Skocz do zawartości

Bugeye 2001


tomek sz-n

Rekomendowane odpowiedzi

Ahoj!

 

Chcialbym tutaj prowadzic dzienniczek swojego robala.

 

Pare lat temu mialem Celice ST182 i bakcyl na rajdowke pozostał, pozniej dwa lata pomykałem smartem CDI wiec zmiana kolosalna :)

 

Pojawila sie potrzeba na wiekszy samochod, wieloletnich CDI mam juz po dziurki w nosie wiec jedyny prawilny wybór to benzyna, zacięcie rajdowe, 4x4, niestety GT4 praktycznie nie do kupienia, popularnosc bardzo niska, padło na SUBARU

 

Przegladalem sporo czasu ogłoszenia i pojawił sie jeden sensowny chociaz zagadkowy robak

 

Z zagadek, wlasciciel mial go tylko miesiac, podejrzanie czysty, wnetrze od STI, piloty kluczyka nie działają, w samochodzie "pachnie" powodzią i takie tam. Na miejscu okazało sie że klima nie działa, turbo ładuje 0.5bar ale sie napaliłem i już został.

 

Na hamowni przy tych 0.5bar dało 213KM @6485RPM i tylko 241Nm@5410RPM

 

CDN...

post-26419-0-16097800-1470727911.jpg

post-26419-0-39103800-1470727937.jpg

Edytowane przez tomek sz-n
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miało być w dalszym ciągu ale skoro wywołałeś do tablicy ;)

 

pod maską ładnie i schludnie, przewody powymieniane na samco plus podcisnienia na jakieś oczojebne żółte silikony

 

Mechanik który mi hamował zaproponował instalacje MBC + strojenie, powiedziałem że się zastanowię  w głębi duszy nie przekonało mnie to jednak bo to droga na skróty...

 

zacząłem sam zgłębiać temat... skoro ładuje turbo 0.5bar to trzeba znaleźć przyczynę,tego samego wieczora natknalem sie na genialny w prostocie manual/opis dzialania doladowania w imprezie

 

COBB TUNING "How subaru factory boost control system works"

 

zaciekawiła mnie pastylka restryktora w oryginalnym ukladzie, wstawać z łóżka już mi się nie chciało ale z samego rana jeszcze przed kawą była chwila macania... u mnie tego nie ma. Potwierdzilo to znalezione informacje brak restryktora = 0.5bar. Na szybkosci z patyczka do uszu zrobilem prowizoryczny restryktor o wymiarze okolo 1.5-1.8mm i wskaznik wskoczył ponad 0.5bar

 

Telefon do Subaru w Szczecinie, niestety oczekiwanie 3tyg, sklepy w necie akurat miały urlopy... Tymczasowo wsadzilem dysze z migomatu 1.2mm, ładuje 1bar. Niestety do tej pory jeszcze nie hamowałem robala.

 

Jest to dobra wiadomość, poprzedni właściciele nie katowali samochodu ;)

koszt naprawy 1zł

 

CDN...

post-26419-0-66712000-1470742589_thumb.jpg

post-26419-0-11358600-1470743576_thumb.png

post-26419-0-83093500-1470743577_thumb.png

post-26419-0-55259500-1470743579_thumb.png

Edytowane przez tomek sz-n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się cieszę :)

 

Jest to japońska technologia, mądrze zrobiony i logiczny samochód, bardzo dobrze opisany dzięki temu forum, NASIOC i podobnym.

 

Dla przykładu, niedziałające piloty kluczyka. Chwila na google, zdjęcie plastiku przy lewej stopie kierowcy, zwarcie kostki, piloty zaprogramowane. Proste i user friendly. 

 

Klima... udało się na farcie :) po nabiciu czynnikiem działa.

 

Odór stęchlizny. pod dywanikami w kabinie sucho, w bagażniku pod zapasem kałuża wody. Pas blachy nad lampą pod uszczelką zerwany, wyczyszczone i zespawane migomatem. Wody już nie ma samochód się wietrzy.

post-26419-0-50870600-1470745923_thumb.jpg

Edytowane przez tomek sz-n
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jest to japońska technologia, mądrze zrobiony i logiczny samochód ...

