Skocz do zawartości

Legacy Spec. B 2005 garść pytań po zakupie


Tinuviel

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Mój Hawk znalazł nowy dom a ja przyganąłem czarne legacy spec.B kombi z 2005 roku. W związku z powyższym mam kilka pytań natury użytkowo technicznej.

 

1) Czy auto powinno mieć hill holder?

2) Skrzynia jest z Imprezy STI, ale bez DCCD... jak jest dzielony zatem moment między przodem a tyłem? Jak między osiami (wiem tylko o LSD na tyle).

3) Przycisk od wyłączenia kontroli trakcji to po prostu ESP? Czy VDC? Czy Subarowe VDC == ESP? Mam na myśli czy VDC jest oparte po prostu o hamowanie koła uślizgującego się czy jest to bardziej torque vectoring.

4) Ktoś wie jak wrzucić na wyświetlacz zewnętrzny sygnał video? Alternatywnie, ktoś kojarzy jakiś box wpinany pod nawigacje? Tak żeby można było wykorzystać wbudowany wyświetlacz w aucie do czegoś innego (np. kamerka cofania).

5) Chcę zmienić radio fabryczne na 2din z androidem. Rozumiem że albo muszę ciąć / lutować fabryczne (załączony PDF), albo kupić coś takiego:

 

nengun-180571-00-subaru-av_panel_kit_for

 

przemilczmy cenę tego cuda, pytanie czy gdzieś da się dostać wersję pod LHD? To co powyżej chyba nie będzie pasować bo konsola jest zwrócona w lewo a nie w prawo.

 

z góry dzięki za pomoc.

 

 

 

Subaru Legacy.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekspertem nie jestem, ale sporo swego czasu przeglądałem forum pod kątem spec.b, to co wyczytałem:

1. Hill holdera nie miało.

2. Napęd dzielony 50:50 podobno, ale każdy kto o tym pisze, dodaje, że podobno :)

3. Pojęcia nie mam.

4. Z moich poszukiwań wynika, że nie da się skorzystać za bardzo z wbudowanego wyświetlacza do innych celów.

5. Tak jak piszesz, albo rzeźba, albo taka ramka za niemały cash.

 

Jakby ktoś coś ciekawego miał apropos punktu 4,5 to ja też byłbym zainteresowany.

 

BTW, fajny manual do przerobienia fabrycznej konsoli pod 2DIN, no i gratuluje zakupu, wozidło naprawdę przyjemne.

Edytowane przez raci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) Zwykły dyferencjał ze sprzęgłem wiskotycznym 4kg, do tego w odróżnieniu od sti, przedni dyferencjał otwarty.

3) VDC - "dodatek" do ABS-u. W przypadku 6MT często nie było w wyposażeniu.

 

5) .pdf dla wersji usa z kompletnie innym radiem i klimą dwustrefową, także nieprzydatny w tym w wypadku. Pozostaje takie ładne ustrojstwo ze zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie po przerobce :) Dało radę i taczka kasy została! Jak się zbiore to zrobię manuala how to- na razie jeszcze plastiki wokół lewara się malują ale w najblizszy weekend będzie już zmontowane. Na szybko- panel od klimy z legacy V i czołowy plastik z radia z IV do gruntownej przerobki- dużo zabawy ale efekt suuuper! Zaraz wrzucę parę foto

60c2af4933cdc35e4ec545be5a971d04.jpg8791cb2ba8e463da8566434d39b37227.jpge06aae303329d5f7f4311bf3c59690a0.jpgf75340cd7c6044e06ecf1f5f21561b4d.jpg651fb55201ef1f3bc31d7391b6b0f997.jpgcd1148ec1428eeb9810b4d521d6d7312.jpgf466543a6fc49d7f8194b8c9338efa8c.jpg

Edytowane przez recki
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raci - dzięki

 

polifty mają av in, ale nie wiem czy przypadkiem nie tylko USDM i nie wiem jak w przedliftach:

 

http://legacygt.com/forums/showthread.php/backup-camera-walk-through-4th-gen-w-nav-241555.html

 

tutaj gość w przedlifcie też jakoś mirroring zrobił na oem wyświetlacz:

http://legacygt.com/forums/showthread.php/dual-hvac-double-din-xm-back-up-camera-finally-finished-48531.html

