Skocz do zawartości

Paliwo


devlin

Rekomendowane odpowiedzi

A czy to nie jest tak że paliwo paliwem a liczy się rocznik i rodzaj auta, program do silnikia i itd.

Może im nowsze auto tym bardziej wyczuwa różnicę w jakości paliwa ?

Dlatego starsze auta nie reagują znacząco na lepsze paliwo a nowsze "szczytują" :mrgreen:

 

Orlen na ładnej i czystej stcji nigdy mnie nie zawiódł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bzyk, masz racje, nowe samochody sa bardziej wysilone niz starsze auta i sa bardziej czule na jakosc paliwa i liczbe oktanow (10 lat temu standardem dla 2.0 16V bylo jakies 130KM a teraz jest to 160-170KM). Nowsze samochody sa wyposarzone w czujnik spalania stukoweg i po jego wykryciu komputer cofa kat zaplonu co powoduje spadek mocy. Dzieje sie to bardzo szybko, niestety w druga strone odbywa sie to juz bardzo powoli i w zaleznosci od stylu jazdy moze to zabrac nawet kilkaset KM. Dla niektorych samochodow istnieja sposoby na przyspiesznie tego procesu. Roznica w mocy moze wyniesc nawet kilkanasie KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,czy ktos z forumowiczow ma tribece i jakie leje paliwo do niej? ja leje verve 98,i schel v Power 95 i nie widze zadnej roznicy.Malo tego przy tych dwoch paliwach jak jade na 3 biegu tak ok 120 - 140km jakby odcinalo mi na chwile doplyw paliwa,jest takie male szarpniecie.nie wiem czy jest to wina paliwa czy auta.Dodam tylko ze auto jest zakupione w Polsce w SIP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,czy ktos z forumowiczow ma tribece i jakie leje paliwo do niej? ja leje verve 98,i schel v Power 95 i nie widze zadnej roznicy.Malo tego przy tych dwoch paliwach jak jade na 3 biegu tak ok 120 - 140km jakby odcinalo mi na chwile doplyw paliwa,jest takie male szarpniecie.nie wiem czy jest to wina paliwa czy auta.Dodam tylko ze auto jest zakupione w Polsce w SIP

Pomyślałbym, że odcina Ci dopływ paliwa przy maksymalnych obrotach.

Ale przecież Tribeca to automat.

Dziwne zjawisko...

Jeśli chodzi o rodzaj paliwa, to nie wiem, bo nie mam Tribeki.

Ale zdaje się, że właśnie dlatego, że nie chciała ona jeździć na żadnym paliwie, ostatnio powiększono pojemność jej silnika z 3.0 na 3.6l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,czy ktos z forumowiczow ma tribece i jakie leje paliwo do niej? ja leje verve 98,i schel v Power 95 i nie widze zadnej roznicy.Malo tego przy tych dwoch paliwach jak jade na 3 biegu tak ok 120 - 140km jakby odcinalo mi na chwile doplyw paliwa,jest takie male szarpniecie.nie wiem czy jest to wina paliwa czy auta.Dodam tylko ze auto jest zakupione w Polsce w SIP

Pomyślałbym, że odcina Ci dopływ paliwa przy maksymalnych obrotach.

Ale przecież Tribeca to automat.

Dziwne zjawisko...

Jeśli chodzi o rodzaj paliwa, to nie wiem, bo nie mam Tribeki.

Ale zdaje się, że właśnie dlatego, że nie chciała ona jeździć na żadnym paliwie, ostatnio powiększono pojemność jej silnika z 3.0 na 3.6l.

ale nie dzieje sie to na automacie ,tylko jak jade na manualu na 3 biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej racingiem i zobacz czy będzie tak samo... (chodzi o szarpnięcie)
A jaki może być związek między gatunkiem wlanego paliwa a tym dziwnym zjawiskiem jakie opisał Sutribeca.

To już raczej poszukałbym przyczyny w komputerze sterującym pracą silnika...

