dax Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Dotyczy Subaru OBK 2004 165KM Panowie prosze o pomoc. Wymieniłem na nowy komplet amortyzatorow z przodu i z tyłu łacznie ze spreżynami. Z przodu jest elegancki odstep pomiedzy kolem a blotnikiem. Tył ewidentnie sieszi. Ledwo co sie reke włoży. Co moze byc przyczyna? Za krotkie sprezyny z tylu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 a jaki zestaw konkretnie zakupiłes na tył? czy jest instalacja LPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dax Opublikowano 20 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Amory przod i tyl KYB Sprezyny przod Lemforder. Tylu nie mieli w InterCarsie wiec kupilem OEM z Subaru. LPG- tak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 10 godzin temu, dax napisał: Dotyczy Subaru OBK 2004 165KM Panowie prosze o pomoc. Wymieniłem na nowy komplet amortyzatorow z przodu i z tyłu łacznie ze spreżynami. Z przodu jest elegancki odstep pomiedzy kolem a blotnikiem. Tył ewidentnie sieszi. Ledwo co sie reke włoży. Co moze byc przyczyna? Za krotkie sprezyny z tylu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 Pewnie kupiłeś sprężyny od SLS-ów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dax Opublikowano 21 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 Tak to wyglada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 4 minuty temu, dax napisał: Tak to wyglada. Ty masz przód za wysoko, a nie tył za nisko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dax Opublikowano 21 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 Widze ze tutaj po opakowaniu ze jest model od roku 2005 a ja mam 2004. Moze to byc przyczyna? Przod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 49 minut temu, dax napisał: Widze ze tutaj po opakowaniu ze jest model od roku 2005 a ja mam 2004. Moze to byc przyczyna? Przod Katalog http://ows-cdn.tecdoc.net/lesjofors/home.jsp?server=8&time=21/10/2017-10:38:27#22dff037ab095feee01116b7859feb0e mówi, że na tył powinieneś założyć 4288335. Na przód natomiast powinny pójść 4088325, a nie 4088327! Stąd efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 2 godziny temu, dax napisał: Widze ze tutaj po opakowaniu ze jest model od roku 2005 a ja mam 2004. Moze to byc przyczyna? to popatrz jeszcze raz na tą naklejkę - masz tam jak wół napisane, że to do modeli z samopoziomowaniem. Zresztą katalog też to potwierdza 4288335 jest do SLS'ów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dax Opublikowano 21 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 Ok. Czyli przód na pewno jest zły: z 4088327 przejdę na 4088325 (do 02.05r) Zgadzam sie. Skoro katalog mówi że na tył powinienem założyć: 4288335 i takie też mam założone tzn. że mam złe amorytzatory? Powinny być samopoziomujące się a nie są? Czy te samopoziomujące mają jakieś sterowanie z kokpitu? czy tak jak nazwa podaje same się sterują?:) Czy zostawić ten tył tak jak jest? Tzn KYB amory nie samopoziomujące się i spręzyny 4288335 (do systemu samopoziomującego się) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 Samopoziomowanie SLS to mechanizm, ktory składa sie z amora i sprężyny dedykowanej do samopoziomowania. W takim zestawie amortyzator przejmuje częściowo rolę sprężyny przez co sama sprężyna jest cieńsza. Jeśli stosujesz natomiast amortyzatory które nie maja samopoziomowania (kyb) musisz również wynienic sprężynę na taka do zawiasu bez samopoziomu (mocniejszą). Inaczej tył bedzie siedziałSent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 1 godzinę temu, dax napisał: Ok. Czyli przód na pewno jest zły: z 4088327 przejdę na 4088325 (do 02.05r) Zgadzam sie. Skoro katalog mówi że na tył powinienem założyć: 4288335 i takie też mam założone tzn. że mam złe amorytzatory? Powinny być samopoziomujące się a nie są? Czy te samopoziomujące mają jakieś sterowanie z kokpitu? czy tak jak nazwa podaje same się sterują?:) Czy zostawić ten tył tak jak