 

house_1 - dzięki, nie zauważyłem na początku że tutorial jest do radia z dwustrefową klimą :/  Muszę poszukać jak to ustrojstwo pasuje to LHD


recki... czekaj bo nie ogarniam co Ty zrobiłeś :D Opisz proszę dokładniej. Wsadziłeś do Legacy IV panel klimy od Legacy V... i to Ci działa? o.O Powiedz jeszcze że P&P. Wygląda super!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raci - dzięki

 

polifty mają av in, ale nie wiem czy przypadkiem nie tylko USDM i nie wiem jak w przedliftach:

 

http://legacygt.com/forums/showthread.php/backup-camera-walk-through-4th-gen-w-nav-241555.html

 

tutaj gość w przedlifcie też jakoś mirroring zrobił na oem wyświetlacz:

 

http://legacygt.com/forums/showthread.php/dual-hvac-double-din-xm-back-up-camera-finally-finished-48531.html

 

house_1 - dzięki, nie zauważyłem na początku że tutorial jest do radia z dwustrefową klimą :/ Muszę poszukać jak to ustrojstwo pasuje to LHD

Temat przerabialem- są do lhd ale cena coś kolo 300 usd. Ja mam PRZEDlifta i takie radio z panelem zintegrowanym jednostrefowym przerabialem! Jak założysz stację na andku to i wejścia av i kamera cofania a nawet przednią możesz podłączyć!

Przyjrzyj się na zdjęcie czołowego od tyłu- są widoczne miejsca gdzie były gałki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raci - dzięki

 

polifty mają av in, ale nie wiem czy przypadkiem nie tylko USDM i nie wiem jak w przedliftach:

 

http://legacygt.com/forums/showthread.php/backup-camera-walk-through-4th-gen-w-nav-241555.html

 

tutaj gość w przedlifcie też jakoś mirroring zrobił na oem wyświetlacz:

 

http://legacygt.com/forums/showthread.php/dual-hvac-double-din-xm-back-up-camera-finally-finished-48531.html

 

house_1 - dzięki, nie zauważyłem na początku że tutorial jest do radia z dwustrefową klimą :/ Muszę poszukać jak to ustrojstwo pasuje to LHD

 

recki... czekaj bo nie ogarniam co Ty zrobiłeś :D Opisz proszę dokładniej. Wsadziłeś do Legacy IV panel klimy od Legacy V... i to Ci działa? o.O Powiedz jeszcze że P&P. Wygląda super!

No nie całkiem p&p - trochę zabawy jest ale tylko z tym żeby nie popieprzyć podłączenia (schematy obu wersji i dałem radę). Jedyne co jest nie teges- po włączeniu świateł mijania ślicznie zapala się podświetlenie guzików ale trochę za bardzo przygasa podświetlenie wyświetlacza klimy- świeci trochę ciemniej niż zegary

Aha no i lewe guziki od temp nie robią nic- jest jednostrefowa przecież

 

raci - dzięki

 

polifty mają av in, ale nie wiem czy przypadkiem nie tylko USDM i nie wiem jak w przedliftach:

 

http://legacygt.com/forums/showthread.php/backup-camera-walk-through-4th-gen-w-nav-241555.html

 

tutaj gość w przedlifcie też jakoś mirroring zrobił na oem wyświetlacz:

 

http://legacygt.com/forums/showthread.php/dual-hvac-double-din-xm-back-up-camera-finally-finished-48531.html

 

house_1 - dzięki, nie zauważyłem na początku że tutorial jest do radia z dwustrefową klimą :/ Muszę poszukać jak to ustrojstwo pasuje to LHD

 

recki... czekaj bo nie ogarniam co Ty zrobiłeś :D Opisz proszę dokładniej. Wsadziłeś do Legacy IV panel klimy od Legacy V... i to Ci działa? o.O Powiedz jeszcze że P&P. Wygląda super!

