MaciejSz Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Mam problem , kupiłem uszkodzonego forestera turbo , rok produkcji 1999 , w aucie uszkodzona była turbosprężarka - wirnik po stronie wydechowej... sprężarke wymieniłem , samochod odzyskał moc , jednak nadal występuje problem z wolnymi obrotami , na zimnym silniku auto pali od strzału , obroty są stabilne , jedzie się normalnie... jak tylko zaczyna łapać temperaturę obroty zaczynają się wahać , samochód przygasa , gaśnie podczas jazdy sprawdziłem szczelność dolotu , wymieniony został zwór dv bo był niesprawny , węzyki podcisnień itp na komputerze nie ma błędów , jednak jeden czujnik ma nieprawidłowe wskazania - czujnik temperatury powietrza zasysanego pokazuje ciągle -40st próbowałem go namierzyć , ale w tym silniku nie znalazłem go w kolektorze ssacym koło cewki... i tu pytanie - podejrzewam , ze mogł być wymieniany silnik i może jest w przeplywce ? jak rozpoznać przeplywke z wbudowanym iat ? ew skad powinna wychodzic instalacja do czujnika w kolektorze ? czy w tym silnuku jest zawor egr ? bo podejrzewam tez , ze objawy mogą wskazywać na otwarty egr... tak jeszcze myślę czy nie kupic drugiej przepustnicy z czujnikiem i krokowcem,... ktos podpowie jak z tym egr ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Pełszyński Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 (edytowane) Co prawda nie do wersji turbo ale może się przyda http://www.instructables.com/id/How-to-check-and-change-a-Mass-Air-Flow-Sensor-for/ Z tego co czytałem, to praktycznie zawsze w przepływomierzu jest czujnik temperatury. Na pewno masz coś z tym czujnikiem temperatury. Jeśli masz MAF to on zawsze będzie za filtrem powietrza. Z tym, ze np. w Legacy III wolnossącym nie ma przepływomierza. Możesz mieć tylko MAP sensor, czyli czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym a czujnik temperatury oddzielnie. Najlepiej pooglądać obrazki w Internecie. Ten wątek dotyczy tego, od kiedy zaczęto stosować MAF w Subaru (http://www.subaruforester.org/vbulletin/f113/what-year-subaru-s-general-ran-maf-vs-map-sensor-26083/) EGR na pewno jest, tutaj obrazek pokazuje gdzie może być (http://nipponautos.36.ekmpowershop.net/ekmps/shops/nipponautos/images/subaru-legacy-impreza-forester-ej20-non-turbo-engine-2002-08-egr-367-p.jpg) - z tym, że EGR otwiera się tylko w pewnym zakresie obciążenia, przy jednostajnej jeździe. Przy puszczonym gazie i przy maksymalnie wciśniętym się zamyka. Ostatnio czyściłem u siebie EGR i standardowo jest zamknięty. Bym raczej szukał problemu w tym czujniku, ale EGR warto przeczyścić bo jest super łatwy do czyszczenia, montażu i demontażu Ewentualnie zrób zdjęcia silnika z różnych perspektyw i wrzuć tutaj. Edytowane 1 Grudnia 2016 przez detomastah Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
talon Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Miałem coś podobnego w swoim s-turbo tuż po jego zakupie, tzn. po nagrzaniu obroty falowały aż przygasał. Podmieniłem przepływkę z kolegi GTka i problem ustał, więc kupiłem przepływkę Magneti Marelli co mnie namówił sprzedawca. Auto jeździło już poprawnie lecz było wyraźnie słabsze niż na przepływce ori z GTka. Przepływka po ponad miesiącu się spaliła, zwrócili mi za nią pieniądze. Kupiłem ori i już było wszystko ok. Podłączałem pod kompa i też pokazywało temp. zasysanego powietrza -40st. ale auto śmigało normalnie. Po roku spaliła się ori przepływka. Kupiłem następną ori na której jeżdżę już prawie 3lata. Na niej również pokazuje -40st. S-Turbo posiada przepływkę oraz map sensor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciejSz Opublikowano 2 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Dzięki Też w kręgu podejrzeń mam przepływomierz ale nie mam jak podmienić więc pozostanie mi zakup nowej. Co do tego egr to na zdjęciu jest w wolnossaku Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka Dodam że w sterowniku niema żadnych błędów Falowanie obrotów zaczyna się po ujechaniu ok 1km lub 2-3min od oddalenia..jak auto złapie te 30stopni okolo. A jak z tym egr? Jest czy niema? Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciejSz Opublikowano 7 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 eh zamowilem nowa przeplywke , ale jeszcze nie dotarla , czy ktos moze mi powiedziec jak wyglada sprawa z tym egr ? wymienilem przeplywomierz , ale w sumie nie rozwiazalo to problemu , czy nowy przeplywomierz wymaga adaptacji w subaru ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 a co mowil poprzedni wlasciciel o usterce? kupiles ze swiadomoscia, ze cos uszkodzone czy wyszlo w praniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciejSz Opublikowano 8 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 kupilem od faceta co mial na placu 400 samochodow , co on tam wie.... jedyna szansa cos sie dowiedziec to dotrzec o poprzedniego uzytkownika ale to malo prawdopodbne generalnie w aucie wymienione na nowe zostaly : sonda lambda , przeplywomierz , turbina , przewody podcisnien i uklad dolotowy ( silikony ) , oraz zawor dv na zimnym samochod pracuje bez