Skocz do zawartości

Outback H6 LPG odświeżenie


Nato28

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Próbowałem znaeźć w internecie i na formum opinie na temat gazu w H6, ale najnowsze wpisy są itak dość stare, a chyba jest już kilka nowych generacji instalacji gazowych.

 

Przymierzam się do zakupy Outbacka III rocznik między 2007-2009
biorę pod uwagę 2 silniki benzynowe 2,5 z turbiną oraz 3 litrowy H6

Trochę przeraża mnie ich spalanie. Miałem okazję jeździć foresterem z silnikiem 2,5 turbo i tam był wir... zakładam, że w przypadku outbacka będzie podobnie.

Dlatego zastanawiam się nad zamontowaniem lub kupnem egzemlparza z gazem (raczej ta 2 opcja). Wiem, że dla jednostek wolnossących gaz nie jest problemem. Natmiast znalazłem sporo informacj w necie, ze do silnika 3L H6 gaz nie jest polecany i niszczy silnik. Zastanawiam się też jak jest w przypadku zaturbionych jednostek (niestety outbacków w tej wersji jest jak na lekarstwo, dlatego pewnie bardziej wybrałbym H6).

 

Czy możecie się podzielić Waszymi opiniami w kontekscie tych 2 silników i instalacji? Jakie polecacie? Jaki warsztat w Warszawie lub okolicach warto rozważyć jeśli chodzi o instalację?

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za info,

 

A czy mógłbyś napisać coś wiecej o instalacji kosztach?

Mam na myśli koszt samej instalacji + dodatkowe koszty serwisowania np regulacji zaworów + co ile KM u Ciebie wypada? Jakego typu masz zainstalowany LPG?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Mam H6 z LPG i mogę polecić to rozwiązanie jak i miejsce gdzie warto to zrobić.

 

 

Podobnie jak kolega mam H6 z instalacją i również polecam

miejsce gdzie to w Wa-wie zrobić bez problemu znajdziesz na forum lub pisz PW

 

Ja z kosztami nie pomogę bo kupiłem auto z instalacją, z tego co czytałem na forum to sprawdzenie co 20-40 tys km a regulacja zaworów co ok 80 tys km ale to zależy od egzemlarza

Edytowane przez prek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Próbowałem znaeźć w internecie i na formum opinie na temat gazu w H6, ale najnowsze wpisy są itak dość stare, a chyba jest już kilka nowych generacji instalacji gazowych.

 

Przymierzam się do zakupy Outbacka III rocznik między 2007-2009

biorę pod uwagę 2 silniki benzynowe 2,5 z turbiną oraz 3 litrowy H6

 

Trochę przeraża mnie ich spalanie. Miałem okazję jeździć foresterem z silnikiem 2,5 turbo i tam był wir... zakładam, że w przypadku outbacka będzie podobnie.

 

Dlatego zastanawiam się nad zamontowaniem lub kupnem egzemlparza z gazem (raczej ta 2 opcja). Wiem, że dla jednostek wolnossących gaz nie jest problemem. Natmiast znalazłem sporo informacj w necie, ze do silnika 3L H6 gaz nie jest polecany i niszczy silnik. Zastanawiam się też jak jest w przypadku zaturbionych jednostek (niestety outbacków w tej wersji jest jak na lekarstwo, dlatego pewnie bardziej wybrałbym H6).

 

Czy możecie się podzielić Waszymi opiniami w kontekscie tych 2 silników i instalacji? Jakie polecacie? Jaki warsztat w Warszawie lub okolicach warto rozważyć jeśli chodzi o instalację?

 

Z góry dzięki za pomoc

 

Znasz może inne auta tej klasy z awd, automatem i 250KM co by paliły znacznie mniej ?

 

To co pewnie czytałeś na temat H6 i lpg to pewnie gdybanie i strasznei a nie opinie uzytkowników. Na szczęście w ciągu ostatnich 2-3 lat na forum pojawiło się kilka H6 z lpg. Mój serwis Subaru tez widuje ich więcej. O problemach nie słyszałem a już na pewno o niszczeniu silnika. Minus taki, że w ok 80-130kkm trzeba liczyć się z regulacją zaworów, co w przypadku H4T i H6 oznacza wyjęcie silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A czy mógłbyś napisać coś wiecej o instalacji kosztach?

