chudy__ Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2017 (edytowane) Panowie mam problrm ze swoim nowym autkiem. Dziwnie zachowuja sie obroty. Przy wysprzeglaniu podbijaja o okolo 300 itrzynuja sie 2 sekindy i dopiero opadaja. Najgorzej jest przy ruszaniu z 1 na 2. Krokowiec wymyty przepistnica tez. Na rano po odpalrniu obroty ida na 1700 i powoli schodza do 1200 W czym moze byc problem? Silnik ej20 Po przygazowaniu na luzie ladnie sie wkreca ale jak opada to potrafi sie przywiesic na 1100 i po chwili opasc. Luz na lince gazu wyregulowalem Czy silniczek krokowy mozna caly zanurzyc do wymycia czy tylko tn bolec? Edytowane 7 Sierpnia 2017 przez chudy__ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Do opadania z 1100 obr./min. na 700 już się przyzwyczaiłem. Nie tylko u ciebie tak się dzieje. Natomiast podbijanie obrotów przy zmianie biegów to inna sprawa. U mnie pomogła regulacja zaworów. Ale mogą to być też być nieszczelności na podciśnieniu. Czasem miał też tak że na zimnym wolno schodził z obrotów. Podmieniłem przepustnice na inną używkę i jak ręką odjął... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2017 (edytowane) Te podbijani obrotow wustepuje tylko podczas jazdy, na postoju nic. A podczas jazdy im wyzej sie wkreci tym mnie podbija.max 100. Najgorzej na pierwszym biegu gdy sie ruszy tak do 2tys i wcisnie sprzeglo to rosna do okolo 2400 i utrzymuja sie przez 2 sekundy i dopiero spadaja. Edytowane 7 Sierpnia 2017 przez chudy__ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Wrzuć całego krokowca do nafty na dłuższy czas. Nic mu się nie stanie. Tą samą naftą wyczyść porządnie gardziel przepustnicy. Jak nie pomoże to może być TPS. W każdym razie obstawiam coś z przepustnicą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2017 ok dzieki wymyje go jeszcze raz. wczoraj po zdemntowaniu byl caly brudny, chyba nikt tam nie zagladal baaaardzo dlugo, a przepustnica miala tylko delikatny nagar. Co do TPS to nie ma co samemu tam krecic bo moze byc jeszcze gorzej? Czy przepustnica w tym silniku jest podgrzewana plynem z ukladu chlodzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2017 TPS powinien pokazywać 0,5 V na włączonym zapłonie przy zamkniętej przepustnicy. Jak tyle masz to raczej nie ma co ruszać. Chociaż u mnie wskazania na mierniku były prawidlowe, a po wymianie przestał poszarpywać przy odpuszczaniu gazu. Tak. Przepustnica jest połączona z układem chłodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2017 u mnie przy odpuszczaniu nie szaprie. znalazlem temat z podobnyi objawami i zrobie jeszcze reset i adaptacje krokowca ewentualnie sprawdze czujnik od jalowych w skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 A jakie i czy równe masz obr. na jałowym na ciepło? . Oprócz czujnika skrzyni sprawdź jeszcze czujnik sprzęgła (pedału) -zablokuj go na próbę izolacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2017 (edytowane) na cieplym jalowe sa calkiem stabilne nawet nie czuc niekiedy ze silnik pracuje. dzis jeszcze raz wymoczylem krokowca, odlaczylem aku na okolo 40min pozniej odpalilem i silnik chodzil z 15min po czym pojechalem na jazde probna. pierwsze 1 km jechalo sie calkiem spoko bez tych zawieszen i skokow obrotow, pozniej pojawily sie na nowo ale juz nie tak mocne. Najbardziej irytuje ruszanie z 1 biegu bo to nanim nabardziej podbija obroty i przywiesza. Po odpaleniu na cipelym obroty ida na okolo 1500 po czym dosc powli schodza do prawidlowych, a na zimny ida pod 2000 po czympowoli opadaja do 1000-1100. Czy o normalne? Co do czujnika skrzyni to jest opcja jego sprawdzenia czy odrazu wymiana? Aczujnik sprzegla jest w kabinie przy pedale gdzies? Edytowane 8 Sierpnia 2017 przez chudy__ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Kiedyś odkręciłem TPS'a i jak przykręcałem to nie wiedziałem że trzeba to ustrojstwo regulować. Miałem podobne objawy do Twoich. Wyczytałem w manualu że przy zamkniętej przepustnicy powinno być 0,5V a przy zamkniętej 4,7V (tak jak dcd84 napisał). Wpiąłem się więc miernikiem w ECU pod piny od TPS i ustawiałem czujnik zgodnie ze wskazaniami miernika. Miałem idealnie 0,5V na zamkniętej. Po tej operacji było lepiej ale nadal obroty wolno schodziły. Po jakimś czasie kupiłem interfejs ELM na OBD2 co się łączy po bluetooth ze smartfonem. W programie Torque Pro można monitorować otwarcie przepustnicy podawane w %. Okazało się że mimo iż ustawiałem wg. manuala czujnik wskazywał ciągłe otwarcie przepustnicy na poziomie 5%. Wyregulowałem wg. wskazań z programu i był spokój. Nie wiem o co chodziło, może czujnik miałem uszkodzony, może coś się rozregulowało przez 