Smookier Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 (edytowane) Witam, jak to ktoś juz powiedział cøs sie kończy aby cøs mogło sie zacząć. Opowiem na szybkości moją historię. Mam na imię Mateusz pochodzę z małej mieściny Limanowa (obok Nowego Sącza) na codzien jak i przez większość swojego życia ścigałem sie w downhillu 2 lata "zawodowo" w klasyfikacji pucharu polski wbijałem sie w top 11 czołówki. Nagle pech... zawody i strzał w drzewo diagnoza; -pęknięcie śledziony -złamana łopatka -złamany obojczyk -rozwalone prawe płuco (ledwo odratowane) Po tym wszystkim stwierdziłem ze to juz było za blisko i pora znalezc sobie nowa pasje... moze nie taka nową ponieważ subaru jaralem sie od zawsze ale niestety koszt zjazdówki to tak naprawdę koszt gdzie spokojnie kupujemy subaru. Szybka podróż do Warszawy i oto jest: Niestety po tygodniu jazdy, skrzynia odmówiła posłuszeństwa po szybkim demontażu znalazłem w niej cøs takiego Niestety przy demontażu okazało sie ze sprzęgło jest rownież w fatalnym stanie. Zostało odesłane do firmy "radzikowski" w oczekiwaniu na część dopadłem skrzynie z wrx z roku 2002 Po 3 tygodniach sprzęgło wróciło do mnie. Otwieramy piwko u kumpla w garazu i zaczynamy montaż: Przy okazji poleciały -nowy olej motul 300v -przewody wysokiego napięcia NGK -świece Irydowe NGK -wymiana wszyskich filtrów Podsumowanie: Subaru gt/00 Komputer pokładowy apexi sterujący doładowaniem - mapa off ( moc seryjna 218 KM) - mapa A ( moc 230 KM) - mapa B (moc 265 KM) Nowe sprzęgło by Radzikowski (polecam) - nabita nowa okładzina tarczy - docisk przygotowany pod 550 niuta - planowanie koła zamachowego (lżejsze) Plany na przyszłość: - rozrząd na dniach - blacharka (tylne nadkola) reszta w stanie perfect - nowy felunek aby pomieścić zaciski Brembo z nowszych sti (ponieważ to co jest w gt cieżko nazwać hamulcem to jest raczej cøs w rodzaju spowalniacza - poszukuje spojlera z wersji pro drive - kierownica jakas zgrabna a nie od kutra - ogólne przygotowanie samochodu pod większą moc A tutaj subaru w najładniejszym malowaniu (używam auta zgodnie z przeznaczeniem lecz dbam o nie ) Edytowane 3 Listopada 2016 przez Smookier 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravo Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Fajne auto, co do hamulców może zrób regenerację zaciskow do tego ds2500 i gładkie brembo. Ja na Poznaniu nie mogłem narzekać na hamulec i uważam że przy lekkim gt wystarczy sprawne to co masz 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smookier Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Myśle z skorzystam z Twojej rady... i tak tarcze sa na wykończeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravo Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Miałem dużo imprez i oprócz ostatniej która już miała zrobiona regenerację to zawsze okazywało się że połowa tloczkow stoi, nie ma szans to wtedy hamować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x.x Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Fajne auto, co do hamulców może zrób regenerację zaciskow do tego ds2500 i gładkie brembo. Ja na Poznaniu nie mogłem narzekać na hamulec i uważam że przy lekkim gt wystarczy sprawne to co masz Potwierdzam gładkie brembo lub ate i ds2500, ew. coś z cl-a rc5 lub rc6. Przetestuj taki zestaw zanim pójdziesz w większe koszty. Potrzeba regeneracji zacisków to chyba częsta przypadłość gt, też regenerowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcinvvv Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Mam z przodu czterotłok po regeneracji, gładkie brembo i CL rc5 lub 6 nie pamietam. z tyłu to dwutłoczek z wrx i ten sam zestaw. Hamulce na silesiaringu się gotowały. Przemyśl złote brembo zanim zdecydujesz się na reanimację tych. Auto ładne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smookier Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Teraz mam mętlik