To samo powtarzam. I niezależnie czy człowiek dłubie w Subaru, w Toyocie, Daihatsu czy Mitsubishi pewne patenty i rozwiązania są zbliżone. Krew mnie zalewa jak mam coś zrobić w czymś niemieckim albo (o zgrozo) francuskim... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po około 2 tygodniach od zakupu cos zaczelo lekko pukać z lewego tyłu :) nie tyle na wybojach co przy rotacji koła

niestety dzwiek na granicy percepcji

 

szukamy

 

w zawiase zero luzu, amorki na tescie ok

 

pierwszy ogień półosie... faktycznie luz jest na zewnetrznym przegubie. Decyzja do wymiany

 

kupiłem używane bez luzu, profilaktycznie wymyte i nasmarowane

 

niestety to nie było to ;) puka nadal

 

CDN...

post-26419-0-27004800-1470835978_thumb.jpg

post-26419-0-43337700-1470835980_thumb.jpg

Edytowane przez tomek sz-n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączniki wymienione ;)

 

406604695e6d58bd112e69de2fec5191.jpg

 

Fajne sa te pudełka made in japan lub subaru genuine parts.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ten robal przypomina mi mojego,piękny jest. :D

Widzę aluminiowa chłodnica.

Zawór bov wywal i załóż oryginalny dv .

Dziekuje

 

Chłodnica toyosport, nie maja juz ich w ofercie. Wczoraj ja myłem, prostowaniem pęsetą lamelki oraz wyplukalem.

 

BOV w planach robi OUT

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez tomek sz-n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś pomyslimy z lampami, nie chciałbym jednak robić z tego samochodu kundla ani żeby udawał coś czym nie jest.

 

opowieści o szukaniu pukania ciag dalszy ( opowiesci z przeszłości dzisiaj już wiem co puka ale szukania jest na kilka odcinków )

 

samochod wyszarpany wyciagany w kazda strone i nic...

 

Wsadzony na podnosnik, odpalony na 5 biegu, wali cos w dyfrze... no trudno, spuscilem olej, na korku połamane zęby.

 

Ceny czesci do zwyklego WRX w sytuacji gdy wiekszosc ludzi z WRX robi STI odpowiadają chyba wartości metalu na skupie złomu ;) niesamowite biorac pod uwage ze siedzi tam szpera z wiskozą Przy wymianie dyfra rozebralem nowy wymylem wyczyscilem, dostał nowe uszczelniacze, niestety jedna sruba mi sie urwała od tylnego dekla i musiałem użyć migomatu.

 

Dyfer wymieniony, jak pukało tak puka coraz bardziej ;)

 

 

CDN...

post-26419-0-88341400-1470904377_thumb.jpg

post-26419-0-69062000-1470904380_thumb.jpg

post-26419-0-21877300-1470904383_thumb.jpg

post-26419-0-94242900-1470904385_thumb.jpg

post-26419-0-37483000-1470904998_thumb.jpg

Edytowane przez tomek sz-n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CD

 

zostało do sprawdzenia lozysko i amorek, z racji tego ze nie puka typowo na wybojach a dzwiek jest jakby mielenia metalu przy niskich predkosciach no to najpierw sprawdzam piaste.

Odpialem półoś, krece piastą nic nie czuć aby szarpało, łożysko natomiast mocno szumi wiec i tak do wymiany...  w tulei w której siedzi łożysko widać zadry w miejscu podparcia zewnetrzej czesci łożyska, ktoś to kiedyś amatorsko wymieniał, na pewno nie mogło być ono dobrze osadzone, wyszlifowałem i pięknie się poskładało, ogólnie chwila roboty ;)

 

Łożysko KOYO, uszczelniacze KANACO

 

oczywiście puka dalej ;)

 

CDN...

post-26419-0-29918500-1470996635_thumb.jpg

post-26419-0-53027000-1470996638_thumb.jpg

post-26419-0-50713700-1470996641_thumb.jpg

post-26419-0-88697700-1470996644_thumb.jpg

post-26419-0-52755300-1470996648_thumb.jpg

post-26419-0-65743700-1470996652_thumb.jpg

post-26419-0-52662800-1470996656_thumb.jpg

post-26419-0-03258900-1470997139_thumb.jpg

post-26419-0-03409800-1470997143_thumb.jpg

Edytowane przez tomek sz-n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CD

 

ostatni potencjalny pukacz to amorek, wyjąłem go wymyłem, luzu nie ma, tłumi i odbija też ładnie, na stole nie daje żadnych oznak awarii czy nieprawidłowej pracy. Górne mocowanie TIP TOP Niestety zalozony w samochodzie przy wyzszych temperaturach puka.