No nie całkiem p&p - trochę zabawy jest ale tylko z tym żeby nie popieprzyć podłączenia (schematy obu wersji i dałem radę). Jedyne co jest nie teges- po włączeniu świateł mijania ślicznie zapala się podświetlenie guzików ale trochę za bardzo przygasa podświetlenie wyświetlacza klimy- świeci trochę ciemniej niż zegary

Aha no i lewe guziki od temp nie robią nic- jest jednostrefowa przecież

7113115cfeb7875ee8c253ed3a113e63.jpgd6cc7aaf1195d236bd6bff33d0c55bb1.jpg

Nie wiem czy coś będzie widać ale tymi schematami się posluzylem

Edytowane przez recki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raci - dzięki

 

polifty mają av in, ale nie wiem czy przypadkiem nie tylko USDM i nie wiem jak w przedliftach:

 

http://legacygt.com/forums/showthread.php/backup-camera-walk-through-4th-gen-w-nav-241555.html

 

tutaj gość w przedlifcie też jakoś mirroring zrobił na oem wyświetlacz:

 

http://legacygt.com/forums/showthread.php/dual-hvac-double-din-xm-back-up-camera-finally-finished-48531.html

 

house_1 - dzięki, nie zauważyłem na początku że tutorial jest do radia z dwustrefową klimą :/  Muszę poszukać jak to ustrojstwo pasuje to LHD

recki... czekaj bo nie ogarniam co Ty zrobiłeś :D Opisz proszę dokładniej. Wsadziłeś do Legacy IV panel klimy od Legacy V... i to Ci działa? o.O Powiedz jeszcze że P&P. Wygląda super!

Temat wart zgłębienia (jeśli chodzi o podpięcie kamerki cofania do fabrycznego wyświetlacza), do tej pory czytałem, że w polifcie jest dodatkowo możliwość podpięcia AUXa, ale to dotyczyło radia, a nie zgłębiałem tematu ekranu od navi, może rzeczywiście jest tam wejście na sygnał z kamerki. Trzeba temat obadać, bo co jak co, ale kamerka to jedna z rzeczy, którymi bym nie pogardził.

 

Trochę poczytałem na legacygt.com i wychodzi na to, że niestety europejskie Subaraki mają wykastrowane jednostki do navi, cały świat dostawał z wejściem wideo na kamerkę cofania, ale Europa nie i ponoć nie jest to tylko kwestia brakującego złącza na zewnątrz wyświetlacza, ale też różnica w bebechach. Można podmienić na wersję US/JPN ale wtedy mamy mile/galony/faranheity albo wszystko po japońsku. Kiepsko :(

Edytowane przez raci
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki raci za foty, z tym spokojnie można już lutować. Szkoda trochę z tym ekranem, pewnie gdzieś jakoś to się da ogarnąć bo znając życie wyświetlacz sygnał video dostaje w jakiś cywilizowany / standardowy sposób, ale to może kiedyś. 

 

ja natomiast mam kolejne pytanie:

 

6) Czy boczki drzwi tylnych różniły się czymś w różnych legacy czy mogę brać w ślepo? Mam trochę wydłubany tylny lewy podłokietnik, nie planowałem nic z tym robić ale jak zobaczyłem że cały boczek drzwi w dobrym stanie kosztuje 80zł to czemu by nie przełożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są ponoć jakieś cuda wpinane między Navi a ekran, do których można podłączyć kamerkę cofania. Mogę jutro wygrzebać stronę, ale cen nie mają podanych, ponoć coś koło 200$.


Może komuś się przyda, kto wie, może ja też spróbuje. Gdyby ktoś chciał podłączyć coś jeszcze pod fabryczny ekran Legacy EU bez wejścia wideo.

 

http://car-solutions.com/en/findsolution/all#GPS-Navigation

 

Na pewno przed zakupem trzeba by zapytać, czy działa z konkretnym modelem ekranu, ale z tego co czytałem, do Subaru jakieś rozwiązania mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłałem im maila. Generalnie dużo jest NAVI BOXów ale chyba wszystkie mają po prostu Video Out i sobie kombinuj sam gdzie to podłączyć. To jest chyba schemat do polifta ale rozchodzi się o zasadę budowy tego wszystkiego:

 

Display_wiring_diagram_Navigation.jpg

 

z lewej na dole jest Navi Unit i z niego elegancko wychodzi R/G/B. Tam chyba teoretycznie powinno się łatwo wpiąć z sygnałem video i podszyć się pod nawigacje która dziś i tak jest bezużyteczna. Do kamerki średnio się to nada bo trzeba by wcisnąć przycisk navi cofając. Do kamerki trzeba by się wpiąć pewnie przed Video Signal Procesor albo nawet przed samym LCD, ale nie wiem jaki tam sygnał idzie.

