JanSnake Opublikowano 16 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 (edytowane) Cześć, od niedawna stałem się nieszczęśliwym posiadaczem subaru forester'a 2006r 2.5 sohc ameryka. Nieszczęśliwym ponieważ po przejechaniu ok 400km od kupna na autostradzie zaczął tracić moc, dużo palić, a w końcu zapaliła się kontrolka check engine. W dodatku wyciekł mu prawie cały olej. Błąd na komputerze wskazał sondę lambdę I, jednak podczas sprawdzania wykazywał że w danym momencie sonda działa prawidłowo. Ze względu na cieknący olej samochód przeszedł operację wymiany uszczelek pod głowicami z planowaniem głowic i regeneracją gniazd zaworowych która nie mało mnie kosztowała. Po tym zabiegu w dalszym ciągu silnik jest zamulony - tak jak możecie zobaczyć na załączonych filmikach, powyżej 120km/h praktycznie się męczy a do 120 też rewelacji nie ma. Poniżej filmik po wymianie uszczelek, przed wymianą sondy lambdy. Po wymianie jest praktycznie to samo - jutro wrzucę filmik z obecnego stanu. 13 sekund do 100... a powyżej już tylko męki pańskie Okazało się też, że posypał się katalizator, więc został przeczyszczony i została sama puszka. Następnie wymieniona została sonda lambda na "zamiennik" firmy denso. Niestety poprawy brak, aczkolwiek jak twierdzi mechanik parametry wykazywane na komputerze zmieniły się na lepsze. Naprawy wykonywane były przez pracownika ASO, który razem z innymi pracownikami probował dojść do rozwiązania tego problemu w związku z tym w samochodzie wykluczone zostały takie możliwe przyczyny opisywanego zamulenia jak: - sonda lambda (wymieniona) -katalizator (oczyszczony) -czujnik spalania stukowego -przepływomierz -przepustnica -wiązka -ustawienie rozrządu (mechanik upewniał się dwa razy) -świece (z wymianą sondy doszły nowe) -przewody wysokiego napięcia Według mechanika zostały więc tylko dwie możliwości - sterownik bądz wtryski, ale jak sam mówi brakuje mu już pomysłu. Czy miał ktos podobny przypadek i mógłby wspomóc jakimś pomysłem na rozwiązanie tego problemu? Kolejna sprawa - czy posiada ktoś na terenie trójmiasta (okolic) sterownik/wtryski do tego modelu który mógłby udostępnić tylko do sprawdzenia czy to nie jest przyczyna? Dosyć mam już wydatków związanych z tym samochodem i fajnie byłoby nie musieć kupować czegoś, co może okazać się zbędne. Dzięki, pozdrawiam! JanSnake Edytowane 16 Maja 2016 przez JanSnake Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 Masz MT? Obrotów nabiera, tylko prędkość za tym nie idzie. Może sprzęgło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 Masz MT? Obrotów nabiera, tylko prędkość za tym nie idzie. Może sprzęgło?Tak to jest MT. Rzeczywiście dziwnie to wygląda na filmiku. Sprawdzałeś czy nie był zalany w USA ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 (edytowane) Było sprawdzane ciśnienie sprężania na cylindrach? Katalizatora jeśli nie ma, to musi być tłumik przelotowy, nie może być pusta puszka. Można by wsadzić sondę AFR w wydech i tak pojeździć, powie więcej o składzie mieszanki. Edytowane 17 Maja 2016 przez Daroot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 ewidentnie cos jest nie ok. Obrotów nabiera ale za wolno- w szczegolnosci widac to na 2 biegu przy koncówce obrotomierza. Wydech nie zatkany przypadkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 jak się kompresja przedstawia w tym silniku ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanSnake Opublikowano 17 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 Mechanik twierdzi że sprawdzał kompresje i była dobra, sprzęgło też w dobrym stanie. Nic nie wskazuje na to żeby miał być zalany w USA. Rzeczywiście jest tylko puszka po katalizatorze - wymienić to koniecznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 (edytowane) jak jezdził wczesniej normalnie pomimo pustej puszki po kacie to chyba raczej to nie do konca słuszny kierunek poszukiwań awarii , napewno mu to jakos szczególnie nie służy i niepoprawia osiagów napewno w zakresie dolnych obrotów ale raczej nie tu bym szukał przyczyn.Sa setki samochodow z pusta puszka po kacie i prucz mało ciekawego dzwieku i smorodu z rury innych dolegliwosci niemają. Ja własnie dlatego pozbyłem sie subaru, dla mnie za duzo głupot moze pasc w samochodzie a osób które to potrafia dobze zgiagnozowac i naprawic niema zbyt duzo , częsci drogie, a to wszystko za bardzo srednia klase i wygode i ogolnie wszystko jest srednie ... subaru trzeba kochac bez warunkowo jesli tego nie robisz bedziesz sie tylko katował z tym .. korekta nie doczytałem , kat posypał sie pozniej...ale czesc mojej wypowiedzi dajel aktualna az takiej masakry pusta puszka niepowinna zrobic acz kolwiek lepiej by było tym sie zajac albo zamienik albo rura tej samej srednicy co wydech Edytowane 17 Maja 2016 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 Mechanik twierdzi że sprawdzał kompresje i była dobra, sprzęgło też w dobrym stanie. Nic nie wskazuje na to żeby miał być zalany w USA. Rzeczywiście jest tylko puszka po katalizatorze - wymienić to koniecznie? czyli ile po 10 bar na cylindrze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanSnake Opublikowano 17 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 13.50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 zgrac logi i dac komus ogarnientemu do analizy lub znalesc podobne auto i te zgrac logi i porownywac parametr po parametrze 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanSnake Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 Problem został rozwiązany, okazało się że drugi (mały) katalizator też był stopiony i przez to wydech był niedrożny... Moc odzyskana Co prawda kosztem najdroższej diagnozy z jaką się spotkałem - 550pln za 3 godziny robocze (serwis OES Gdańsk), ale na szczęście trafnej. Dziękuję Wam za chęci pomocy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się