Jump to content

hałas przy hamowaniu i ruszaniu przy bardzo małej prędkości w OBK 2.5 2017


atsubi
 Share

Recommended Posts

Szanowni koledzy,

stałem sie niedawno wlascicielem subaru outbacka 2.5 l 2017; 

zaobserwowalem w nim dziwny halas przy bardzo malej predkosci przy ruszaniu i hamowaniu;

w serwisie twierdza ze tak maja te modele i ze jest to odglos silnika; 

faktem jest ze w innym obk 2017 2.5 bylo to samo; czy ktos zna przyczyne ?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Silnik na pewno nie hałasuje ponad ogólnie przyjętą normę, wręcz przeciwnie. Jak ruszasz i bardzo powoli puszczasz pedał hamulca, to słychać dźwięk pochodzący z układu hamulcowego i to jest normalne. Jak puścisz pedał szybko, tego nie ma.

Delikatnie słychać też pracę skrzyni CVT, taki "melodyjny" cichy dźwięk w tle, najbardziej przy zwalnianiu i małych prędkościach. 

Poza tym nie powinno być innych odgłosów.

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, atsubi napisał:

zaobserwowalem w nim dziwny halas przy bardzo malej predkosci przy ruszaniu i hamowaniu

Jak pojedziesz dowolnym manualem na półsprzęgle i z minimalnie wciśniętym hamulcem, to też uda Ci się wywołać ten "dziwny hałas". W automacie zdarza się to nagminnie i wynika z pełzania przy zwalnianiu hamulca. (Mi ten dźwięk kojarzy się z ukazanym często na filmach o II WŚ trzeszczeniem łodzi podwodnej, która chowając się przed wrogiem zeszła poniżej dopuszczalnej głębokości ...i nawet go lubię :D).

Link to comment
Share on other sites

Tyle, że pełzanie skrzyni AT nie dotyczy wszystkich skrzyń AT = są takie co mają w sterowniku funkcję NIE PCHAJ !!!

Akurat w subaru nie ma takiego dobrodziejstwa i pomimo trzymania na hamulcu napędy zawsze "pchają" co mnie zawsze mocno irytuje = tym samym AT znacznie dokłada układowi hamulcowemu przy hamowaniu i powoduje, że auto nie hamuje tylko zwalnia, 

tym bardziej, że cywilne subaraki i tak mają słaby układ hamulcowy.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 26.08.2017 o 16:54, 4444 napisał:

Tyle, że pełzanie skrzyni AT nie dotyczy wszystkich skrzyń AT = są takie co mają w sterowniku funkcję NIE PCHAJ !!!

Zależy jeszcze, jak ta funkcja jest realizowana - przez wrzucenie na "Neutral" (wątpię), czy poprzez układ hamulcowy. Jeśli to drugie, a podejrzewam, że tak, to różnicy w obciążeniu układu hamulcowego nie ma, jedynie w odczuciach kierowcy...

Edited by Kambol
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zdecydowanie nie jest to realizowane przez hamulce - jest moment gdy jeszcze można się delikatnie toczyć a noga na hamulcu nie odczuwa zmiany ciśnienia w układzie oraz nie zmienia się płynność spowalniania auta; moim zdaniem musi coś zadziałać wewnątrz skrzyni np. zawór, który powoduje rozsprzęglenie układu napędowego = a jest to bardzo dobrze wyczuwalne.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...