Jump to content

Spalona pompa powietrza wtórnego


Deven

Recommended Posts

Cześć wszystkim :)
 

Kilka miesięcy temu wyskoczył mi check engine i podczas wizyty w serwisie został on skasowany (błąd 2441 - zawór w układzie powietrza, zakleszczony w poz. zamkniętej).

Od tamtego czasu nic się nie działo (oczywiście poza muleniem w zakresie do ok 2,5-3 tys obrotów). Aż do wczoraj. Znowu wyskoczył check engine i po kilkunastu kilometrach poczułem zapach spalonego plastiku. Otworzyłem maskę i zobaczyłem, że dymi pompa powietrza wtórnego. Czytałem tu kilka wątków na ten temat i zainteresowałem się jej wyrzuceniem. Dzwoniłem dziś do serwisu i dostałem info, że w mojej sytuacji (GD 2006, 2.0R), nie jest możliwe wywalenie tej pompy. Co byście poradzili w mojej sytuacji? Ceny są dość kiepskie bo od 2,5 do 4k za nową pompę, 1000 za zawór. Jak odłączyłem wąż od pompy, to zauważyłem, że zebrał się brud i trochę bardzo śmierdzącego płynu. Czytałem, że takie osady mogą wskazywać także na nieprawidłową pracę zaworów. 

Link to comment
Share on other sites

krvrad, dzięki za stronkę :) Jakbyś wynalazł mi coś takiego w Trójmieście albo Olsztynie to już byłoby wspaniale :D

Zastanawia mnie tylko tamta wzmianka o seryjnym mapie na 98. Na klapie baku jest wyraźnie napisane 95, więc chyba powinno być mapowane na 95? 

Chociaż nie wiem, czy chcę aż tak ingerować. Już chyba wygodniej będzie kupić używkę pompy albo dać do regeneracji.

Ma ktoś może namiary na coś takiego?

 

Link to comment
Share on other sites

Deven, też nie rozumiem tej wzmianki o 98... Tak czy siak oni zrobili już ok 30 aut i ponoć problem likwiduje to na wieki.

Z tego co wyczytałem to nikt tej pompy nie regeneruje (może się mylę?), nowa to jakiś kosmos cenowy, a używka... wiesz co kupisz jak nie wiesz? :)

Lepiej to wywalić. W tę stronę bym szedł na Twoim miejscu.

Link to comment
Share on other sites

Popatrz za pompą ze starej A klasy, chyba  W168 różni się wtyczką ale też jest denso. Był kiedyś wątek o tym że da się wsadzić.

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, krvrad napisał:

http://subaru.nie-ASO.pl/pl/oferta/subaru_na_2_0_ecu_hitachi.php

 

Czym Ci się objawia to "mulenie".

 

Pozdro.

 

13 godzin temu, Deven napisał:

krvrad, dzięki za stronkę :) Jakbyś wynalazł mi coś takiego w Trójmieście albo Olsztynie to już byłoby wspaniale :D

Zastanawia mnie tylko tamta wzmianka o seryjnym mapie na 98. Na klapie baku jest wyraźnie napisane 95, więc chyba powinno być mapowane na 95? 

Chociaż nie wiem, czy chcę aż tak ingerować. Już chyba wygodniej będzie kupić używkę pompy albo dać do regeneracji.

Ma ktoś może namiary na coś takiego?

 

To raczej dotyczy tylko subaraków z turbo, bo tylko im można grzebać w kompie ( z tego co wiem), a tu chodzi o wolnossaka. Samą pompę pewnie można usunąć tylko, że nie pozbędziesz się błędów.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, marivip napisał:

Tylko mkocot jest z Lublina. Tak czy tak, muszę coś z tym zrobić. Najlepiej tu w okolicy, żeby nie narażać innych podzespołów.

Jednak wolę wymienić sobie, co będzie potrzebne. Wolę mieć tak, jak przewidział producent. 

Może ktoś potwierdzić to info z pompą od a klasy? I jeśli pasuje, to czy ma podobną wydajność?

