Skocz do zawartości

JanSnake

Nowy
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Sopot
  • Auto
    Forester

Osiągnięcia JanSnake

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Problem został rozwiązany, okazało się że drugi (mały) katalizator też był stopiony i przez to wydech był niedrożny... Moc odzyskana Co prawda kosztem najdroższej diagnozy z jaką się spotkałem - 550pln za 3 godziny robocze (serwis OES Gdańsk), ale na szczęście trafnej. Dziękuję Wam za chęci pomocy!
  2. Mechanik twierdzi że sprawdzał kompresje i była dobra, sprzęgło też w dobrym stanie. Nic nie wskazuje na to żeby miał być zalany w USA. Rzeczywiście jest tylko puszka po katalizatorze - wymienić to koniecznie?
  3. Cześć, od niedawna stałem się nieszczęśliwym posiadaczem subaru forester'a 2006r 2.5 sohc ameryka. Nieszczęśliwym ponieważ po przejechaniu ok 400km od kupna na autostradzie zaczął tracić moc, dużo palić, a w końcu zapaliła się kontrolka check engine. W dodatku wyciekł mu prawie cały olej. Błąd na komputerze wskazał sondę lambdę I, jednak podczas sprawdzania wykazywał że w danym momencie sonda działa prawidłowo. Ze względu na cieknący olej samochód przeszedł operację wymiany uszczelek pod głowicami z planowaniem głowic i regeneracją gniazd zaworowych która nie mało mnie kosztowała. Po tym zabiegu w dalszym ciągu silnik jest zamulony - tak jak możecie zobaczyć na załączonych filmikach, powyżej 120km/h praktycznie się męczy a do 120 też rewelacji nie ma. Poniżej filmik po wymianie uszczelek, przed wymianą sondy lambdy. Po wymianie jest praktycznie to samo - jutro wrzucę filmik z obecnego stanu. 13 sekund do 100... a powyżej już tylko męki pańskie Okazało się też, że posypał się katalizator, więc został przeczyszczony i została sama puszka. Następnie wymieniona została sonda lambda na "zamiennik" firmy denso. Niestety poprawy brak, aczkolwiek jak twierdzi mechanik parametry wykazywane na komputerze zmieniły się na lepsze. Naprawy wykonywane były przez pracownika ASO, który razem z innymi pracownikami probował dojść do rozwiązania tego problemu w związku z tym w samochodzie wykluczone zostały takie możliwe przyczyny opisywanego zamulenia jak: - sonda lambda (wymieniona) -katalizator (oczyszczony) -czujnik spalania stukowego -przepływomierz -przepustnica -wiązka -ustawienie rozrządu (mechanik upewniał się dwa razy) -świece (z wymianą sondy doszły nowe) -przewody wysokiego napięcia Według mechanika zostały więc tylko dwie możliwości - sterownik bądz wtryski, ale jak sam mówi brakuje mu już pomysłu. Czy miał ktos podobny przypadek i mógłby wspomóc jakimś pomysłem na rozwiązanie tego problemu? Kolejna sprawa - czy posiada ktoś na terenie trójmiasta (okolic) sterownik/wtryski do tego modelu który mógłby udostępnić tylko do sprawdzenia czy to nie jest przyczyna? Dosyć mam już wydatków związanych z tym samochodem i fajnie byłoby nie musieć kupować czegoś, co może okazać się zbędne. Dzięki, pozdrawiam! JanSnake
  4. Dzięki za odpowiedzi. Jadę jutro z kolegą mechanikiem oglądać. Co prawda nie jest on specem od tej marki ale pojęcie o motoryzacji ma. Czy może ktoś zorientowany Was podpowiedzieć co powinno szczególnie zwrócić naszą uwagę przy oględzinach tego modelu?
  5. Podobno jakieś małe pocenie jest, ale nie określił dokładnie skąd. Jak ocenić, że to konkretnie z uszczelki pod głowicą? Koszt wymiany takiej uszczelki to też chyba nie dramat?
  6. Znalazłem zdjęcia samochodu który chciałbym kupić w stanie w którym został sprowadzony ze stanów. Nie wygląda chyba tragicznie? Co o tym myślicie? Proszę o szybką reakcję gdyż w razie decyzji na tak, miałbym rano jechać do Warszawy. Tak dotarł ze stanów: http://www.bezwypadkowy.net/forum/113-uwaga-na-to-auto/920-uwaga-2006-subaru-forester-2-5x-jf1sg63666g739385 Stan obecny: http://otomoto.pl/oferta/subaru-forester-subaru-forester-2006-pewny-po-przegladzie-tanio-ID6ygrFb.html W mojej ocenie chyba dużej szkody nie było, co Wy myślicie? Brać go?
  7. A jak to jest z regulacją zaworów w silnikach forestera? Co ile trzeba wyciągać silnik do tej operacji, jaki to mniej więcej koszt? Czy bez LPG jest to konieczne?
  8. Co masz na myśli z tą wiatą przystankową? Że walony?
  9. Witam Jestem zielony w temacie samochodów subaru, a chciałbym zostać posiadaczem forestera II. Moje pytanie brzmi, który silnik byłby dla mnie najodpowiedniejszy i jaka jest różnica między 2.0 i 2.5 bez turbo i z turbo. Poszukuję auta w miarę ekonomicznego, ale jednak o mocy nie mniejszej niż 150 koni. Ma również służyć do wyjazdu w trasę z 6-7 razy w roku. Będę wdzięczny za informacje i polecenie czegoś dla mnie. Zastanawia mnie także co sądzicie o tej opinii: "Silnik 2.5 (ej25) cieszy się bardzo dobrą opinią i jest równie bezawaryjny i oszczędny jak 2.0 z jedną podstawową zaletą- nie jest tak zamulony!!! Ma przede wszystkim lepszy moment obrotowy przez co jest bardziej dynamiczny i elastyczny. Co więcej przy tym silniku nie trzeba go wyciągać do regulacji zaworów a to szczególnie przy gazie kluczowa sprawa!! to jest kolejny argument bijący na głowę silnik 2.0. Tu jest dodatkowo manual(bardzo rzadka opcja przy tym motorze), który nie zabija momentu tak jak wolny, przestarzały automat. Przed zakupem pogadaj z kimś kompetentnym i potwierdź te słowa... Mi mechanicy w serwisach subaru mówili, że sami brali by 2.5..." Oraz o samochodzie który właściciel powyższej opinii oferuje: http://otomoto.pl/oferta/subaru-foreste ... ygrFb.html Dziękuję za uwagę, Jan
×
×
  • Dodaj nową pozycję...