zdecyduje sie pierwsze na regenerację... zrobię ją sam. Klocki i tarcze i tak stoją juz w kolejce na wymianę. Kiedy okaże sie ze zaciski nie bedą ogarniać przynajmniej będę mógł je sprzedać z czystym sumieniem jako sprawne osobie której duża moc hamowania nie jest potrzebna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcinvvv Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Teraz mam mętlik zdecyduje sie pierwsze na regenerację... zrobię ją sam. Klocki i tarcze i tak stoją juz w kolejce na wymianę. Kiedy okaże sie ze zaciski nie bedą ogarniać przynajmniej będę mógł je sprzedać z czystym sumieniem jako sprawne osobie której duża moc hamowania nie jest potrzebna zawsze możesz taki zestaw zostawić sobie na zimę i fela 15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smookier Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 (edytowane) W górach spadł pierwszy śnieg... kupie lampe prawy tyl Nawet nie jestem zły ! Tyle frajdy Edytowane 4 Listopada 2016 przez Smookier 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demasoni Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 To samo miałem w 2015, pierwszy śnieg i pierwszy dzwonek, to zdarzenie mi trochę przyhamowało prawą nogę na następne wypady Widać masz luźne podejście do sprawy, w sumie to fajne Jakbyś chciał lampę to mam całą i zdrową, wymieniłem na jdm., leży i miejsce zajmuje,70PLN, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smookier Opublikowano 8 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 (edytowane) 30 minut i 1 piwo pozniej Dzięki wielkie demasoni za lampkę (czekam na dane do przelewu) autko znowu w pełni sprawne. Subaru wpisane jest na listę oczekujących u majstra co sobie z blachy czaruje (nadkola tyl, mocowanie zderzaka ponieważ troche opadł. Edytowane 8 Listopada 2016 przez Smookier Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demasoni Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 W poniedziałek rano wysłana, we wtorek o 12:30 u Ciebie, poczta nawet daję radę. Jak już robisz nadkola i zderzak będzie zdemontowany to zerknij na tylną belkę, przy okazji możesz wymienić jak będzie skorodowana, ja tak zrobiłem . Koszt takiej belki ori to jakieś 270zL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smookier Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2017 (edytowane) Po długiej przerwie (nie próżnowałem) czas na aktualizacje. - Ruda na nadkolach: (2 strony) wycięty kawał zgnitej blachy, wspawanie nowej oraz zabezpieczenie przed powrotem rdzy z kazdej strony -oczywiste czynności szpachla,podkład oraz malowanie: - wleciała duża Lota (niestety laminat) według mnie daleko mu do ideału. -zrobiony rozrząd -kierowniczka RRS (super zmiana na lepsze) - felgi OZ Racing P1 prodrive - złote śruby - zwrotnice wraz z zaciskami Wrx 2003 - tarcze EBC - klocki ferodo ds2500 (przód tyl) teraz pytanie ile taki zestaw powinien sie docierać ponieważ zrobiłem juz 100km (procedura docierania przeprowadzona poprawnie) i szału nie robią - pełna regeneracja zacisków wraz z malowaniem, wymianą tłoczków oraz gum Mialem mieszane uczucia co do koloru (kod Brembo) końcowo uważam ze wyszło Ok - regeneracja zwrotnic tylnich, wymiana łożyska, piaskowanie oraz malowanie. Zlote śrubki kute dystanse 1,2mm (koło ociera) będziemy rolowac nadkola - chlapacze JDM zdjęcia: Niektore prace były dla mnie przyjemnością, niektóre chciały mnie zabic. Nauczyłem sie jednego. Robiąc z samochodem, jeśli jest możliwość ze pójdzie cøs nie tak w stylu zapieczona śruba to będzie ona zapieczona. Przy malowaniu nadkoli stwierdziłem ze zabezpieczę jeszcze inne sprawy. Pierwsza myśl WOW to auto nie ma na sobie grama rdzy, i tak tez było do konca. Jestem szczęśliwy ze mam świetną bazę do budowy. Plany na przyszłość: - rolowanie nadkoli - przyciemnianie szyb tyl - ogarnięcie lakieru (Polerka) - założenie kapsli otworu centrujacego - gwincik i