Skocz do zawartości

WRX 2002 - wypadający zapłon


eres

Rekomendowane odpowiedzi

Mhm dziwne że już na niskich obrotach się to dzieje. Jesteś pewien że to wypadanie zapłonu co się dokładnie dzieje

 

Na jałowym traci płynność, wypada z rytmu, bujnie leciutko silnikiem, ewidentnie to słychać i czuć.

Podczas przyspieszania (delikatnego bo boje się żeby nie wpadał w stuk) wyraźnie czuć, że nie napędza się płynnie, ma chwilowe przerwy.

Zastanawia mnie czemu KTS nic nie widzi, totalne zero błędów. Może przyczyna leży w czymś innym niż zapłon, ale zachowania silnika ewidentnie na to wskazują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę raz jeszcze, diagnostyka ecu nie pokazała żadnych błędów, stąd w początkowej fazie eliminuje wszystkie uszkodzenia typu lambda, czujniki etc.

Zachowanie zarówno na jałowym jak również w czasie dodawania gazu podczas jazdy typowe dla gubionego zapłonu, niemniej jednak nie upieram się przy tym, szukam przyczyny zaistniałego problemu. 

btw

nierówna praca na jałowym i uszkodzony stukowy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie ale moc jest. Lekko bujnie na jałowym czasem. Ale u mnie obawiam się że to zbliżające się zawory z racji instalacji LPG. Jak komputer nic nie znalazł to może te przewody albo cewka któraś. Z tym brakiem mocy to najbardziej w stronę luzów zaworowych bym stawiał ale wróżbity z siebie robić nie chcę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszstkie opisane przez ciebie objawy wskazują na wypadanie zapłonów. Dlaczego ECU nie rejestruje błędu? Odpowiedź jest banalna - ponieważ częstość wypadania zapłonu nie przekracza błędu 2%. Czyli na 1000 obrotów wału zapłon wypadnie mniej niż 20 razy.

Teraz do sedna, jakie jest podciśnienie w kolektorze na biegu jałowym? Cewki wszystkie FK0186? Czy może jakaś się zdarzyła inna? Przyczyną wypadania zapłonu mozę być lewe powietrze dostające się do jednego z runnerów kolektora dolotowego. Przykład runner pierwszego cylindra gdzie podpięte jest podciśnienie regulatora ciśnienia paliwa. może być uszkodzony oring wtryskiwacza również może taki efekt wystąpić.

Najpierw jednak sprawdź układ zapłonowy ew. ustawienie rozrządu (Czy się znaki zgadzają).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Paulus, dzięki za rzetelne info, pisząc o błędach miałem na myśli uszkodzoną cewkę, która by się pokazała w ktsie. Sprawdzę vacum w dolocie w Pon i jesli nie będzie odbiegał od normy (sprawdzałem już wężyki i dolot i nie widziałem nic niepokojącego) to wezmę się za rozrząd, który był zmieniany kilka tyg temu (przez poprzedniego właściciela). Cewki na 99% są te same ale sprawdzę to raz jeszcze. 

Dzięki serdeczne za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem to samo, sporadyczne wypadanie zapłonu stwierdzone w jetronicu.  wymienilem swiece nie przestało wywalało checka czasami i ciezej odpalał. kupiłem nowe cewki. dalej to samo... okazalo sie ze ... walnieta byla cewka, a stara zalała jedna  nowa swiece . wstawilem z powrotem stare swiece i nowe cewki i problem zniknął. jakby co to mam cewke  na podmianke fk 0186

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...