Skocz do zawartości

Chwilowy brak mocy i ciągu silnika


zbyszek1533

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy mam problem z moim Subaru Forester 2.0 158 206 r a konkretnie  z silnikiem byłem już u kilku mechaniorów i żaden nie może sobie z tym poradzić o ile ktoś może proszę o podpowiedz co zrobić lub gdzie a sytuacja wygląd tak :

Są dni że silnik chodzi jak by to powiedzieć ,, jedzie na tylnych kołach " a są dni że samochód jedzie jak by ciągnął przyczepę kempingową a okazuje się to w taki sposób, na przykład po wyjeździe z krzyżówki dajemy drugi bieg i przyśpieszamy chcąc włączyć trzeci bieg i miej więcej między 2000 / 3000 obrotów samochód zaczyna poszarpywać i ma problem z ciągiem po prostu brakuje mocy i tak na przemian co ciekawe komputer gdy podłączymy nie wskazuje błędów tylko od czasu do czasu zaświeca się na desce napis CRUS co po przełączeniu na benzynę po przejechaniu jakieś 200 km gaśnie.  Lecz podobna sytuacja jest na benzynie co świadczy że nie jest to wina gazu. Podobnie również zachowuje się gdy na przykład chcemy przyśpieszyć choć by na czwartym biegu, co najciekawsze nie jest to sytuacja ciągła tylko tak jak by miały na to wpływ warunki atmosferyczne np: wilgotność powietrza.

Ostatnim czasem zaświeciła się kontrolka od serwisu silnika gdzie komputer wykrył ubogą mieszankę.

Zawory regulowane były przy wymianie rozrządu na 200.000 świece zmieniono również  aktualnie samochód ma przejechane 249.870 tyś .

Proszę poradźcie co dalej z tym fantem zrobić 

DZIĘKUJĘ ZA WSZYSTKIE PODPOWIEDZI I RADY 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś miał odczyty z interfejsu OBD np. na luzie przy 750 obr, 1500 i 3000 i je nam podesłał to można byłoby wtedy coś stwierdzić (np. czy przepływomierz dobrze działa). Mógłbyś też nagrać wideo z zegarami, które obrazowałoby problem. W większości samochodów bez automatu jak są za małe obroty w stosunku do przełożenia to szarpie.

 

Na moje oko te silniki lubią pracować w górnym zakresie obrotów albo w bardzo niskim np. gdy jedziemy jednostajnie. Ale zapalnie się kontrolek może świadczyć o problemie. Niestety, ciężko trafić na dobrego specjalistę od diagnostyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...