Jump to content

Outback III 2.5/3.0 - pytania przed zakupem


AndyOZ

Recommended Posts

Witam!

 

Zastanawiam się bardzo poważnie nad zakupem Outbacka III i mam kilka pytań z owym zakupem związanych.

W grę wchodzą dwie opcje silnika 2.5 v4 lub 3.0 v6. Raczej skłaiałbym się ku 3.0. Obowiązkowo w automatycznej skrzyni biegów.

 

 

Interesują mnie konkretne koszty utrzymania od strony warsztatowej. Mieszkam w kraju, gdzie benzyna jest bardzo tania za to roboczogodzina mechanika samochodowego średniej klasy kosztuje około 400pln.

Rozstrzał cenowy w przypadku tego modelu jest bardzo duży i zapewne nie przypadkowy.

 

Czyli najkrócej jak można - na co zwrócić szczególna uwagę przy zakupie?

co się najczęściej psuje?

Co z rozrządem (słyszałem, że wymienia się go co 105000km)?

Na jakie przebiegi się decydować (zakładamy, że wszystkie autka są regularnie serwisowane)?

Co z niezawodnością (pod koniec roku planuje wyprawę i jakieś 10-15tys km trase będzie miał ten samochó do przejechania)?

 

Z góry dzięki za wskazówki.

Pzdr

 

Link to comment
Share on other sites

W H6 masz spokój z rozrządem bo jest łańcuch i zdaje się z tych trwalszych, nie tak jak w współczesnym Wagu:) Natomiast same koszty części, napraw są droższe, 2,5 litra to taki kochany silnik, że samemu można jeszcze dużo rzeczy robić i generalnie nie trzeba wybitnych specjalistów, żeby go ogarniać. H6 jest niezawodny ale potrzebuje ogarniętych fachowców np do regulacji zaworów.

Link to comment
Share on other sites

Mam wrażenie że jazda na Pb w 3.0 automat wychodzi taniej, niż 2.5 manual ;)- chodzi mi o serwis

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Witam,

Opisze Ci Problemy Z Ktorymi Zderzylem Sie Po Zakupie OBK 2,5 SOHC:

 

- Check Engine + Crouse  (Code 420 Niewydolnosc Katalizatora) - Po Wymianie  Kata Nic Sie Nie Zmienilo. Pomgla Tulejka Za 5 PLN (Najprostrzy Emulator Drugiej Sondy). Zainwestowalem Rownierz W Prosty Skaner OBD;

- Szarpal Na Rozgrzanym Sprzegle Przy Ruszaniu (Wymiana Sprzegla, Wysprzeglika, Dwumasy, Docisku, Lozyska);

 

Nie Zniechecaj Sie Sa To Wspaniale Auta Lecz Wymagajace.

 

Ponizej Sugestie Na Co Zwrocic Uwage Przed Zakupem:

- Na Zimnym Przed Odpaleniem Sprawdz Stan Oleju. Niski Stan Moze Wskazywac Iz Silnik Ma Tendencje Do Brania Oleju;

- Sprawdz Czy Nie Ma Wyciekow Wokol Dekli Zaworowych;

- Sprawdz Uklad Hamulcowy. Odpal Silnik I Wcisnij Do Konca Pedal Hamulca Powinie Swobodnie Wejsc W Podloge Bez Uskokow I Strzelania (Kupilem Auto Z Zapieczonymi I Pogietymi Prowadnicami Zaciskow Co Zaskutkowalo Wymiana Tarcz/ Klockow);

- Po Odpaleniu I Wejsciu Na Nominalne Obroty 700 [Obr/Min] Zamknij Drzwi/ Okna Wylacz Radio/ Nawiew I Obsluchaj Czy Buda Nie Wpada W Wibracje I Nic Nie Stuka;

- Koniecznie Wez Auto Na Kanal Sprawdz Pod Spodem: Stan Ukladu Wydechowego/ Podlogi/ Zawieszenia/ Walu Napedowego/ Wyciekow Z Przekladni.

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...