luki_man Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Hej,Dziś bawiłem się gniazdem obd. Bo mam to takie przejściowe we wtyczce obd ale na protokole ssm. I teraz nie mogę zapalić auta. Jak włożę kluczyk to zaczyna szybko migać dioda immo. Co mogło się wydarzyć ?Pacjent to forester 1998r 2.0 wolnossak 122kmBłagam o pomoc !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 co można rozumieć pod pojęciem "bawiłem się"? przestawiałeś coś świadomie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki_man Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Zbudowałem sobie interface na Adapterku FTDI i jeden przedód od GND podłączyłem omyłkowo do pinu numer 16 w gnieździe OBD i to chyba jest przyczyną. Ale nie mam pojęcia co teraz padło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Może odłącz akumulator i odczekaj chwilę, żeby się ECU zresetowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Świeci się jakiś check? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki_man Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Akumulator już odpinałem na całą noc i nic nie pomaga. Check tylko mruga w jednostajnym tempie. po spięciu kostek też tylko mruga tak samo jak po przekręceniu zapłonu. Początkowo forek zapalił na jakieś 4 sek. i zgasł. Potem znów zapalił na jakieś 4 sek i zgasł a teraz już wcale nie zapala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 wyglada ze odcieło mu paliwo. ale bez magika od softu chyba sie nie obejdzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki_man Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Mam kolegę z identycznym forkiem z tego samego roku. Przełożę od niego immo i sterownik silnika i zobaczymy co to da. A czy w tym modelu jest takie typowe ecu czy tylko sterownik silnika? I czy jest on zgramy w jakiś sposób z immo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Jeżeli nic "się nie spaliło" - prawdopodobnie rozkodował się immo. Do zakodowania potrzebny SSM z odpowiednim cartrige, (oba klucze), oraz dane do kodowania dostępne chyba tylko w DT SIP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Początkowo forek zapalił na jakieś 4 sek. i zgasł. Potem znów zapalił na jakieś 4 sek i zgasł tak wygląda reakcja IMMO - do tego momentu a teraz już wcale nie zapala. ale to już nie jest normalne. Odpalałem kilak razy pod rząd auto kluczykiem bez pastylki i za każdym razem łapał na kilka sekund. Pompa pracuje? Jak masz LPG to możesz spróbować odpalić w trybie awaryjnym. i jeden przedód od GND podłączyłem omyłkowo do pinu numer 16 w gnieździe OBD i to chyba jest przyczyną. czyli krótko mówiąc zrobiłeś zwarcie. Pin 16 to jest zasilanie stałe w gnieździe. Sprawdzałeś bezpieczniki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki_man Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Tak, bezpieczniki sprawdziłem. Na LPG w awaryjnym trybie też nie odpala. Sprawa się rozwiązała. Padł sterownik silnika. Przełożyłem z forka dobrego przyjaciela który pozwolił mi przekładać co trzeba aż do skutku:-) U mnie jest to sterownik Denso 22611AD310 Ufff...;-) Dziekuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 I właśnie tak się kończą zabawy z samodzielnym grzebaniem w aucie.Kurczę ale przecież oto chodzi żeby zepsuć a potem samodzielnie naprawić .Dobrze że miałeś z czego przekładać.I mam nadzieję że nie przestaniesz się bawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xdavidx Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 A napisz proszę coś więcej o tym adapterku i co ma służyć za odbiornik danych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki_man Opublikowano 3 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 Nie wiem czy mogę opisać tu na forum jak zbudowałem taki prosty interface. Jeśli nie będzie się to komuś podobało to najwyżej post poleci do śmietnika. Pamiętaj że wszystko robisz na swoją odpowiedzialność. Ja poniosłem tego konsekwencje ale teraz już umiem :-) Generalnie zdobyłem adapter FTDI w jednej strony masz wejście mini usb a z drugiej 6 pinów. Nas interesują tylko piny opisane jako TX i RX oraz GND. I teraz potrzebujesz wtyczkę OBD ale pustą i łączysz adapter z pinami kolejno: GND na adapterze łączysz z pinem 4 i 5 we wtyczce OBD TX na adapterze łączysz z pinem 12 we wtyczce OBD i pomiędzy nimi dajesz dla zabezpieczenia rezystor 100 om RX na adapterze łączysz z pinem 13 we wtyczce OBD i pomiędzy nimi dajesz dla zabezpieczenia rezystor 100 om Jak już to masz to teraz potrzebujesz kabla z końcówkami mini usb do zwykłego usb. Mini usb wpinasz w adapter a zwykłe usb w kompa z najlepiej win xp. Adapter niech Ci się sam zainstaluje w systemie. Teraz masz dużo możliwości. Taką najprostszą to jest zainstalowanie na kompie jakiegoś virtual dash for car-pc albo czegoś innego do czytania adaptera. Podpinasz wszystko do kupy. Odpalasz silnik --- Odpalasz program na kompie i działasz. Ja podałem Ci jedynie przykład prostego programu. Ja bawię się tym już od jakiegoś czasu i nauczyłem się analizować surowe dane podawane przez adapter. Ale o tym możesz dużo poczytać na rosyjskich forach. WAŻNE!!! Żeby to działało i żeby nic nie zepsuć musisz mieć pewność że masz dokładnie taki sam system jak ja czyli gniazdo obd ale na zupełnie innym protokole. Czyli że masz tą taką przejściową wersję pomiędzy obd a ssm. Bo inaczej to "wszystko się może zdarzyć...." :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 Gratulacje :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xdavidx Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 @@luki_man, dzięki za informację! Pytam, gdyż właśnie mam złącze OBD2 lecz interfejs OBD1 a docelowo chce czytać dane do arduino na potrzeby pewnego projektu Jak rozumiem użyłeś układu FTDI FT232RL ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki_man Opublikowano 4 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 (edytowane) Tak to jest FTDI232RL. Jak zrobicie to pochwalcie się czy wam też działa :-) Edytowane 4 Grudnia 2015 przez luki_man Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki_man Opublikowano 27 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 I jak Wam idzie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się