zarzutu , problemy rosna wraz ze wzrostem temperatury , brak bledow w sterowniku , poza tym wskazaniem -40 czujnika iat , ale dzis podepne auto jeszcze raz na nowej przeplywce i sprawdze czy nadal jest blad i jeszcze raz przepatrze pod katem nieszczelnosci... niewiem co jeszcze... moze krokowiec , ale nowe sa trudnodostepne :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Voldemort Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 A nie zdarza się przerywanie podczas jazdy także na wyższych obrotach? Bo jak tak, to sprawdź czy masz czysty/dokręcony czujnik położonia wałka rozrządu - to ten z boku silnika. kupilem od faceta co mial na placu 400 samochodow , co on tam wie.... jedyna szansa cos sie dowiedziec to dotrzec o poprzedniego uzytkownika ale to malo prawdopodbne generalnie w aucie wymienione na nowe zostaly : sonda lambda , przeplywomierz , turbina , przewody podcisnien i uklad dolotowy ( silikony ) , oraz zawor dv na zimnym samochod pracuje bez zarzutu , problemy rosna wraz ze wzrostem temperatury , brak bledow w sterowniku , poza tym wskazaniem -40 czujnika iat , ale dzis podepne auto jeszcze raz na nowej przeplywce i sprawdze czy nadal jest blad i jeszcze raz przepatrze pod katem nieszczelnosci... niewiem co jeszcze... moze krokowiec , ale nowe sa trudnodostepne :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciejSz Opublikowano 9 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 A nie zdarza się przerywanie podczas jazdy także na wyższych obrotach? Bo jak tak, to sprawdź czy masz czysty/dokręcony czujnik położonia wałka rozrządu - to ten z boku silnika. kupilem od faceta co mial na placu 400 samochodow , co on tam wie.... jedyna szansa cos sie dowiedziec to dotrzec o poprzedniego uzytkownika ale to malo prawdopodbne generalnie w aucie wymienione na nowe zostaly : sonda lambda , przeplywomierz , turbina , przewody podcisnien i uklad dolotowy ( silikony ) , oraz zawor dv na zimnym samochod pracuje bez zarzutu , problemy rosna wraz ze wzrostem temperatury , brak bledow w sterowniku , poza tym wskazaniem -40 czujnika iat , ale dzis podepne auto jeszcze raz na nowej przeplywce i sprawdze czy nadal jest blad i jeszcze raz przepatrze pod katem nieszczelnosci... niewiem co jeszcze... moze krokowiec , ale nowe sa trudnodostepne :/ odpialem dzis jeszcze instalacje lpg , ktorys z wtryskiwaczy jest nieszczelny , bo zasysla podcisnienie wezem od reduktora... moze to to.. mimo zalozenia innych wtryskow - nowych , szczelnych problem nadal istnieje , rozebralem jeszcze dzis przepustnice , silniczek krokowy wyczyscilem , ale w sumie nie mam pewnosci czy jest do konca sprawny , czy powinno sie dac nim ruszac reka ? czy tylko elektrycznie powinien sie wsuwac i wysuwac ? po podlaczeniu do wtyczki i przekreceniu zaplonu widac , ze pracuje , pytanie czy powinien dac sie ruszyc recznie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy87r Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 A sprawdź wskazania sondy, mieszanke czy masz 1 czy ubogo/bogato ewentualnie w którą stronę to idzie... Może tu jest problem. Jak jest nierozgrzany to ponoć ignoruje wskazania sondy. A jak jest rozgrzanyto koryguje. Nie mówię, że sonda jest walnięta (bo wymieniona) ale może coś w ten deseń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciejSz Opublikowano 9 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 powinienem miec 1 czy dwie sondy ? bo jest u mnie tylko jedna - przed katem , zaraz za turbina , zostala wymieniona na nowa - jest trojprzewodowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciejSz Opublikowano 13 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 no nic , niewiele sie dowiedzialem , po kolejnym przejrzeniu szczelnosci kolektora i sprawnosci sondy oraz przeplywki postanowilem jutro wziasc sie za sprawdzenie i ew regulacje zaworow czy ktos moze mi jednoznacznie okreslic czy w silniku z 99r , 170 koni sa plytki regulacyjne i nakretki ? czy bede musial kupic plytki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafaelo Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 Do regulacji zaworów masz Płytki. U mnie były a mam ten sam rocznik co ty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciejSz Opublikowano 13 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 tzn tak , wiem ze sa plytki , ale czytam jest jakas sruba regulacyjna czy trzeba meic plytki aby wyregulowac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafaelo Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 Trzeba mieć płytki do regulacji. Żadnych śrub regulacyjnych tam nie ma. Ja szlifowałem swoje płytki w warsztacie gdzie planują głowicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 Jesli pomimo wymiany przeplywomierza pokazuje nadal temperature -40 to masz przerwe w obwodzie czujnika temp. Przerwany kabel? Uszkodzony wtyk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciejSz Opublikowano 13 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 ma ktos z was rozpiske pinow przeplywki typu bosch - 4 pinowej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się