Wojtasec Opublikowano 22 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2016 Moi drodzy! Z uwagi, że będę zmieniał sprzęgło wpadł mi jeden pomysł. A mianowicie odelżenie koła zamachowego. Jakieś 10~20%. Czy ktoś z Was coś takiego robił przy Imprezie WRX??? Owszem wiem, że pod wzniesienia będzie ciężej itp. itd.... Ale chodzi mi tylko i wyłącznie o to czy ma to jakiś wpływ na silnik (pomijając ewentualne "falowanie" obrotów przy wolnych obrotach). Wiem, że max moment i spadnie ale ponoć lepiej jedzie dołem. Ponoć.... stąd pytam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr.kupczak Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 Powiedziałbym Ci za jakies dwa tygodnie, bo moje koło juz czeka. Polecam rozważyć zmiane koła pasowego na takie z wrx- jest nieco lżejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 Ogólnie jest znacznie lepiej w całym zakresie użytkowania poza jednym - trzeba uważać przy ruszaniu bo jest tendencja do gaśnięcia. I to jedyna wada. Silnik łatwiej się wkręca - ogólnie jakoś tak chętniej bierze się do roboty. Mam taki patent w Legacy GT - konwersja z dwumasy na jednomasę mocno odelżoną - zdjąłem ponad 33% z masy. Pomijając trudności ze spokojnym i delikatnym ruszaniem (trzeba "podtrzymywać" gazem ciut wyższe obroty), i spadek komfortu z racji braku "drugiej" masy, to charakterystyka silnika w/g mnie bardzo się poprawiła. Auto dostało "lekkości" na pedale gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad0101 Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 ja mam założone lekkie kolo zamachowe Xtreme 6.3kg -nie wiem ile wazy seryjne - I nie mam problemów wirowaniem auta na wolnych obrotach czy delikatnym ruszaniem :| tylko nie wiem jaka wy bd miec mase po odchudzeniu? mniej niz 6kg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pb2004 Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 (edytowane) Owszem wiem, że pod wzniesienia będzie ciężej itp. itd.... Nie będzie... Wiem, że max moment i spadnie Nie spadnie ponoć lepiej jedzie dołem. a także środkiem i górą. Tylko ruszać będzie gorzej, choć przy odelżeniu o 10% to nie wiem czy to w ogóle zauważysz. Edytowane 23 Września 2016 przez pb2004 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 (edytowane) Taaaaaaaaaaaaakkk "Po odelżeniu koła zamachowego uciekło mi 30km i 300Nm" :facepalm: :facepalm: Lekkie koło (na pewno do 6kg - takie "uliczne") w jeździe nie zmienia NIC poza reakcją na gaz: szybciej się wkręca na obroty i szybciej z nich spada... A falowane obrotów będzie - jak z WRXowego 10,8kg zrobicie 2kg :facepalm: :facepalm: Edytowane 23 Września 2016 przez Marcin BladeRunner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pb2004 Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 "Po odelżeniu koła zamachowego uciekło mi 30km i 300Nm" :facepalm: :facepalm: Podobno po założeniu lekkich kutych felg ucieka kolejne 30 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 Też tak słyszałem.... A kute tłoki wymagają remapu tak samo jak zmiana kół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pb2004 Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 Też tak słyszałem.... A kute tłoki wymagają remapu tak samo jak zmiana kół To zależy czy koła pompujesz azotem czy nie. Jak azotem to remap nie potrzebny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 Też tak słyszałem.... A kute tłoki wymagają remapu tak samo jak zmiana kół To zależy czy koła pompujesz azotem czy nie. Jak azotem to remap nie potrzebny. A jak pompuję tylko 78% azotu to też muszę? :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 Też tak słyszałem.... A kute tłoki wymagają remapu tak samo jak zmiana kół To zależy czy koła pompujesz azotem czy nie. Jak azotem to remap nie potrzebny. A jak pompuję tylko 78% azotu to też muszę? :-) dopisz resztę składników tej mieszaniny gazowej bo nie każdy może się orientować o co biega Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 Ja odchudziłem grzecznie, bo tylko 1.5kg z oem zamachu sti i naprawdę fajna jest reakcją na gaz pamiętaj ze trzeba zamach wyważyć po takim zabiegu! Pozdrawiam - Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 seria w WRX i GT waży prawie 10kg, koło jest bardzo ciężkie. Dla porównania koło seryjne z STI waży 8,7 kg. Lekkie koło z katalogu akcesorii sportowych STI do GT/WRX ST1231055010 ważyło 5,4 kg. Także tą wartość traktowałbym jako dolną dopuszczalną. Xtreme 6,3 kg miałem - lepiej wchodził na obroty i błędami nie rzucał z wypadania zapłonów etc, ruszanie wiele się nie zmieniło w stosunku do serii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 seria w WRX i GT waży prawie 10kg, koło jest bardzo ciężkie. Dla porównania koło seryjne z STI waży 8,7 kg. Lekkie koło z katalogu akcesorii sportowych STI do GT/WRX ST1231055010 ważyło 5,4 kg. Także tą wartość traktowałbym jako dolną dopuszczalną. Xtreme 6,3 kg miałem - lepiej wchodził na obroty i błędami nie rzucał z wypadania zapłonów etc, ruszanie wiele się nie zmieniło w stosunku do serii. 100% reacji Ja mam zrobione na 6.6kg + wyważanie i nie ma GRAMA problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pb2004 Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 Też tak słyszałem.... A kute tłoki wymagają remapu tak samo jak zmiana kół To zależy czy koła pompujesz azotem czy nie. Jak azotem to remap nie potrzebny. A jak pompuję tylko 78% azotu to też muszę? :-) Tak! To już za bogata w tlen mieszanka!!! seria w WRX i GT waży prawie 10kg, koło jest bardzo ciężkie. Dla porównania koło seryjne z STI waży 8,7 kg. Lekkie koło z katalogu akcesorii sportowych STI do GT/WRX ST1231055010 ważyło 5,4 kg. Także tą wartość traktowałbym jako dolną dopuszczalną. Xtreme 6,3 kg miałem - lepiej wchodził na obroty i błędami nie rzucał z wypadania zapłonów etc, ruszanie wiele się nie zmieniło w stosunku do serii. 100% reacji Ja mam zrobione na 6.6kg + wyważanie i nie ma GRAMA problemów Czyli krótko mówiąc polecacie? Z ciekawości pytam, bo i ile utraty koni i momentu się nie boję to zastanawiam się czy później w korkach przy częstym ruszaniu człowiek tego odelżenia nie przeklina? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 23 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 Wszystko zależy jeszcze jakie masz sprzęgło. Jak jakiś hardkor to mogą być problemy z przygasaniem... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się