tomek sz-n Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 (edytowane) Ahoj! Chcialbym tutaj prowadzic dzienniczek swojego robala. Pare lat temu mialem Celice ST182 i bakcyl na rajdowke pozostał, pozniej dwa lata pomykałem smartem CDI wiec zmiana kolosalna Pojawila sie potrzeba na wiekszy samochod, wieloletnich CDI mam juz po dziurki w nosie wiec jedyny prawilny wybór to benzyna, zacięcie rajdowe, 4x4, niestety GT4 praktycznie nie do kupienia, popularnosc bardzo niska, padło na SUBARU Przegladalem sporo czasu ogłoszenia i pojawił sie jeden sensowny chociaz zagadkowy robak Z zagadek, wlasciciel mial go tylko miesiac, podejrzanie czysty, wnetrze od STI, piloty kluczyka nie działają, w samochodzie "pachnie" powodzią i takie tam. Na miejscu okazało sie że klima nie działa, turbo ładuje 0.5bar ale sie napaliłem i już został. Na hamowni przy tych 0.5bar dało 213KM @6485RPM i tylko 241Nm@5410RPM CDN... Edytowane 9 Sierpnia 2016 przez tomek sz-n 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxos Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Bugeye najpiękniejsze są ! No to teraz szukaj przyczyny 0.5bara bo to nie jest normalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek sz-n Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 (edytowane) Miało być w dalszym ciągu ale skoro wywołałeś do tablicy pod maską ładnie i schludnie, przewody powymieniane na samco plus podcisnienia na jakieś oczojebne żółte silikony Mechanik który mi hamował zaproponował instalacje MBC + strojenie, powiedziałem że się zastanowię w głębi duszy nie przekonało mnie to jednak bo to droga na skróty... zacząłem sam zgłębiać temat... skoro ładuje turbo 0.5bar to trzeba znaleźć przyczynę,tego samego wieczora natknalem sie na genialny w prostocie manual/opis dzialania doladowania w imprezie COBB TUNING "How subaru factory boost control system works" zaciekawiła mnie pastylka restryktora w oryginalnym ukladzie, wstawać z łóżka już mi się nie chciało ale z samego rana jeszcze przed kawą była chwila macania... u mnie tego nie ma. Potwierdzilo to znalezione informacje brak restryktora = 0.5bar. Na szybkosci z patyczka do uszu zrobilem prowizoryczny restryktor o wymiarze okolo 1.5-1.8mm i wskaznik wskoczył ponad 0.5bar Telefon do Subaru w Szczecinie, niestety oczekiwanie 3tyg, sklepy w necie akurat miały urlopy... Tymczasowo wsadzilem dysze z migomatu 1.2mm, ładuje 1bar. Niestety do tej pory jeszcze nie hamowałem robala. Jest to dobra wiadomość, poprzedni właściciele nie katowali samochodu koszt naprawy 1zł CDN... Edytowane 9 Sierpnia 2016 przez tomek sz-n Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxos Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 No to całe szczęście bo naprawy w subaru są dosyć drogie a to była pierdoła ☺ Aa co do mbc trzymaj to daleko od silnika subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek sz-n Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 (edytowane) Też się cieszę Jest to japońska technologia, mądrze zrobiony i logiczny samochód, bardzo dobrze opisany dzięki temu forum, NASIOC i podobnym. Dla przykładu, niedziałające piloty kluczyka. Chwila na google, zdjęcie plastiku przy lewej stopie kierowcy, zwarcie kostki, piloty zaprogramowane. Proste i user friendly. Klima... udało się na farcie po nabiciu czynnikiem działa. Odór stęchlizny. pod dywanikami w kabinie sucho, w bagażniku pod zapasem kałuża wody. Pas blachy nad lampą pod uszczelką zerwany, wyczyszczone i zespawane migomatem. Wody już nie ma samochód się wietrzy. Edytowane 9 Sierpnia 2016 przez tomek sz-n 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Ciekawe z tą pastylką. Dość często zdarza się że auta wystawiane na sprzedaż maja specjalnie ograniczony boost przez wywalenie pastylki. Zwłaszcza jak silnik na wykończeniu ledwo dycha. Oby nie w Twoim przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Jest to japońska technologia, mądrze zrobiony i logiczny samochód ... To samo powtarzam. I niezależnie czy człowiek dłubie w Subaru, w Toyocie, Daihatsu czy Mitsubishi pewne patenty i rozwiązania są zbliżone. Krew mnie zalewa jak mam coś zrobić w czymś niemieckim albo (o zgrozo) francuskim... