Jump to content

Zamulony Forester, brak wizji na naprawę - prośba o pomoc.


JanSnake

Recommended Posts

Cześć, od niedawna stałem się nieszczęśliwym posiadaczem subaru forester'a 2006r 2.5 sohc ameryka. Nieszczęśliwym ponieważ po przejechaniu ok 400km od kupna na autostradzie zaczął tracić moc, dużo palić, a w końcu zapaliła się kontrolka check engine. W dodatku wyciekł mu prawie cały olej. 
 
Błąd na komputerze wskazał sondę lambdę I, jednak podczas sprawdzania wykazywał że w danym momencie sonda działa prawidłowo.
Ze względu na cieknący olej samochód przeszedł operację wymiany uszczelek pod głowicami z planowaniem głowic i regeneracją gniazd zaworowych która nie mało mnie kosztowała. Po tym zabiegu w dalszym ciągu silnik jest zamulony - tak jak możecie zobaczyć na załączonych filmikach, powyżej 120km/h praktycznie się męczy a do 120 też rewelacji nie ma.
Poniżej filmik po wymianie uszczelek, przed wymianą sondy lambdy. Po wymianie jest praktycznie to samo - jutro wrzucę filmik z obecnego stanu.

13 sekund do 100... a powyżej już tylko męki pańskie
 
Okazało się też, że posypał się katalizator, więc został przeczyszczony i została sama puszka.
Następnie wymieniona została sonda lambda na "zamiennik" firmy denso. Niestety poprawy brak, aczkolwiek jak twierdzi mechanik parametry wykazywane na komputerze zmieniły się na lepsze.
 
Naprawy wykonywane były przez pracownika ASO, który razem z innymi pracownikami probował dojść do rozwiązania tego problemu w związku z tym w samochodzie wykluczone zostały takie możliwe przyczyny opisywanego zamulenia jak:
- sonda lambda (wymieniona)
-katalizator (oczyszczony)
-czujnik spalania stukowego
-przepływomierz
-przepustnica
-wiązka
-ustawienie rozrządu (mechanik upewniał się dwa razy)
-świece (z wymianą sondy doszły nowe)
-przewody wysokiego napięcia
 
Według mechanika zostały więc tylko dwie możliwości - sterownik bądz wtryski, ale jak sam mówi brakuje mu już pomysłu. Czy miał ktos podobny przypadek i mógłby wspomóc jakimś pomysłem na rozwiązanie tego problemu?
Kolejna sprawa - czy posiada ktoś na terenie trójmiasta (okolic) sterownik/wtryski do tego modelu który mógłby udostępnić tylko do sprawdzenia czy to nie jest przyczyna? Dosyć mam już wydatków związanych z tym samochodem i fajnie byłoby nie musieć kupować czegoś, co może okazać się zbędne. 
 
Dzięki, pozdrawiam!
JanSnake
Edited by JanSnake
Link to comment
Share on other sites

Masz MT? Obrotów nabiera, tylko prędkość za tym nie idzie. Może sprzęgło?

Tak to jest MT. Rzeczywiście dziwnie to wygląda na filmiku. Sprawdzałeś czy nie był zalany w USA ?
Link to comment
Share on other sites

Było sprawdzane ciśnienie sprężania na cylindrach? Katalizatora jeśli nie ma, to musi być tłumik przelotowy, nie może być pusta puszka.

 

Można by wsadzić sondę AFR w wydech i tak pojeździć, powie więcej o składzie mieszanki.

Edited by Daroot
Link to comment
Share on other sites

Mechanik twierdzi że sprawdzał kompresje i była dobra, sprzęgło też w dobrym stanie. Nic nie wskazuje na to żeby miał być zalany w USA.

Rzeczywiście jest tylko puszka po katalizatorze - wymienić to koniecznie?

Link to comment
Share on other sites

jak jezdził wczesniej normalnie pomimo pustej puszki po kacie to chyba raczej to nie do konca słuszny kierunek poszukiwań awarii , napewno mu to jakos szczególnie nie służy i niepoprawia osiagów napewno w zakresie dolnych obrotów ale raczej nie tu bym szukał przyczyn.Sa setki samochodow z pusta puszka po kacie i prucz mało ciekawego dzwieku i smorodu z rury innych dolegliwosci niemają. Ja własnie dlatego pozbyłem sie subaru, dla mnie za duzo głupot moze pasc w samochodzie a osób które to potrafia dobze zgiagnozowac i naprawic niema zbyt duzo , częsci drogie, a to wszystko za bardzo srednia klase i wygode i ogolnie wszystko jest srednie ... subaru trzeba kochac bez warunkowo jesli tego nie robisz bedziesz sie tylko katował z tym ..

 

 

korekta nie doczytałem , kat posypał sie pozniej...ale czesc mojej wypowiedzi dajel aktualna az takiej masakry pusta puszka niepowinna zrobic acz kolwiek lepiej by było tym sie zajac albo zamienik albo rura tej samej srednicy co wydech

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Mechanik twierdzi że sprawdzał kompresje i była dobra, sprzęgło też w dobrym stanie. Nic nie wskazuje na to żeby miał być zalany w USA.

Rzeczywiście jest tylko puszka po katalizatorze - wymienić to koniecznie?

czyli ile po 10 bar na cylindrze ? 

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Problem został rozwiązany, okazało się że drugi (mały) katalizator też był stopiony i przez to wydech był niedrożny... Moc odzyskana :) Co prawda kosztem najdroższej diagnozy z jaką się spotkałem - 550pln za 3 godziny robocze (serwis OES Gdańsk), ale na szczęście trafnej. Dziękuję Wam za chęci pomocy!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...