Azrael Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 pedro, w RC niedozwolone sa aktywne dyferencjały. To ze Hansen używa elementów firmy haldex albo przez nich firmowanych w celach marketingowych to nie znaczy ze jego samochód ma haldexa. Auto ma 3 pasywne dyferencjały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 pedro, w RC niedozwolone sa aktywne dyferencjały. To ze Hansen używa elementów firmy haldex albo przez nich firmowanych w celach marketingowych to nie znaczy ze jego samochód ma haldexa. Auto ma 3 pasywne dyferencjały. Na stronie Haldex-Traction napisali co innego. Widać w błąd mnie wprowadzili. Haldex LSC has passed the toughest real-life tests ... ... Haldex LSC has been tested over several years in extremely demanding conditions in the European Rally-Cross competition. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 pedro, jakiś shit wciskaja. Regulamin RC zabrania elektronicznie sterowanych napędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Pewnie tak. Z drugiej strony - Haldex to dla mnie taka "prawie" wiskoza z regulowanym elektronicznie ciśnieniem. Na upartego pewnie można by to tak ustawić, żeby stałe 4x4 uzyskać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vert Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Dawno temu za czasów Kuliga jeździł taki Ford Focus w marke pewnych papierosów obklejony ... ja z Kormorana pamietam to autko tez z odleglosci 20 metrow nie do odroznienia tak byl obklejony w MARLBORO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Pewnie tak. Z drugiej strony - Haldex to dla mnie taka "prawie" wiskoza z regulowanym elektronicznie ciśnieniem. Na upartego pewnie można by to tak ustawić, żeby stałe 4x4 uzyskać. Zawsze bedizesz miał opóźnienie w tylnym napędzie albo odpowiednik braku centralnego dyfra. Balansu na tył nie uzyskasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Zobacz: http://haldex-traction.com/Images/pictu ... y-out3.jpg Jakby to połączyć z otwartym mechanicznym dyfrem to byłoby to samo co centralny dyfer z wiskozą - tylko regulowalne. Montowane po bożemu oczywiśnie nie przeniesie całego momentu na tył, bo to konstrukcyjnie niemożliwe, żeby na zasilającym wale zostało 0% momentu a na zasilanym 100% Ma ktoś schemat aktywnego centralnego dyfra z Legacy H6 MY04? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Pewnie tak. Z drugiej strony - Haldex to dla mnie taka "prawie" wiskoza z regulowanym elektronicznie ciśnieniem. Na upartego pewnie można by to tak ustawić, żeby stałe 4x4 uzyskać. Zawsze bedizesz miał opóźnienie w tylnym napędzie albo odpowiednik braku centralnego dyfra. Balansu na tył nie uzyskasz. Zastanów się nad czasem reakcji układu vs czas reakcji człowieka. Pierwsze Haldexy były wolne. Drugie są szybsze. Trzecie...? Jasne, że Torsen-type jest póki co ideałem, ale za czas jakiś być nim przestanie - elektronika będzie szybsza, precyzyjniejsza i "łatwiej przestawialna" - nie trzeba zmieniać zębatek, tylko przeprogramować. To tylko sprawa czasu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Pierwsze Haldexy były wolne. Drugie są szybsze. Trzecie...? To tylko sprawa czasu... Prawda... :roll: Póki elektronika nie zamoknie ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Gal, chodzi mi nie o czas reakcji tylko o to że napęd na przó przechdzi jakby "mechanicznie" a na tył prze jednak lepki płyn itp... nie umiem tego dobrze wyjaśnić. Dlatego rozwiązanie lepsze to napęd haldexowaty ale z dołączaniem przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 Jak w Lambo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 pedro, Lambo nie wiem jak teraz ale do niedawna miały ordynarny prosty napęd jak w COssie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 Dlatego rozwiązanie lepsze to napęd haldexowaty ale z dołączaniem przodu. Żyło/żyje coś takiego w realnym świecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 13 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 Nie wiem czy takie rozwiązanie miałoby sens, bo raczej przy uslizgu tylnych kol dolaczenie przedniego napedu wiele by nie dalo, wygielo by auto w druga strone... no chyba ze gadam teraz od rzeczy to prosze sprostowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Felix Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 Parę tygodni temu jadąc autobusem w Gdańsku (bo niestety auta tu nie mam) zaobserwowalem bardzo ciekawe zjawisko. Lukając na przeciwną stronę drogi dostrzeglem dostojnie przemieszczającego się Forda Focus WRC M. Gronholma. Body kit, skrzydlo z tyłu, fele, reklamy, napis pod tylną szybą M.Gronholm, wszystko się zgadzało. Tyle tylko że rejestracja zaczynala się WI XXXXX :shock: :shock: :shock: Czy ktoś coś więcej wie na temat tego auta? To tylko swawolna dywagacja na temat, czy pod maską też jakieś zmiany zaszly? Ja też widziałem , jak jechałem do Warszawy . Myslałem ze mi coś się pokiełbasiło z kolorami ????