 

ok. 4 tyś zł

To co pewnie czytałeś na temat H6 i lpg to pewnie gdybanie i strasznei a nie opinie uzytkowników. Na szczęście w ciągu ostatnich 2-3 lat na forum pojawiło się kilka H6 z lpg. 

Zakładałem instalację LPG 2,5 roku temu.

Wg. ówczesnych opinii na forum, silnik powinien już co najmniej dwa razy odstrzelić głowice  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A czy mógłbyś napisać coś wiecej o instalacji kosztach?

 

ok. 4 tyś zł

To co pewnie czytałeś na temat H6 i lpg to pewnie gdybanie i strasznei a nie opinie uzytkowników. Na szczęście w ciągu ostatnich 2-3 lat na forum pojawiło się kilka H6 z lpg. 

Zakładałem instalację LPG 2,5 roku temu.

Wg. ówczesnych opinii na forum, silnik powinien już co najmniej dwa razy odstrzelić głowice  ;)

 

Tutaj nie bylo opinii tylko gdybanie, ale do odważnych świat należy :). JA tam jestem zadowolony z lpg a mam instalacje 3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam i sobie chwalę, zwłaszcza odwiedzając stacje paliw. Koszt instalacji ok. 5 tys. zł, kontakt do zakładu miałem z forum.

Na LPG przejechałem 20 tys. km, średnie spalanie z tego przebiegu to 14,8 l LPG/100 km. Przed założeniem instalacji średnie spalanie benzyny - niecałe 12 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy to jakaś wiedza tajemna ten montaż LPG w H6?

 

Czy po prostu chodzi o ogarniętego gaziarza? Bo jednak fajnie mięć takiego gościa pod nosem jeżeli chodzi o strojenie itp.

 

 

Też mam smaka na H6, ale "ponoć się nie da" ;)  zagazować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, przepraszam, że po tylu dniach ale byłem odcięty od neta.

 

Dziękuję wszystkim za opinię i podzielenie się doświadczeniami. Z waszych wpisów wynika jednoznacznie, że nie ma co obawiać się gazu, natomiast głównym dylematem w decyzji jest wspominana regulacja zaworów.

 

jeśli możecie to napiszcie jeszcze jaką instalację macie/polecacie, chodzi mi o to czy to może być zwykła sekwencja? Czy raczej z wtryskiem w stanie ciekłym?  Jeśli znajdę egzemplarz z zainstalowanym już LPG, to chciałbym wiedzieć jakiego rodzaju instalacje powinienem skreślić na starcie.

 

Jeszcze raz dzięki, i mam nadzieję, że informacje przydadzą się także innym forumowiczom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, przepraszam, że po tylu dniach ale byłem odcięty od neta.

 

Dziękuję wszystkim za opinię i podzielenie się doświadczeniami. Z waszych wpisów wynika jednoznacznie, że nie ma co obawiać się gazu, natomiast głównym dylematem w decyzji jest wspominana regulacja zaworów.

 

jeśli możecie to napiszcie jeszcze jaką instalację macie/polecacie, chodzi mi o to czy to może być zwykła sekwencja? Czy raczej z wtryskiem w stanie ciekłym?  Jeśli znajdę egzemplarz z zainstalowanym już LPG, to chciałbym wiedzieć jakiego rodzaju instalacje powinienem skreślić na starcie.

 

Jeszcze raz dzięki, i mam nadzieję, że informacje przydadzą się także innym forumowiczom

 

Poczytaj wątek o lpg na ogólnym. Są bodajże 2os z instalacją fazy ciekłej. Osobiście uważam, że dobra instalacja sekwencyjna w zupełności wystarczy a dokładanie do wtrysku w sensie częstości regulacji nic nie da. Także lepiej zainwestować w dobrą instalacje sekwencyjną i przeglądy.

Ja miałem KME i wtryski Hana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, przepraszam, że po tylu dniach ale byłem odcięty od neta.

