Skocz do zawartości

Forek 2.0 N/A MY03 - lista objawów


raveout

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z tym, że postanowiłem zabrać się w Forku za zaległe sprawy i spróbować doprowadzić go do możliwie największej perfekcji, chciałbym poprosić o pomoc w kwestii kilku objawów, które mnie niepokoją - co z nimi robić, czy robić, czy są groźne itp... Zastanawiam się po prostu na ile opłaca mi się jeszcze inwestować w ten samochód, a na ile odkładać juz bardziej na XTka, a objawy, które są czasami dokuczliwe acz niegroźne pozostawić. Póki co chcę dbać o swój egzemplarz możliwie jak najrzetelniej i jeśli koszty napraw nie zrównają sie z połową wartości samochodu to je po prostu wykonać.

 

Część objawów była w zasadzie od początku odkąd posiadam samochód (wrzesień 2016), część pojawiła się w trakcie. Dodam, że jestem świeżo po wymianie łożysk w skrzyni biegów, regulacji zaworów, wymianie oleju i świec. Rozrząd ma przejechane niecałe 10 tyś km. Przebieg samochodu to prawie 230 tys, ale nie znam całej jego historii wiec może mieć więcej.

 

Po kolei:

 

1) Najbardziej irytująca rzecz, pojawiająca się na rozgrzanym silniku, po przejechaniu już sporej trasy, lub po dłuższej jeździe w mieście, a mianowicie: telepanie silnikiem przy próbie ruszania. Pojawia się na półsprzęgle. Bardzo ciężko czasami ruszyć bez wywołania tego objawu. W innym wątku padła diagnoza, że pewnie sprzęgło z kołem zamachowym do wymiany. Moje pytanie jest takie: czy gdyby to było przypalone sprzęgło to czy mechanik tego nie powinien zauważyć przy wymianie łożysk w skrzyni?

Druga sprawa - czy to telepanie silnikiem (czasami głośne i dosadne) którego doświadczylem wielokrotnie mogło coś uszkodzić/nadwyrężyć w samym silniku lub skrzyni?

 

2) Nowy objaw - mam wrażenie, że właśnie związany z powyższym - przy dodawaniu gazu, szczególnie na 2 biegu kiedy obroty nie są specjalnie wysokie słychać czasami przez chwile taki metaliczny odgłos drgań jakby jakiejś blachy (osłony??). Ktoś miał coś podobnego? 

 

3) Mam wrażenie, że ostatnio samochód szybciej wbija się na obroty aniżeli przyspiesza. Tzn nie czuć może spadku mocy, ale przede wszystkim da sie zauważyć szybsze i głośniejsze wchodzenie na obroty jakby. Z czym to można wiązać?

 

4) Objaw wyraźny dużo bardziej na LPG: kiedy po puszczeniu gazu samochód schodzi z obrotów, często nie robi tego płynnie tylko lubi szarpać. Szczególnie jest to dokuczliwe na niskich biegach przy małych prędkościach. Czy to jest kwestia np. wtryskiwaczy czy bardziej łączyć to ze skrzynią biegów, a może TTTM? 

 

5) Dziś pierwszy raz się to stało: przekręcam kluczyk i brak reakcji (ciche cykanie jedynie i nic), drugi raz to samo, trzeci raz - zaskoczył i odpalił normalnie. Po zgaszeniu silnika ponownie to samo. Po przejechaniu kilku kilometrów, zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem ustał. Czy to może być coś poważnego??

 

6) piston slap (chyba). Początkowo myślałem, że tylko w zimie się pojawia, ale ostatnio również zaczął dochodzić do mnie lekki klekot na zimnym. Ustaje po rozgrzaniu. Czy to piston slap? Jeśli tak to czy oznacza, ze silnik jest już bliżej końca niż dalej? 

 

7) Ciągle wyskakujący błąd EGR P0400, oraz czasami P0328 - Knock Sensor. Coś z tym robić?

 

Póki co tyle. Będę wdzięczny za pomoc osoby zaznajomione z powyższymi tematami :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, raveout napisał:

Moje pytanie jest takie: czy gdyby to było przypalone sprzęgło to czy mechanik tego nie powinien zauważyć przy wymianie łożysk w skrzyni?

Zależy co mechanik robił. bo jeśli wymieniał łożyska w tzw "dupce" skrzyni to zapewne nie ściągał jej do tego i nie widział sprzęgła.

 

10 godzin temu, raveout napisał:

Mam wrażenie, że ostatnio samochód szybciej wbija się na obroty aniżeli przyspiesza. Tzn nie czuć może spadku mocy, ale przede wszystkim da sie zauważyć szybsze i głośniejsze wchodzenie na obroty jakby. Z czym to można wiązać?

A spalpnego sprzęgła nie czuć? Bo jeśli obroty rosną a nie przyspiesza to ślizga się sprzęgło. Spróbój wbić 4 lub 5 jadąc dość wolno i pedał gazu w podłogę. Jeśli zobaczysz że obroty nagle skaczą do góry to sprzęgło się ślizga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spalpnego sprzęgła nie czuć? Bo jeśli obroty rosną a nie przyspiesza to ślizga się sprzęgło. Spróbój wbić 4 lub 5 jadąc dość wolno i pedał gazu w podłogę. Jeśli zobaczysz że obroty nagle skaczą do góry to sprzęgło się ślizga.


Wbiłem na 4 i obroty ida normalnie powoli. Sprzęgło sie raczej nie ślizga ale jak zasugerowali mi w jednym ASO najpewniej było juz raz kiedys przypalone (nie za mojej kadencji)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...