Po nagrzaniu silnika pompa powinna się całkowicie wyłączyć? Jeśli uda mi się doprowadzić do momentu wyłączenia pompy, to czy mogę jechać bez obaw? Wtedy, kiedy się zaczeła dymić, nie wyłączyła się w ogóle i jechałem z włączoną przez kilkanaście kilometrów.

Link to comment
Share on other sites

Ja też mam zepsutą SAC błąd świeci non stop. Myślę nad wywaleniem tego na stałe i pousuwaniem błędów w wyżej wspomnianym serwisie, jednak cena mnie póki co hamuje. Mulenie to odwieczny problem było kilka pomysłów na wyeliminowanie go z wolnossaków jednak bez powodzenia. Pomaga tylko naprawa źle napisanego softu na stukowca jednak dostanie się do hitachi jest dość kosztowne i robi to chyba tylko map tek.

Link to comment
Share on other sites

Prosiłbym o informację, czy mogę pojechać stosunkowo bezpiecznie do Olsztyna (200km) z taką pompą? Jeśli wyłączy się po kilkudziesięciu sekundach, to nie powinna tworzyć problemu?

Edited by Deven
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Deven napisał:

Prosiłbym o informację, czy mogę pojechać stosunkowo bezpiecznie do Olsztyna (200km) z taką pompą? Jeśli wyłączy się po kilkudziesięciu sekundach, to nie powinna tworzyć problemu?

Ja jeździłem na spalonej pompie powietrza dłużej i nic się nie działo.  Więc jak tylko świeci i nic się nie dzieje to możesz jeździć. 

Link to comment
Share on other sites

Przejechałem wczoraj kilka kilometrów, żeby sprawdzić co i jak. Poczekałem aż silnik się porządnie rozgrzeje. Pompa była cały czas zimna i nie dymi ale check engine się cały czas świeci. Być może to znów błąd zakleszczonego zaworu. Oby w trasie nic się nie stało.

 

Link to comment
Share on other sites

Mam taką pompę ze swojego samochodu z przebiegiem 40 tys km. Po południu sprawdzę czy pasuje do Ciebie bo ja mam WRX z 2007 roku. Jak możesz to prześlij mi na PW Vin twojego auta to będę na 100% pewny czy pasuje. Mam też zaślepki do głowic od zaworów za 50 zł wycięte laserowo z aluminium jak będę miał vin to sprawdzę czy podejdą do twojego auta. Zadzwoń do jakiejś firmy tuningowej w okolicy i zapytaj czy wyłączą Ci pokazywanie błędów z Ecu jeżeli wywalają np. DPF to na pewno zrobią. Najlepsze wyjście to usunąć to ustrojstwo. W filmie poniżej, w 30 minucie omawiam usunięcie takiej pompy, zerknij. 

 

Edited by Polak821
Link to comment
Share on other sites

Usuwać jej nie chcę, także po diagnostyce będę wymieniał co będzie trzeba.

Czy mogę odpiąć kostkę od pompy i sobie jeździć z odłączoną, czy jest ryzyko, że coś się złego podzieje?

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Deven napisał:

Usuwać jej nie chcę, także po diagnostyce będę wymieniał co będzie trzeba.

Czy mogę odpiąć kostkę od pompy i sobie jeździć z odłączoną, czy jest ryzyko, że coś się złego podzieje?

Możesz chwilowo jeździć , a pompy są w pełni regenerowalne , mamy przećwiczony temat :) 

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, carfit napisał:

Możesz chwilowo jeździć , a pompy są w pełni regenerowalne , mamy przećwiczony temat :) 

Dziękuję za informację :) A możesz polecić jakiś serwis, gdzie najlepiej oddać do regeneracji?

Trójmiasto/Olsztyn najlepiej, a jak nie, to najwyżej wyślę. Ciekawe w jakich cenach oscyluje taka regeneracja. Gdzieś widziałem +- 600zł

 

Update:

Dzwoniłem dziś do ASO w Gdańsku i dostałem opcję diagnozy i wykasowania systemu powietrza wtórnego z kompa za 900-950 zł. 

