Skocz do zawartości

1.6 X.2012 : Prośba o opinie


jagdpanz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne forum, 

 

Przymierzam się do zakupu Imprezy 1.6 (2012) - podobno z silnikiem EJ16B. (wg. vininfo...) - wg. wiki: FB16...

Nie widzę zbyt wiele informacji na jego temat (zwłaszcza odnośnie silnika) stąd moja prośba do Was o pomoc w określenie ew. słabości auta. (czy są jakieś typowe defekty, lub szczególnie kosztowne naprawy, które można przewidzieć bez rozbierania auta do samej podłogi...) 

 

(link do ogłoszenia : http://allegro.pl/show_item.php?item=6777171835#a9fdd97402 )

 

NIe mam doświadczeń z autami 4x4 ani samochodami Subaru.
Nie jestem też mechanikiem, chociaż mam spore doświadczenie z różnymi autami. 

Mimo to wasze uwagi mogą się okazać bezcenne.

 

Auto kupuję dla żony :) (głównie miasto, krótkie trasy)  - ale sam też będę nim be wątpienia często jeździł. 

 

Z góry dziękuję za użyteczne uwagi!

 

Edytowane przez jagdpanz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodzie jest silnik fb. Sprzedający twierdzi inaczej? Który to jest rocznik '12 czy '13 jak pisze sprzedający? No i jest zarejestrowany, czy nie, bo się sprzedawca nie może zdecydować.

Ten model nie ma typowych bolączek.  Proste, trwałe auto. Jedyną wadą może być niedostatek mocy. Kwestia oczekiwań i sposobu użytkowania. Dużym atutem jest reduktor.

Samochód od handlarza, więc wskazana duża czujność. Auto od babci z Niemiec ;). Silnik nie był taki czysty jak auto wyjechało z fabryki. Dwa przeglądy zrobione poza ASO w tym jeden w czsie gwarancji. Ktoś żałował pieniędzy? Najlepiej gdybyś oględziny zrobił w ASO subaru albo z kimś, kto zna markę. Upewnij się, czy samochód na pewno ma xenony, bo na zdjęciu temperatura barwowa wygląda jak by były halogeny.

Nie wiem, jak sprzedający naliczył 10 poduszek powietrznych. Na skórę też raczej nie licz, na bokach siedzeń jest derma. Nie ma w subaru czegoś takiego, jak fabryczny alarm. Nie widzę też czujników cofania, jest tylko kamera. Lusterka też raczej nie są elektrochromatyczne, chyba, że na rynek niemiecki była taka specyfikacja.

Ogólnie samochód wydaje się godny zainteresowania, po dokładnych oględzinach będziesz wiedział więcej. 

 

P.S. Skoro rozważasz Imprezę, weź też pod uwagę XV. To jest dokładnie ten sam samochód, tylko z podniesionym zawieszeniem. Moim skromnym zdaniem o wiele bardziej praktyczny i uniwersalny od Imprezy. Tylko unikaj wersji z USA.

 

 

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogromne dzięki za wyczerpującą opinię :)

Obejrzałem auto. Oczywiście nie ma xenonów ale dla mnie nawet lepiej... Nie jest nieskazitelne ale bardzo mi przypadło do gustu. Mam tylko kilka pytań odnośnie typowego zachowania auta:

- czy da się wyłączyć start/stop?
- czy to norma że trochę słychać tylny most? (lekkie buczenie)
- czy to typowe dla subaru, że dyfer (głównie obudowy mechanizmów i tunel) zapsikane są zielonkawą powłoką woskową?
- pod rozrusznikiem widziałem kroplę czystego oleju. Silnik ma raczej przepracowany olej więc skąd to potencjalnie mogło być?

Gdyby to było auto dla mnie, miałbym wrx. Ta impreza ma być moim debiutem z Subaru, więc liczę na wasze dalsze uwagi :)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jagdpanz napisał:

Oczywiście nie ma xenonów ale dla mnie nawet lepiej...

Czyli klasyczny handlarz bajkopisarz. Otwiera się pole do negocjacji... 

