Marcin Simiński Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Witajcie,znajomy ma problem. Ponieważ zorientował się że u niego homologacja na butle (w kole) skończyła się pod koniec 2015-stego. Pytanie czy teraz ma się udać do serwisu lpg i tam poprosić o legalizacje czy o montaż nowej? Pytam bo chcę mu pomóc a chłop totalnie nie wie na jakie koszta się przygotować dlatego ma znaczenie czy wystarczy sama legalizacja czy montaż od nowa? Przykładowo gdyby kupił np zbiornik tak http://allegro.pl/zbiornik-lpg-butla-na-gaz-stako-42l-600-200-nowy-i5924537639.html#thumb/3 i ktoś by zamontował to to by to przeszło? mógłby jeździć? Zbiornik przykładowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 legalizacja zbiornika jest mało opłacalna - musisz czekać aż przebadają ją itd i z tego co wiem nie podbijają ponownej legalizacji na 10 latnajlepszym rozwiązaniem jest wymiana zbiornika na nowyja zapłaciłem 470 zł za zbiornik , jakiś przewód miedziany , montaż a gratis dostałem nowy wielozawór bo brc zrobiło jakąś akcje i udało mi się załapać na darmowy wielozawór legalizacja to nic innego jak świstek który jest dołączony do butlizamontować może to sobie nawet sam ale patrząc ,że to nie są stosunkowo duże koszta wolałbym oddać to komuś kto po pierwsze ma pojęcie o tym a dwa masz wtedy gwarancje na montaż zbiornik zawsze może sobie kupić taniej na aledrogo czy w jakieś hurtowni- i dać komuś do montażu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekjab Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Jeżeli na zbiorniku niema oznaczeń KE to możesz zrobić legalizację. koszt to 250zł a jak sam wyciągniesz butlę to 200zł . Dostajesz świstek na 10 lat Symbol KE oznacza koniec eksploatacji co dokładnie znaczy że zbiornik nie podlega ponownej legalizacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 legalizacja ma sens pod warunkiem, że masz blisko do zakładu gdzie takie legalizacje robią. Niestety jest ich niewiele i często trzeba zrobić kilkadziesiąt km w jedną str ( u mnie było 75km, czyli de facto 4x75km). Do tego około tygodnia jazdy na noPb. Jak masz blisko i są orginalne papiery do butli to może mieć sens inaczej rachunek ekonomiczny pokazuje, że taniej jest kupić nową. Butle mają okres życia określony na 25lat niestety u nas ustawodawca wymyślił sobie dodatkowo legalizację na 10lat. Jak jest kpl papierów i butla mieści się w okresie życia, nie ma oznak korozji ect to spokojnie dostaniesz 10lat. Niektóre zakłady robią też legalizację na aucie po testach szczelności ale wtedy max 2lata. Szybciej jest wymienić, bo to max 1. dzień. Butlę musisz dobrać parametrami do obecnej żeby cały osprzęt pasował P&P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Można dowiadywać się o legalizację ale szybciej i lepiej kupić nową butlę i mieć problem z głowy,szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Też myśle że nowa butla będzie lepszą opcją .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się