Skocz do zawartości

wolno spadajace obroty


chudy__

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam problrm ze swoim nowym autkiem.

Dziwnie zachowuja sie obroty.

Przy wysprzeglaniu podbijaja o okolo 300 itrzynuja sie 2 sekindy i dopiero opadaja.

Najgorzej jest przy ruszaniu z 1 na 2.

Krokowiec wymyty przepistnica tez.

Na rano po odpalrniu obroty ida na 1700 i powoli schodza do 1200

W czym moze byc problem?

Silnik ej20

Po przygazowaniu na luzie ladnie sie wkreca ale jak opada to potrafi sie przywiesic na 1100 i po chwili opasc.

Luz na lince gazu wyregulowalem

Czy silniczek krokowy mozna caly zanurzyc do wymycia czy tylko tn bolec?

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do opadania z 1100 obr./min. na 700 już się przyzwyczaiłem. Nie tylko u ciebie tak się dzieje. Natomiast podbijanie obrotów przy zmianie biegów to inna sprawa. U mnie pomogła regulacja zaworów. Ale mogą to być też być nieszczelności na podciśnieniu. Czasem miał też tak że na zimnym wolno schodził z obrotów. Podmieniłem przepustnice na inną używkę i jak ręką odjął...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te podbijani obrotow wustepuje tylko podczas jazdy, na postoju nic.

A podczas jazdy im wyzej sie wkreci tym mnie podbija.max 100.

Najgorzej na pierwszym biegu gdy sie ruszy tak do 2tys i wcisnie sprzeglo to rosna do okolo 2400 i utrzymuja sie przez 2 sekundy i dopiero spadaja.

 

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki wymyje go jeszcze raz.

wczoraj po zdemntowaniu byl caly brudny, chyba nikt tam nie zagladal baaaardzo dlugo, a przepustnica miala tylko delikatny nagar.

Co do TPS to nie ma co samemu tam krecic bo moze byc jeszcze gorzej?

 

Czy przepustnica w tym silniku jest podgrzewana plynem z ukladu chlodzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TPS powinien pokazywać 0,5 V na włączonym zapłonie przy zamkniętej przepustnicy. Jak tyle masz to raczej nie ma co ruszać. Chociaż u mnie wskazania na mierniku były prawidlowe, a po wymianie przestał poszarpywać przy odpuszczaniu gazu.

Tak. Przepustnica jest połączona z układem chłodzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na cieplym jalowe sa calkiem stabilne nawet nie czuc niekiedy ze silnik pracuje.

dzis jeszcze raz wymoczylem krokowca, odlaczylem aku na okolo 40min pozniej odpalilem i silnik chodzil z 15min po czym pojechalem na jazde probna.

pierwsze 1 km jechalo sie calkiem spoko bez tych zawieszen i skokow obrotow, pozniej pojawily sie na nowo ale juz nie tak mocne.

Najbardziej irytuje ruszanie z 1 biegu bo to nanim nabardziej podbija obroty i przywiesza.

 

Po odpaleniu na cipelym obroty ida na okolo 1500 po czym dosc powli schodza do prawidlowych, a na zimny ida pod 2000 po czympowoli opadaja do 1000-1100. Czy o normalne?

 

Co do czujnika skrzyni to jest opcja jego sprawdzenia czy odrazu wymiana?

Aczujnik sprzegla jest w kabinie przy pedale gdzies?

 

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś odkręciłem TPS'a i jak przykręcałem to nie wiedziałem że trzeba to ustrojstwo regulować. Miałem podobne objawy do Twoich. Wyczytałem w manualu że przy zamkniętej przepustnicy powinno być 0,5V a przy zamkniętej 4,7V (tak jak dcd84 napisał).

Wpiąłem się więc miernikiem w ECU pod piny od TPS i ustawiałem czujnik zgodnie ze wskazaniami miernika. Miałem idealnie 0,5V na zamkniętej. Po tej operacji było lepiej ale nadal obroty wolno schodziły. Po jakimś czasie kupiłem interfejs ELM na OBD2 co się łączy po bluetooth ze smartfonem. W programie Torque Pro można monitorować otwarcie przepustnicy podawane w %. Okazało się że mimo iż ustawiałem wg. manuala czujnik wskazywał ciągłe otwarcie przepustnicy na poziomie 5%. 

Wyregulowałem wg. wskazań z programu i był spokój. 

Nie wiem o co chodziło, może czujnik miałem uszkodzony, może coś się rozregulowało przez 18lat ale teraz jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec sprawdziłem ten pedal sprzęgła i nie ma przy nim nigdzie zadnego czujnika guzika itp.

Od gory ma srube do ustawienia pozycji a na dole odbojnik.

Co do TPS jego srubki sa mazniete białą farbą i widac ze dawno nie byly ruszane.

Subarak ma ogolnie 240k przebiegu a do 230 byl serwisowany w ASO u niemca (jeden wlasciciel od nowosci)

I chyba nikt z tym nie cudowal.

Zauwazylem tez ze tylko n pierwsym biegu obroty najdłużej sie zawieszaja na kazdym innym jest to tylko chwilka z tym z podbijaja o 100

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz kabel VAG pod laptopa z programem FreeSSM albo EcuExplorer i będziesz miał pewność co z tym TPS'em.

Co do czujnika sprzęgła to nie zawsze występuje... U mnie nie ma.

Czujnik biegu jałowego to zwykła krańcówka - albo działa albo nie...

Tu też bardzo pomocny będzie jeden z w/w programów. Sprawdzisz każdy czujnik.

Edytowane przez dcd84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, a program trzeba jakos ustawiac kalibrowac? lub jest jakas instrukcja?

(tak mialem w vag-com)

mam kabel wlasnie od vaga z poprzendiego auta

jest jakies pewne zrodlo do pobrania? bo szukam i jakos nic konkretnego (tu nie aktywne, tam platne itp)

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki są od strony kierowcy. Jeden od światła wstecznego, drugi od biegu jałowego.

Kostki od nich są pod maską, blisko grodzi silnika (brązowa i chyba czarna, obie dwupinowe).

Odpinając dojdziesz, która jest która.

Ale i tak najpewniej sprawdzisz za pomocą kabla.

Poniżej masz programy do kabla VAG:

https://www.dropbox.com/sh/3sselmnuj2d48tn/AAAlIU5ZEECbl6c0GwoeKRGea?dl=0

Nie musisz nic kalibrować. Ustawiasz tylko jako złącze COM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a wiec wymienilem cala kompletna przepustnice i nowa uszczelke i dalej jest to samo.

po ruszeniu na 1 biegu i wcisnieciu sprzegla obroty podbija o okolo 200-300 utrzymuje przez chwile i bardzo powoli opadaja na wysprzeglaniu wszytskich innych biegow jest praktycznie ok ewentulnie podbije obroty o 100 ale opadaja normalnie.

 

nie wiem co dalej robic

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak,bez wiekszej roznicy.

jedyne co zauwazylem to przy ostrym ruszeniu z 1 biegu i przeciagnieciu do okolo 4tys po wcisnieciu sprzegla obroty juz tak mocno sie nie zawieszaja.

wyczytalem jeszcze ze moze to byc zawor PCV, ktos w forku go wymienil a mial podobne obajwy jak ja i po zmianie minelo, jesli mozn go czyscic to jutro to zrobie,jesli nie zamowie nowy.

 

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...