 

Dziękuję wszystkim za opinię i podzielenie się doświadczeniami. Z waszych wpisów wynika jednoznacznie, że nie ma co obawiać się gazu, natomiast głównym dylematem w decyzji jest wspominana regulacja zaworów.

 

jeśli możecie to napiszcie jeszcze jaką instalację macie/polecacie, chodzi mi o to czy to może być zwykła sekwencja? Czy raczej z wtryskiem w stanie ciekłym?  Jeśli znajdę egzemplarz z zainstalowanym już LPG, to chciałbym wiedzieć jakiego rodzaju instalacje powinienem skreślić na starcie.

 

Jeszcze raz dzięki, i mam nadzieję, że informacje przydadzą się także innym forumowiczom

Staraj się szukać egzemplarza bez LPG i sam wykonaj montaż. Wprawdzie mam trochę inny silnik, ale w maju minie 3 lata od kiedy używam LPG na STAG PREMIUM + HANA. W tym czasie zrobiłem 42kkm. Lekko licząc oszczędności po 2,5zł na każdym litrze i spalanie w granicach 12l/100km. To daje jakieś 12600zł. Nawet jak odejmiemy cenę instalacji (3800zł), dodatkowe koszty przeglądów z wymiana filtra LPG (50zł) i dodatkowe paliwo na rozgrzanie silnika, to pozostaje duuużo na regulacje,naprawy,wymiany itp. :)

Ale mądrzejmy z wiekiem. Ja pierwszym samochodem też jeździłem prawie 10 lat na NoPb ratując budżet najjaśniejszej RP. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy możecie się podzielić Waszymi opiniami w kontekscie tych 2 silników i instalacji? Jakie polecacie? Jaki warsztat w Warszawie lub okolicach warto rozważyć jeśli chodzi o instalację?

 

 

To i ja dodam, że H6 z podtlenkiem lpg się nie kłóci. Montowałem również w poleconym na forum warsztacie w podobnym co koledzy koszcie. Generalnie miałem bardzo podobne wątpliwości jak Ty a H6 kupiłem jeszcze bez gazu. Instalacja przy moim kilometrażu i nodze zwróciła się w pół roku. Musisz na pewno być świadomy, że instalacja ingeruje w elementy konstrukcyjne samochodu i generalnie raz zamontowana na 99% już tam zostanie. Nie będziesz miał schowanego zapasu na swoim miejscu, możesz mieć powycinaną nieco pokrywę silnika i trochę dodatkowych gratów pod maską. Są też niewielkie różnice przy badaniach technicznych i może jeszcze mniejsze przy ubezpieczeniu. A i przyzwyczaj się do tankowania gazu średnio co 300 km :) Ja osobiście też byłem przekonany, że zapomnę co to benzyna a i tak trzeba co jakiś czas parę litrów wlać, no i najlepiej nie jeździć na rezerwie.

 

Przy tych wszystkich "odstraszaczach" muszę przyznać, że nie żałuję bo 16 x 1,60 a 14 x 4,20 to jest prosty rachunek  :evil2:

 

Na koniec napiszę, że zawsze byłem wrogiem LPG, ale z punktu czysto ekonomicznego jest to bardzo dobre rozwiązanie. Niestety cen benzyny na poziomie USA mieć nie będziemy. A H6 warto brać, takich aut już się nie robi i pewnie kwestia czasu przesiądziemy się do elektrycznych... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Osobiście uważam, że dobra instalacja sekwencyjna w zupełności wystarczy 

moja osobista ocena jest taka sama

W moim pracuje STAG Premium 

. A i przyzwyczaj się do tankowania gazu średnio co 300 km :)

z delikatną korektą wnęki koła zapasowego u mnie weszła butla która magazynuje 62 litry LPG

W trasie, jak nie mam dnia na szybszą jazdę, zapas starcza na 500 km  ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

. Osobiście uważam, że dobra instalacja sekwencyjna w zupełności wystarczy 

moja osobista ocena jest taka sama

W moim pracuje STAG Premium 

. A i przyzwyczaj się do tankowania gazu średnio co 300 km :)

z delikatną korektą wnęki koła zapasowego u mnie weszła butla która magazynuje 62 litry LPG

