nysiopysio84 Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Witam, Auto zakupione na dzień przed sylwestrem, oczywiście sprawdzone w ASO, w zasadzie wszystko oryginalne, jedynie przednia szyba była wymieniana, prawdopodobnie kamyczek. Pierwszym właścicielem był szef firmy, który głównie podróżował w trasach, drugim został jego znajomy rocznik 1950r, który w rok zrobił 5k km, także można z przymrużeniem oka stwierdzić, że jestem drugim właścicielem z czego się niezmiernie cieszę. Subek ma aktualnie nalatane 272 tyś, sprzęgło wymieniane przy 206tyś, lampy przednie nowe z ASO, koszt 4,5k zł z robocizną, stare mam w kartonie, powodem wymiany były pognite gniazda plus zmatowiałe klosze. Amortyzatory ori, powyzej 70% sprawności. Opony lato/zima z 2013r, powyzej 6mm. Powłoka lakiernicza wygląda następująco: Cała prawa strona w okolicach 300 mikronów, ewidentnie lekka przygoda, przedni błotnik, dwie pary drzwi plus tylny błotnik, był nakładany ponownie lakier, wszystkie boczne szyby oryginalne. Reszta auta w normie, lekko powyżej 100 mikronów. Diagnoza ASO jako pakiet start to: - podładowanie akumulatora - wymiana płynu hamulcowego - do sprawdzenia mechanizm zmiany biegów (jest już wyrobiony, przebieg zrobił swoje, natomiast biegi wchodzą świetnie) - Wymiana tylnych tuleji wahaczy przód - wymiana klocków hamulcowych tył - wymiana napinacza paska wielorowkowego (jak już niektórzy w innym wątku się dowiedzieli (a zarazem mi pomogli), wczoraj strzelił również sam pasek, także i on będzie nowy, Co ode mnie: - wymiana filtrów oleju, powietrza, kabinowego (olej zakupiłem osobiście - postawiłem na Motul 8100 Eco- nergy 5w30) - przegląd klimatyzacji (ale to chyba na wiosnę prawda?), - wymiana płynu chłodniczego, Zobaczymy jak to wszystko się ułoży, myślę, że pierwszy rok pokaże czy gdzieś popełniłem jakiś błąd czy auto jest na prawde takie jak w teorii. Za dużych przebiegów nie robię, kilka razy w roku trasa do berlina, jakieś sporadyczne wypady w Polskę, a tak to praca - sklep - dom, więc w sumie Subek lekko mieć nie będzie, krótkie odcinki nie są dobre dla aut, mimo wszystko jeździć czymś trzeba, a wożenie tyłka takim samochodem powoduje, że banan nie schodzi z buzi - przynajmniej mojej , to jest coś co trzeba doświadczyć samemu, żaden opis nie potrafi przekazać ile te auto potrafi dać emocji na autostradzie i jak fajnie stonowanym i spokojnym sedanem może być w mieście. Po prostu samochód o 2 twarzach. Jest to spełnienie mojego motoryzacyjnego zboczenia, jedynie czego mi brakuje to xenonów, ale póki co poliftowe wersje są poza moim zasięgiem finansowym. Pogoda jest jaka jest, stąd tylko kilka ogólnych fotek, jak już się ogarnę z naprawą, formalnościami, wtedy zrobię sesję konkretną razem ze środkiem, pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Tu rownież złoże gratulacje! bardzo fajny kolor!! Wiem, ze to przy aucie które ma 10 lat (?) niby sie nie opłaca, ale porządna odnowa i zabezpieczenie lakieru dałby mu z cała pewnością fantastyczna głębie! Warto sie zastanowić Przegląd klimy, ewentualne nabicie, zdecydowanie odgrzybianie i porządne ozonowanie to rób czym prędzej, nie ma co czekać do wiosny. Będziesz jej używał także już teraz, chociażby do odparowywania szyb, a nie wiadomo czy poprzedni właściciele to robili czy nie... Co do lakierowania to dopóki jest porządnie zrobione to nie przejmowałbym sie tym wcale. Wiele osób panikuje ze "ooooo! Bity!" ale tymczasem jeśli to była tylko drapka to przynajmniej jest nowy lakier na połowie auta Niech Ci służy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Fajny kolorek, godnie się starzeje ta buda. Tak jak mówi @@Than_Junior, mała korekta lakieru i znów zyska parę lat Oby się sprawował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Amortyzatory 70% moga oznaczac juz czas na wymiane, zalezy od cisnienia opon i pomiaru, ogolnie te pomiary to o kant d.... rozbic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysiopysio84 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Amortyzatory 70% moga oznaczac juz czas na wymiane, zalezy od cisnienia opon i pomiaru, ogolnie te pomiary to o kant d.... rozbic. No cóż, ciężko się z tym nie zgodzić, wszystko wyjdzie podczas użytkowania, zobaczymy, jakby co to przód do regeneracji, a tył trzeba zakupić nowe, zgadza się? Z lakierem to też nie głupi pomysł, w końcu auto ma zostać ze mną na trochę dłużej, chciałbym również podłogę zaciągnąc antykorozyjnie, ale najpierw za cel stan mechaniczny bliski perfekcji, także 1 rok będzie rokiem przejściowym z większą uwagą na to co się tam ogólnie dzieje, żeby nie wyskoczyć z butów z powodu finansów Myślę podobnie, dla mnie zaletą jest, że taka benzyna ma nalatane prawdziwe 300k, a nie przekręcone na 