Jump to content

pneumatyka w legacy ?


niebieskiultras
 Share

Recommended Posts

Byłem dziś oglądać legacy i sprzedający twierdzi że zawias jest na pneumatyce i na poparcie swojej teorii pokazywał jakieś dwa wężyki pod maską przy zbiorniczku na płyn do spryskiwaczy.

 

Legac bardzo nisko siedział jakby na gwincie

 

 

Były wersję z pneumatyka?  Jak z eksploatacją tego?  drogie w serwisie? 

Link to comment
Share on other sites

Może długo stał i całe ciśnienie uciekło, ale to tylko moja teoria, w citroenach tak było chyba :)

12 godzin temu, marivip napisał:

ile bym dał, żeby takie coś było w moim legaśu..!

Trzeba było brać outbacka ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ile czasu zajmuje napompowanie układu?  bo stał odpalony jakieś 3-4minuty  i zawias ani drgnie

 

Druga sprawa te zaworki/węże od pneumatyki to jakieś awaryjne dopomowanie czy coś innego ?

Link to comment
Share on other sites

W Legacy II i III były wersje z pneumatyką. SLS w Forkach i OBK z tyłu to co innego.

Mam takie i puki działa jest cacy. Wóz jest miękki, ładnie wybiera nierówności, na zakrętach podpiera się lusterkami. (:P)

Napompowanie układu z poziomu Normal na High trwa jakąś minutę. Z powrotem powinno być podobnie. Przy 80 km/h powinien automatycznie się obniżyć.

Kompresor i listwa sterująca są pod zderzakiem przednim, poniżej reflektora od strony kierowcy. Często zdarza się, że nawala tylko jedna oś. Naprawy są drogie i raczej nieopłacalne. Prościej jest wstawić zawias sprężynowy z normalnej wersji. Do Legacy 3 pasują też kolumny przednie z Imprezy GD i tylne z Legacy 4.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, DETT napisał:

W Legacy II i III były wersje z pneumatyką. SLS w Forkach i OBK z tyłu to co innego.

Mam takie i puki działa jest cacy. Wóz jest miękki, ładnie wybiera nierówności, na zakrętach podpiera się lusterkami. (:P)

Napompowanie układu z poziomu Normal na High trwa jakąś minutę. Z powrotem powinno być podobnie. Przy 80 km/h powinien automatycznie się obniżyć.

Kompresor i listwa sterująca są pod zderzakiem przednim, poniżej reflektora od strony kierowcy. Często zdarza się, że nawala tylko jedna oś. Naprawy są drogie i raczej nieopłacalne. Prościej jest wstawić zawias sprężynowy z normalnej wersji. Do Legacy 3 pasują też kolumny przednie z Imprezy GD i tylne z Legacy 4.

ten stał odpalony i zawias stał w miejscu

masz też takie dwa wężyki wystające zza zbiorniczka płynu do spryskiwaczy ? bo sprzedający twierdzi ,że to tam ustawia sie zawias a mi to wygląda na awaryjne pompowanie w razie gdy silnik padnie

 

Link to comment
Share on other sites

Do każdej kolumny idzie tylko jeden cieniutki wężyk, sztywny plastikowy. Taki jak czasem daje się do podciśnień silnika.

Nie ma czegoś takiego jak "awaryjne pompowanie". Można wężyk od danej kolumny zdjąć i dla testu napompować miech z zewnętrznego kompresora żeby sprawdzić czy jest szczelny. Ale jeśli nie podnosi tyłu z ziemi, to najprawdopodobniej awaria sterownika lub listwy rozdzielczej.

Link to comment
Share on other sites

On się wcale nie podniósł dlatego zdziwiło mnie ta gadka sprzedającego o pompowaniu pod maską

 

Kilka ktorych zdjęcia oglądałem też mają te wężyki gwintowane pod maską

Pytanie od czego one są?

 

Link to comment
Share on other sites

O to pytasz:

596dfbe37c820_17_10.2015_kn084.jpg.2314f2e5a0c2adf1d819c84222fcaae4.jpg

Bo jeśli tak, to właśnie tymi przewodami kompresor pompuje powietrze do kolumn. Od góry. I nic więcej nie ma. Na końcach, pod tymi plastikowymi czapkami mają takie zarobienia podobne jak w przewodach hamulcowych.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, DETT napisał:

O to pytasz:

596dfbe37c820_17_10.2015_kn084.jpg.2314f2e5a0c2adf1d819c84222fcaae4.jpg

Bo jeśli tak, to właśnie tymi przewodami kompresor pompuje powietrze do kolumn. Od góry. I nic więcej nie ma. Na końcach, pod tymi plastikowymi czapkami mają takie zarobienia podobne jak w przewodach hamulcowych.

