safari Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 (edytowane) Wyczytałem w instrukcji, że do mojego modelu (2003/125 KM, skrzynia manualna) świece to: BKR5E-11 NGK lub RC10YC4 Champoion. W moim Forku mam tez LPG "Holenderskie". Jakie świece kupić: http://allegro.pl/swieca-champion-copper-plus-rc10yc4-oe063-i6551824323.html http://allegro.pl/show_item.php?item=6567223394&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62 http://allegro.pl/swiece-ngk-v-line-33-bkr5e-11-subaru-nissan-i6254772743.html Czy może jeszcze jakieś inne... znajomi mówili mi (ale oni jeżdżą Pininami), że najlepiej NGK i nie kombinować, a jedynie częściej zmieniać, jak będą potrzeby. Proszę podzielcie się Waszymi doświadczeniami, doradźcie. Edytowane 19 Października 2016 przez safari Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Zakładać oryginalne Ngk i nie kombinować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekm80 Opublikowano 26 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 katalog NGK pokazuje zawsze BKR6E-11 do tego silnika. Szczerze to nie wiem czym one sie różnią od tych świec z "5" w nazwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piottrus191 Opublikowano 27 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 Dołączę się trochę do tematu. Co ile należy zmieniać świece? Ostatnio zmieniłem rok temu czyli jakieś 12k km przejechałem. Wymiana polepszyła osiągi i dławienie samochodu wraz z ruszaniem z miejsca gdzie ciągle gasł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 27 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 katalog NGK pokazuje zawsze BKR6E-11 do tego silnika. Szczerze to nie wiem czym one sie różnią od tych świec z "5" w nazwie. różnią się tzw ciepłotą, czyli bardzo upraszczając, zdolnością od odprowadzania ciepła z elektrody Dołączę się trochę do tematu. Co ile należy zmieniać świece? Ostatnio zmieniłem rok temu czyli jakieś 12k km przejechałem. Wymiana polepszyła osiągi i dławienie samochodu wraz z ruszaniem z miejsca gdzie ciągle gasł. 50kkm / 2lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari Opublikowano 27 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 (edytowane) a tak przy okazji... jak sprawdzić czy kable tez wymienić, czy są ok? i co ile te kable wymieniać? oczywiście pytam o te do świec. Edytowane 27 Października 2016 przez safari Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 27 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 Kiedyś uczono że kable to w ziemi, a pewnie chodzi Tobie o przewody Generalnie był taki sposób: Gdy jest ciemno otwierasz maskę samochodu przy odpalonym silniku i delikatnie spryskujesz przewody wodą za pomocą zraszacza takiego jak np od płynu do mycia szyb. Wtedy można zaobserwować czy przewody mają przebicia (pojawiają się małe iskierki - łuk elektryczny pomiędzy przewodem a masą silnika). Powodzenia w diagnozie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari Opublikowano 28 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 dzięki za podpowiedź... sprawdzę te kable;) a jak już wymieniać.. to na jakie NGK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 dzięki za podpowiedź... sprawdzę te kable;) a jak już wymieniać.. to na jakie NGK? możesz też zmierzyć rezystancję kabli, bo izolacja to nie wszystko. Parametry są w serwisówce. Z kablami to są dwie szkoły, jedna mówi kupować na szt w ASO to co aktualnie potrzeba, a druga kupuje kpl aftermarket. Z markami jest problem, bo chyba z każdą ktoś miał jakieś problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari Opublikowano 28 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 nie za bardzo wiem gdzie ta serwisów-ka.. i jakie to parametry.... chętnie se to pomierzę... i test wodny tez zrobię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 To jest z serwisówki 1gen, ale silnik masz ten sam więc pewnie parametry też się nie zmieniły a serwisóka i instrukcje są tu http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/ Engine1+Section.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari Opublikowano 28 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 każdy kabel.. inna oporność.... chyba są różnej długości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Witam, w manualu do silnika s-turbo 2003 jest NGK PFR6B. Ale w katalogu producenta są różne warianty -9 -11, różnią się głównie sparą pomiędzy elektrodami. od 0,8 mm do nawet 1,3 mm. Którą wybrac wg. zaleceń Subaru (auto ma LPG). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 Szpara to wiesz gdzie jest , szczelinę możesz ustawić taką jaka Ci się podoba, ale najlepiej podeprzeć się serwisówką. Jako że mieszanka LPG ma mniejszą przewodność niż PB, mniejsza szczelina oszczędza przewody wysokiego napięcia. Świece jak najbardziej ok, żywotność podobno 100000 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 Oke, dzięki. Kupię ze szczeliną 0.9. O dziwo są sporo tańsze od tych z 1.1. W specyfikacji do tego silnika podają po prostu PFR6B bez dodatkowego oznaczenia -9 lub -11. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari Opublikowano 4 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 u mnie na klapie maski jest taka naklejka ze wszystkimi parametrami do ustawienia, między innymi szczelina tez jest podana.. jeżdżę na gazie ale ustawiam wg naklejki, to chyba ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się