Julia Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Witam, posiadam Outbacka diesel 2.0l z 2008 roku, pojawia się w nim jakiś dziwny dźwięk. Jest to mój pierwszy boxer i nie wiem czy to jest normalne czy nie. Przy pracy silnika na luzie, na postoju silnik pracuje cicho i poprawnie, nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków. Za to podczas jazdy przy obciążeniu, przy wyższych obrotach, zaraz przed zmianą biegu na wyższy występuje odgłos jakby luźnej blachy ciągniętej za samochodem, który za chwilę znika, a w momencie przejścia na wyższy bieg i wysprzęglenia obroty silnika spadają, ale słychać jakby tłoki jeszcze przez krótki moment "boksowały". Wsłuchiwałam się w głosy innych silników na YT z problemami, które dotyczyły panewek, ale brzmiały one zupełnie inaczej. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Pozdrawiam, Julia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Najpewniej coś się tłucze wokół silnika. W tych samochodach dzwoniących osłon / blach / innych plastików jest cała masa... Np. przednie nadkola potrafią pięknie grać po odjęciu gazu (zwłaszcza, jeśli są pokryte śniegiem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Julia Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Dziękuję za odpowiedź. Ewidentnie słychać, że nie jest to blacha, wszystko jest przykręcone. Gdy samochód stoi na wolnych obrotach i jest gazowany w miejscu tego odgłosu nie ma, występuje tylko przy wyższych obrotach, obciążeniach podczas jazdy, przy zdejmowaniu nogi z gazu i wysprzęglaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubelt Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 odgłos jest tylko przy konkretnym zakresie obrotów i utrzymuje sie w tym zakresie (przy jeździe) ? Mam podobnie - myślę ze to zderzak z tyłu ociera o hak albo nadkole plastikowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Ktoś musi się tym samochodem przejechać Kilka typów na szybko: Panele pod podłogą? Są na plastikowych kołkach, które lubią wypaść lub poluzować się. Osłona nad skrzynią biegów? Fabrycznie jest luźna i potrafi pięknie tłuc się o tunel (pod siedzeniem pasażera). Kurnik? Plastikowa ramka 'lata' i jeśli się jej dobrze nie przymocuje (taśma dwustronnie klejąca) też może być interesująco No i gołe kawałki blachy, zderzaki, które wpadają w drgania od hałasu z tłumików lub z silnika... Ale na postoju wszystkie te rzeczy są absolutnie cicho. 'Żyć' zaczynają dopiero kiedy auto jedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Julia Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 "Wali coś w silniku" - to słowa mechanika (ale mechanik nigdy nie robił żadnego boksera). Przy dodawaniu gazu słychać pracę tłoków, ale najgłośniej słychać je w momencie wysprzęglania biegów, tak jakby silnik jeszcze pracował na wyższych obrotach. Dźwięk ten można najbardziej porównać do kartofli spadających ze schodów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 może sprzęgło sie posypało ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Zrób taki test: na postoju wkręć silnik na 2 tys. RPM. Przy takiej prędkości obrotowej wciśnij sprzęgło a później puść. Wróć i opisz wrażenia Swoją drogą: mechanik ma niezły słuch skoro pracę tłoków słyszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Julia Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Zrób taki test: na postoju wkręć silnik na 2 tys. RPM. Przy takiej prędkości obrotowej wciśnij sprzęgło a później puść. Wróć i opisz wrażenia Swoją drogą: mechanik ma niezły słuch skoro pracę tłoków słyszy Zrobione. Nie dzieje się nic.Wkręcam na 2000 , wciskam sprzęgło - jest ciągle 2000 , puszczam sprzęgło - jest 2000RPM. Zapomniałam dodać ,że ten dziwny warkot/stukot, który słychać po wysprzęgleniu podczas jazdy przenosi się bardzo odczuwalnie na drążek zmiany biegów. Przy ruszaniu i przy wkręcaniu na obroty też , ale najbardziej drgania odczuwalne są podczas zmian biegu podczas jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Czyli, jak rozumiem, podejrzany dźwięk nie pojawił się podczas tej próby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Julia Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Czyli, jak rozumiem, podejrzany dźwięk nie pojawił się podczas tej próby? Nie pojawił się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JL1111 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Zapraszam do nas, czyli do Polmotoru, nie mogę obiecać,że od razu zdiagnozujemy problem i w stu procentach określimy przyczynę dzwięków, ale przejedziemy się samochodem i zastanowimy co z tym dalej robić. Proszę o kontakt 605580049 Jacek Łata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Przyjrzałbym się elementom między lewarkiem a skrzynią biegów. Miałem kiedyś luzy na jakichś tulejkach (dawno to było, nie pamiętem szczegółów) i objaw był zbliżony. Sprawdź jeszcze czy ´dziwny dźwięk´podczas przyśpieszania znika jak popchniesz / pociągniesz lewarek (tylko dość mocno). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Brzeczacy lewarek slychac jakby z tunelu srodkowego. Rzeczywiscie pomaga pchniecie go do przodu. Jak zrobi sie cieplo to u mnie tez zacznie brzeczec na V biegu. Probowałem znaleźć fix na to ale bezskutecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Brzeczacy lewarek slychac jakby z tunelu srodkowego. Rzeczywiscie pomaga pchniecie go do przodu. Jak zrobi sie cieplo to u mnie tez zacznie brzeczec na V biegu. Probowałem znaleźć fix na to ale bezskutecznie. Pomaga wymiana tulejek na łącznikach wybieraka. Koszt części w ASO jest niewielki, trzeba tylko dostać się do nich, czyli kombinować albo zrzucić skrzynię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się