eres Posted March 4, 2016 Share Posted March 4, 2016 Jak powyżej, na jałowym czuć wyraźnie gubienie rytmu, podczas jazdy to samo. KTS nie znalazł nic konkretnego, czy ktoś miał podobny problem? Może jakieś sugestie zanim rozbiorę pół wozu w poszukiwaniach Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted March 4, 2016 Share Posted March 4, 2016 A jak wyglądają świece oraz regulacja luzów zaworowych? Może od tego trzeba zacząć, później cewki itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted March 4, 2016 Author Share Posted March 4, 2016 Świece po wymianie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravo Posted March 4, 2016 Share Posted March 4, 2016 Jak wypadają na jakich obrotach? Zmiana paliwa coś daje? Auto seria? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted March 4, 2016 Author Share Posted March 4, 2016 Auto 100% seria, wypada na jałowym, podczas jazdy również, bez pałowania żeby nie wpadł w stuk, przyspieszenia na poziomie NA Paliwo 98, pewne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravo Posted March 5, 2016 Share Posted March 5, 2016 Mhm dziwne że już na niskich obrotach się to dzieje. Jesteś pewien że to wypadanie zapłonu co się dokładnie dzieje Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted March 5, 2016 Author Share Posted March 5, 2016 Mhm dziwne że już na niskich obrotach się to dzieje. Jesteś pewien że to wypadanie zapłonu co się dokładnie dzieje Na jałowym traci płynność, wypada z rytmu, bujnie leciutko silnikiem, ewidentnie to słychać i czuć. Podczas przyspieszania (delikatnego bo boje się żeby nie wpadał w stuk) wyraźnie czuć, że nie napędza się płynnie, ma chwilowe przerwy. Zastanawia mnie czemu KTS nic nie widzi, totalne zero błędów. Może przyczyna leży w czymś innym niż zapłon, ale zachowania silnika ewidentnie na to wskazują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravo Posted March 5, 2016 Share Posted March 5, 2016 Sądzę że to nie jest wypadanie zapłonu. Sprawdź dokładnie wszystkie węże podciśnieniowe jak są ok odłączyć wtyczkę sondy i sprawdzę czy jest ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted March 5, 2016 Share Posted March 5, 2016 Czy jest różnica ciepły/zimny? Sprawdź lewe powietrze przy kolektorze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted March 5, 2016 Author Share Posted March 5, 2016 Nie ma różnicy czy na ciepło czy na zimno, jest tak samo. To raczej nie sonda bo kts by to wyłapał, tak mi sie przynajmniej wydaje. poszperam przy dolocie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sigma111 Posted March 5, 2016 Share Posted March 5, 2016 skąd diagnoza że wypada zapłon jak nic na to nie wskazuje ? może stukowy poległ ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted March 5, 2016 Author Share Posted March 5, 2016 Powtórzę raz jeszcze, diagnostyka ecu nie pokazała żadnych błędów, stąd w początkowej fazie eliminuje wszystkie uszkodzenia typu lambda, czujniki etc. Zachowanie zarówno na jałowym jak również w czasie dodawania gazu podczas jazdy typowe dla gubionego zapłonu, niemniej jednak nie upieram się przy tym, szukam przyczyny zaistniałego problemu. btw nierówna praca na jałowym i uszkodzony stukowy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRYSZTAŁ Posted March 5, 2016 Share Posted March 5, 2016 Ja mam podobnie ale moc jest. Lekko bujnie na jałowym czasem. Ale u mnie obawiam się że to zbliżające się zawory z racji instalacji LPG. Jak komputer nic nie znalazł to może te przewody albo cewka któraś. Z tym brakiem mocy to najbardziej w stronę luzów zaworowych bym stawiał ale wróżbity z siebie robić nie chcę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulus Posted March 5, 2016 Share Posted March 5, 2016 Wszstkie opisane przez ciebie objawy wskazują na wypadanie zapłonów. Dlaczego ECU nie rejestruje błędu? Odpowiedź jest banalna - ponieważ częstość wypadania zapłonu nie przekracza błędu 2%. Czyli na 1000 obrotów wału zapłon wypadnie mniej niż 20 razy. Teraz do sedna, jakie jest podciśnienie w kolektorze na biegu jałowym? Cewki wszystkie FK0186? Czy może jakaś się zdarzyła inna? Przyczyną wypadania zapłonu mozę być lewe powietrze dostające się do jednego z runnerów kolektora dolotowego. Przykład runner pierwszego cylindra gdzie podpięte jest podciśnienie regulatora ciśnienia paliwa. może być uszkodzony oring wtryskiwacza również może taki efekt wystąpić. Najpierw jednak sprawdź układ zapłonowy ew. ustawienie rozrządu (Czy się znaki zgadzają). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted March 5, 2016 Author Share Posted March 5, 2016 @Paulus, dzięki za rzetelne info, pisząc o błędach miałem na myśli uszkodzoną cewkę, która by się pokazała w ktsie. Sprawdzę vacum w dolocie w Pon i jesli nie będzie odbiegał od normy (sprawdzałem już wężyki i dolot i nie widziałem nic niepokojącego) to wezmę się za rozrząd, który był zmieniany kilka tyg temu (przez poprzedniego właściciela). Cewki na 99% są te same ale sprawdzę to raz jeszcze. Dzięki serdeczne za informacje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łewap30 Posted March 5, 2016 Share Posted March 5, 2016 Miałem dokładnie takie same objawy. Powodem był przestawiony rozrząd o jeden ząbek na wałku wydechowym w głowicy od strony kierowcy. Również po wymianie rozrządu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted March 6, 2016 Share Posted March 6, 2016 Podobno czesto pada czujniki wału. :/ Nie zapomnij napisac jak zdiagnozujesz usterkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
melanż Posted March 6, 2016 Share Posted March 6, 2016 Kable ok? świece suche? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted March 6, 2016 Share Posted March 6, 2016 poszukaj freessm albo romraiderem, kts sie nie nadaje do tego Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted March 7, 2016 Author Share Posted March 7, 2016 Cewki wszystkie FK0186? Cewki mają oznaczenie FKO140, jest jakaś zasadnicza różnica pomiędzy nimi a 186 o których napisałeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 Obstawiam przestawiony rozrząd Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 Zapomniałem ze ostatnio i mi przerywał, ale pomogło przeczyszczenie kostek na cewkach i przeglad swiec. W sumie to tylko rozebrałem,złożyłem i przeszło 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrew 86 Posted March 8, 2016 Share Posted March 8, 2016 ja mialem to samo, sporadyczne wypadanie zapłonu stwierdzone w jetronicu. wymienilem swiece nie przestało wywalało checka czasami i ciezej odpalał. kupiłem nowe cewki. dalej to samo... okazalo sie ze ... walnieta byla cewka, a stara zalała jedna nowa swiece . wstawilem z powrotem stare swiece i nowe cewki i problem zniknął. jakby co to mam cewke na podmianke fk 0186 Link to comment Share on other sites More sharing options...
eres Posted March 9, 2016 Author Share Posted March 9, 2016 Cuda się zdarzają, cewki poleżały przez noc na stole, może były nieco zawilgocone i wyschły, styki przeczyszczone, poskładane bez żadnych zamian i działa. Czekam na kolejny defekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now