Skocz do zawartości

Odelżanie koła zamachowego?!?


Wojtasec

Rekomendowane odpowiedzi

Moi drodzy! Z uwagi, że będę zmieniał sprzęgło wpadł mi jeden pomysł. A mianowicie odelżenie koła zamachowego. Jakieś 10~20%. Czy ktoś z Was coś takiego robił przy Imprezie WRX??? Owszem wiem, że pod wzniesienia będzie ciężej itp. itd.... Ale chodzi mi tylko i wyłącznie o to czy ma to jakiś wpływ na silnik (pomijając ewentualne "falowanie" obrotów przy wolnych obrotach). Wiem, że max moment i spadnie ale ponoć lepiej jedzie dołem. Ponoć.... stąd pytam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jest znacznie lepiej w całym zakresie użytkowania poza jednym - trzeba uważać przy ruszaniu bo jest tendencja do gaśnięcia. I to jedyna wada.

Silnik łatwiej się wkręca - ogólnie jakoś tak chętniej bierze się do roboty. Mam taki patent w Legacy GT - konwersja z dwumasy na jednomasę mocno odelżoną - zdjąłem ponad 33% z masy. Pomijając trudności ze spokojnym i delikatnym ruszaniem (trzeba "podtrzymywać" gazem ciut wyższe obroty), i spadek komfortu z racji braku "drugiej" masy, to charakterystyka silnika w/g mnie bardzo się poprawiła. Auto dostało "lekkości" na pedale gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem wiem, że pod wzniesienia będzie ciężej itp. itd.... 

Nie będzie...

Wiem, że max moment i spadnie 

Nie spadnie

ponoć lepiej jedzie dołem.

a także środkiem i górą. Tylko ruszać będzie gorzej, choć przy odelżeniu o 10% to nie wiem czy to w ogóle zauważysz.

Edytowane przez pb2004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaaaaaaaaaaakkk

 

"Po odelżeniu koła zamachowego uciekło mi 30km i 300Nm" :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:

 

Lekkie koło (na pewno do 6kg - takie "uliczne") w jeździe nie zmienia NIC poza reakcją na gaz: szybciej się wkręca na obroty i szybciej z nich spada...

 

A falowane obrotów będzie - jak z WRXowego 10,8kg zrobicie 2kg ;)

 

 

:facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Edytowane przez Marcin BladeRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Też tak słyszałem....

 

A kute tłoki wymagają remapu :D tak samo jak zmiana kół ;)

 

To zależy czy koła pompujesz azotem czy nie. Jak azotem to remap nie potrzebny.

 

A jak pompuję tylko 78% azotu to też muszę? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Też tak słyszałem....

 

A kute tłoki wymagają remapu :D tak samo jak zmiana kół ;)

 

To zależy czy koła pompujesz azotem czy nie. Jak azotem to remap nie potrzebny.

 

A jak pompuję tylko 78% azotu to też muszę? :-)

 

dopisz resztę składników tej mieszaniny gazowej bo nie każdy może się orientować o co biega ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seria w WRX  i  GT waży prawie 10kg,  koło jest bardzo ciężkie. Dla porównania koło seryjne z STI waży 8,7 kg.   Lekkie koło z katalogu akcesorii sportowych  STI do GT/WRX ST1231055010 ważyło 5,4 kg.  Także tą wartość  traktowałbym jako dolną dopuszczalną. Xtreme 6,3 kg miałem  -  lepiej wchodził na obroty i  błędami nie rzucał z wypadania zapłonów etc, ruszanie wiele się nie zmieniło w stosunku do serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seria w WRX  i  GT waży prawie 10kg,  koło jest bardzo ciężkie. Dla porównania koło seryjne z STI waży 8,7 kg.   Lekkie koło z katalogu akcesorii sportowych  STI do GT/WRX ST1231055010 ważyło 5,4 kg.  Także tą wartość  traktowałbym jako dolną dopuszczalną. Xtreme 6,3 kg miałem  -  lepiej wchodził na obroty i  błędami nie rzucał z wypadania zapłonów etc, ruszanie wiele się nie zmieniło w stosunku do serii.

100% reacji

Ja mam zrobione na 6.6kg + wyważanie i nie ma GRAMA problemów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Też tak słyszałem....

 

A kute tłoki wymagają remapu :D tak samo jak zmiana kół ;)

 

To zależy czy koła pompujesz azotem czy nie. Jak azotem to remap nie potrzebny.

 

A jak pompuję tylko 78% azotu to też muszę? :-)

 

 

Tak! To już za bogata w tlen mieszanka!!!  ;)

 

seria w WRX  i  GT waży prawie 10kg,  koło jest bardzo ciężkie. Dla porównania koło seryjne z STI waży 8,7 kg.   Lekkie koło z katalogu akcesorii sportowych  STI do GT/WRX ST1231055010 ważyło 5,4 kg.  Także tą wartość  traktowałbym jako dolną dopuszczalną. Xtreme 6,3 kg miałem  -  lepiej wchodził na obroty i  błędami nie rzucał z wypadania zapłonów etc, ruszanie wiele się nie zmieniło w stosunku do serii.

100% reacji

Ja mam zrobione na 6.6kg + wyważanie i nie ma GRAMA problemów ;)

 

 

Czyli krótko mówiąc polecacie? Z ciekawości pytam, bo i ile utraty koni i momentu się nie boję  ;) to zastanawiam się czy później w korkach przy częstym ruszaniu człowiek tego odelżenia nie przeklina?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...