LeXXus_44 Posted September 7, 2016 Share Posted September 7, 2016 Witam, Pewnego dnia w samochodzie klimatyzacja zaczęła wariować. Nie można było zmienić siły nawiewu, ani temperatury. Chwilami nawet nie działał wyświetlacz. Później padła całkiem. Radio grało cały czas. Myślałem, że padł panel - to wymieniłem na anglika. Bez klimy jak żyć. Jednak problem został dalej ten sam. Sprawdziłem bezpieczniki, kable i dalej nic. Dobrze, że mam ogrzewanie postojowe to mogę odparować szyby w czasie deszcze. To jest dla mnie dziwne. Wentylacja fabryczna nie działa, a webasto działa. Można samemu wypiąć na szybko ogrzewanie postojowe i sprawdzić, czy moduł ogrzewania jest winny braku klimatyzacji? Dodam, że pojawiły się kontrolki check engine i tempomatu. Po podłączeniu do komputera pojawił się błąd numer P0691 - od wentylatora 1. Sprawdziłem i wszystko jest w porządku. Wentylator działa. Kontrolki po skasowaniu po chwili znowu świecą. Może znacie rozwiązanie mojego problemu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
recki Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 (edited) Sam sobie zdiagnozowałeś- winnym jest wentylator od klimy a czy spalony on sam, czy przerwany któryś przewód ... spróbowałbym go jakoś na krótko podpiąć a przede wszystkim przejrzeć jego okolice czy nie ma widocznych wiszących kabli itp ciekawostek. Aaaaa i sprawdź bezpieczniki na początku, nie podpowiem teraz który to bo nie mam tutaj serwisówki ale stawiam że któryś pod maską koło aku Edited September 9, 2016 by recki Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXXus_44 Posted January 18, 2017 Author Share Posted January 18, 2017 Trochę czasu minęło od mojego post. Nawet o nim zapomniałem, ale naprawiłem usterkę. Spaliły się diody od webasto. Znajdują się zaraz za skrzynką z bezpiecznikami nad kolanami kierowcy. Podobno fabryczne były za słabe i co jakiś czas się palą. Dowiedziałem się, że wstawiają mocniejsze, ale nie wiem dokładnie jak mocne. Dla bezpieczeństwa wstawiłem takie same. Koszt naprawy groszowy. Najważniejsze, że działa. Jedynie zmieniłem sposób montażu. Oryginalnie diody były przylutowane do kabli i były wszystkie 4 w jednej opasce izolującej (każdy kabel w osobnej + jedna duża zbiorcza). Teraz połączyłem kable na kostki elektryczne. Dzięki temu mają więcej miejsca (diody) i może nie będą ulegać przegrzaniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lacky3pl Posted January 22, 2017 Share Posted January 22, 2017 Trochę czasu minęło od mojego post. Nawet o nim zapomniałem, ale naprawiłem usterkę. Spaliły się diody od webasto. Znajdują się zaraz za skrzynką z bezpiecznikami nad kolanami kierowcy. Podobno fabryczne były za słabe i co jakiś czas się palą. Dowiedziałem się, że wstawiają mocniejsze, ale nie wiem dokładnie jak mocne. Dla bezpieczeństwa wstawiłem takie same. Koszt naprawy groszowy. Najważniejsze, że działa. Jedynie zmieniłem sposób montażu. Oryginalnie diody były przylutowane do kabli i były wszystkie 4 w jednej opasce izolującej (każdy kabel w osobnej + jedna duża zbiorcza). Teraz połączyłem kable na kostki elektryczne. Dzięki temu mają więcej miejsca (diody) i może nie będą ulegać przegrzaniu. masz webasto w legacy 2.0 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pietrek Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Mam podobny problem w moim subaru IV Legacy 2.0, ale dotyczy radia, raz działa raz nie - wyłącza się Panel sterujący przy ruszaniu lub gdy spadają obroty, jak dodam gazu to czasami radio się włączą. Wcześnie z kolei gasł panel od klimatyzacji, ale teraz działa. Czy to też mogą być te diody? Trochę czasu minęło od mojego post. Nawet o nim zapomniałem, ale naprawiłem usterkę. Spaliły się diody od webasto. Znajdują się zaraz za skrzynką z bezpiecznikami nad kolanami kierowcy. Podobno fabryczne były za słabe i co jakiś czas się palą. Dowiedziałem się, że wstawiają mocniejsze, ale nie wiem dokładnie jak mocne. Dla bezpieczeństwa wstawiłem takie same. Koszt naprawy groszowy. Najważniejsze, że działa. Jedynie zmieniłem sposób montażu. Oryginalnie diody były przylutowane do kabli i były wszystkie 4 w jednej opasce izolującej (każdy kabel w osobnej + jedna duża zbiorcza). Teraz połączyłem kable na kostki elektryczne. Dzięki temu mają więcej miejsca (diody) i może nie będą ulegać przegrzaniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
