Jump to content

Wielki problem. Bardzo prosze o pomoc.


luki_man
 Share

Recommended Posts

Hej,
Dziś bawiłem się gniazdem obd. Bo mam to takie przejściowe we wtyczce obd ale na protokole ssm. I teraz nie mogę zapalić auta. Jak włożę kluczyk to zaczyna szybko migać dioda immo. Co mogło się wydarzyć ?

Pacjent to forester 1998r 2.0 wolnossak 122km
Błagam o pomoc !!!

Link to comment
Share on other sites

Akumulator już odpinałem na całą noc i nic nie pomaga. Check tylko mruga w jednostajnym tempie. po spięciu kostek też tylko mruga tak samo jak po przekręceniu zapłonu.

 

Początkowo forek zapalił na jakieś 4 sek. i zgasł. Potem znów zapalił na jakieś 4 sek i zgasł a teraz już wcale nie zapala.

Link to comment
Share on other sites

Mam kolegę z identycznym forkiem z tego samego roku. Przełożę od niego immo i sterownik silnika i zobaczymy co to da.


A czy w tym modelu jest takie typowe ecu czy tylko sterownik silnika? I czy jest on zgramy w jakiś sposób z immo?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Początkowo forek zapalił na jakieś 4 sek. i zgasł. Potem znów zapalił na jakieś 4 sek i zgasł

 

tak wygląda reakcja IMMO - do tego momentu

 

 

 

a teraz już wcale nie zapala.

 

ale to już nie jest normalne. Odpalałem kilak razy pod rząd auto kluczykiem bez pastylki i za każdym razem łapał na kilka sekund.

Pompa pracuje? Jak masz LPG to możesz spróbować odpalić w trybie awaryjnym.

 

 

 

i jeden przedód od GND podłączyłem omyłkowo do pinu numer 16 w gnieździe OBD i to chyba jest przyczyną.

 

czyli krótko mówiąc zrobiłeś zwarcie. Pin 16 to jest zasilanie stałe w gnieździe.

Sprawdzałeś bezpieczniki?

Link to comment
Share on other sites

Tak, bezpieczniki sprawdziłem. Na LPG w awaryjnym trybie też nie odpala.


Sprawa się rozwiązała. Padł sterownik silnika. Przełożyłem z forka dobrego przyjaciela który pozwolił mi przekładać co trzeba aż do skutku:-) U mnie jest to sterownik Denso 22611AD310

 

Ufff...;-) Dziekuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie.

Link to comment
Share on other sites

I właśnie tak się kończą zabawy z samodzielnym grzebaniem w aucie.Kurczę ale przecież oto chodzi żeby zepsuć a potem samodzielnie naprawić .Dobrze że miałeś z czego przekładać.I mam nadzieję że nie przestaniesz się bawić ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy mogę opisać tu na forum jak zbudowałem taki prosty interface. Jeśli nie będzie się to komuś podobało to najwyżej post poleci do śmietnika.

 

Pamiętaj że wszystko robisz na swoją odpowiedzialność. Ja poniosłem tego konsekwencje ale teraz już umiem :-)

 

Generalnie zdobyłem adapter FTDI w jednej strony masz wejście mini usb a z drugiej 6 pinów. Nas interesują tylko piny opisane jako TX i RX oraz GND.

I teraz potrzebujesz wtyczkę OBD ale pustą i łączysz adapter z pinami kolejno:

GND na adapterze łączysz z pinem 4 i 5 we wtyczce OBD

TX na adapterze łączysz z pinem 12 we wtyczce OBD i pomiędzy nimi dajesz dla zabezpieczenia rezystor 100 om

RX na adapterze łączysz z pinem 13 we wtyczce OBD i pomiędzy nimi dajesz dla zabezpieczenia rezystor 100 om

 

Jak już to masz to teraz potrzebujesz kabla z końcówkami mini usb do zwykłego usb. Mini usb wpinasz w adapter a zwykłe usb w kompa z najlepiej win xp. Adapter niech Ci się sam zainstaluje w systemie. Teraz masz dużo możliwości. Taką najprostszą to jest zainstalowanie na kompie jakiegoś virtual dash for car-pc albo czegoś innego do czytania adaptera. Podpinasz wszystko do kupy. Odpalasz silnik --- Odpalasz program na kompie i działasz. Ja podałem Ci jedynie przykład prostego programu. Ja bawię się tym już od jakiegoś czasu i nauczyłem się analizować surowe dane podawane przez adapter. Ale o tym możesz dużo poczytać na rosyjskich forach.

 

WAŻNE!!!

Żeby to działało i żeby nic nie zepsuć musisz mieć pewność że masz dokładnie taki sam system jak ja czyli gniazdo obd ale na zupełnie innym protokole. Czyli że masz tą taką przejściową wersję pomiędzy obd a ssm. Bo inaczej to "wszystko się może zdarzyć...." :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...