Pukanie objawia się tak jakby trzymaniem ruchu  przez tłoczysko i przejscie z tarcia statycznego w dynamiczne daje stuk, obojetnie czy ruch jest sciskajacy czy rozciagający. Przy chłodnych dniach i temp zewnetrznych okolo 12st nie ma pukania. Po przejezdzie na przyklad przez garba na drodze pukanie ustaje na kilka sekund, gdy robimy z kolegami przejazdy miedzy pachołkami i zawieszenie mocno pracuje wtedy też nic nie puka, także niestety amorek do kosza i trzeba 2szt nabyć drogą kupna.

post-26419-0-93440400-1471332875_thumb.jpg

post-26419-0-00510400-1471332878_thumb.jpg

Edytowane przez tomek sz-n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pukanie objawia się tak jakby trzymaniem ruchu przez tłoczysko i przejscie z tarcia statycznego w dynamiczne daje stuk, obojetnie czy ruch jest sciskajacy czy rozciagający. Przy chłodnych dniach i temp zewnetrznych okolo 12st nie ma pukania. Po przejezdzie na przyklad przez garba na drodze pukanie ustaje na kilka sekund, gdy robimy z kolegami przejazdy miedzy pachołkami i zawieszenie mocno pracuje wtedy też nic nie puka, także niestety amorek do kosza i trzeba 2szt nabyć drogą kupna.

Miałem podobnie w Daihatsu jak miałem gwint FK. Wizualnie amor był OK, ale szczególnie w chłodne jesienne czy wiosenne poranki tłukł niemiłosiernie. Najbardziej przy wolnej jeździe po nierównej drodze z/do garażu. Przy normalnej jeździe zachowywał się normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymajcie kciuki, nie do wiary ale dokręciłem śrubę główna amorka w tej chwili i jest ok, zona skakała w bagazniku a ja macalem w poszukiwaniu luzu. A niby to rozbierałem i składałem... Szkoda gadać ;)

Zobaczymy za kilka dni !


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
467e433aa5a137ca1f124593741a0379.jpg

jutro podjade zeby to udarem dokręcili



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




Jestem po porannym tripie, nic nie puka ;)

zabawy ciąg dalszy, zmieniłem rozrząd, niestety poprzedni mechanik chyba nie wie do czego jest klucz dynamometryczny i dwie śruby wyszły mi razem z ładną aluminiową sprężynką na gwincie, zbyt mocno dociągnął śruby które zerwały aluminiowy gwint w bloku.

Kolejnym problemem było odkręcenie śruby koła pasowego wału, musiałem sobie pospawać uchwyt trzymający. Ciekawa jest procedura jego dokręcania, maczanie śruby w oleju silnikowym, dokrecenie momentem, zzaznaczenie pozycji sruby nastepnie dokrecenie wyzszym momentem oraz pomiar kąta obrotu po dokręceniu.

Poskładane, olej wymieniony

w planie wymiana usczelek lewego dekla, niestety coś kapie. Przy okazji tej roboty chyba sprawdze luzy zaworowe, grubsza robocizna więc pewnie niezbyt prędko się za to wezmę.

 

post-26419-0-37826700-1471416552_thumb.jpg

post-26419-0-60824300-1471416554_thumb.jpg

post-26419-0-13013800-1471416557_thumb.jpg

post-26419-0-95066300-1471416559_thumb.jpg

post-26419-0-78247200-1471416562_thumb.jpg

post-26419-0-38513000-1471416565_thumb.jpg

post-26419-0-93487700-1471416568_thumb.jpg

post-26419-0-95746200-1471416571_thumb.jpg

Edytowane przez tomek sz-n
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Panowie, amorek dokrecony udarem ale po kilku dniach zaczyna lekko znowu popukiwać. Zamiłowanie do skrecania wszystkiego na smarze miedzianym w tym miejscu oznacza podwojna robote :)
Musze to zdemontować, wymyć i skrece tym razem na słabego loctita. Przy okazji jazdy bez kanapy przez kilka dni poprowadzilem kable do wzmacniacza w bagazniku i podlaczylem skrzynie basową, skoro ponownie musze sciagac kanape to juz pociagne kabel do anteny CB :)

 

Niestety pojawila sie kolejna grubsza robota, jak ciagnalem kable to odkrylem że  pod dywanikami jest moko... nie mam pojecia skad ta woda! w kolejny weekend musze wyjac cale wnetrze i sprobować znaleźć jej źródło :(

post-26419-0-54290100-1471853157_thumb.jpg

Edytowane przez tomek sz-n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...