Skocz do zawartości

Delikatnie niżej ale nadal komfortowo - jakie spreżyny Impreza GH


jarek-malopolska

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie, chciałbym delikatnie obniżyć swojego Lanosa przy jednoczesnym zachowaniu obecnego komfortu. Auto nie jeździ i nie będzie jeździło po torze, chodzi mi jedynie o zrównanie szpar miedzy kołami a buda - żeby były takie same na całym obwodzie, czyli według wstępnych obliczeń obniżenie ok 3cm. Pierwsze co mi przychodzi do głowy i gdzieś tam się przewija w necie to Eibach. Są albo PRO KIT albo SPORT LINE, nie wiem czy obydwa modele występują do Imprezy ale do innych aut tak. I teraz jak się ma twardość Eibacha do serii - jest szansa, że sprosta moim oczekiwaniom czyli będzie nieco niżej ale nadal komfortowo? A jeśli nie Eibach to co? Może ma ktoś jakaś alternatywę dla nich w Swojej Imprezie? :)

 

http://www.eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-subaru-impreza-hatchback-gr,-gh,-g3-e10-77-006-01-22-pi-3961.html

Edytowane przez jarek-malopolska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie ciekawe zdjęcie znalazłem w necie:

 

a83dfe6b3242fae2med.jpg

 

Co prawda na foto koło chyba 18" (u mnie 17") i to WRX ale samo porównanie seria vs Eibach dosyć ciekawe.. 

 

Wysokościowo dla mnie jest IDEALNIE tylko cały czas próbuje znaleźć jakieś info co do twardości sprężyn Eibach vs Seria, bo tak jak w pierwszym poście chcę żeby było trochę niżej ale nadal komfortowo.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ok. 2,5 cm w dół na Tein S. Advanced i sobie chwalę. Z mądrości internetowych wyszło mi, że średnio Eibach ma więcej pozytywnych opinii, ale sam nie mam porównania.

 

Jak mogę coś doradzić, to jeśli nie masz możliwości przejechania się parę km po różnej nawierzchni jakimś autem z wybraną sprężyną tej czy innej firmy, to zainwestuj w elektroniczny kontroler pracy amortyzatora, bo u mnie różnica pomiędzy miękko a twardo w różnych ustawieniach jest bardzo duża, a w codziennym użytkowaniu nie bardzo wyobrażam sobie kręcenia śrubokrętem w zależności od drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eibacha miałem kiedyś w rajdówce (saxo vts) jak zaczynałem kombinowanie z zawiasem i w połączeniu z seryjnym amorkiem było bardzo podobnie do serii tylko niżej - i własnie o to mi chodzi teraz :) jakiekolwiek kręcenie śrubokrętem czy kluczem do gwintu nie wchodzi w grę - chodzi tylko o to komfortowe auto ze zniwelowanymi - zrównanymi szparami w nadkolach :) Masz jakieś foto jak wyżej z porównania serii vs tein albo choć takie jak na tym teinie wygląda te 2.5cm w dół? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Temat dopięty - relacja/fotorelacja dla potomnych :)

 

Ad1. Czy warto -> TAK! 

 

Ad2. Czy były jakieś problemy -> NIE!

 

Ad3. Czy wiedząc to co wiem teraz/ a wcześniej nie wiedziałem, zrobiłbym to raz jeszcze TAK! TAK ! TAK!

 

Powyższą modyfikacje oceniam na 3x TAK ponieważ:

 

1x TAK - Obniżenie - nie mierzyłem tego jakąś poziomicą laserową tylko zwykłym metrem stąd biorąc pod uwagę błędy pomiarowe mogę stwierdzić, że wartości podane na pudełku są +/- 1mm właściwe (moje pomiary wykazują, że tył siadł 26mm (deklarowane 25mm przez producenta) a przód 29mm (deklarowane 30mm przez producenta), ale co ważniejsze przód z tyłem jest "na równo" sama wysokość - dokładnie tyle ile chciałem :)

 

2x TAK - Komfort/Prowadzenie - w mojej ocenie (ale i pasażerów którzy podróżowali ze mną zarówno na seryjnym zawieszeniu jak i na Eibachach) nie ma żadnego ubytku na komforcie! Przykładowo przejazd przez próg zwalniający z rozsądną prędkością jest tak samo tłumiony teraz jak i wcześniej. Subaru już zaraz po zakupie zaskoczyło mnie na plus jeśli chodzi o prowadzenie i trzymanie się drogi, natomiast po zamontowaniu PRO KITa z bananem na twarzy i premedytacją omijam główne, równe drogi na rzecz górzystych i krętych bo każdy kolejny km dostarcza ogromną satysfakcje :)

 

3x TAK - Cena/ Jakość - wiem, że jest wielu producentów sprężyn do naszych pojazdów niemniej dla mnie Eibach PRO KIT jest świetnym połączeniem stosunku JAKOŚĆ/CENA i gdybym raz jeszcze miał kupować taki zestaw w celach opisanych w tytule tamatu na pewno bym nie kombinował :)

 

Mała relacja foto:

 

deccae7ad06ce4a5med.jpg

Seria

 

c4128dd9a74b6c91med.jpg

Eibach

 

941ce36d22528f40med.jpg

Seria

 

d2bfda1224d33d41med.jpg 

Eibach

 

REASUMUJĄC z czystym sumieniem mogę polecić tą modyfikacje niezależnie od zastosowania auto bo mocno poprawi zachowanie auta kiedy chcemy trochę się pobawić, jednocześnie zachowując komfort rodzinnego wozidła, gdy będziemy podróżować całą rodziną na imienin do ciotki Kryśki :) 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, dobrze ale kiedy lampy tylne okleisz, bo to mi wygląda na nieskończoną robotę  :D

Najgorsze jest to, ze pomimo tysiaca kombinacji oklejenia zadne do mnie nie przemawia w 100%.. :o

 

Aaaa tu sa :-) pieknie. Oj musze sie grubo zastanowic.

Panie tu sie nie ma co zastanawiac, tu trzeba zamawiac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...