tylko wie komputer pokładowy. ;) Inna sprawa, że to rozwiązanie napędu wielokrotnie się sprawdziło na Plejadach czy Subariadach i jeśli chodzi o sprawność napędzania auta na śliskiej nawierzchni to nie ustępuje klasycznemu rozwiązaniu ze skrzyni manualnych.

 

Co do drugiego pytania to wszystko się da :ph34r: był gdzieś o tym film na YT. ;)

 

O, dzięki za info.Gdyby Ci ten film wpadł gdzieś przed oczy to nie pogardzę linkiem:)

Ciekawe czy te nominalne 60:40 to wyjściowa wartość czy bardziej chwyt marketingowy.

 

Btw. ja znalazłem opcje wyłączenia czujnika ABS gdzie również dezaktywowane jest ESP tylko silnik kręci się do 4000 tyś obrotów (więc tam gdzie tak naprawde auto zaczyna jechać). Wpadł na to pomysłowy słowak:

 

Edytowane przez beemowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwieje twoje watliwosci co do  zabawy w sniegu XV z CVT

"I wired in my traction control defeat switch and had to go out to a safe spot to test it out. This car is an absolute blast in the snow. Directions on how to build the switch can be found here: http://www.subaruxvforum.com/forum/su..."

 

Rozwiązanie S-AWD bez wizskozy używane jest w Subaru od Lat w autach z automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Karas napisał:

rozwieje twoje watliwosci co do  zabawy w sniegu XV z CVT

"I wired in my traction control defeat switch and had to go out to a safe spot to test it out. This car is an absolute blast in the snow. Directions on how to build the switch can be found here: http://www.subaruxvforum.com/forum/su..."

 

Rozwiązanie S-AWD bez wizskozy używane jest w Subaru od Lat w autach z automatem.

No i o coś takiego się rozchodzi!B)

Wniosek taki, że zgodnie z linkiem który wkleiłeś i instrukcją podaną przez tego gościa należy wyłączyć bezpiecznik który jest w środku, a nie kombinować z tymi pod maską bo jak widać z filmu który ja wkleiłem levorg  po odłączeniu bezpiecznika na zewnątrz stał się niepełnosprawny i trzeba było cofać ręcznie.

No nic, trzeba będzie to wypróbować na własnej skórze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprócz bezpiecznika trzeba tez odblokować drążek "zmiany biegów" który się zblokuje bo wyciągnięciu bezpiecznika. Z tego co widziałem na filmikach trzeba wyciągnąć zaślepkę  przy drążku włożyć w otwór śrubokręt i coś tam wcisnąć

cała instrukcja  wyłączenia vcd łacznie z odblokowaniem skrzyni

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...