recki Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Regulator na altku ma dosc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arqus Posted February 4, 2019 Share Posted February 4, 2019 W dniu 18.01.2017 o 19:51, LeXXus_44 napisał: Trochę czasu minęło od mojego post. Nawet o nim zapomniałem, ale naprawiłem usterkę. Spaliły się diody od webasto. Znajdują się zaraz za skrzynką z bezpiecznikami nad kolanami kierowcy. Podobno fabryczne były za słabe i co jakiś czas się palą. Dowiedziałem się, że wstawiają mocniejsze, ale nie wiem dokładnie jak mocne. Dla bezpieczeństwa wstawiłem takie same. Koszt naprawy groszowy. Najważniejsze, że działa. Jedynie zmieniłem sposób montażu. Oryginalnie diody były przylutowane do kabli i były wszystkie 4 w jednej opasce izolującej (każdy kabel w osobnej + jedna duża zbiorcza). Teraz połączyłem kable na kostki elektryczne. Dzięki temu mają więcej miejsca (diody) i może nie będą ulegać przegrzaniu. Mam identyczny problem, nie znam się na tyle, poszukuje tych "diod", czy ktoś mógł by zapodac linka np allegro bądź coś podobnego?? Będę wdzięczny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arqus Posted February 9, 2019 Share Posted February 9, 2019 Kurczę nikt nie wie co to jest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrzypekQ4 Posted February 9, 2019 Share Posted February 9, 2019 Subaru wie, ale... nie powie :-P 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemowrc Posted May 7, 2019 Share Posted May 7, 2019 Odświeżę temat bo wyskoczył mi podobny problem jak w pierwszym poście, z tym, że nie mam webasto.Przestał działać nawiew i ogólnie nic, co jest z tym związane. Nie da się włączyć panelu. Check wywala błąd P0691. Wentylatory działają, bezpieczniki i przekaźniki sprawne, kable tam, gdzie widać całe i nie mam pojęcia gdzie dalej szukać. Myślę sprawdzić jeszcze wentylator nawiewu bo to jedyne, co mi do głowy przychodzi. A jeszcze znajomy podsunął mi pomysł, że może jest coś takiego jak moduł komfortu. Czy jest mi z stanie ktoś coś podpowiedzieć gdzie jeszcze szukać. poszło z fona Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arqus Posted May 10, 2019 Share Posted May 10, 2019 Tez dalej borykam się z problemem z kolei, czasami wylaczajacymi się nawiewami i sterowaniem nawiewow, zauważyłem że jak wyjmuje bezpiecznik i wkladam z powrotem to tak jak by problemu nie było żadnego, oczywiście uprzednio wyłączam i włączam zapłon, ktoś mi powiedział że się może przegrzewać ten bezpiecznik, to jest możliwe? Myślałem że od razu się spala i trzeba wymienić na nowy.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemowrc Posted May 10, 2019 Share Posted May 10, 2019 A u mnie dziś problem zniknął. Ogólnie mam problem z kostką stacyjk (83131AG000) i kombinuję od kilku(nastu) dni z tym. Chyba w trakcie zabawy, z powodów jakiegoś skoku napięcia czy innych zaników coś ześwirowało. Dziś znowu modyfikowałem kostkę i przy właśnie którymś razie kiedy to migałem napięciem deski rozdzielczej panel klimy odżył Tak więc nadal szukam jakiejś używki 83131AG000 (w dziale ogłoszeń ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kroljulian Posted July 29, 2021 Share Posted July 29, 2021 (edited) W dniu 18.01.2017 o 19:51, LeXXus_44 napisał: Trochę czasu minęło od mojego post. Nawet o nim zapomniałem, ale naprawiłem usterkę. Spaliły się diody od webasto. Znajdują się zaraz za skrzynką z bezpiecznikami nad kolanami kierowcy. Podobno fabryczne były za słabe i co jakiś czas się palą. Dowiedziałem się, że wstawiają mocniejsze, ale nie wiem dokładnie jak mocne. Dla bezpieczeństwa wstawiłem takie same. Koszt naprawy groszowy. Najważniejsze, że działa. Jedynie zmieniłem sposób montażu. Oryginalnie diody były przylutowane do kabli i były wszystkie 4 w jednej opasce izolującej (każdy kabel w osobnej + jedna duża zbiorcza). Teraz połączyłem kable na kostki elektryczne. Dzięki temu mają więcej miejsca (diody) i może nie będą ulegać przegrzaniu. Objawy mam dokładnie te same ale nie mogę znaleźć tych diod. Móglby ktos poratować zdjęciem? Może poprostu nie wiem jak mają wyglądać Edit: Wrzucam zdjęcie jak to wygląda po rozebraniu osłony pod kierownicą. Może ktos coś podpowie Edit2: wyjąłem też cały środkowy panel ale diod dalej nie znalazlem Edited July 30, 2021 by kroljulian Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now