Skocz do zawartości

świece zapłonowe Forek II


safari

Rekomendowane odpowiedzi

Wyczytałem w instrukcji, że do mojego modelu (2003/125 KM, skrzynia manualna) świece to: BKR5E-11 NGK lub RC10YC4 Champoion. W moim Forku mam tez LPG "Holenderskie". Jakie świece kupić:

http://allegro.pl/swieca-champion-copper-plus-rc10yc4-oe063-i6551824323.html

http://allegro.pl/show_item.php?item=6567223394&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

http://allegro.pl/swiece-ngk-v-line-33-bkr5e-11-subaru-nissan-i6254772743.html

Czy może jeszcze jakieś inne... znajomi mówili mi (ale oni jeżdżą Pininami), że najlepiej NGK i nie kombinować, a jedynie częściej zmieniać, jak będą potrzeby. Proszę podzielcie się Waszymi doświadczeniami, doradźcie.

Edytowane przez safari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

katalog NGK pokazuje zawsze BKR6E-11 do tego silnika. Szczerze to nie wiem czym one sie różnią od tych świec z "5" w nazwie.

 

różnią się tzw ciepłotą, czyli bardzo upraszczając, zdolnością od odprowadzania ciepła z elektrody

 

 

 

Dołączę się trochę do tematu. Co ile należy zmieniać świece? Ostatnio zmieniłem rok temu czyli jakieś 12k km przejechałem. Wymiana polepszyła osiągi i dławienie samochodu wraz z ruszaniem z miejsca gdzie ciągle gasł.

 

50kkm / 2lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś uczono że kable to w ziemi, a pewnie chodzi Tobie o przewody ;)

 

Generalnie był taki sposób:

Gdy jest ciemno otwierasz maskę samochodu przy odpalonym silniku i delikatnie spryskujesz przewody wodą za pomocą zraszacza takiego jak np od płynu do mycia szyb. Wtedy można zaobserwować czy przewody mają przebicia (pojawiają się małe iskierki - łuk elektryczny pomiędzy przewodem a masą silnika).

 

Powodzenia w diagnozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dzięki za podpowiedź... sprawdzę te kable;) a jak już wymieniać.. to na jakie NGK?

 

możesz też zmierzyć rezystancję kabli, bo izolacja to nie wszystko. Parametry są w serwisówce.

Z kablami to są dwie szkoły, jedna mówi kupować na szt w ASO to co aktualnie potrzeba, a druga kupuje kpl aftermarket. Z markami jest problem, bo chyba z każdą ktoś miał jakieś problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w manualu do silnika s-turbo  2003 jest NGK PFR6B. Ale w katalogu producenta są różne warianty -9 -11, różnią się głównie sparą pomiędzy elektrodami. od 0,8 mm do nawet 1,3 mm. Którą wybrac wg. zaleceń Subaru (auto ma LPG).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpara to wiesz gdzie jest :P , szczelinę możesz ustawić taką jaka Ci się podoba, ale najlepiej podeprzeć się serwisówką. Jako że mieszanka LPG ma mniejszą przewodność niż PB, mniejsza szczelina oszczędza przewody wysokiego napięcia. Świece jak najbardziej ok, żywotność podobno 100000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...