jakis lepszy opon. - galgany (daszek juz mam) - konserwacja całego spodu na ziher + poli - zbiórka pieniędzy i lecimy z napędem. Edytowane 17 Kwietnia 2017 przez Smookier 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smookier Opublikowano 28 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2017 (edytowane) Chwile minęło, subi była mocno upalana (do tego stopnia ze zawieszenie zaczęło całe aż skomleć) z racji tego ze zima juz tuż tuz subarka dostała: konserwacja podwozia : - czyszczenie - wytrawiacz - baranek poliuretanowy - lakier (biały) - części typy kołyska, stabilizatory oraz łapy dyfra, skrzyni etc. zostały pomalowane proszkowo oraz wypalone w piecu -wszystkie profile zamknięte zapuszczone woskiem w spreyu (dlatego przy dziurach troche sie ulało) Poliuretany (wszędzie) strongflex czerowne 80 ShA- zawieszenie Z racji faktu iż okazało sie ze w kompletnym zestawie poli nie było przewidzianych mocowań dyfra i samolotu testowo założyliśmy to co było najszybciej dostępne czyli żółte poli 90 ShA (czytając opinie innych forumowiczów na temat stuków oraz dziwnych dźwięków przenoszonych na budę myslalem ze zaraz bede szukał Gum oem, lecz nic takiego u mnie nie występuje wiec żółte zostaje ) - płyn chłodniczy gdzieś spodem sobie zmykał wiec postanowilismy wymienić calutkie przewody wody na zestaw fmica, a przy okazji czyszczenie komory silnika -zaciski : Mimo regeneracji zaciski przód znowu sie zapiekły (możliwe ze zrobiłem cøs zle ?) tylnie regenerowalem rownież sam a mimo wszystko jest w porządku... mało ważne wleciały nowe ori zaciski prosto ze sklepu. Dodatkowo wrzuciliśmy przewody w stalowym oplocie hella Deska we flok (daszek czeka na zegary) Wydech końcowy: kocowka wydechu swoje widziała i przypominała replikę remusa od golfa spod biedry (do idealnego kształtu było jej daleko) a NVIDIA nie moze tak wyglądać, zrobiliśmy nową końcówkę z rury kwas 4 cale, odpowiednio wycięta i opalona... efekt super Oczywiscie przy tego typu pracach wychodzą wydatki dodatkowe i tak oto subi dostała -drążki kierownicze L i P -poduszka skrzyni z sti -lewy wachacz - pare mało istotnych [moderator czuwa] Auto dalej cechuje sie prawdziwym rasowym gruzowym wyglądem do upalania, lecz jest w 100% sprawny, aktualnie nie ma na sobie ani grama rdzy (pasy przód tyl oraz środek bagażnika tez został ogarnięty) podejrzewam ze nie jeden właściciel wygłaskanej z wierzchu subarki chciałby miec pod spodem to co ja . Zdjęcia jeszcze przed pracami... jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to nie mam zamiaru nic robić przed i w trakcie zimy if you know what im mean... ;P Edytowane 28 Listopada 2017 przez Smookier Błąd ort 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba553 Opublikowano 28 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2017 Tak czytam po kolei i wszystko ładnie, porządnie czysto, a na końcu No ale jak po zime doprowadzisz nadwozie do takiego stanu jak podwozie to będzie wogole igła Grunt że auto cieszy i hula bezawaryjnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smookier Opublikowano 29 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2017 Dokładnie, po zimie buda zostanie doprowadzona do idealnego stanu, jeżeli wyrobię sie z malowaniem (a raczej jeśli fundusze pozwolą) na biało, przed kolejną zimą to subi juz nie będzie do takiego traktowania... podejrzewam ze zostanie w garazu a inny juz prawdziwy gruz ją godnie zastąpi na ośnieżonej przełęczy zwanej ostra w Limanowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 29 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2017 Fajna robota z podwoziem Gdzie dorwales chlapacze JDM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smookier Opublikowano 29 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2017 Godzinę temu, SAAB2.3AERO napisał: Fajna robota z podwoziem Gdzie dorwales chlapacze JDM? Na fb "Graciarnia subaru" ktos