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek sz-n Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) po około 2 tygodniach od zakupu cos zaczelo lekko pukać z lewego tyłu nie tyle na wybojach co przy rotacji koła niestety dzwiek na granicy percepcji szukamy w zawiase zero luzu, amorki na tescie ok pierwszy ogień półosie... faktycznie luz jest na zewnetrznym przegubie. Decyzja do wymiany kupiłem używane bez luzu, profilaktycznie wymyte i nasmarowane niestety to nie było to puka nadal CDN... Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez tomek sz-n Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Sprawdz może łączniki staba u mnie w forku tak stukały A sprawdzasz bez obciążenia jest git, obciążenie mają pukają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Ten robal przypomina mi mojego,piękny jest. Widzę aluminiowa chłodnica. Zawór bov wywal i załóż oryginalny dv . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek sz-n Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) Łączniki wymienione Fajne sa te pudełka made in japan lub subaru genuine parts. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Ten robal przypomina mi mojego,piękny jest. Widzę aluminiowa chłodnica. Zawór bov wywal i załóż oryginalny dv . Dziekuje Chłodnica toyosport, nie maja juz ich w ofercie. Wczoraj ja myłem, prostowaniem pęsetą lamelki oraz wyplukalem. BOV w planach robi OUT Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez tomek sz-n Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nooxiu Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Ładny robal, tylko te lampy... Czy planujesz jakieś wizualne modyfikacje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek sz-n Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Dziekuje, co z lampami nie tak? Z wizualnych zmian to tylko chlapacze Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nooxiu Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Wiadomo że o gustach etc...te podstawowe według mnie to są zwyczajnie brzydkie ^^ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Co do reflektorów to najlepiej wymiana na te z wersji STI , ale już pomoże samo pomalowanie środka na czarno Wybacz musiałem gdzieś przeoczyć informacje o łącznikach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek sz-n Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 (edytowane) Coś pomyslimy z lampami, nie chciałbym jednak robić z tego samochodu kundla ani żeby udawał coś czym nie jest. opowieści o szukaniu pukania ciag dalszy ( opowiesci z przeszłości dzisiaj już wiem co puka ale szukania jest na kilka odcinków ) samochod wyszarpany wyciagany w kazda strone i nic... Wsadzony na podnosnik, odpalony na 5 biegu, wali cos w dyfrze... no trudno, spuscilem olej, na korku połamane zęby. Ceny czesci do zwyklego WRX w sytuacji gdy wiekszosc ludzi z WRX robi STI odpowiadają chyba wartości metalu na skupie złomu niesamowite biorac pod uwage ze siedzi tam szpera z wiskozą Przy wymianie dyfra rozebralem nowy wymylem wyczyscilem, dostał nowe uszczelniacze, niestety jedna sruba mi sie urwała od tylnego dekla i musiałem użyć migomatu. Dyfer wymieniony, jak pukało tak puka coraz bardziej CDN... Edytowane 11 Sierpnia 2016 przez tomek sz-n Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxos Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 (edytowane) Fajnie się czyta i ogląda gdy ktoś tak szybko zabiera się do roboty. ale jak coś puka to polecam większy wydech Edytowane 11 Sierpnia 2016 przez Roxos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek sz-n Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 (edytowane) CD zostało do sprawdzenia lozysko i amorek, z racji tego ze nie puka typowo na wybojach a dzwiek jest jakby mielenia metalu przy niskich predkosciach no to najpierw sprawdzam piaste. Odpialem półoś, krece piastą nic nie czuć aby szarpało, łożysko natomiast mocno szumi wiec i tak do wymiany... w tulei w której siedzi łożysko widać zadry w miejscu podparcia zewnetrzej czesci łożyska, ktoś to kiedyś amatorsko wymieniał, na pewno nie mogło być ono dobrze osadzone, wyszlifowałem i pięknie się poskładało, ogólnie chwila roboty Łożysko KOYO, uszczelniacze KANACO oczywiście puka dalej CDN... Edytowane 12 Sierpnia 2016 przez tomek sz-n Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek sz-n Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 (edytowane) CD ostatni potencjalny pukacz to amorek, wyjąłem go wymyłem, luzu nie ma, tłumi i odbija też ładnie, na stole nie daje żadnych oznak awarii czy nieprawidłowej