2 godziny temu, jagdpanz napisał:

- czy da się wyłączyć start/stop?

Tak, ale tylko do wyłączenia zapłonu, potem trzeba ponownie. Odruch do wyrobienia.

2 godziny temu, jagdpanz napisał:

- czy to norma że trochę słychać tylny most? (lekkie buczenie)

Zdecydowanie nie, zwłaszcza przy takim przebiegu. Napęd jest bardzo cichy i pancerny. Wskazane oględziny przez fachowca.

2 godziny temu, jagdpanz napisał:

- czy to typowe dla subaru, że dyfer (głównie obudowy mechanizmów i tunel) zapsikane są zielonkawą powłoką woskową?

W fabryce pokrywają silnik i komorę takim zielonkawym preparatem zabezpieczającym. Dyfra i okolic nie kojarzę.  Ten preparat łapie brud i pod podłogą byłby już czarny po takim przebiegu. Jak wyglądał na świeży, to coś było robione niedawno.

2 godziny temu, jagdpanz napisał:

- pod rozrusznikiem widziałem kroplę czystego oleju. Silnik ma raczej przepracowany olej więc skąd to potencjalnie mogło być?

Trudno ocenić zdalnie. Silnik i inne układy w okolicy w tak młodym aucie powinny być suche jak pieprz.

 

Dyfer i okolice w moim OBK MY15 po 45 000 km wyglądają tak jak na poniższych forach. Ani śladu zielonego.

 

DSC_6946.JPG

DSC_6942.JPG

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ten dyfer daje mi do myślenia. lekkie buczenie, niezbyt głośne ale słyszalne było tylko przy hamowaniu silnikiem. 
Nie było wibracji , przy ciasnych łukach wszystko było ok...

 

Inne ciekawostki:

- wzdłuż podwozia, po bokach, był pas czarnej masy przeciwkorozyjnej (niezbyt świeżej) i ta sama masa była w tylnej części przednich nadkoli - co mnie trochę zaskoczyło bo zwykle samochody , które oglądałem  mają pełne nadkola - plastikowe  (?) .

- jedno z mocowań przedniego wahacza było lekko przesunięte - jakby po regulacji. ale diagnosta twierdził, że to nie jest element regulacji zbieżności czy geometrii. (zaznaczyłem te 2 śruby na zdjęciu poniżej) 

 

Poza tym, auto bardzo mi się podoba - ale trochę za dużo tych znaków zapytania.
Jak zauważyłeś, @spawalniczy historia serwisowa śmierdzi. Jakbym miał 5 lat gwarancji, z pewnością nie pojechałbym do serwisu opla z japońskim autem... 

 

Tak czy inaczej, wiem już na pewno , że szukam Imprezy - może nawet z większym silnikiem - ale z pewnością to jest auto którego pożądam :) 

hing.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Wygląda na to, że coś było pod spodem naprawiane. Ta czarna masa moim zdaniem nie jest fabryczna.

 

W sumie to nie dziwi, sprowadzenie nieuszkodzonego samochodu z Niemiec po prostu się nie opłaca. Wyjdzie drożej niż zakup analogicznego krajowego. A do tego handlarz musi jeszcze zarobić. 

 

I jeszcze jedno,  na zdjęciu widać niebieski lakier od spodu a samochód jest zielony. 

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jagdpanz napisał:

No ten dyfer daje mi do myślenia. lekkie buczenie, niezbyt głośne ale słyszalne było tylko przy hamowaniu silnikiem. 
Nie było wibracji , przy ciasnych łukach wszystko było ok...

 

To raczej nie dyfer. Obstawiam jakąś plastikową osłonę pod samochodem lub nadkole.

Ogólnie subaru są praktycznie bez wygłuszenia. Bardzo łatwo wszystko wpada w rezonans...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jagdpanz zawsze możesz wpaść do nas na spot wystarczy obserwować Spotkania Forumowe /[Poznań] Wielkopolanie łączcie się !!.

 

Prawdopodobnie po Świętach spotkamy się.

 

Ja mam już 9 lat w rodzinie imprezę USA z 2.5 RS i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...