Skocz do zawartości

Dziwny dźwięk z silnika


Julia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam Outbacka diesel 2.0l z 2008 roku, pojawia się w nim jakiś dziwny dźwięk. Jest to mój pierwszy boxer i nie wiem czy to jest normalne czy nie. Przy pracy silnika na luzie, na postoju silnik pracuje cicho i poprawnie, nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków. Za to podczas jazdy przy obciążeniu, przy wyższych obrotach, zaraz przed zmianą biegu na wyższy występuje odgłos jakby luźnej blachy ciągniętej za samochodem, który za chwilę znika, a w momencie przejścia na wyższy bieg i wysprzęglenia obroty silnika spadają, ale słychać jakby tłoki jeszcze przez krótki moment "boksowały". Wsłuchiwałam się w głosy innych silników na YT z problemami, które dotyczyły panewek, ale brzmiały one zupełnie inaczej. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być?

 

Pozdrawiam, Julia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpewniej coś się tłucze wokół silnika. W tych samochodach dzwoniących osłon / blach / innych plastików jest cała masa...

Np. przednie nadkola potrafią pięknie grać po odjęciu gazu (zwłaszcza, jeśli są pokryte śniegiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Ewidentnie słychać, że nie jest to blacha, wszystko jest przykręcone. Gdy samochód stoi na wolnych obrotach i jest gazowany w miejscu tego odgłosu nie ma, występuje tylko przy wyższych obrotach, obciążeniach podczas jazdy, przy zdejmowaniu nogi z gazu i wysprzęglaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś musi się tym samochodem przejechać ;)

 

Kilka typów na szybko:

Panele pod podłogą? Są na plastikowych kołkach, które lubią wypaść lub poluzować się.

Osłona nad skrzynią biegów? Fabrycznie jest luźna i potrafi pięknie tłuc się o tunel (pod siedzeniem pasażera).

Kurnik? Plastikowa ramka 'lata' i jeśli się jej dobrze nie przymocuje (taśma dwustronnie klejąca) też może być interesująco ;)

 

No i gołe kawałki blachy, zderzaki, które wpadają w drgania od hałasu z tłumików lub z silnika...


Ale na postoju wszystkie te rzeczy są absolutnie cicho. 'Żyć' zaczynają dopiero kiedy auto jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wali coś w silniku" - to słowa mechanika (ale mechanik nigdy nie robił żadnego boksera). Przy dodawaniu gazu słychać pracę tłoków, ale najgłośniej słychać je w momencie wysprzęglania biegów, tak jakby silnik jeszcze pracował na wyższych obrotach. Dźwięk ten można najbardziej porównać do kartofli spadających ze schodów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób taki test: na postoju wkręć silnik na 2 tys. RPM. Przy takiej prędkości obrotowej wciśnij sprzęgło a później puść.

Wróć i opisz wrażenia ;)

 

Swoją drogą: mechanik ma niezły słuch skoro pracę tłoków słyszy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób taki test: na postoju wkręć silnik na 2 tys. RPM. Przy takiej prędkości obrotowej wciśnij sprzęgło a później puść.

Wróć i opisz wrażenia ;)

 

Swoją drogą: mechanik ma niezły słuch skoro pracę tłoków słyszy :P

Zrobione.

Nie dzieje się nic.Wkręcam na 2000 , wciskam sprzęgło - jest ciągle 2000 , puszczam sprzęgło - jest 2000RPM.

Zapomniałam dodać ,że ten dziwny warkot/stukot, który słychać po wysprzęgleniu podczas jazdy przenosi się bardzo odczuwalnie na drążek zmiany biegów.

Przy ruszaniu i przy wkręcaniu na obroty też , ale najbardziej drgania odczuwalne są podczas zmian biegu podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzałbym się elementom między lewarkiem a skrzynią biegów. Miałem kiedyś luzy na jakichś tulejkach (dawno to było, nie pamiętem szczegółów) i objaw był zbliżony. Sprawdź jeszcze czy ´dziwny dźwięk´podczas przyśpieszania znika jak popchniesz / pociągniesz lewarek (tylko dość mocno).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzeczacy lewarek slychac jakby z tunelu srodkowego. Rzeczywiscie pomaga pchniecie go do przodu. Jak zrobi sie cieplo to u mnie tez zacznie brzeczec na V biegu. Probowałem znaleźć fix na to ale bezskutecznie.

 

Pomaga wymiana tulejek na łącznikach wybieraka. Koszt części w ASO jest niewielki, trzeba tylko dostać się do nich, czyli kombinować albo zrzucić skrzynię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...