pracy. Górne mocowanie TIP TOP Niestety zalozony w samochodzie przy wyzszych temperaturach puka. Pukanie objawia się tak jakby trzymaniem ruchu przez tłoczysko i przejscie z tarcia statycznego w dynamiczne daje stuk, obojetnie czy ruch jest sciskajacy czy rozciagający. Przy chłodnych dniach i temp zewnetrznych okolo 12st nie ma pukania. Po przejezdzie na przyklad przez garba na drodze pukanie ustaje na kilka sekund, gdy robimy z kolegami przejazdy miedzy pachołkami i zawieszenie mocno pracuje wtedy też nic nie puka, także niestety amorek do kosza i trzeba 2szt nabyć drogą kupna. Edytowane 16 Sierpnia 2016 przez tomek sz-n Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Pukanie objawia się tak jakby trzymaniem ruchu przez tłoczysko i przejscie z tarcia statycznego w dynamiczne daje stuk, obojetnie czy ruch jest sciskajacy czy rozciagający. Przy chłodnych dniach i temp zewnetrznych okolo 12st nie ma pukania. Po przejezdzie na przyklad przez garba na drodze pukanie ustaje na kilka sekund, gdy robimy z kolegami przejazdy miedzy pachołkami i zawieszenie mocno pracuje wtedy też nic nie puka, także niestety amorek do kosza i trzeba 2szt nabyć drogą kupna. Miałem podobnie w Daihatsu jak miałem gwint FK. Wizualnie amor był OK, ale szczególnie w chłodne jesienne czy wiosenne poranki tłukł niemiłosiernie. Najbardziej przy wolnej jeździe po nierównej drodze z/do garażu. Przy normalnej jeździe zachowywał się normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek sz-n Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 (edytowane) Trzymajcie kciuki, nie do wiary ale dokręciłem śrubę główna amorka w tej chwili i jest ok, zona skakała w bagazniku a ja macalem w poszukiwaniu luzu. A niby to rozbierałem i składałem... Szkoda gadać Zobaczymy za kilka dni !Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalkjutro podjade zeby to udarem dokręciliWysłane z iPhone za pomocą TapatalkJestem po porannym tripie, nic nie puka zabawy ciąg dalszy, zmieniłem rozrząd, niestety poprzedni mechanik chyba nie wie do czego jest klucz dynamometryczny i dwie śruby wyszły mi razem z ładną aluminiową sprężynką na gwincie, zbyt mocno dociągnął śruby które zerwały aluminiowy gwint w bloku.Kolejnym problemem było odkręcenie śruby koła pasowego wału, musiałem sobie pospawać uchwyt trzymający. Ciekawa jest procedura jego dokręcania, maczanie śruby w oleju silnikowym, dokrecenie momentem, zzaznaczenie pozycji sruby nastepnie dokrecenie wyzszym momentem oraz pomiar kąta obrotu po dokręceniu.Poskładane, olej wymienionyw planie wymiana usczelek lewego dekla, niestety coś kapie. Przy okazji tej roboty chyba sprawdze luzy zaworowe, grubsza robocizna więc pewnie niezbyt prędko się za to wezmę. Edytowane 17 Sierpnia 2016 przez tomek sz-n 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faza20 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Widac, ze sprzet trafil do odpowiedniego nowego wlasciciela. Gratuluje zaangazowania jak i samego auta. Niech daje radosc z jazdy a nie tylko "serwisu" :-). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milo WRX STI Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Fajnie się czyta i ogląda! Świetny robal, rewelacyjnie trafił - dzięki za sprawozdanie - zapewne będzie pomocne dla innych Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek sz-n Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 (edytowane) Dziekuje Panowie, amorek dokrecony udarem ale po kilku dniach zaczyna lekko znowu popukiwać. Zamiłowanie do skrecania wszystkiego na smarze miedzianym w tym miejscu oznacza podwojna robote Musze to zdemontować, wymyć i skrece tym razem na słabego loctita. Przy okazji jazdy bez kanapy przez kilka dni poprowadzilem kable do wzmacniacza w bagazniku i podlaczylem skrzynie basową, skoro ponownie musze sciagac kanape to juz pociagne kabel do anteny CB Niestety pojawila sie kolejna grubsza robota, jak ciagnalem kable to odkrylem że pod dywanikami jest moko... nie mam pojecia skad ta woda! w kolejny weekend musze wyjac cale wnetrze i sprobować znaleźć jej źródło Edytowane 22 Sierpnia 2016 przez tomek sz-n Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
budyn Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 mistrzostwo świata ! też lubię grzebać grzebać przy swoich subich ale nie mam tyle zaparcia co TY ;-) brawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się