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 pedro, Lambo nie wiem jak teraz ale do niedawna miały ordynarny prosty napęd jak w COssie. Fakt. Zasugerowałem się obiegową opinią z niemieckich (tfu) programów motoryzacyjnych. Ma wiskozę ale na tył idzie 1.6xx:1 mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 Żyło/żyje coś takiego w realnym świecie? Oczywiście. Np. Skyline GT-R, Porsche 4 łapne.... Ma wiskozę ale na tył idzie 1.6xx:1 mocy. Dokładnie jak COssie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 Skyline GT-R, Porsche 4 łapne.... To są haldexy...? :shock: Kurde, w życiu bym nie przypuścił, że to tak działa... jakoś zawsze myślałem, że stałka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 14 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 Oczywiście. Np. Skyline GT-R, Porsche 4 łapne.... I znowu mnie wzieło i zatkało :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 Żyło/żyje coś takiego w realnym świecie? Oczywiście. Np. Skyline GT-R, Porsche 4 łapne.... I SsangYong Kyron... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 WiS, mają zasadę działania zbliżoną do haldexa. R-33 GT-R ma 0% momentu na przódpodczas jazdy na wprost. R-34 GT-R ma bodajze 5%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 mają zasadę działania zbliżoną do haldexa. R-33 GT-R ma 0% momentu na przódpodczas jazdy na wprost. R-34 GT-R ma bodajze 5%. Thx za wyjaśnienia... ale mam wątpliwoscia. Sam fakt płynnego żonglowania momentem jeszcze nie czyni haldexa - bo żonglerka może być powodowana mchanicznie/hydraulicznie, niekoniecznie zaś zarządzana przez elektronikę...? U Gal-a w OBK też rozdział momentu nie jest stały - ale to jednak nie haldex? I SsangYong Kyron... Żeś się Pan czepił mojego sekretnego faworyta. Kup go sobie już... i przestań marudzić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 mają zasadę działania zbliżoną do haldexa. R-33 GT-R ma 0% momentu na przódpodczas jazdy na wprost. R-34 GT-R ma bodajze 5%. Thx za wyjaśnienia... ale mam wątpliwoscia. Sam fakt płynnego żonglowania momentem jeszcze nie czyni haldexa - bo żonglerka może być powodowana mchanicznie/hydraulicznie' date=' niekoniecznie zaś zarządzana przez elektronikę...? U Gal-a w OBK też rozdział momentu nie jest stały - ale to jednak nie haldex? [/quote'] Jak NIE?!! :shock: Haldex całą gebą, bo elektroniczny. Tak samo jak w STI. I SsangYong Kyron... Żeś się Pan czepił mojego sekretnego faworyta. Kup go sobie już... i przestań marudzić... SsangYong Rodius - Pan mylisz moje preferencje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 Jak NIE?!! Haldex całą gebą, bo elektroniczny. Tak samo jak w STI. To jak ten cały es-ty-aj jeździ jak Octavia 4x4, to mój podziw dla Przemqa wzrasta... Pan mylisz moje preferencje... Czasy takie, że trudno nadążyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Sam fakt płynnego żonglowania momentem jeszcze nie czyni haldexa - bo żonglerka może być powodowana mchanicznie/hydraulicznie, niekoniecznie zaś zarządzana przez elektronikę...? U Gal-a w OBK też rozdział momentu nie jest stały - ale to jednak nie haldex? Galowóz ma przekłądnię planetarną i rodzaj aktywnej szpery, GT-R czy Porsche nie ma w ogóle centralnego dyferencjału tylko układ hydraulicznie sterowanych sprzęgieł, któe do normalnie napędzanych tylncyh kół dopinają przednie. GT-Rowi czy Porsche nie zrobi żadnej różnicy urwana przednia półoś, OBK prawdopodobnie w ogóle nie pojedzie albo bardzo kiepsko. Od Haldexa jakim go znamy z VAG/Vovlo różni ten układ samo sprzęgło - jego konstrukcja jest trochę inna oraz zastosowana elektornika i dane, któe wykorzystuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się