Skocz do zawartości

Forester 2011 2.0D czego się spodziewać ?


Michał Dokupil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Mam pytanie do wszystkich użytkowników 2.0D(polift). Jakich usterek mogę sie spodziewać po 2.0D z 2011r ? Na co szczególnie zwrócić uwagę? Autko świeżo po wymianie sprzęgła, klocków i tarcz hamulcowych.

Edytowane przez Michał Dokupil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto wiedzieć co i jak, ja mam Sbd i mimo ze jest pewne zagrożenie uszkodzenia wału to jestem bardzo zadowolony z auta

Raczej loteria

Pamiętaj jak będziesz trzymał auto powyżej 2k obrotów unikał przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu to będziesz długo zadowolony z auta

Zapomnij o ecodrivingu

Traktuj tego diesla jak benzynę i zmieniaj olej co 10k km ja do tego stosuje raz 5k km środek do wtrysków Millersa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1 minutę temu, miroman napisał:

z końca 2012 to już po "liftingu" i silniki też już są mniej awaryjne.

czy mógłbym dostać informacje na czym ten lifting polegał ? w sensie silnika ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem na myśli lifting karoserii, a jak się dowiedziałem w ASO gdy interesowałem sie wymianą mojego wolnego ssaka na SBD, silniki SBD przechodzą cały czas proces modernizacji i od momentu wprowadzenia do produkcji tych poprawek bylo około 40 i nadal sa czynione. 
Może niefortunnie się wyraziłem, nie miałem na myśli liftingu silnika, bo takowego nie było :oops:, natomiast im młodszy Forek tym ryzyko awarii silnika jest mniejsze.

Przepraszam jeżeli wyraziłem się zbyt "obiegowo" - nie było to moim zamiarem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.02.2017 o 12:10, polak900 napisał:

Zapomnij o ecodrivingu

Traktuj tego diesla jak benzynę i zmieniaj olej co 10k km ja do tego stosuje raz 5k km środek do wtrysków Millersa

Stosuj ecodriving we właściwy sposób: oszczędzisz paliwo, wydłużysz żywotność silnika i wielu podzespołów samochodu.

Nie słuchaj porad rodem z magla.

 

Zdrówka!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ecodriving tyczy się hamowania silnikiem i utrzymywania stałej prędkości a nie przyspieszania z butem i  zmianę biegów przy 1500 obr 

 

W nowych autach jest asystent zmiany biegów który każe zmieniać w benzynie przy 2 tyś obr , co ciekawe finalnie ma się większe spalanie niż przy normalnej jeździe :)

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.03.2017 o 00:57, Karenz napisał:

a nie przyspieszania z butem i  zmianę biegów przy 1500 obr

Brawo.

Założeniem podstawowym takiej techniki jazdy jest - powtórzę - obniżenie zużycia paliwa przy jednoczesnym wydłużeniu żywotności maszyny! Inaczej całość nie ma sensu.

 

Miłego weekendu!
Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...