150k z ceną 5k wyższą, lakierowany bok po 300 pare mikro, niektórzy kręcą nosem, ale nie ma się co oszukiwać, w końcu auto ma 11 lat...najważniejsze, że wsio ori, resztę się spokojnie ogarnie. Dobra baza żeby zrobić z niej lalkę i cieszyć się jeszcze dobrych kilka lat zanim uzbieram na polifta Dzięki za wskazówki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filippe_1007 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Kupiłeś go w Grudziądzu? Gdyby był kombiakiem, to miał być alternatywą dla poszukiwanego GTka Niech Ci służy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysiopysio84 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Kupiłeś go w Grudziądzu? Gdyby był kombiakiem, to miał być alternatywą dla poszukiwanego GTka Niech Ci służy! Dokładnie tak Udało się utargować jeszcze cenę o koszty pakietu start, także nie jest źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szampon Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Ładny, dupka trochę siedzi, tak mi się wydaje. Fajne felgi, jakie mają wymiary? Szukam coś na lato do mojego, raczej 17 a ten wzór nawet ciekawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dj_ Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 te auta mają 4x4 i to inna jazda niż ciągłe zrywanie przyczepności przy każdym ruszaniu.. miłego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysiopysio84 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Ładny, dupka trochę siedzi, tak mi się wydaje. Fajne felgi, jakie mają wymiary? Szukam coś na lato do mojego, raczej 17 a ten wzór nawet ciekawy. Kąt robienia zdjęć powoduje chyba takie złudzenie, że tyłek siedzi, na żywo w sumie jest prosto, aczkolwiek jak się trochę rozpogodzi to porobię więcej fotek. To są oryginalne 18', z tego co wyczytałem parametry ori to 18 x 7 et55, opona powinna być 215/45/18, poprzedni właściciel założył jednak 225/45/18 czyli teoretycznie lekko poprawił komfort, jest mniejszy naciąg, dobrze rozumuję? Nie wiem jeszcze jakie przez to jest procentowo odchylenie od ori, nie bawiłem się jeszcze kalkulatorem, tak czy siak opony prawie, że nowe więc nie będę kombinował ze zmianą. Powiem Ci szczerze, że na zdjęciach te fele robiły średnie wrażenie na mnie przed zakupem, natomiast teraz na żywo są dla mnie świetne, na pewno zostają na dłużej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szampon Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 18 to za duże, jednak bardziej na komforcie mi zależy bo z dziećmi jeżdżę. Pozdrawiam i powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysiopysio84 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Panowie tak się drapie po głowie, czy nie zlecić przy pakiecie start wymiany również oleju w dyferencjale, z tego co gdzieś wyczytałem to warto zmieniać tam olej co 40k km bądź 2 lata, prawda to? Jak to jest z tym u Was? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Panowie tak się drapie po głowie, czy nie zlecić przy pakiecie start wymiany również oleju w dyferencjale, z tego co gdzieś wyczytałem to warto zmieniać tam olej co 40k km bądź 2 lata, prawda to? Jak to jest z tym u Was? Jak nie masz udokumentowanej wymiany to warto wymienić w skrzyni i dyfrze bo koszt nie wielki, a masz święty spokój Bardzo fajny subarak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysiopysio84 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Właśnie też tak myślę i pewnie tak ostatecznie zrobię, natomiast czytam sporo o tym napędzie co dokładnie znajduje się pod tym subkiem i czy ja dobrze kombinuję, że jest to napęd z 3 dyferencjałami, przedni dyfer, tylny ze szperą i centralny ze sprzęgłem lepkościowym (wiskotycznym)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysiopysio84 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Panowie, posiadam 2 komplety opon, prawie nówki, natomiast jeden zestaw felg. Dodatkowo felgi są odnowione, a na żywo robią robotę, szkoda mi przekładać opon i jeździć cały sezon na jednych felgach stąd zacząłem szukać czegoś na zimę. Po przeanalizowaniu za i przeciw, zdecydowałem, że będą to ori felgi do subaru, bez żadnych udziwnień, jak wiadomo jest to produkt dosyć deficytowy tym bardziej, że szukam w obrębie 18 cali. Czy te felgi bez problemu podejdą pod spec.b? Widziałem te fele na poliftach, więc teoretycznie powinno być ok, ale wolę zapytać ekspertów zanim dokonam decyzji. http://allegro.pl/show_item.php?item=5738921361 Opony jakie bym założył do 225 45, teoretycznie powinny bez problemu podejść pod hamulce w spec.b, a jak wygląda to w praktyce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 to są felgi z poliftowego spec.b, więc powinny pasować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysiopysio84 Opublikowano 