Dostałem informację, że nie wpłynie do w żaden sposób negatywnie na inne podzespoły itp. Czy mógłby ktoś to potwierdzić?

Będzie się to czymś różniło o wyrzucenia i zaślepienia całego układu? W sumie mógłbym to wykasować z kompa i kiedyś tam sobie wyrzucić i zaślepić.

Co o tym myślicie?

Edited by Deven
Link to comment
Share on other sites

Nie muszę być pro eko. Z racji, że ja się nie znam a wy się znacie, to raczej prosiłbym o doradzenie i odpowiedź na moje pytanie, niż niepotrzebną krytykę:

23 godziny temu, Deven napisał:

 

Dzwoniłem dziś do ASO w Gdańsku i dostałem opcję diagnozy i wykasowania systemu powietrza wtórnego z kompa za 900-950 zł. 

Dostałem informację, że nie wpłynie do w żaden sposób negatywnie na inne podzespoły itp. Czy mógłby ktoś to potwierdzić?

Będzie się to czymś różniło o wyrzucenia i zaślepienia całego układu? W sumie mógłbym to wykasować z kompa i kiedyś tam sobie wyrzucić i zaślepić.

Co o tym myślicie?

 

Zresztą piszę tu o całkowitym odłączeniu tego układu, więc nie rozumiem sensu komentarza o wymianie pompy i zaworów. Rozważam regenerację, lecz jeszcze nie wiem, co dokładnie zrobię.

Link to comment
Share on other sites

Wyłącz z Ecu ale zapytaj o cenę lokalnego tunera który robi np. DPF OFF bo cena 950 zł jest sporo zawyżona. To naprawdę jest dość proste i ogarnie to każdy kto siedzi troszkę w elektronice samochodowej. Myślę że za 450-500 złociszy znajdziesz zakład który to zrobi. Następnie odepnij wtyczki od zaworów oraz pompy i ciesz się jazdą. Po odłączeniu wtyczek nie będzie działać już układ a wyłączenie błędów z Ecu spowoduje to że nie będzie się świecił check engine. Zaślepiasz otwory po rurkach w głowicach, ale robisz to tylko jeżeli demontujesz zawory wraz z pompą.  Ot taka rada. 

Edited by Polak821
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No i super, właśnie o to mi chodziło :) Dziękuję.

Rozumiem, że nie ma ryzyka, że takie działanie wpłynie negatywnie na pracę jakichkolwiek innych podzespołów?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Siema z wolnossaka na Hitachi tylko nie-ASO może to ugryźć i usunąć na stałe jednak pompe wtórnego da się oszukać żeby nie wyświetlała checku koszt=2,40zł a efekt identyczny :)

Link to comment
Share on other sites

Siemka, dasz jakieś dokładniejsze informacje?
Na obecną chwilę pompę wyciągnąłem ale dowiedziałem się z ASO, które diagnozowało mi ten system, że mam niedrożność układu w rurkach idących od zaworów do kolektora. Tylko koszt czyszczenia niby jest jakiś potężny i sprawdzę, czy sam to dam radę zrobić. Nowej pompy na razie nie wkładam bo przy niedrożnym układzie to i tak nie ma sensu, także raczej usunę cały układ.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 8.06.2017 o 13:41, Deven napisał:

Siemka, dasz jakieś dokładniejsze informacje?
Na obecną chwilę pompę wyciągnąłem ale dowiedziałem się z ASO, które diagnozowało mi ten system, że mam niedrożność układu w rurkach idących od zaworów do kolektora. Tylko koszt czyszczenia niby jest jakiś potężny i sprawdzę, czy sam to dam radę zrobić. Nowej pompy na razie nie wkładam bo przy niedrożnym układzie to i tak nie ma sensu, także raczej usunę cały układ.

PRIV

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...