Jump to content

problem ze sprzęgłem Legacy V 2.0


Mariusz Bee
 Share

Recommended Posts

Otóż Panie i Panowie w dniu dzisiejszym moje Legacy po raz pierwszy dało o sobie znać w sposób inny niż zazwyczaj.

 

Wsiadam, wciskam sprzęgło, odpalam i słyszę świst.

Puszczam sprzęgło, świst ustaje.

Wciskam - wraca.

 

Z racji, że mechanik niedaleko powoli ruszyłem. Przy biegach od 3-ki świst przy wciśniętym sprzęgle nie występuje, ale wystarczy, że zrzucam bieg przed światłami - świst wraca; dochodzi też "ślizganie" sprzęgła, jakby łapało dopiero za kolejnym razem.

 

Mechanik orzekł, że sprzęgło do wymiany - koszt 2.000 PLN.

 

Zastanawia mnie tylko fakt, że na wyższych biegach problemu nie ma.

Druga sprawa - Legacy ma tylko 145.000 km przebiegu, więc jeżeli wcześniej nie jeździł nim imbecyl (a czy tak było nie wiem - samochód z Holandii), to dużo za wcześnie na wymianę sprzęgła...

 

Jakieś pomysły/sugestie?

 

 

Tytułem uzupełnienia:

Subaru Legacy V kombi

2.0 benzyna 110kW

Rocznik 2011

Edited by MariuszB
Link to comment
Share on other sites

 

 

Wsiadam, wciskam sprzęgło, odpalam i słyszę świst. Puszczam sprzęgło, świst ustaje. Wciskam - wraca.

lozysko oporowe tak sie zachowywalo w Hondzie jak bylo do wymiany

 

dochodzi też "ślizganie" sprzęgła, jakby łapało dopiero za kolejnym razem

sprzeglo do wymiany

 

Druga sprawa - Legacy ma tylko 145.000 km przebiegu

w zadnym moim poprzednim aucie oem sprzeglo nie wytrzymalo wiecej niz 140k km a ani na pol sprzegle nie smigalem ani nie palilem gumy...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Druga sprawa - Legacy ma tylko 145.000 km przebiegu
 

 

To nie jest "tylko" ale "już".

 

Ile byś chciał żeby sprzęgło wytrzymywało? IMHO jesteś blisko naturalnego kresu żywotności sprzęgła :)

Link to comment
Share on other sites

2 tyś. .. to ja tez takie chcę

Koło dwumasowe to ok 2 tyś. ..

Też mam 147 tyś popiskuje poszatpuje. I zbieram się do wymiany ale w moim przypadku mechanik 3 tyś za części zawołał

Edited by Marekgc
Link to comment
Share on other sites

 

Druga sprawa - Legacy ma tylko 145.000 km przebiegu
 

 

To nie jest "tylko" ale "już".

 

Ile byś chciał żeby sprzęgło wytrzymywało? IMHO jesteś blisko naturalnego kresu żywotności sprzęgła :)

 

Honda Civic - 15lat, 250kkm na jednym komplecie sprzęgła. Można? Można! :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Druga sprawa - Legacy ma tylko 145.000 km przebiegu
 

 

To nie jest "tylko" ale "już".

 

Ile byś chciał żeby sprzęgło wytrzymywało? IMHO jesteś blisko naturalnego kresu żywotności sprzęgła :)

 

Honda Civic - 15lat, 250kkm na jednym komplecie sprzęgła. Można? Można! :)

 

No można.. ale chyba obciążenia nie takie jak w subaru :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Druga sprawa - Legacy ma tylko 145.000 km przebiegu
 

 

To nie jest "tylko" ale "już".

 

Ile byś chciał żeby sprzęgło wytrzymywało? IMHO jesteś blisko naturalnego kresu żywotności sprzęgła :)

 

Honda Civic - 15lat, 250kkm na jednym komplecie sprzęgła. Można? Można! :)

 

 

Miałem 1.9tdi w A3 i A4 z przebiegami ponad 200k i problemów żadnych.

Stąd moje zdziwienie, że teraz pada przed 150k.

 

 

2 tyś. .. to ja tez takie chcę

Koło dwumasowe to ok 2 tyś. ..

Też mam 147 tyś popiskuje poszatpuje. I zbieram się do wymiany ale w moim przypadku mechanik 3 tyś za części zawołał

 

Kompletu sprzęgła nie ma w żadnej hurtowni, więc części ze sklepu z Warszawy na allegro (mechanik odbiera osobiście).

U mnie brak dwumasy, więc i koszty niższe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...