... Tak, tak , chociaż pod maskę zaglądam tylko aby uzupełnić płyn do spryskiwaczy, to słyszałem, że jest coś takiego jak komputer sterujący pracą silnika... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej racingiem i zobacz czy będzie tak samo... (chodzi o szarpnięcie)
A jaki może być związek między gatunkiem wlanego paliwa a tym dziwnym zjawiskiem jakie opisał Sutribeca.

To już raczej poszukałbym przyczyny w komputerze sterującym pracą silnika...

... Tak, tak , chociaż pod maskę zaglądam tylko aby uzupełnić płyn do spryskiwaczy, to słyszałem, że jest coś takiego jak komputer sterujący pracą silnika... :wink:

 

Tzw. ECU ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
No wlasnie.

 

Rzecz nie dotyczy dylematu "95 czy 98" tylko "Verva, czy tylko V-Power"

 

A moze wlasnie bezsiarkowe ze Statoil?

 

Jakie sa wasze opinie i doswiadczenia? Bo ja mam wrazenie, ze moje auto najmniej pali na paliwie 95 z Neste, a najwiecej na Vervie 98. Mozliwe to?

być może tu Cię coś zainteresuje..

http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=5901

zwróć uwagę na wypowiedzi "Piro"

pozdrawiam

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba warto to wkleić, żeby nie zniknęło.

forum.fordclubpolska.org

post forumowicza Piro

http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... 25ec#40263

 

Informacje podstawowe o paliwach:

-----------------------------------------

 

- benzyna 95 OKT i 98 OKT oparte są na takiej samej bazie paliwowej. Podniesienie oktanów w paliwie 98 odbywa się poprzez dodanie węglowodorów aromatycznych (toluen, ksylen - mieszanina izomerów, n-ksylen). Generalnie paliwa te nie zawierają substancji zawierających tlen (np. eterów).

 

- benzyna 98 Ultimate jest to (UWAGA, PO PRZECZYTANIU ZAPOMNIEĆ, TAJEMNICA HANDLOWA FIRMY BP :) benzyna 95 OKT do której dodano eter tert-metylo-butylowy (MTBE, RON=120) w ilości 14%. Rzeczywista liczba oktanowa tego paliwa (RON/2+MON/2) wynosi nieco ponad 99 OKT, ale ze względów handlowych nazwano to 98 Ultimate.

 

- benzyny V-power (ZAPOMNIEĆ J.W., POWAŻNA TAJEMNICA FIRMY SHELL :mrgreen: ) produkowane są na dwa odmienne sposoby: 95 V-power jest to 95 OKT z dodatkami obniżającymi tarcie na poziomie molekularnym - dokładnie jest to 95 + Motorlife, vel MoS2, vel siarczek molibdenu. 99+ V-power jest to 95 V-power + TAME (inny eter, zbliżony do MTBE) + mieszanka węglowodorów aromatycznych j.w..

 

Kwestia wpływu oktanów na silnik i osiągi

-----------------------------------------------

 

Dokładnie tak, jak zauważył Alek, nie będzie istotnej różnicy pomiędzy 95 i 98 (ale już nie Ultimate, o czym za chwilę) w silniku wolnossącym. Dodatkowo warto wiedzieć, że substancje o dużej liczbie oktanowej palą się zwykle bardzo wolno i zazwyczaj przez to są mało skuteczne jako paliwo. Dokładny pomiar mocy łatwo wykaże, że silnik o stałym ustawieniu zapłonu (mam na myśli = bez reakcji czujnika spalania stukowego) na benzynie 98 OKT będzie słabszy, niż na 95, choć będzie pracował ciszej. Moje podrasowane wolnossące Fordzisko (ST220) ma 251 KM z 95 i 95 Vpower ale już tylko 243 z 98 (jednak 258 KM z 98 Ultimate).

Zawsze obowiązuje reguła - jak myślisz o mocy to używaj najmniejszej liczby oktanowej dostatecznej dla twojego silnika. Oktany nie dają mocy - one ją psują. Oczywiście są sytuacje, gdy większe możliwości modyfikacji silnika (doładowanie, kompresja) z nawiązką kompensują pogorszenie procesu spalania z powodu dużej liczby oktanowej.