 

Te przwody o których piszesz były na swoim miejscu. Mi chodzi o te co zaznaczyłem

Wystają dwa przewody z końcówkami jak do hebli

tmp_8045-20170718_2324561471685681.thumb.png.64021b44efd5eb23991558a02331c997.png

Link to comment
Share on other sites

To jakaś lewizna. Nie mam pojęcia co to i na co?

 

Może rzeczywiście poprzedni właściciel zmajstrował jakiś patent to pompowania zawieszenia kompresorem do kół z CPN'u. :wacko: Może gdzieś jest wentyl albo gniazdo do sprężonego powietrza? Inwencja "majstrów od traktorów" nie zna granic...

Link to comment
Share on other sites

Dnia 16.07.2017 o 21:16, DETT napisał:

W Legacy II i III były wersje z pneumatyką. SLS w Forkach i OBK z tyłu to co innego.

 

Wiem, że to trochę nie na temat, ale skoro jesteśmy przy tym, pozwolę sobie uzupełnić - Legacy I też miał pneumatyczne zawieszenie. Jak już ktoś wyżej wspomniał, występowała linia Legacy Hubertus, która rozpoczęła się od Legacy I, a zakończyła na II.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, DETT napisał:

To jakaś lewizna. Nie mam pojęcia co to i na co?

 

Może rzeczywiście poprzedni właściciel zmajstrował jakiś patent to pompowania zawieszenia kompresorem do kół z CPN'u. :wacko: Może gdzieś jest wentyl albo gniazdo do sprężonego powietrza? Inwencja "majstrów od traktorów" nie zna granic...

Zbyt elegancko było to zrobione jak na "majstra Wieśka"

Auto jest z Francji i podejrzewam że to tam jakiś żabojad coś stworzył.

 

Koleś powiedział mi że" tym sobie pompujesz zawias przód i tył "

 

Podejrzewam że pompa padła i dlatego tak ktoś to wymyslil

Link to comment
Share on other sites

No ale jak pompujesz? Czym? Pompką rowerową? To żeby napompować zawias trzeba się zatrzymać, wysiąść, otworzyć maskę i coś tam ręcznie nadmuchać? Dziadostwo - to już lepiej wywalić tą pneumatykę całkiem i wstawić sprężynowe.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

8a14686fdb34334f15e898397a554f7b7fdfc1e0

:P

Pytanie techniczne w materii pneumatyki w Legacy 3 do tych, którzy już się tego ze swoich furmanek pozbyli:

 

Gdzie jest sterownik tego zawieszenia? Czy to osobny moduł/box, czy jest to zintegrowane nie daj Boże z ECU albo czymś innym?

 

Wywaliłem kolumny i kompresor. Kable poucinałem. Przez kilka miesięcy było OK, kontrolka na desce nie zapaliła się ni razu. Operowanie przyciskiem przy lewarku też nie powodowało żadnych reakcji. Teraz (mniej więcej od kiedy są mrozy) po przejechaniu kilkunastu kilometrów kontrolka HIGH zaczyna mrygać w trynie awarii. Wduszanie przycisku przy lewarku powoduje, że na chwilę kontrolka miga wolno, jakby system próbował pompować miechy.

Olałbym temat i po porostu wyciągnął żarówkę z clastra, ale mam wrażenie, że ten tryb awaryjny ma wpływ na reakcje auta na gaz. Może sobie to ubzdurałem, ale wolę pozbyć się wszelkich pozostałości o ile to możliwe.

Dodam, że korelacji z VDC nie zaobserwowałem.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Wojt_O napisał:

ponoć sterownik jest gdzieś pod fotelem kierowcy ..

Nie, wymieniałem fotel kierowcy i niczego podejrzanego nie zauważyłem.

Może pod pasażerem albo w tunelu...?

Link to comment
Share on other sites

Pozwolę sobie zacytować post użytkownika z FB, stąd wniosek o fotelu kierowcy. Mam nadzieje, że nikt mnie nie ukamienuje za naruszenie zasad RODO :D "Sprawa wygląda następująco: znalazłem ten sterownik pod fotelem kierowcy i okazało się, że odłączone były od niego kostki. Po ich podłączeniu zawieszenie ożyło. Kompresor zaczął pompować, ale po napompowaniu praktycznie od razu i za każdym razem opuszcza albo któreś koło albo którąś stronę auta. Rzadko zdarza się, że napompuje i tak zostanie, ale jeśli się to uda i odłączy się wtedy kostki od sterownika to tak zostaje, czyli układ jest szczelny. Walnięty jest sterownik?"

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...