18lat ale teraz jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 (edytowane) A wiec sprawdziłem ten pedal sprzęgła i nie ma przy nim nigdzie zadnego czujnika guzika itp. Od gory ma srube do ustawienia pozycji a na dole odbojnik. Co do TPS jego srubki sa mazniete białą farbą i widac ze dawno nie byly ruszane. Subarak ma ogolnie 240k przebiegu a do 230 byl serwisowany w ASO u niemca (jeden wlasciciel od nowosci) I chyba nikt z tym nie cudowal. Zauwazylem tez ze tylko n pierwsym biegu obroty najdłużej sie zawieszaja na kazdym innym jest to tylko chwilka z tym z podbijaja o 100 Edytowane 9 Sierpnia 2017 przez chudy__ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 (edytowane) Podłącz kabel VAG pod laptopa z programem FreeSSM albo EcuExplorer i będziesz miał pewność co z tym TPS'em. Co do czujnika sprzęgła to nie zawsze występuje... U mnie nie ma. Czujnik biegu jałowego to zwykła krańcówka - albo działa albo nie... Tu też bardzo pomocny będzie jeden z w/w programów. Sprawdzisz każdy czujnik. Edytowane 9 Sierpnia 2017 przez dcd84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 (edytowane) ok, a program trzeba jakos ustawiac kalibrowac? lub jest jakas instrukcja? (tak mialem w vag-com) mam kabel wlasnie od vaga z poprzendiego auta jest jakies pewne zrodlo do pobrania? bo szukam i jakos nic konkretnego (tu nie aktywne, tam platne itp) Edytowane 9 Sierpnia 2017 przez chudy__ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Może w Twoim modelu nie ma czujnika sprzęgła.( Może miały tylko turbo). Był analogicznie jak włącznik świateł hamulcowych przy pedale hamulca. Jak pamiętam, czujnik luzu powinnien być taki sam jak czujnik biegu wstecznego- mozna próbować je podmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 te czujniki sa po lewej stronie skrzyni? (strona kierowcy) tak dzis szukalem ich i znalalem jeden i kawalek dalej drugi (jeden ma 2 czarne kable a drugi cyba cos z czerwonym) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Czujniki są od strony kierowcy. Jeden od światła wstecznego, drugi od biegu jałowego. Kostki od nich są pod maską, blisko grodzi silnika (brązowa i chyba czarna, obie dwupinowe). Odpinając dojdziesz, która jest która. Ale i tak najpewniej sprawdzisz za pomocą kabla. Poniżej masz programy do kabla VAG: https://www.dropbox.com/sh/3sselmnuj2d48tn/AAAlIU5ZEECbl6c0GwoeKRGea?dl=0 Nie musisz nic kalibrować. Ustawiasz tylko jako złącze COM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 ok dzieki, pobralem. gdzie mam to ustawic z tym zlaczem com? cos pamietam ze w vagu robilem ale nie mam pojecia gdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2017 (edytowane) Teraz nie mam jak sprawdzić. Gdzieś w ustawieniach. Edytowane 12 Sierpnia 2017 przez dcd84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Tak ,czujniki po lewej ,jeden trochę niżej, drugi dalej i wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 (edytowane) a wiec wymienilem cala kompletna przepustnice i nowa uszczelke i dalej jest to samo. po ruszeniu na 1 biegu i wcisnieciu sprzegla obroty podbija o okolo 200-300 utrzymuje przez chwile i bardzo powoli opadaja na wysprzeglaniu wszytskich innych biegow jest praktycznie ok ewentulnie podbije obroty o 100 ale opadaja normalnie. nie wiem co dalej robic Edytowane 29 Sierpnia 2017 przez chudy__ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Tak samo dzieje się na zimnym i ciepłym silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 29 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2017 (edytowane) tak,bez wiekszej roznicy. jedyne co zauwazylem to przy ostrym ruszeniu z 1 biegu i przeciagnieciu do okolo 4tys po wcisnieciu sprzegla obroty juz tak mocno sie nie zawieszaja. wyczytalem jeszcze ze moze to byc zawor PCV, ktos w forku go wymienil a mial podobne obajwy jak ja i po zmianie minelo, jesli mozn go czyscic to jutro to zrobie,jesli nie zamowie nowy. Edytowane 29 Sierpnia 2017 przez chudy__ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Jeżeli sprawdziłeś już czujnik w skrzyni to faktycznie może to być wina zaworu PCV. Sprawdź dla pewności jeszcze szczelność dolotu plakiem i przewody podciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 (edytowane) A jak go sprawdzic? Moze odepne wtyczke i zobacze co sie dzieje.jak nie bedzie roznicy tzn ze padl. Edytowane 30 Sierpnia 2017 przez chudy__ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2017 3 godziny temu, dcd84 napisał: Jeżeli sprawdziłeś już czujnik w skrzyni to faktycznie może to być wina zaworu PCV Tak z ciekawości. Gdzie jest ten zawór? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się