 

Ale dlaczego 98 Ultimate jej nie spełnia?

Otóż dlatego, że co prawda wysoka liczba oktanowa dodanego MTBE szkodzi mocy, ale zawartość tlenu w tym eterze mocy pomaga. Na chłopski rozum można to porównać z "nitrem w płynie". Efekt "wzmocnienia" jest najwyższy przy zawartości 14,7% MTBE w mieszance z typową bazą 95 OKT - i tyle właśnie MTBE dodaje BP. Większa zawartość powoduje zdychanie silnika w wyniku zbyt dużej liczby oktanowej. Dodatkowo pomocne jest duże ciepło parowania i lotność eteru.

 

Podobny efekt występuje dla eteru TAME (ale jego zawartość optymalna to 11%, nie pytajcie ile leje Shell, zgadnijcie sami ;) )

 

Paliwa wysokooktanowe (98 i wyżej) nadają się do silników turbodoładowanych, wolnossących o wysokim ciśnieniu sprężania, gdzie efekt możliwości pracy przy szybszym zapłonie czy wyższym doładowaniu jest większy, niż konsekwencje używania wysokooktanowego paliwa. Paliwa 95, 95 Vpower i 98 Ultimate powinny być stosowane w silnikach wolnossących (choć 98 Ultimate z racji liczby oktanowej również jest świetna do turbo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajebiscie ciekawe :shock:

 

czyli wniosek z tego taki, ze do swojej cliówki, powinienem na logike lać 95 oktanową benzynę...

 

ale skoro, byla dość mocno zmodyfikowana głowica, a uszczelka robiona na zamówienie, zeby uzyskać jak największe sprężanie w komorze spalania, to w końcu co qrde 98/99 oktanów :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w zasadzie jezdze wylacznie na paliwie 95 oktanowym tankowanym prawie wylacznie na stacjach BP, glownie trzech ciagle tych samych.

 

Spostrzezenia moje sa takie, ze jakosc paliwa zmienia sie w czasie. Zdarza sie zatankowac paliwo bardzo kiepskie, jak rowniez bardzo dobre. Przy kiepskim moj Legac jezdzi jakby na "zaciagnietym recznym". Wolno sie wkreca na wyzsze obroty i jest wyraznie "mulowaty". Zdarzylo mi sie raz zatankowac paliwo, ktore myslalem, ze bede musial sciagac bo balem sie, ze uszkodzi mi silnik. Tak kiepsko pracowal.

 

Ostatnimi czasy zdaje sie znalazlem na to sposob! Trzeba co kilka kkm wlac dodatek do paliwa który czysci wtryski, usuwa wode, itd. Efekt jest rewelacyjny i WYRAZNIE odczuwalny. Nie to, ze wydaje mi sie, ze lepiej jezdzi bo dolalem jakiegos tam automagicznego specyfiku. Roznica jest bardzo duza. Kosztuje to niewiele. Przez kilka kkm jest fajnie. Moj Legac jezdzi jak szatan :wink: Potem widac kiepskie paliwo robi swoje i trzeba dolewac znowu "ambrozji". I tak w kolko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolewac znowu "ambrozji"

Zdradź co to za ambrozja, czy z ogrodu Hesperyd :?:

 

Ostatnim razem, po przegladzie w ASO i wymianie oleju dolalem dwa srodki:

 

1. Formula do czyszczenia wtryskiwaczy silnikow benzynowych

 

http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html

 

Jak klikniesz to drugi z lewej (czarna buteleczka)

 

2. Drugiego dokladnie nie pamietam, wiem jedynie, ze byl to dodatek do usuwania wody z ukladu paliwowego. Bylo to produkcji holenderskiej i na BP kosztowalo cos ok. 14 PLN. Chyba czarna, plastikowa buteleczka.

 

Wyczytalem w instrukcji, ze preparaty mozna ze soba laczyc wiec wlalem dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...