jest? Tzn KYB amory nie samopoziomujące się i spręzyny 4288335 (do systemu samopoziomującego się) Były egzemplarze, które wychodziły z amortyzatorami SLS, a były też takie, które ich nie miały. Podaj VIN na PW, to Ci napiszę jakie amortyzatory były zamontowane w fabryce. Potem w czasie eksploatacji właściciel mógł pozbyć się SLS i zamontować "zwykłe" amortyzatory gazowe np. KYB np. ze względu na cenę. Tył jest ustawiony prawidłowo. Zajmij się przodem. Co było przyczyną wymiany amortyzatorów i sprężyn? Zostały Ci stare sprężyny i amortyzatory, czy mechanik "wyrzucił"? Załóż na próbę stare na przód - przekonasz się zapewne, że wydałeś kupę kasy niepotrzebnie... Kto dobierał sprężyny Ty czy mechanik? Kto je zmieniał? Jak mechanik, to natychmiast go zmień, bo nie dość, że nie umie czytać, to jeszcze robi Cię w trąbkę... Wybacz tak ostrą ocenę, ale takiej fuszerki dawno nie widziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dax Opublikowano 21 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 Dzięki za info. Zawsze sam zamawiałem części ale tym razem pomyślałem że niech to zrobi mechanik. Wyszło jak wyszło:) raz że drożej a dwa że na pewno dał dupy z przednimi bo nie doczytal i zamówił spreżyny tj. wersje po 2005r.:) Z tyłem zrobił jak zrobił bo stare spreżyny wymontował i na podstawie tego zamówił nowe. Stare części wszystkie są u mechanika. Samochód już tak przyjechał z Niemiec. Tzn. jak go postawiłem na równi w domu to widziałem że tył siedzi. Poza tym bujało go jak na karuzeli. Myślałem że pawia puszcze po 100km:) Dlatego decyzja o wymianie kompletu: amorów i sprężyn. Po wymianie odczuwalna jest lepsza jazda. Samochód jest stabilniejszy i precyzyjniejszy i go już tak mocno nie buja- ale wciąż troche:) Różnica po wymianie jeśli chodzi o odstępy (to przód poszedł ok. 1cm do góry a tył bez zmian) REASUMUJĄC: Teraz mam sprężyny z tyłu LESJÖFORS 4288335 ( wymiary: Grubość 12,75 mm, Średnica zewnętrzna 111 mm Dł.289 mm) które są dedykowane do systemu z SLS. Nigdzie nie umiem znaleść sprężyń do tego modelu z 2004r. bez systemu SLS - którego obecnie nie mam. Dlatego też spróbuje założyć sprężyny z modelu poprzedniego tj. do 2003 w którym występowały bez systemu SLS. Tj. LESJÖFORS 4288332 (OEM 20380AE310) ( Grubosć 13 mm, średnica zewnętrzna 111 mm Dł. 340 mm) Co myślicie? VIN poszedl na priv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barszczewiak Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 W dniu 21.10.2017 o 15:38, dax napisał: Dzięki za info. Zawsze sam zamawiałem części ale tym razem pomyślałem że niech to zrobi mechanik. Wyszło jak wyszło:) raz że drożej a dwa że na pewno dał dupy z przednimi bo nie doczytal i zamówił spreżyny tj. wersje po 2005r.:) Z tyłem zrobił jak zrobił bo stare spreżyny wymontował i na podstawie tego zamówił nowe. Stare części wszystkie są u mechanika. Samochód już tak przyjechał z Niemiec. Tzn. jak go postawiłem na równi w domu to widziałem że tył siedzi. Poza tym bujało go jak na karuzeli. Myślałem że pawia puszcze po 100km:) Dlatego decyzja o wymianie kompletu: amorów i sprężyn. Po wymianie odczuwalna jest lepsza jazda. Samochód jest stabilniejszy i precyzyjniejszy i go już tak mocno nie buja- ale wciąż troche:) Różnica po wymianie jeśli chodzi o odstępy (to przód poszedł ok. 1cm do góry a tył bez zmian) REASUMUJĄC: Teraz mam sprężyny z tyłu LESJÖFORS 4288335 ( wymiary: Grubość 12,75 mm, Średnica zewnętrzna 111 mm Dł.289 mm) które są dedykowane do systemu z SLS. Nigdzie nie umiem znaleść sprężyń do tego modelu z 2004r. bez systemu SLS - którego obecnie nie mam. Dlatego też spróbuje założyć sprężyny z modelu poprzedniego tj. do 2003 w którym występowały bez systemu SLS. Tj. LESJÖFORS 4288332 (OEM 20380AE310) ( Grubosć 13 mm, średnica zewnętrzna 111 mm Dł. 340 mm) Co myślicie? VIN poszedl na priv Kup na tył zamiennik firmy Paders plus podkładki będziesz zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się