sprzedawał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 29 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2017 W dniu 28.11.2017 o 19:25, Smookier napisał: zrobiliśmy nową końcówkę z rury kwas 4 cale, odpowiednio wycięta i opalona... efekt super Coś więcej możesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smookier Opublikowano 30 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2017 5 godzin temu, thomson0073 napisał: Coś więcej możesz? Chyba wiecej nie mam co pisać, stała resztka rury na garazu 4cale z kwasu, wycięliśmy odpowiedni kształt który mi pasował, potem Polerka następnie została opalona palnikiem a do końcowego przymocowana jak ori na nitach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smookier Opublikowano 27 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2018 Kolejne zmiany -zegary (doładowanie, temperatura oleju, cisnienie oleju -FMIC (cały dolot spawany od podstaw) -Stozek -lampka (coby doświetlić przełęcz pod ostrą :D) Kilka słów o fmicu: zdecydowanie na plus ! Czytalem wiele opini ale żadna sie nie pokrywa... Turbodziura praktycznie nie występuje a praca zrobiła sie płynna i stabilna a co najważniejsze ustąpiła główna bolączka subarki, czyli kiedy zbierała sie od samego dołu to na wyższych obrotach przerywała (myslalem ze to na 100% kwestia paliwa) turbo nie przeładowywuje jak miało to w zwyczaju... bo mocniejszej jeździe turbo nie puchnie SUPER SPRAWA 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba553 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2018 powiedz, co za stożek tam wsadziłeś? Ja bym jeszcze czymś wyizolował rury od IC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 W dniu 27.01.2018 o 13:38, Smookier napisał: Turbodziura praktycznie nie występuje a praca zrobiła sie płynna i stabilna a co najważniejsze ustąpiła główna bolączka subarki, czyli kiedy zbierała sie od samego dołu to na wyższych obrotach przerywała (myslalem ze to na 100% kwestia paliwa) turbo nie przeładowywuje jak miało to w zwyczaju... Auto jest popsute i przeładowuje. Przyczyn może być kilka. Teraz ma trudniej zrobić doładowanie to nie przeładowuje. Warto by było jednak się dowiedzieć dlaczego na serii przeładowywało. Mam jedno z aut na FMICu bez odwracania kolektora. Korzyści tylko i wyłącznie przy upalaniu non stop w mocnym lecie. Ogólnie bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smookier Opublikowano 29 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 4 godziny temu, Bartek1986 napisał: Auto jest popsute i przeładowuje. Przyczyn może być kilka. Teraz ma trudniej zrobić doładowanie to nie przeładowuje. Warto by było jednak się dowiedzieć dlaczego na serii przeładowywało. Mam jedno z aut na FMICu bez odwracania kolektora. Korzyści tylko i wyłącznie przy upalaniu non stop w mocnym lecie. Ogólnie bez sensu. Tylko ze ja nie mam serii tylko cøs pod 300 KM ja widze dużo korzyści auto jest dużo płynniejsze i zachowuje sie lepiej... i nie, auto nie ma trudniej zrobić doładowania ponieważ sam ustalam sobie mapę 1,15 bara i trzyma sie tego swietnie max 1,17 nabije... (po zmianie) gdzie wcześniej po godzinach ustawiania apexi wszystko było idealnie a cyrki zaczynały sie po mocnym rozgrzaniu. Ale skoro Ty masz auto na Fmicu i twierdzisz ze to nic nie daje i nie ma sensu to u innych tez pewnie MUSI tak być czlowiek pisze swoje odczucia bo sam jeździ danym autem i tez sam widzi czy jest lepiej czy gorzej a inni i tak będą wmawiać ze nie moze byc lepiej bo przecie to jest FMIC w SUBARU... 11 godzin temu, seba553 napisał: powiedz, co za stożek tam wsadziłeś? Ja bym jeszcze czymś wyizolował rury od IC Stozek to itg large cone dolot puszczony jest co prawda nad turbo lecz maksymalnie wysoko jak się dało jak narazie jest w porządku, zobaczymy co przyniesie lato (wtedy moze wdrożę w zycie Twoje propozycje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się