Skocz do zawartości

Aż mnie wzieło i zatkało


Młody

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

pedro, w RC niedozwolone sa aktywne dyferencjały. To ze Hansen używa elementów firmy haldex albo przez nich firmowanych w celach marketingowych to nie znaczy ze jego samochód ma haldexa. Auto ma 3 pasywne dyferencjały.

 

Na stronie Haldex-Traction napisali co innego. Widać w błąd mnie wprowadzili.

 

Haldex LSC has passed the toughest real-life tests

...

...

Haldex LSC has been tested over several years in extremely demanding conditions in the European Rally-Cross competition.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak. Z drugiej strony - Haldex to dla mnie taka "prawie" wiskoza z regulowanym elektronicznie ciśnieniem. Na upartego pewnie można by to tak ustawić, żeby stałe 4x4 uzyskać.

 

Zawsze bedizesz miał opóźnienie w tylnym napędzie albo odpowiednik braku centralnego dyfra. Balansu na tył nie uzyskasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz:

 

http://haldex-traction.com/Images/pictu ... y-out3.jpg

 

Jakby to połączyć z otwartym mechanicznym dyfrem to byłoby to samo co centralny dyfer z wiskozą - tylko regulowalne. Montowane po bożemu oczywiśnie nie przeniesie całego momentu na tył, bo to konstrukcyjnie niemożliwe, żeby na zasilającym wale zostało 0% momentu a na zasilanym 100% :D

 

Ma ktoś schemat aktywnego centralnego dyfra z Legacy H6 MY04?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak. Z drugiej strony - Haldex to dla mnie taka "prawie" wiskoza z regulowanym elektronicznie ciśnieniem. Na upartego pewnie można by to tak ustawić, żeby stałe 4x4 uzyskać.

 

Zawsze bedizesz miał opóźnienie w tylnym napędzie albo odpowiednik braku centralnego dyfra. Balansu na tył nie uzyskasz.

Zastanów się nad czasem reakcji układu vs czas reakcji człowieka. Pierwsze Haldexy były wolne. Drugie są szybsze. Trzecie...?

Jasne, że Torsen-type jest póki co ideałem, ale za czas jakiś być nim przestanie - elektronika będzie szybsza, precyzyjniejsza i "łatwiej przestawialna" - nie trzeba zmieniać zębatek, tylko przeprogramować.

To tylko sprawa czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy takie rozwiązanie miałoby sens, bo raczej przy uslizgu tylnych kol dolaczenie przedniego napedu wiele by nie dalo, wygielo by auto w druga strone... no chyba ze gadam teraz od rzeczy to prosze sprostowac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę tygodni temu jadąc autobusem w Gdańsku (bo niestety auta tu nie mam) zaobserwowalem bardzo ciekawe zjawisko. Lukając na przeciwną stronę drogi dostrzeglem dostojnie przemieszczającego się Forda Focus WRC M. Gronholma. Body kit, skrzydlo z tyłu, fele, reklamy, napis pod tylną szybą M.Gronholm, wszystko się zgadzało. Tyle tylko że rejestracja zaczynala się WI XXXXX :shock: :shock: :shock: Czy ktoś coś więcej wie na temat tego auta? To tylko swawolna dywagacja na temat, czy pod maską też jakieś zmiany zaszly?

 

Ja też widziałem , jak jechałem do Warszawy . Myslałem ze mi coś się pokiełbasiło z kolorami ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mają zasadę działania zbliżoną do haldexa. R-33 GT-R ma 0% momentu na przódpodczas jazdy na wprost. R-34 GT-R ma bodajze 5%.

Thx za wyjaśnienia... ale mam wątpliwoscia. Sam fakt płynnego żonglowania momentem jeszcze nie czyni haldexa - bo żonglerka może być powodowana mchanicznie/hydraulicznie, niekoniecznie zaś zarządzana przez elektronikę...?

U Gal-a w OBK też rozdział momentu nie jest stały - ale to jednak nie haldex?

 

I SsangYong Kyron...

Żeś się Pan czepił mojego sekretnego faworyta. Kup go sobie już... i przestań marudzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mają zasadę działania zbliżoną do haldexa. R-33 GT-R ma 0% momentu na przódpodczas jazdy na wprost. R-34 GT-R ma bodajze 5%.

Thx za wyjaśnienia... ale mam wątpliwoscia. Sam fakt płynnego żonglowania momentem jeszcze nie czyni haldexa - bo żonglerka może być powodowana mchanicznie/hydraulicznie' date=' niekoniecznie zaś zarządzana przez elektronikę...?

U Gal-a w OBK też rozdział momentu nie jest stały - ale to jednak nie haldex?

[/quote']

Jak NIE?!! :shock:

Haldex całą gebą, bo elektroniczny. Tak samo jak w STI.

:mrgreen::twisted:

I SsangYong Kyron...

Żeś się Pan czepił mojego sekretnego faworyta. Kup go sobie już... i przestań marudzić...

SsangYong Rodius - Pan mylisz moje preferencje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam fakt płynnego żonglowania momentem jeszcze nie czyni haldexa - bo żonglerka może być powodowana mchanicznie/hydraulicznie, niekoniecznie zaś zarządzana przez elektronikę...?

U Gal-a w OBK też rozdział momentu nie jest stały - ale to jednak nie haldex?

 

 

Galowóz ma przekłądnię planetarną i rodzaj aktywnej szpery, GT-R czy Porsche nie ma w ogóle centralnego dyferencjału tylko układ hydraulicznie sterowanych sprzęgieł, któe do normalnie napędzanych tylncyh kół dopinają przednie. GT-Rowi czy Porsche nie zrobi żadnej różnicy urwana przednia półoś, OBK prawdopodobnie w ogóle nie pojedzie albo bardzo kiepsko. Od Haldexa jakim go znamy z VAG/Vovlo różni ten układ samo sprzęgło - jego konstrukcja jest trochę inna oraz zastosowana elektornika i dane, któe wykorzystuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...