Skocz do zawartości

Cyknięcie w schowku przy naciskaniu na przycisk od spryskiwaczy reflektorów


Adrian Foto

Rekomendowane odpowiedzi

Nie było z lewej strony spryskiwacza reflektorów. Spryskiwacz założyłem, odbezpieczyłem podwiązany wężyk i wszystko podłączyłem (tzn. wężyki do dysz, spryskiwaczy). Niestety po naciśnięciu przycisku od spryskiwaczy reflektorów, nic się nie dzieje poza takim cyknięciem z prawej strony gdzieś koło schowków. Jak to naprawić? Dodam, że pod maską mam dwa luźne kable, wychodzą gdzieś z pod spodu zbiorniczka z płynem do spryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tedimy99 napisał:

Pompka od spryskiwaczy lamp jest na samym dole ,ta do której dochodzi najgrubszy wąż. Wyjmij zbiorniczek i zobaczysz pompkę.

Tak właśnie myślałem, no bo gdzie indziej ? :D

 

@edit

@tedimy99

 

 

Pompka jest podłączona... No ale nie załącza się. Mogło dojść do uszkodzenia kiedy kabel był podwiązany (ściśnięty)?

 

Próbowałem na dwóch wtyczkach, podłączyłem do tej pompki od spodu z tej działającej i nic. Wężyk nie jest zapieprzony, ani nic bo jak się go wyjmie to wypływają hektolitry płyny (grawitacyjnie).

 

Ta wtyczka co jest luźno to od czego może być? Ona ma inne zakończenie, te które idą do pompek mają (| -)   a ta ma dwie w jedną stronę...

Edytowane przez Adrian Foto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W ostatnim czasie przerobiłem temat naprawy pompki spryskiwaczy w Foresterze SG. Udało mi się dojść do pewnych wniosków - może będą pomocne dla właścicieli Imprez.

Problemem w Foresterach jest najczęściej padający silniczek/pompka spyskiwaczy. Znajduje się on w dolnej części zbiornika, na przedniej jego ściance.

W moim przypadku miałem pompkę starą i używkę rzekomo działającą.

I tak: po podmianie na używkę nie pompowało, ale zmienił się dźwięk w okolicy schowka pasażera - tam jest moduł sterujący. 

Co się okazało: silniczek stary był zupełnie martwy. "Nowa" używka była zastana - grzała się, ale nie pompowała. Przy silniczku martwym odgłos przekaźnika w schowku był taki jak na odpiętej pompce. W "nowej" używce wyraźnie inny - ostatecznie rozebrałem jej obudowę i rozruszałem oraz przesmarowałem trzpień ->działa.

 

Proponuję więc następujący algorytm naprawy (dla Forestera, a może i Imprezy):

 

1. Sprawdzić drożność trójnika pod zderzakiem (tam bywa także problem). Można zdjąć wężyk i zobaczyć, czy leje się na ziemię.

      I

     V

2. Posłuchać, czy cyka przekaźnik w okolicy schowka w momencie wciśnięcia przycisku.  -> nie cyka -> diagnozować uszkodzenie przekaźnika.

      I

     V

3. Odłączyć wtyczkę pompki.  -> zmiana odgłosu -> pompka nadaje się do naprawy. Zdjąć czarną, metalową obudowę, rozruszać ośkę i zalać olejem.

      I

     V

4. Wymiana pompki. Do Forestera można zamiennie włożyć pompkę z Hondy. Wystarczy podmienić wtyczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...