beemowiec Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Posiadam XV 16 z silnikiem 2.0 150 km i skrzynią lineartronic.Z informacji które uzyskałem w moim samochodzie za rozdzielenie napędu odpowiada sprzęgło wielopłytkowe sterowane hydraulicznie, a nie centralny mechanizm różnicowy.Zastanawiam się ile zatem mój napęd ma w sobie efektywności w odniesieniu do tradycyjnego subarowskiego 4x4. Nie będę tutaj przytaczał sposobu przekazywania mocy na koła w moim GTku ale np. forester 2.0d z automatem teściowej z 2016 r. ewidentnie idzie przez cały czas 4 kołami i to czuć. U mnie podczas agresywnego ruszania na skręconych kołach na mokrym wyłapuję ten moment gdzie przód lekko się ślizga i dopiero za moment jest reakcja tyłu. Wiecie może czy w takim rozwiązaniu całość napędu jest przekazywana na przód i tył załącza się automatycznie podczas uślizgu czy jakoś to się rozdziela cały czas żeby wszystkie 4 koła miały za zadanie trzymać trakcje niezależnie od nawierzchni? Druga sprawa jest taka,że zbliża się zima i tak sobie myślę czy można wykorzystać napęd w XV do chociaż lekkiej zabawy boczkami?Przy wyłączonej kontroli trakcji auto i tak cały czas się dohamowuje i kiszka.Szkoda bo mam zmiane biegów łopatkami przy kierownicy i gdyby zdjąć ten bezsensowny kaganiec to byłoby całkiem przyjemnie mimo tej niewielkiej mocy.Jest na to jakiś sposób w ogóle? W autach grupy VW które mają haldex (a mam wrażenie, że moje XV ma analogiczne rozwiązanie) nie ma z tym problemów i zima staje się zabawą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 (edytowane) Było to poruszane wielokrotnie na forum. Inicjalnie jest rozdział 60:40 a ile jest w danej chwili na każdym kole to tylko wie komputer pokładowy. Inna sprawa, że to rozwiązanie napędu wielokrotnie się sprawdziło na Plejadach czy Subariadach i jeśli chodzi o sprawność napędzania auta na śliskiej nawierzchni to nie ustępuje klasycznemu rozwiązaniu ze skrzyni manualnych. Co do drugiego pytania to wszystko się da był gdzieś o tym film na YT. Edytowane 27 Października 2017 przez przemekka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beemowiec Opublikowano 27 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 (edytowane) 9 minut temu, przemekka napisał: Było to poruszane wielokrotnie na forum. Inicjalnie jest rozdział 60:40 a ile jest w danej chwili na każdym kole to tylko wie komputer pokładowy. Inna sprawa, że to rozwiązanie napędu wielokrotnie się sprawdziło na Plejadach czy Subariadach i jeśli chodzi o sprawność napędzania auta na śliskiej nawierzchni to nie ustępuje klasycznemu rozwiązaniu ze skrzyni manualnych. Co do drugiego pytania to wszystko się da był gdzieś o tym film na YT. O, dzięki za info.Gdyby Ci ten film wpadł gdzieś przed oczy to nie pogardzę linkiem:) Ciekawe czy te nominalne 60:40 to wyjściowa wartość czy bardziej chwyt marketingowy. Btw. ja znalazłem opcje wyłączenia czujnika ABS gdzie również dezaktywowane jest ESP tylko silnik kręci się do 4000 tyś obrotów (więc tam gdzie tak naprawde auto zaczyna jechać). Wpadł na to pomysłowy słowak: Edytowane 27 Października 2017 przez beemowiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 rozwieje twoje watliwosci co do zabawy w sniegu XV z CVT "I wired in my traction control defeat switch and had to go out to a safe spot to test it out. This car is an absolute blast in the snow. Directions on how to build the switch can be found here: http://www.subaruxvforum.com/forum/su..." Rozwiązanie S-AWD bez wizskozy używane jest w Subaru od Lat w autach z automatem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beemowiec Opublikowano 27 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 9 minut temu, Karas napisał: rozwieje twoje watliwosci co do zabawy w sniegu XV z CVT "I wired in my traction control defeat switch and had to go out to a safe spot to test it out. This car is an absolute blast in the snow. Directions on how to build the switch can be found here: http://www.subaruxvforum.com/forum/su..." Rozwiązanie S-AWD bez wizskozy używane jest w Subaru od Lat w autach z automatem. No i o coś takiego się rozchodzi! Wniosek taki, że zgodnie z linkiem który wkleiłeś i instrukcją podaną przez tego gościa należy wyłączyć bezpiecznik który jest w środku, a nie kombinować z tymi pod maską bo jak widać z filmu który ja wkleiłem levorg po odłączeniu bezpiecznika na zewnątrz stał się niepełnosprawny i trzeba było cofać ręcznie. No nic, trzeba będzie to wypróbować na własnej skórze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 oprócz bezpiecznika trzeba tez odblokować drążek "zmiany biegów" który się zblokuje bo wyciągnięciu bezpiecznika. Z tego co widziałem na filmikach trzeba wyciągnąć zaślepkę przy drążku włożyć w otwór śrubokręt i coś tam wcisnąć cała instrukcja wyłączenia vcd łacznie z odblokowaniem skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 bezpieczniki w wersjach us są inaczej rozmieszczone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się