9 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 No nic, zaryzykowałem, zobaczymy jak będą leżeć edit------------- Panowie czy u Was też podświetlenie zegarów i konsoli się lekko wygasza po włączeniu świateł? Jadąc w pełnym słońcu na przygaszonych zegarach i konsoli, nie widać po prostu nic.. Da się to jakoś zmienić żeby świeciły z tym samym nasyceniem bez względu czy światła są włączone czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szampon Opublikowano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 Albo bright albo natężenie podkręcasz po lewej stronie kierownicy pod regulacją lusterek wstecznych zewnętrznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 No nic, zaryzykowałem, zobaczymy jak będą leżeć ... Ja też jestem bardzo ciekawy, jak te felgi będą się prezentować na przed lifcie w wersji spec.B Z reguły to felgi z przed lifta lądowały w po liftach jako wersja na zimę z racji bardzo słabej dostępności felg do polifta Gratuluje samochodu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysiopysio84 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 Albo bright albo natężenie podkręcasz po lewej stronie kierownicy pod regulacją lusterek wstecznych zewnętrznych Właśnie nie bardzo coś to współgra. Tzn wszystko się zgadza, tam jest pokrętło do regulacji, które oczywiście dałem na max i to działa, niestety wystarczy włączyć światła i wszystko idzie w dół automatycznie o jakąś połowę i za cholerę nie wiem gdzie szukać żeby to jakoś wyłączyć. No nic, zaryzykowałem, zobaczymy jak będą leżeć ... Ja też jestem bardzo ciekawy, jak te felgi będą się prezentować na przed lifcie w wersji spec.B Z reguły to felgi z przed lifta lądowały w po liftach jako wersja na zimę z racji bardzo słabej dostępności felg do polifta Gratuluje samochodu! Powiem Ci, że długo się drapałem po głowie, oglądnąłem masę zdjęć poliftowych wersji z tymi felgami i za bardzo nie pasowały mi to do przedlifta, ostatecznie małżonka pomogła mówiąc, że sa ok No nic, u mnie w takim razie będzie na odwrót i poliftowe będą robiły za zimę, jakoś te przedliftowe fele na żywo mi się bardzo podobają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szampon Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 To szukaj przycisku bright. U mnie bez navi jest na zegarku/tripie, ale Ty masz chyba z ori navi to nie wiem gdzie on może być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymian Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 No nic, zaryzykowałem, zobaczymy jak będą leżeć edit------------- Panowie czy u Was też podświetlenie zegarów i konsoli się lekko wygasza po włączeniu świateł? Jadąc w pełnym słońcu na przygaszonych zegarach i konsoli, nie widać po prostu nic.. Da się to jakoś zmienić żeby świeciły z tym samym nasyceniem bez względu czy światła są włączone czy nie? W gacku III przytrzymuje się dłużej OFF na climatronicu, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysiopysio84 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 To szukaj przycisku bright. U mnie bez navi jest na zegarku/tripie, ale Ty masz chyba z ori navi to nie wiem gdzie on może być. No nic, zaryzykowałem, zobaczymy jak będą leżeć edit------------- Panowie czy u Was też podświetlenie zegarów i konsoli się lekko wygasza po włączeniu świateł? Jadąc w pełnym słońcu na przygaszonych zegarach i konsoli, nie widać po prostu nic.. Da się to jakoś zmienić żeby świeciły z tym samym nasyceniem bez względu czy światła są włączone czy nie? W gacku III przytrzymuje się dłużej OFF na climatronicu Dzięki wielkie za pomoc, udało się, dokładnie w panelu nawigacji pierwszy przycisk odpowiada za ustawienie jasności na ekranie, wystarczyło go dłużej przytrzymać aby to włączyć/wyłączyć. Teraz wszystko świeci z pełnym nasyceniem bez względu na włączone światła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysiopysio84 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Witam, koła zimowe już na aucie, w sumie te felgi z wersji poliftowej wyglądają nieźle, jeszcze tylko czekam na gumowe dywaniki ori, które do mnie lecą. Póki co subek spisuje się elegancko tak samo na trasie jak i w mieście, niedzielna sesja, była pogoda to porobiłem parę zdjęć, pozdrowienia! --------------------------------------------- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Wygląda baaardzo nie tuzinkowo na tych butach I trochę przyciężkawo... Drugiego w takiej konfiguracji to ze świecą szukać w Europie Ale za to na letnich kołach będzie wyglądał dynamiczniej Może jeszcze za wcześnie, ale czy możesz już coś napisać dla innych swego rodzaju sprawozdanie z użytkowania Speca? Co zachwyca a co irytuje itp A nuż zachęcisz jakiegoś forumowicza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.