 

EDIT:

do tego konwerter tego typu żeby łyknać sygnał R/G/B.

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=konwerter+cvbs+fbas+kamera+na+rgb+nawigacja&bmatch=s0-uni-1-4-0812

Sporo problemów może wyjść po drodze, ja póki co odpuszczam.

 

anyway:

 

7.) Co ile powinno się robić w H6 regulację luzów zaworowych? Czy są jakies objawy że już by wypadało tego dokonać?

Edytowane przez Tinuviel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie naviboxy z tej stronki są przystosowane do podłączenia pod RGB, nawet mają specjalny kabelek, wtyczka wygląda na identyczną jak w subarowym ekranie, to chyba to:

http://car-solutions.com/en/cable-for-navigation-box-connection-to-kenwood-multimedia-systems-ken-rgb1.php

Z automatycznym przełączaniem rzeczywiście może być problem, anyway daj znać co odpiszą, bo mnie temat zainteresował jakby odbyło się bez większej rzeźby, bo jednak navi fabryczne jest słabe.

 

Co do zaworów, ja przynajmniej raz w roku jestem w MTSie i proszę o przegląd i co by trza było sprawdzić, to żeby sprawdzili, od 30tkm ani razu o zaworach nikt nie wspominał, no ale pewnie jakiś interwał kontroli jest przez fabrykę przewidziany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

anyway daj znać co odpiszą, bo mnie temat zainteresował jakby odbyło się bez większej rzeźby, bo jednak navi fabryczne jest słabe.

 

ogólnikowo odpisali że nie mają niczego do mojego modelu auta.

 

No to szkoda trochę, zawsze to by było coś P&P, a tak z ciekawości, podawałeś model wyświetlacza czy tylko model samochodu, bo może po prostu nie chciało im się sprawdzać?

 

 

ja mam radio 2dni w schowku, kosztem zegara i temperatury (wycięte), niestety nie mam zdjęcia, przerobić było łatwo, wygląda nieźle, jak jesteś zainteresowany to przy okazji zrobię fotke

W spec.b nie ma schowka, a jest już wbudowany wyświetlacz, myślę, że z wywaleniem go i wstawieniem czegoś innego nie byłoby dużego problemu, ale traci się wtedy wskazania komputera i takie tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem tylko dokładne dane auta, bez podawania danych radia (w sumie to ich nie znam... do tego trzeba siię wpiąć w nawigacje/ekran a nie radio).

 

Co do 2din w miejscu nawigacji to gdzieś czytałem że tam nie wchodzą długie radia, dużo łatwiej wmontować tablet i spiąć z fabrycznym radiem, tyle że tak jak raci pisze traci się fabryczny wyświetlacz który może i dziś super przydatny nie jest ale parę funkcji sie nim obsługuje i pokazuje spalanie/zasięg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pytanie:

 

1) Jak działa podgrzewanie lusterek? Załącza się je tym samym przyciskiem co podgrzewanie tylnej szyby? 

 

2) W "komputerze" na ekranie jest opcja "info disply", tam można włączyć bądź wyłączyć pokazywanie spalania... ale nie wiem gdzie to i co wyłącza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem kiedyś i z praktyki podgrzewanie lusterek załącza się przyciskiem podgrzewania tylnej szyby. Co do drugiego pytanie, to chyba jakaś ściema jest, bo i tak spalanie pokazuje i zmiana ustawienia nic nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W kwestii NaviBoxa do Legacy to trafiłem tutaj: http://paconavi.pl/ Rozmawiałem i podobno mają takie cudo kompatybilne z Legacy, działa dotyk, zostają funkcje fabryczne (spalanie itp), Windows CE więc bez szału, cena wysoko bo 1200zł ale wpada też video in więc można sobie samemu kombinować inne źródła video. 

 

Tutaj video z (chyba) forka jak to śmiga:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...