W trasie, jak nie mam dnia na szybszą jazdę, zapas starcza na 500 km  ;)

 

 

a bez korekty z delikatnie przygiętym pływakiem wchodziło mi 59l, zbiornik chyba coś koło 70l, a wszedł by deko większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

z delikatną korektą wnęki koła zapasowego u mnie weszła butla która magazynuje 62 litry LPG

Na czym polegała "delikatna korekta"? Mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcie, jak to wygląda i jaki masz konkretnie zbiornik.

U mnie wchodzi maks. 54 l LPG, co daje ok 350km zasięgu i 100km więcej by się bardzo przydało, bo nie musiałbym tankować w regularnie pokonywanej trasie (~450km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

z delikatną korektą wnęki koła zapasowego u mnie weszła butla która magazynuje 62 litry LPG

Na czym polegała "delikatna korekta"? Mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcie, jak to wygląda i jaki masz konkretnie zbiornik.

U mnie wchodzi maks. 54 l LPG, co daje ok 350km zasięgu i 100km więcej by się bardzo przydało, bo nie musiałbym tankować w regularnie pokonywanej trasie (~450km).

 

Po wyczerpaniu LPG podjedź do gazownika w celu podgięcia ramienia pływaka w odpowiednią stronę. Pływak będzie zamykał zawór wpustowy odrobinę później. U mnie ta operacja pozwoliła na regularne tankowanie 58L LPG co pozwala na pokonanie w mieście 430-450km, a na trasie 500km. Raz zdarzył się wyjątek, że udało mi się na pełnym zbiorniku pokonać 630km. Była to autostrada na Węgrzech i stałe 110km/h. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

z delikatną korektą wnęki koła zapasowego u mnie weszła butla która magazynuje 62 litry LPG

Na czym polegała "delikatna korekta"? Mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcie, jak to wygląda i jaki masz konkretnie zbiornik.

U mnie wchodzi maks. 54 l LPG, co daje ok 350km zasięgu i 100km więcej by się bardzo przydało, bo nie musiałbym tankować w regularnie pokonywanej trasie (~450km).

 

Po wyczerpaniu LPG podjedź do gazownika w celu podgięcia ramienia pływaka w odpowiednią stronę. Pływak będzie zamykał zawór wpustowy odrobinę później. U mnie ta operacja pozwoliła na regularne tankowanie 58L LPG co pozwala na pokonanie w mieście 430-450km, a na trasie 500km. Raz zdarzył się wyjątek, że udało mi się na pełnym zbiorniku pokonać 630km. Była to autostrada na Węgrzech i stałe 110km/h. :)

 

 

i nie było to H6 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

z delikatną korektą wnęki koła zapasowego u mnie weszła butla która magazynuje 62 litry LPG

Na czym polegała "delikatna korekta"? Mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcie, jak to wygląda i jaki masz konkretnie zbiornik.

U mnie wchodzi maks. 54 l LPG, co daje ok 350km zasięgu i 100km więcej by się bardzo przydało, bo nie musiałbym tankować w regularnie pokonywanej trasie (~450km).

 

korektę robił gazownik o szczegóły nie pytałem - zadzwonił czy może lekko puknąć i tyle wiem.

Zdjęcie butli nic Ci nie da a by sfotografować działania korekcyjne trza by ją wyjąć,a na to mnie nie namówisz   :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

z delikatną korektą wnęki koła zapasowego u mnie weszła butla która magazynuje 62 litry LPG W trasie, jak nie mam dnia na szybszą jazdę, zapas starcza na 500 km 

 

U mnie do butli o pojemności 67 litrów wchodzi 52 litry gazu i robię na tym od 300 do 330 km, dzięki za info z korektą, zapytam Jako przy serwisie czy coś takiego może zrobić. Swoją drogą mi w trasie pali 16 litrów więc 64 starczyłoby na 400 km, ale to już bym do Wrocławia i Gdańska bez przerwy na tankowanie dojechał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...